3mmc VS 2fma 3fma en 4fma

Bigvloei

Belezen gebruiker
Heey mensen,

Wellicht hebben hier meer mensen verstand van. Ik heb redelijk wat ervaring met 3MMC en ben bekend met de meeste "normale" harddrugs zoals cocaïne speed etc.

Allereerst: is het zo dat 3mmc op dit moment het meest dichtbij 4mmc komt? Je hebt zo veel cathinone die worden aangeboden dat ik door de bomen het bos niet meer zie.

Mijn 2de vraag is: welk middel, 2Fma 3fma of 4fma geeft de langste en beste rush? Welke is dus het sterkst van deze middelen? En dan heb je natuurlijk ook nog de 2fa 3fa en 4fa. Is daar nog een flink verschil in?

Welk middel komt het dichtst bij 3mmc kwa effecten en gevoel?

johndeertrekker

Bewuste gebruiker
3mmc komt redelijk in de buurt van 4mmc enkel bij orale inname.

je 2e vraag kan ik alleen op zeggen vermeid 2fa 3fea(vielen mij erg tegen). elk van deze rcs hebben een net iets ander effect

TeveelKaas

Belezen gebruiker
3fa viel mij heel erg tegen. 2fma is wel goeie als je lang moet leren ofz. Maar had het idee dat 2fma maar 1x in de 2 weken echt werkte (misschien maar beter ook)

Morethenafeeling🔒

Bewuste gebruiker
3fa vond ik meer een functionele stimulant. 4fma daarintegen vond ik redelijk hetzelfde als 3mmc maar dan met net wat meer energie. 3fma/2fma heb ik nog niet geprobeerd

Nihilist88

Badass junkie
4-fma geeft lange rush, komt meer in de buurt van 4-fa, mr net iets minder kil, speedy, mr kan er vaak dag zonder slaap mee.

Zeelanddude

Badass junkie
Tripreporter
Welk middel komt het dichtst bij 3mmc kwa effecten en gevoel?
Heb 2fma en 4fma gebruikt en 3fa.
Ik vind geen van 3e nog maar ergens in de buurt komen van 3mmc.
Het zijn wel duidelijk middelen die stimulerend werken, die ene wat subtieler als de ander maar 3mmc heeft (voor mij) toch een hoog gevoel van zorgeloosheid, onverschilligheid en dat het allemaal wel oke is.
Kan zowel een + punt wezen als een - punt btw 😅

papahet

Experimenterende gebruiker
4 fma redelijk vergelijkbaar met 3 mmc qua effect. Alleen... 5 uur na dosis 3 mmc kan ik slapen maar op 4 fma niet!! Misschien komt dat door de halfwaardetijd die bij een cathinon (3 mmc) aanzienlijk minder is? Kan ook aan de persoon liggen. Ik slaap prima na xtc en 3 mmc, maar na sos (ook korte halfwaardetijd) en 4 fma niet. Maar ken ook mensen die niet slapen na 3 mmc en prima na sos :wink:

Wat me blijft verbazen is de verschillende ervaring. Pas had ik 100 mg gesnoven (ben meer van het slikken) en ik had een heerlijke vibe van anderhalf uur. Erna had ik een verjaardag. Behalve hoge hartslag niets aan de hand. Ik ga na paar uurtjes naar huis op de fiets, steek een peukje op en kword me toch een partij blij!!! 1 vd mooiste ervaring ooit. Raak er steeds meer van overtuigd dat de setting maar ook fysieke zaken zoals maagvulling belangrijker zijn dan het middel.

Nihilist88

Badass junkie
Wou hier toch nog even terug op inpikken, oa door ervaring en vergelijking 3mmc met 4fma van @papahet en ook anderen, die meerdere amfetamine rc's, in de buurt brengen qua werking/effecten 3mmc.

Algemeen vind ik al deze amfetamine rc's, 4-fa, 4-fma, 3-fa, 2-fma,...totaal anders werken dan 3mmc.
Allen zijn het stims.

Maar al deze amfetamine rc's werken in op de neurotransmitters dopamine, deze zorgt voor een zeer gelukkig, blij gevoel en noradrenaline, die meer zorgt vr het peppy energieke gevoel geven, bij de ene drug/persoon al wat strakker dan de ander. Ook ervaar je vaak duidelijke sociale drang, te wijten aan bovengenoemde neurotransmitters.

En hier vormen zich duidelijk de 2 grote verschillen met de werking van stofjes als 3mmc en andere stofjes uit de chemische klasse cathinonen.

1. Dat cathinonen een duidelijke entactogene werking hebben, doordat deze stofjes, na dopamine, ook op je serotonine werken. Waardoor je qua effecten beduidend meer empathie, verbondenheid, emotionele openheid,...ervaard, waar oa MDMA zo voor gekend is. Dat is nu eenmaal de werking van entactogene stofjes, dat er gradaties zijn is maar logisch. De entactogene werking van MDMA, ligt vele malen hoger, dan die bij 3mmc.
Een ander stofje uit de entactogene stimulant klasse is vb 6-APB (Benzofury), die dan weer dichter aanleunt bij MDMA qua entactogene effecten.

2. Dat 3mmc en consorten, niet op je noradrenaline werken (of verwaarloosbaar/nihil, niet de hoofdwerking).

En uit eigen ervaringen, geeft dit gewoon totaal andere beleving vd trip/rush en gaat voor mij de gelijkenis 3mmc en amfetamine rc's totaal niet op.

Dan nog mbt 4-FMA, dat @papahet in de buurt vind komen met 3mmc 🤷
Oké 4-FMA werkt ivm vele andere amfetamine rc's ook duidelijk op je serotonine, maar de effecten zijn zo peppy, de dopamine en noradrenaline gaan volledig open. Ook is het een potente stim met vette werkingsduur, volledig tegenovergestelde van 3mmc.

Bovenaan