Bedankt, dit is heel verhelderend zo
Ik vraag het even, omdat ik vermoed dat alcohol een groot deel van de effecten mede kan verklaren. Wat alcohol vrij effectief doet is namelijk de prefrontale cortex lamleggen. Dat deel van het brein is betrokken bij het overzien van gevolgen van gedrag en het maken van geplande besluiten. Als je veel alcohol op hebt dan denk je daardoor niet meer na over wat je doet, en reageer je op de allereerste impulsen die in je opkomen. Sommige mensen zeggen daarom dat je eerlijker wordt van alcohol. Maar ik geloof daar niet zo in. De prefrontale cortex is ook onderdeel van wie je bent als persoon, dus als je die uitschakelt dan ben je nog maar een deel van de persoon die je normaal bent. Je kunt je in ieder geval flink anders gaan gedragen van alcohol.
3-MMC kan de effecten van alcohol wel iets versterken. Door de combinatie van stimulerende drugs en alcohol kan je nog impulsiever en agressiever worden. Je ziet bijvoorbeeld wel in data over uitgaansincidenten dat de kans groter wordt dat iemand agressief wordt als die persoon naast alcohol ook cocaïne of speed op heeft. 3-MMC heeft een vergelijkbaar effect met speed of cocaïne, waardoor het me niet heel vergezocht lijkt om te verwachten dat 3-MMC ongeveer hetzelfde doet. Met zekerheid is het moeilijk te zeggen want dan moet je er eerst onderzoek naar doen.
Toch krijg ik van wat je zegt de indruk dat alcohol de leidraad van de effecten heeft gehad:
Dat klinkt voornamelijk als symptomen van te veel alcohol (bewusteloosheid, overgeven, ongeremd gedrag).
Bij een overdaad van 3-MMC verwacht je meer gezondheidsklachten zoals hartkloppingen, gejaagdheid, wanen of hallucinaties, angsten, zweten.