4-FMP + ???

Komorra

Newbie
Hi!

Ik ben van plan om op Koningsdag 4-FMP te gaan gebruiken. Dit heb ik vorig jaar ook gedaan, maar toen nam ik er over de gehele dag 2 en begon ik mij op het einde, na het feest, niet zo heel goed te voelen. Gelukkig was dat maar 30-45 minuten, maar alsnog.
Dit jaar heb ik daar geen zin in (ookal heb je daar niet echt invloed op volgens mij) dus vraag ik mij af wat nou het beste is om bij te pakken na 4-FMP.
Om mij heen wordt gezegd dat je het beste een kwartje of een halfje XTC bij kan pakken, terwijl anderen weer zeggen dat dat niet goed is en je dus bad kan gaan.
Wie kan mij vertellen wat het beste is?

Alvast bedankt!

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Sorry dat het misschien wat bot overkomt, maar geloof je serieus dat MDMA bijnemen met 4-FA een goed idee is als je eerder niet lekker werd van enkel 4-FA?

Komorra

Newbie
Op zich ging ik heel de dag wel lekker en werd ik pas misselijk toen ik in de bus naar huis zat. Misschien komt dat omdat ik die nacht daarvoor aardig wat had gedronken en maar 4-5 uurtjes geslapen had.

Peppi en Coki

Bewuste gebruiker
Welkom op het forum. :)

4-FMP, eigenlijk heet het 4-FA maar goed, is een stofje dat op je serotonine in werkt (stofje dat die euforische rush geeft, net zoals MDMA). MDMA werkt hier ook op in (daarom ook dat ze enigszins hetzelfde effect hebben, alleen MDMA gebruikt er veel meer van dus de rush is daar ook veel sterker).

Omdat ze beide op hetzelfde werken en ze beide flink stimulerende stoffen zijn, is het juist niet slim om deze te combineren. Het kan serieus meer schade aan je hersenen veroorzaken dan het gebruiken van één van deze 2 alleen al. Ook al zeggen veel mensen dat het zo'n lekkere combinatie is, het is echt geen verstandige combo. Niet zozeer dat je bad gaat, maar meer dat je dan gefrituurde hersenen krijgt, om dezelfde reden dat je speed en MDMA ook niet moet gaan mixen.

Verder, wat bedoel je precies met dat je je niet goed voelde (wanneer na de inname(s) voelde je je niet lekker, hoeveel had je precies genomen/hoe sterk waren de pillen, etc), en hoezo wil je per se iets erbij pakken? In principe is 1 dosis 4-FA al genoeg om de gehele dag/deels de nacht gestimuleerd te blijven (als in, niet kunnen slapen). Als je dat lekkere gevoel van 4-FA wilt behouden, kan je het best een kleine dosis bijnemen op de piek (ongeveer 1,5 a 2 uur na de inname). Reken er dan wel op dat slapen dan echt lastig wordt.

Wat je ook kan doen, is combineren met 2c-b. Hier weet ik niet veel over, dus ik zou zeggen, kijk in het forumgedeelte 'Research Chemicals' naar topics hierover.

Snoep verstandig :wave:

P.s. eigenlijk moet je je pillen altijd laten testen, maar als het een onbekende pil is, dan is het daar nu al te laat voor. Dan wordt de pil naar het lab gestuurd en kan je een week erna op de donderdag bellen naar de uitslag, helaas is dat de dag ná koningsdag als je het morgen zou testen.

Bobsacamano

Badass junkie
Dus eigenlijk zeg je. Zal ik MDMA gaan nemen omdat je niet even 30-45 minuten misselijk durft te zijn nadat je harddrugs hebt genomen.

Wanneer gaan mensen het is leren dat als je drugs neemt niet alles roze, glitters eenhoons en regenbogen wordt er horen dingen bij. Vermoeidheid, misselijkheid verminderd humeur. Vaak heb je geluk en valt het allemaal wel mee maar soms niet. Vier je feestje zit op de blaren erna klaar. En terwijl je op de blaren zit denk je aan je leuke feestje.

Maar ga niet als een idioot meer troep in je lijf gooien en combinaties maken die nog slechter zijn voor je.

Komorra zei:
Op zich ging ik heel de dag wel lekker en werd ik pas misselijk toen ik in de bus naar huis zat. Misschien komt dat omdat ik die nacht daarvoor aardig wat had gedronken en maar 4-5 uurtjes geslapen had.

Jmths

Badass junkie
Tripreporter
Je geeft aan dat je de avond er voor stevig hebt gedronken en weinig slaap hebt binnen gekregen en je lichaam dus aardig verzwakt had. Vervolgens sta je de hele dag strak op 4-FA, een dosering die hoogstwaarschijnlijk aardig boven gemiddeld ligt.
Het is dan ook niet verbazingwekkend dat je je achteraf even wat minder voelt.

Ik zou verder niet meer naar mensen in je omgeving vragen om advies, ik krijg niet echt de indruk dat ze tot een intelligent antwoord in staat zijn.
De volgende keer simpelweg zonder kater, goed uitgerust met een goede voedingsbodem beginnen, fruit eten tussendoor kan de kater ook verminderen.

Als het goed is zou dit je misselijkheid achteraf moeten wegwerken, mocht dit echter niet het geval zijn kun je eventueel langs de apotheker gaan en vragen of ze iets hebben tegen wagenziekte / misselijkheid.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Fool zei:
Paar uurtjes later beginnen?

Dit is een goede optie Fool. En het werkt goed, ik zelf doe dat ook. De eerste 2 uurtjes en soms nog langer neem ik niets op een festival. Kun je ook rustig rondkijken en alsvast in de stemming komen. Plus dat je idd "langer" (niet echt natuurlijk) plezier hebt op minder drugs.

Komorra

Newbie
Het rare van het verhaal is juist dat ik heel de dag super lekker ging, nergens last van had en zodra ik ging zittem begon ik te zweten en hallucineren als een gek.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Lijkt mij juist logisch hoor Komorra. Hoe verder de dag vordert hoe moeier je wordt. Hoe moeier je word hoe meer kans op rot gevoel, misselijk, down en nog wel meer kwaaltjes. Dat is zonder drugs al zo en met drugs nog meer. In mijn ogen niet meer dan een mormale reactie van het lichaam. Net wat Bob zegt: HARDDRUGS is niet altijd rozengeur en manenschijn, bij niemand! En hallucineren als een gek wijst vaak op een te hoge dosis, al weet ik niets van doseringen bij 4fmp.

sylian

Newbie
Wat ik als fijn ervaren heb is 2-CD bijpakken (18-20mg), dit wekte de effecten van de eerder genomen dosissen weer op.

Bovenaan