3mmc en alcohol

lucavd1919

Newbie
Dag allemaal, even zomaar een vraagje. Een van de eerste keren dat ik miauw deed, was ik al heel dronken. Ik ben toen in een soort zombie modus geraakt en heb me compleet misdragen op het feest. Ik heb dit later nog 1x gehad, wederom toen ik heel veel alcohol ophad. Ik verander echt in een soort monster dan, mijn vriendin wilde het hierdoor uitmaken (ze zag me die avond). Is dit bekend, die slechte combi, of reageer ik gewoon heftig? Dankuu🙏

Kibo3

Bewuste gebruiker
Dag allemaal, even zomaar een vraagje. Een van de eerste keren dat ik miauw deed, was ik al heel dronken. Ik ben toen in een soort zombie modus geraakt en heb me compleet misdragen op het feest. Ik heb dit later nog 1x gehad, wederom toen ik heel veel alcohol ophad. Ik verander echt in een soort monster dan, mijn vriendin wilde het hierdoor uitmaken (ze zag me die avond). Is dit bekend, die slechte combi, of reageer ik gewoon heftig? Dankuu🙏
Beantwoord je zelf niet al een beetje je vraag? “Wederom toen ik veel alcohol op had.” Ben je na de 3mmc nog meer gaan drinken omdat je je wat meer “nuchter” voelde?

lucavd1919

Newbie
Beantwoord je zelf niet al een beetje je vraag? “Wederom toen ik veel alcohol op had.” Ben je na de 3mmc nog meer gaan drinken omdat je je wat meer “nuchter” voelde?
Nee, zodra ik mijn eerste puntje nam ging het mis en sloeg ik helemaal om. Kon dus ook geen bier meer vast houden. Ik lees wel wat over 3mmc en alcohol maar niet dat je daar slecht van kan gaan. Vraag is dus of iemand het herkent, dan weet ik waar ik aan toe ben.

FerdFatoehaus

Badass junkie
Gewoon niet heel dronken aan de harddrugs gaan. Lijkt me logisch dat je dan de controle kwijt raakt. Je kan er prima een paar biertjes bij drinken maar hou het onder controle.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Wat bedoel je precies met 'zombie modus' en 'slecht gaan'? Wat waren concrete observaties die je vriendin bijvoorbeeld deed, en waarom was dat voor haar een reden om het bijna uit te maken?

lucavd1919

Newbie
Wat bedoel je precies met 'zombie modus' en 'slecht gaan'? Wat waren concrete observaties die je vriendin bijvoorbeeld deed, en waarom was dat voor haar een reden om het bijna uit te maken?
Van wat ik achteraf hoorde (voor mij is het 1 zwart gat) schelden, lomp doen, kotsen, autodeuren openen tijdens het rijden, totaal niet aanspreekbaar, in en uit bewustzijn, gewoon 0 controle. Alsof ik flakka op had zeiden mn vrienden. Niet naar haar gericht overigens, (Dan zou mn moeder me op straat zetten). Ze had zelf ook geen ervaring met drugs dus dan is het extra heftig als je je vriend zo ziet, ga ik van uit

Zeehond

Badass junkie
Ben jij de persoon op de profielfoto?
Zou ik snel veranderen, je weet niet wie mee kijkt... En je naam staat er ook nog op.

Gewoon een wijze tip: combineer alcohol niet met 3-mmc. Zonde van de ervaring.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Van wat ik achteraf hoorde (voor mij is het 1 zwart gat) schelden, lomp doen, kotsen, autodeuren openen tijdens het rijden, totaal niet aanspreekbaar, in en uit bewustzijn, gewoon 0 controle. Alsof ik flakka op had zeiden mn vrienden. Niet naar haar gericht overigens, (Dan zou mn moeder me op straat zetten). Ze had zelf ook geen ervaring met drugs dus dan is het extra heftig als je je vriend zo ziet, ga ik van uit
Bedankt, dit is heel verhelderend zo :)

Ik vraag het even, omdat ik vermoed dat alcohol een groot deel van de effecten mede kan verklaren. Wat alcohol vrij effectief doet is namelijk de prefrontale cortex lamleggen. Dat deel van het brein is betrokken bij het overzien van gevolgen van gedrag en het maken van geplande besluiten. Als je veel alcohol op hebt dan denk je daardoor niet meer na over wat je doet, en reageer je op de allereerste impulsen die in je opkomen. Sommige mensen zeggen daarom dat je eerlijker wordt van alcohol. Maar ik geloof daar niet zo in. De prefrontale cortex is ook onderdeel van wie je bent als persoon, dus als je die uitschakelt dan ben je nog maar een deel van de persoon die je normaal bent. Je kunt je in ieder geval flink anders gaan gedragen van alcohol.

3-MMC kan de effecten van alcohol wel iets versterken. Door de combinatie van stimulerende drugs en alcohol kan je nog impulsiever en agressiever worden. Je ziet bijvoorbeeld wel in data over uitgaansincidenten dat de kans groter wordt dat iemand agressief wordt als die persoon naast alcohol ook cocaïne of speed op heeft. 3-MMC heeft een vergelijkbaar effect met speed of cocaïne, waardoor het me niet heel vergezocht lijkt om te verwachten dat 3-MMC ongeveer hetzelfde doet. Met zekerheid is het moeilijk te zeggen want dan moet je er eerst onderzoek naar doen.

Toch krijg ik van wat je zegt de indruk dat alcohol de leidraad van de effecten heeft gehad:

(..) totaal niet aanspreekbaar, in en uit bewustzijn, (..)

Dat klinkt voornamelijk als symptomen van te veel alcohol (bewusteloosheid, overgeven, ongeremd gedrag).
Bij een overdaad van 3-MMC verwacht je meer gezondheidsklachten zoals hartkloppingen, gejaagdheid, wanen of hallucinaties, angsten, zweten.

lucavd1919

Newbie
Bedankt, dit is heel verhelderend zo :)

Ik vraag het even, omdat ik vermoed dat alcohol een groot deel van de effecten mede kan verklaren. Wat alcohol vrij effectief doet is namelijk de prefrontale cortex lamleggen. Dat deel van het brein is betrokken bij het overzien van gevolgen van gedrag en het maken van geplande besluiten. Als je veel alcohol op hebt dan denk je daardoor niet meer na over wat je doet, en reageer je op de allereerste impulsen die in je opkomen. Sommige mensen zeggen daarom dat je eerlijker wordt van alcohol. Maar ik geloof daar niet zo in. De prefrontale cortex is ook onderdeel van wie je bent als persoon, dus als je die uitschakelt dan ben je nog maar een deel van de persoon die je normaal bent. Je kunt je in ieder geval flink anders gaan gedragen van alcohol.

3-MMC kan de effecten van alcohol wel iets versterken. Door de combinatie van stimulerende drugs en alcohol kan je nog impulsiever en agressiever worden. Je ziet bijvoorbeeld wel in data over uitgaansincidenten dat de kans groter wordt dat iemand agressief wordt als die persoon naast alcohol ook cocaïne of speed op heeft. 3-MMC heeft een vergelijkbaar effect met speed of cocaïne, waardoor het me niet heel vergezocht lijkt om te verwachten dat 3-MMC ongeveer hetzelfde doet. Met zekerheid is het moeilijk te zeggen want dan moet je er eerst onderzoek naar doen.

Toch krijg ik van wat je zegt de indruk dat alcohol de leidraad van de effecten heeft gehad:

Dat klinkt voornamelijk als symptomen van te veel alcohol (bewusteloosheid, overgeven, ongeremd gedrag).
Bij een overdaad van 3-MMC verwacht je meer gezondheidsklachten zoals hartkloppingen, gejaagdheid, wanen of hallucinaties, angsten, zweten.
Top, hartstikke bedankt! Precies het antwoord waar ik naar op zoek was. Lag dus toch aan mezelf al die tijd... Teveel is nooit goed natuurlijk, en in combinatie al helemaal niet, zo blijkt. Wat je zegt over dat het vooral klinkt als symptomen van alcohol kan ik me in vinden maar als ik alleen gedronken heb heb ik nog enigszins controle/bewustzijn. En die aggressie is al helemaal een naar effect want ik wordt juist de grootste knuffelbeer van alcohol. Nou goed hou ik het gewoon weer bij watertjes voortaan.

Erionics

Newbie
Hey Lucavd1919, je verhaal klinkt mij eerlijk gezegd bestwel bekend in de oren. Ik heb een jaar of 15 geleden hetzelfde meegemaakt met mezelf, en een hele goede maat van me. Maar dat was icm Ritalin, en aardig veel. Nadat we een sloot alcohol op hadden. Ik had daarintegen al een hele hoop ervaring met Ritalin, maar mijn maat niet. Ik heb hem die avond wel zo wild zien worden, dat was echt niet okay. Dat hadden we zelf gelukkig ook door dus dat was ook meteen de laatste keer. Normaal als mensen te veel alcohol nuttigen dan kakken ze vanzelf in, omdat naast dat hun remmingen steeds meer wegvallen, ook hun bewustzijn steeds ver wegvalt, of althans verdoofd raakt. Gooi daar wat oppeppende middelen in en je lichaam gaat wel weer enigzins functioneren. Je bewustzijn en remmingen daarintegen, die zie je een dag later pas weer terug.

Ja shit happens, zo leer je. En omdat je daar 2 pogingen voor nodig had heb je daar ook nog een terecht pissige vriendin bij. Hoop btw voor je dat dat weer goed komt.

En wat ook nog een mogelijkheid kan zijn, maar daarvoor weet ik te weinig van die specifieke combinatie, is dat je een wisselwerking te pakken had, zoals Ethanol en Cocaine dat ook hebben als die gelijktijdig door de lever worden afgebroken. Met als resultaat Cocaethylene. Het lichaam reageert daar op alsof het cocaine is. Maar het nieuwe stofje blijft wel 3 tot 5 keer zo lang in je lichaam en is vele malen gifter voor het lichaam. En als je dan een uurtje later bij zou punten omdat het gewoonte is, ga je dus naar een hogere spiegel als dat je gewend bent. Maar ik benadruk. Ik heb geen idee of dat voor een Ritalin of een 3-MMC ook waar kan zijn.

Geniet met mate kerol. Het leven is te kort om hele avonden aan herinneringen kwijt te raken.

Bovenaan