3mmc: hoe verslavend?

Waterkan01

Experimenterende gebruiker
Ik ben nieuw op dit forum, dus aangenaam allemaal :)

Ik heb een vraagje wat betreft 3mmc. Dit goedje heeft natuurlijk niet zo'n goede reputatie vanwege de grote verslavingskans die gebruik ervan met zich meebrengt. Ik heb een tijdje geleden een gram besteld om uit te proberen, maar na het lezen van al die verhalen ben ik toch een beetje geschrokken. Is het echt zo erg allemaal? Is 3mmc echt niet te weerstaan?

Ik ben naar mijn weten niet verslavingsgevoelig, hou bijvoorbeeld altijd netjes drie (of meer) maanden tussen xtc-gebruik en gebruik heel af en toe een beetje sos, maar dan heb ik het echt over eens in de vier a vijf maanden. Verder gebruik ik (behalve alcohol) eigenlijk niks. Dat ik niet vaak drugs gebruik komt ook omdat ik erg bewust bezig ben met mijn lichaam, ik eet gezond, sport veel en ik besteed ook veel aandacht aan mijn mentale gezondheid. Verder heb ik een stabiele thuissituatie en een goede baan. Ik vertel dit allemaal omdat ik het idee heb dat bij veel verslavingsgevallen de basis al niet goed is en drugs voor die mensen een uitweg is. Voor mij is drugs echt bijzaak. Wat denk ik wel mijn zwakke punt is, is dat ik heeeeeel erg geniet op de momenten dat ik wel gebruik en ik daarom soms ook wel moeite heb met de drie maanden xtc-pauze. Ik hou het wel vol, maar de verleiding ligt binnen mijn vriendengroep wel vaak op de loer, vooral nu tijdens de corona-huisborrels en natuurlijk het moeten volhouden tot 4.30 uur.

Waar ik een beetje bang voor ben is dat 3mmc me net op dat zwakke punt gaat pakken. Als ik de verhalen lees, lijkt 3mmc namelijk geen onderscheid te maken tussen verslavingsgevoelig of niet. Verder tast het natuurlijk ook je serotoninevoorraad minder aan dan xtc, dus zou je het (iets) vaker kunnen gebruiken.
Ik zit er niet op te wachten dat ik straks na één keer proberen hooked ben en steeds bij wil (en ga) bestellen en zo in een verslaving rol. Daarom mijn vraag; hoe verslavend is dit spul nou echt? Zijn er hier mensen die eenmalig of vaker 3mmc hebben gebruikt en me hier meer over kunnen vertellen?

Alvast heel veel dank!

Martinus

Wijs gebruiker
Ik ben zelf niet zo verslavingsgevoelig met drugs. Paar weken geleden 2 gram 3mmc besteld via internet en met mijn vriendin geprobeerd.

Ik heb samen met haar 150mg + 100mg + 75mg geslikt.
Effect was wel grappig. Bedenk je XTC. Alleen dan is de liefde iets minder overstromend intens. Waar bij XTC je aan het einde van je zin al weer kwijt ben waar je het over heb, ben je bij 3mmc zeer helder gezien het ook wat stimulerend is. We konden echt praten met zijn 2en niet normaal. En doordat je toch zeer liefdevol word van het middel kun je ook echt ieder onderwerp bespreken zonder dat er iemand boos word.

Ik wou wel bij nemen, maar minder dan bij XTC. Waar ik bij XTC vaak wel snel 4 keer op een avond neem was ik met 3mmc bij de 3de keer al soort van aan het twijfelen of ik er nog wel zin in had.

De dip de dag erna was vrij mild. Beetje futloos.

Snuiven heb ik niet gedaan want dat is kut. Ik heb ook geen behoefte om het spoedig nog een keer te doen. Ik vind persoonlijk de drug niet interessant genoeg en zou liever dan XTC nemen.

De rest van de 2gram legt ergens in een kast. :P

Zeelanddude

Badass junkie
Tripreporter
rol. Daarom mijn vraag; hoe verslavend is dit spul nou echt?
Dat is voor elk persoon verschillend. De ene vind er geen reet aan, een ander snuffelt 19,5 gram op in 1,5 week tijd, tja...

Het is biet zo dat je na 1x 3mmc gebruiken meteen verslaafd eraan bent. Het gevaar van 3mmc (in het begin) is de kater, beter gezegd, het gebrek aan een kater.
bijv: weekend 1 gebruik je 200mg op een avond en heb je de volgende dagen nauwelijks een kater gevoel.
Gebruik je het weekend daarop weer, hetzelfde verhaal, en zo een x aantal weekenden na elkaar.
Na bepaalde tijd begint de kater toch wel voelbaar te worden en dat kan 2 kanten opgaan (in mijn beleving)
Het kater gevoel kan je als negatief ervaren en ervoor zorgen dat je er van schrikt of het kater gevoel geeft een effect dat je eigenlijk helemaal niet erg vind.

maargoed, ondertussen zijn we 2 maanden verder en is er elk weekend 3mmc gebruikt en is het een gewoonte geworden om dat in het weekend te toen. Blablabala enz enz

Als je er netjes 2 a 3 maanden tussen houd en geen grammen per weekend gebruikt zie ik het kwaad niet.
note: behalve dat het een RC is waar de lange termijn effecten nog niet van bekend zijn.

Buffelaartje

Bewuste gebruiker
Dat is voor elk persoon verschillend. De ene vind er geen reet aan, een ander snuffelt 19,5 gram op in 1,5 week tijd, tja...

Volledig eens met dit , ik heb immers wel 4-MMC gebruikt (grote broertje) maar nog nooit 3-MMC kan ik er vanaf blijven? Ja gemakkelijk. Het is meer mentaal en het ligt meer aan je eigen of dat je er vanaf kunt blijven.

Zelf zeg je dat je cocaïne soms doet , daar ligt het nu ook echt maar aan of dat je daar verslaving gevoelig voor bent of het te leuk vind om te gebruiken en de consequenties achter laat , dat is met alle drugs inclusief alcohol.

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Is inderdaad voor iedereen anders. Ik heb zelf helemaal geen moeite om 3-MMC te weerstaan, heb er best wel wat van in huis maar gebruik het maar zeer sporadisch.

Maar als je denkt dat je er gevoelig voor bent zou ik er wel bij wegblijven. Toch veel mensen die eraan verslaafd raken.

L

Lid 152247

Gast
Ik denk dat je verschil moet maken tussen verslaving en cravings.

3MMC staat erom bekend dat je telkens blijft bijpakken tot het op is. Met XTC heb je na een tijd je serotonine uitgeput, bijpakken heeft geen zin meer. Met 3MMC dus wel.

Mocht het uit de hand lopen spoel het dan snel door zodat je niet 1 gram op een avond erdoorheen jaagt.

Verslaving is de vraag of je het weer gaat bestellen of niet...dat hangt echt van je persoonlijkheid af.
Maar als je 3MMC gebruikt ben je niet direct (fysiek) verslaafd.
Ik ben nog niemand tegengekomen die maar 1 lijntje/rondje 3MMC deed.
Acute cravings dus gegarandeerd.

Als je het niet te bont maakt, kan je een benzo nemen voor de nacht.
Gooi de dag daarop alles weg en bestel niet bij.
Eigenlijk moet je het behandelen als MDMA..puur vanwege verslavingsrisico..niet elke week dus.

Taktak

Belezen gebruiker
Voor mij persoonlijk, zeer verslavend.

In huis hebben = gebruiken. Tot alles op is, vaak dagenlange binges zonder slaap.

Heb dit spul misbruikt van oktober tot februari.
Ik had al vrij snel tolerantie. Nadien gingen de aantallen die in men neus vlogen enkel omhoog.

Ik heb dit met geen enkel andere gebruikte/geprobeerde dope ervaren. Niet met coke, speed, ketamine. ...
Die laatste twee zijn dan ook bv. totaal mijn ‘ding’ niet of zijn er verschillende drempels om er niet aan verslaafd te geraken.
Maar dat is dan weer bij iedereen anders.

Bij 3-mmc had ik geen drempels.

KlaasVaak

Wijs gebruiker
Heb er geen moeite mee om het te laten liggen. Maar ik moet er wel bij zeggen dat ik in deze tijd ook weinig borrels of andere gelegenheden heb waarbij ik zou willen gebruiken.

Waterkan01

Wat een reacties al, bedankt!! De conclusie is dus: hangt van de persoon af. Weet ik het eigenlijk alsnog niet, haha. Maar het ligt hier in de la, dus ik ga het binnenkort sowieso een keer proberen en dan moet ik zelf maar oordelen.

Laatste keer dat ik xtc gebruikte is trouwens een maand geleden. Hoe lang zouden jullie aanraden nog te wachten met 3mmc gebruiken?

Megadude

Een maand is wel genoeg. 3mmc is toch veel lichter op je serotonine systeem. XTC ramt en perst alles echt eruit. BK-EBDP was trouwens daarin nog veel erger. Echt heel leuk, en je kunt lang doorgaan, maar wat een enorme dip. Echt niet normaal meer. Woog voor mij gewoon niet op, voor de leut die je dan hebt. 3mmc is een pak rustiger daarin.

Ik vind 3mmc trouwens helemaal niet verslavend. Ja, je moet even 1 craving weerstaan. En beetje slim zijn met de wetenschap dat alle drugs lichaamseigen stoffen gebruiken. Voor de rest is 3mmc geweldig. Snel werkend, korte duur, geen dip, eigenlijk helemaal van nu.

MR_CHIP

Badass junkie
ligt er idd maar net aan hoe je bent als persoon voor mij is 3mmc een no go

ik ben heel verslavingsgevoelig helaas en ook via oraal kon ik de craving niet weerstaan en heb ik 2 gram vebruikt in 2 dagen ik zou er vanuit mij gezegd echt mee oppassen

Spyro

DF-koning
Ik ben voor sommige middelen extreem verslaving gevoelig maar 3-MMC is voor mij geen enkel probleem. Hangt idd van persoon tot persoon af, zou hier echt niet lang op kunnen en willen door bingen.

Trippy langkous

Badass junkie
Ten eerste: welkom! En ik ben zelf niet heel verslavings gevoellig, maar moet zelf wel zeggen dat ik 3mmc wel heel verslavend spul vind. Al ben ik hier niet verslaafd aan geweest en heb het ook maximaal 1 keer in de 2 week gehad in kleine hoeveelheid. Ik zou gewoon niet teveel bestellen en niet teveel in voorraad hebben. Ik kan het zelf prima laten liggen gelukkig. En probeer afspraken met jezelf te maken, dat werkt bij mij tenminste. Als je bijvoorbeeld niks meer voelt terwijl je gebruikt hou er dan mee op.

Zeelanddude

Badass junkie
Tripreporter
Heel kort gezegd, als je het de eerste keer gebruikt, en je spreekt een tijd+hoeveelheid af van te voren, met jezelf, gewoon in gedachten.
ga je daar de eerste keer ,too much overheen, moet je uitkijken denk ik.
int begin js de kater gek genoeg ook milt als je 15 uur doorgaat...met als eventueel gevolg dat je je verzonnen regels bullshit vind want dit stelt niks voor....

too much overheen is eeeehm wordt uiteraard berekend in procenten 🤓
Als je de planning van 14 uur doorgaan hebt en het word 17 uur doorsnuffelen....is grofweg 20% extra? hoever rekt de foutmarge? :smilingimp::imp::tonguewink:

Martinus

Wijs gebruiker
Heel kort gezegd, als je het de eerste keer gebruikt, en je spreekt een tijd+hoeveelheid af van te voren, met jezelf, gewoon in gedachten.
ga je daar de eerste keer ,too much overheen, moet je uitkijken denk ik.
int begin js de kater gek genoeg ook milt als je 15 uur doorgaat...met als eventueel gevolg dat je je verzonnen regels bullshit vind want dit stelt niks voor....

too much overheen is eeeehm wordt uiteraard berekend in procenten 🤓
Als je de planning van 14 uur doorgaan hebt en het word 17 uur doorsnuffelen....is grofweg 20% extra? hoever rekt de foutmarge? :smilingimp::imp::tonguewink:

Om die reden plan ik nooit van te voren hoeveel drugs ik neem. Dan lijkt het alsof ik altijd controle heb. 🤣

Hardcore_frk

Badass junkie
Ik vind het erg meevallen. Dat komt vooral omdat mijn liefde toch echt bij de klassieke amfetamine ligt. 3-MMC lijkt er wel wat op, maar ik vind het effect toch maar vrij subtiel. Daarbij werkt het vrij snel weer uit en ik hou niet zo van die pieken en dalen.

Daarbij durf ik ook niet echt heel hoog te doseren, door de negatieve verhalen die toch wel de rondte gaan.

Ik vind het echter wel erg lekker om te snuiven. Mooie kristallen met een fijne smaak en neusgevoel.

Waterkan01

Ik heb de 3mmc afgelopen vrijdag gebruikt (we zaten met leuk gezelschap bij mij thuis en na een paar borrels kwam het onderwerp ter sprake, dus dan kan het snel gaan). Eigenlijk wilde ik het verdelen over bommetjes, maar dat was voor het moment toch iets te veel gedoe en sommige vrienden wilden juist liever snuiven, dus prima; we kozen ervoor om te snuiven. Het effect was leuk, niet heel speciaal, maar dat is volgens mij ook niet de bedoeling van 3mmc. Mijn vermoeidheid was weg, ik wilde met iedereen praten, ik was (extra) verliefd op mijn vriend en ik kon tot in de vroege uurtjes doorgaan. De anderen hadden het ook heel erg naar hun zin. Het is niet zoals met xtc dat het de sfeer van de avond bepaalt, maar het is wel echt een leuke toevoeging.

Wat me verbaasde was dat ik totaal geen 'cravings' had, ik heb wel een paar keer bijgenomen maar dat was niet vanuit een bepaalde drang om bij te moeten nemen, meer om het effect dat ik al had te verlengen. Het laatste restje heb ik ook zonder moeite aan mijn vrienden kunnen geven.

Eén groot nadeel aan 3mmc, wat mij voor mij een reden is om dit niet veel vaker te gaan gebruiken: ik kon totaal niet slapen. Terwijl de rest van mijn vrienden vrijwel direct in de woonkamer in slaap was gevallen, heb ik geen oog dichtgedaan. En dat is het 'milde' effect van 3mmc dan weer niet helemaal waard, vind ik. Met xtc slaap ik ook weleens niet of nauwelijks, maar dan heb ik meestal zo'n magische avond achter de rug dat ik het er wel voor over heb. Nu begon het op een gegeven moment echt te frustreren, ook omdat de alcohol-kater er nog eens bovenop kwam. Dus nee; ook al vond ik het effect van 3mmc onwijs leuk en gezellig, ik ben niet van plan dit op reguliere basis te doen. Al kan ik me voorstellen dat als je wel gewoon lekker slaapt na 3mmc, het erg verleidelijk is om dit spul vaker dan verstandig is te gebruiken.

Laatst bewerkt:
L

Lid 152247

Gast
Meestal neem je benzo's voor het slapen.
Maar het gevaar is dat je denkt...goh makkelijk.. wel de lusten van 3mmc niet de lasten.
Om die reden ben ik ook voorstander van uitzitten.

Waterkan01

Meestal neem je benzo's voor het slapen.
Maar het gevaar is dat je denkt...goh makkelijk.. wel de lusten van 3mmc niet de lasten.
Om die reden ben ik ook voorstander van uitzitten.

Benzo's lees ik wel vaker over ja, zijn dat nou gewoon slaappillen? Ik heb thuis wel temazepam liggen, maar ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat dat me wel in slaap gaat krijgen, want zelfs als ik geen drugs heb gebruikt en ik neem temazepam val ik 50% van de keren niet in slaap (ben van mezelf een moeilijke slaper). En ik vind het ergens ook een beetje eng om slaapmedicatie te nemen na drugs, misschien onterecht hoor.

L

Lid 152247

Gast
Nee is niet eng, is juist heel verstandig!
Meestal blijft het namelijk ook niet bij 1 capsule tema, maar meerdere doseringen. En soms ook een mix van benzo's
.1 of 2 capsules kan geen kwaad als je echt enorme hartkloppingen hebt of je trekt de nacht echt niet meer. Maar daar moet het ook voor dienen.

Lijkt tegenwoordig heel normaal uppers en de comedown ontspringen door benzo's..gevolg is dat de drempel veels te laag wordt voor velen. Steeds roekelozer ook.

Alles wat eindigt op pam of lam is een benzo.

MetalGuy

Badass junkie
Laat bericht, maar 3-MMC is inderdaad zeer verslavend. Helemaal bij frequent gebruik.

Toen ik bij mijn vorige werkgever planner/werkvoorbereider was, is dat mijn valkuil geweest en was dat het begin van een verslaving die zich aardig had gemanifesteerd. Ik begon ooit met een klein lijntje, maar al snel werden het er acht per dag en op een gegeven moment snoof ik de hele dag door. Puur omdat ik wilde presteren.

Tuurlijk, ik kwam een eind met m'n "trucje."

Tot ik in een burnout kwam. Toen kickte ik af en leef nu het leven dat ik wil leven. Als mezelf, maar met een zeer vrije baan, onder een werkgever die ik voor géén goud wil missen. Ik volg zelfs cursussen om functies uit te breiden. Maar het allerbelangrijkste is dat ik dat voor mezelf doe op MIJN tempo!

Iets om trots op te zijn!

De Zeemeerman

Badass junkie
Mijn haat/liefde verhouding met 3-mmc 🥰🤮

Hoe verslavend t is verschilt per persoon maar ga ervanuit dat je teveel pakt , meer dan je van plan was zeker in t begin. T stomme bij mij was na een paar keer bijpakken werkt t veel minder dus heeft weinig zin en stop je toch gewoon....

Vergeet t maar ik pakte willoos bij tot hele gram weg was, met afgrijselijke kater als gevolg, geen slaap en eetlust , zeer somber en ik voelde me zo beroerd dat ik haast dood wou de volgende dag. 😵
Dit hielp wel om er een tijd niks van te bestellen.
Keer erna 1 gram besteld zodat op= op
Ging t weer mis hè
Zelfde verhaal gruwelijke kater dag

De keer daarna afgelopen vrijdagavond ging t wel goed, Max halve gram en klaar!
Kon wel slapen en geen kater.

De ene keer heb ik dus meer craving als de andere en t verschilt ook per manier van gebruiken en hoe ik me op dat moment voel.

Pellet: redelijk craving
Bump: veeeel craving, haast onmerkbaar ik pakte gewoon zonder denken
Snuif: vrij veel craving maar omdat t best ff pijn doet aan de neus toch een soort drempel

Dus merk je dat t niet gaat lukken om je aan het plan te houden probeer t weg te gooien, of ga willoos door met een rotdag in zicht en teleurgesteld in jezelf zijn.

Geestelijk Verslavend ?
JA!!
Maar ik kon er uiteindelijk mee omgaan al zal t vast nog wel eens misgaan maar ik weet dat ik me nu kan beheersen 😊
Je kunt je gedachten zo sturen dat je niet meer aan de 3 m denkt en het lekkere gevoel, zoek wat afleiding en de craving gaat weer weg, t komt soms ineens opzetten maar dan streng zijn voor jezelf en afspraken maken voor wanneer wel en hoeveel Max

Wil je zeker weten dat je er nooit problemen mee krijgt??
Dan simpelweg NOOIT mee beginnen !!
Zo geweldig spul is t niet hoor😜

LET OP: als je de eerste keer goed kon beheersen en geen cravings had wil niet zeggen dat t zo blijft!
In begin kon ik me prima beheersen geen probleem tot het toch uit de klauwen liep en toen had ik wel een probleem 😳

En t blijft never nooit bij 1x 3-mmc

Tja tis TROEP! VERGIF! ROTZOOI!

Maar toch wel lekker af en toe 😜

Geniet maar gebruik met mate

Laatst bewerkt:

Sebas-

Belezen gebruiker
Voor mij persoonlijk, zeer verslavend.

In huis hebben = gebruiken. Tot alles op is, vaak dagenlange binges zonder slaap.

Heb dit spul misbruikt van oktober tot februari.
Ik had al vrij snel tolerantie. Nadien gingen de aantallen die in men neus vlogen enkel omhoog.

Ik heb dit met geen enkel andere gebruikte/geprobeerde dope ervaren. Niet met coke, speed, ketamine. ...
Die laatste twee zijn dan ook bv. totaal mijn ‘ding’ niet of zijn er verschillende drempels om er niet aan verslaafd te geraken.
Maar dat is dan weer bij iedereen anders.

Bij 3-mmc had ik geen drempels.
Sorry redelijk oude post maar vroeg me af hoe je er na 5 maanden veel gebruiken vanaf bent gekomen. Cold turkey gestopt?

Sillous

Belezen gebruiker
Met verslavingsgevoelig denk ik dat de meesten bedoelen dat het je vooral veel cravings geeft. Als je daar op in gaat tot na het weekend dan tja, is een grote kans dat je effectief gevoelig bent voor verslaving aan het goedje.

Ik zie dit veel bij mensen die toch "nog een laastste keer" nemen om af te sluiten... ken veel vrienden die nu gewoon ook elk weekend en door de week nemen zonder een toleratie break te nemen. Dan kan je wel echt spreken van een verslaving.

Ik persoonlijk hou enorm van 3mmc maar heb geen moeite met verslaving omdat ik nauwlettend de grens zet tussen weekend en week... hetzelfde met sigaretten eigenlijk.

Heel persoonlijk dus, maar ja, 3mmc is 1 van de meest verslavende partydrug omdat je cravings hebt doorheen de periode dat je gebruikt, ook na je laatste.

Laatst bewerkt:
Bovenaan