3mmc rectaal

Donny96

Newbie
Ik was me even aan het inlezen over 3mmc pluggen (rectaal)
Wat zou een goede dosering zijn om voor de eerste keer te doen?
Je kan het natuurlijk niet vergelijken met normaal oraal nemen lijkt me? :)

Thanks alvast!

Geneesmiddel

Wijs gebruiker
Een goede richtlijn is om eenzelfde dosis als nasaal aan te houden. Dit omdat het net als snuiven niet langs de lever komt, mits op de juiste manier geplugd.

Sniffel

Newbie
Een goede richtlijn is om eenzelfde dosis als nasaal aan te houden. Dit omdat het net als snuiven niet langs de lever komt, mits op de juiste manier geplugd.

Dat is inderdaad een goede richtlijn. Maar ik raad wel aan dat als je een nieuwe ROA (manier van toedienen) wilt gaan proberen met een drug, je begint met een lagere dosering om te kijken hoe dit valt. Voor mij zijn de effecten bij pluggen al vrij snel merkbaar in hogere dosering, ongeveer na tien/vijftien minuten en de werkingsduur is duidelijk een stuk langer.

ManPaardKrokodil

Bewuste gebruiker
Weet overigens iemand of je de oplossing kan bewaren? Als ik bijvoorbeeld een gram oplos in 10ml en de rest in de koelkast of zo doe? Of krijgt het dan een Uiterste Houdbaarheidsdatum.

OtherShore

Badass junkie
Weet overigens iemand of je de oplossing kan bewaren? Als ik bijvoorbeeld een gram oplos in 10ml en de rest in de koelkast of zo doe? Of krijgt het dan een Uiterste Houdbaarheidsdatum.
Een oplossing is zeer beperkt houdbaar, dus los alleen zoveel op als je gaat gebruiken. Deze methode werkte voor mij altijd goed:

1) Weeg je dosis af
2) Doe je dosis in een shot glas
3) Zuig 2 a 3 ml zoutoplossing op met je spuitje
4) Spuit de zoutoplossing op je dosis
5) Even kort roeren
6) Zuig alles weer op met het spuitje als de stof goed is opgelost
7) Doe je ding eventueel met een beetje vaseline.

(Werk zoveel mogelijk steriel, maar dat spreekt voor zich)

Snuffelaar

Badass junkie
Tripreporter
Een oplossing is zeer beperkt houdbaar, dus los alleen zoveel op als je gaat gebruiken. Deze methode werkte voor mij altijd goed:

1) Weeg je dosis af
2) Doe je dosis in een shot glas
3) Zuig 2 a 3 ml zoutoplossing op met je spuitje
4) Spuit de zoutoplossing op je dosis
5) Even kort roeren
6) Zuig alles weer op met het spuitje als de stof goed is opgelost
7) Doe je ding eventueel met een beetje vaseline.

(Werk zoveel mogelijk steriel, maar dat spreekt voor zich)
Normaal kan je wel 100mg in 1ml water verwerken, dus een gram kan zeker oplossen in 10ml. Lauw water absorbeert ook beter dan koud water, maar als het te heet is kan je het product onbedoeld vernietigen. Je zou je handen onder de kraan moeten kunnen houden zonder pijn te krijgen.

Bovenaan