3mmc en elilepsie

Mdmja

Experimenterende gebruiker
Mijn vriendin heeft epilepsie en gebruikt lamotrigine als medicijn. Eens in de zoveel tijd gebruikt ze mdma met veel rust voor en na die tijd en dat gaat goed. Nu wil ze met oud en nieuw 3mmc doen omdat de rest dat ook gaat doen en het dan langer vol te houden is dan met mdma. Is er al iets bekend over 3mmc en epilepsie? Ik kan online weinig vinden.
 

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
lamotrigine en mdma is al behoorlijk risicovol als ik google mag geloven.
Over 3mmc is erg weinig bekend omdat het een rc is. 3mmc heeft een veel harder effect op hart en bloedvaten. Er zijn gevallen bekend dat 3mmc epileptische aanvallen triggerd en zelfs veroorzaakt. Beter dus van niet.

 

geflipt

Wijs gebruiker
Voor zover ik weet zijn alle stimulanten gevaarlijk voor iemand met epilepsie (dus ook mdma). Misschien beschermt de lamotrigine haar voldoende, maar daarover kunnen wij hier geen oordeel vellen...

Ik zou het ook aan haar arts vragen, en niet hier. Gewoon doen, want 3mmc is geen mdma. Het is een rc, en daar weten we dus maar bitter weinig over. Kans is dan ook wel klein dat die een antwoord gaat kunnen geven mbt de interactie tussen epilepsie en een cathinone, maar vragen staat vrij.

De prof die mij al 10 jaar begeleidt wist tot mijn verbazing ontzettend veel over drugs en zelfs wat over rc's. Als ze een aanval krijgt tijdens het feesten en misschien op spoed belandt, is het feestje snel over denk ik, dus de moeite waard om na te vragen...
 

Snuffelaar

Badass junkie
Tripreporter
Ik gebruik zelf elke dag 200mg lamotrigine - voor bipolar disorder, niet voor epilepsie - en heb nog geen problemen ondervonden bij het gebruik van 3-mmc of enig ander middel. Maar dat betekent natuurlijk niet dat het een veilige combinatie is.
 

Pyromaantje

Newbie
MDMA verhoogt de kans op insulten, vooral als je al de diagnose epilepsie hebt. Over 3-MMC is nog niet veel bekend, een arts zou dit ook waarschijnlijk afraden. Better safe then sorry!
 
Bovenaan