4-fmph vs. methylfenidaat?

Wat is het verschil tussen het effect van 4-fmph en methylfenidaat?
Heeft 4-fmph alleen een stimulerend effect, of komen er ook nog andere effecten bij?

Bij voorbaat dank voor de feedback.

De Apotheker

Badass junkie
Ze lijken kwa werking heel erg op elkaar,
4f-mph is potenter en heeft waarschijnlijk een grotere affiniteit voor dopamine en een veel langere werking als "normale" methylfenidaat.
Je zou kunnen zeggen dat 4f-mph minder geschikt is als functionele stimulant.

Verwacht dus wat meer euforie en minder en lager doseren.

4f-mph: Ga met oraal doseren uit van 4-8 uur

Laatst bewerkt:

Nihilist88

Badass junkie
Heb zelf ADHD en met beide middelen gekend en voor mij is 4FMPH letterlijk een potente Rilatine rc en werkt het vooral functioneel vr mij, ik kan vb goed werken met zowel Methylfenidaat als 4fmph en 0 effecten die je bij amfetamines ervaart.

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Heb zelf ADHD en met beide middelen gekend en voor mij is 4FMPH letterlijk een potente Rilatine rc en werkt het vooral functioneel vr mij, ik kan vb goed werken met zowel Methylfenidaat als 4fmph en 0 effecten die je bij amfetamines ervaart.

Same. 4F-MPH is ook voor mij een potentere en langwerkendere vorm van methylfenidaat. Ze zijn beide vooral functioneel, maar ik neem ze oraal (met beide bekend want ADD, maar denk niet dat dat hier heel erg relevant is want ook voor de mensen zonder AD(H)D zullen sommige stims als meer functioneel en andere als meer recreatief worden ervaren). Ik kan me wel herinneren dat ik 4F ooit een keer snoof en toen gaf het een soort korte rush, dus dan kan het wel recreatiever worden. Maar het zit niet in dezelfde hoek als amfetamine wat dat betreft. 4F-EPH is trouwens ook wel chill, werkt wat minder op noradrenaline dus iets minder die fysieke bijwerkingen die methylfenidaat en 4F-MPH wel hebben.

Ik vind geen van de genoemde stimulanten libidoverhogend, integendeel, ik word echt aseksueel van deze middelen, lol.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Ik heb ADHD en bij mij werkte 4fmph enkel stimulerend en libido verhogend. Leek voor mij op geen enkele manier op methylfenidaat.
Klopt denk wel. Ik wilde tijd terug ook 4fmph kopen omdat ik adhd heb maar hoorde en las idd dat het niet vergelijkbaar is. Wel leuk voor een keertje als stim maar niet functioneel voor concentratie of iets. Daarom heb ik het toen niet gekocht.

Edit, zie nu de datum pas van je bericht. Beetje laat, sorry!

Nihilist88

Badass junkie
Same. 4F-MPH is ook voor mij een potentere en langwerkendere vorm van methylfenidaat. Ze zijn beide vooral functioneel, maar ik neem ze oraal (met beide bekend want ADD, maar denk niet dat dat hier heel erg relevant is want ook voor de mensen zonder AD(H)D zullen sommige stims als meer functioneel en andere als meer recreatief worden ervaren). Ik kan me wel herinneren dat ik 4F ooit een keer snoof en toen gaf het een soort korte rush, dus dan kan het wel recreatiever worden. Maar het zit niet in dezelfde hoek als amfetamine wat dat betreft. 4F-EPH is trouwens ook wel chill, werkt wat minder op noradrenaline dus iets minder die fysieke bijwerkingen die methylfenidaat en 4F-MPH wel hebben.

Ik vind geen van de genoemde stimulanten libidoverhogend, integendeel, ik word echt aseksueel van deze middelen, lol.
Ik neem deze ook oraal hoor, ik snuif zelden of nooit, bij 4fmph heb ik ook helemaal geen behoefte om dit te snuiven. Die stofjes 4F (gewoon 4 fluor?) en 4f-eph ken ik niet en ga voorlopig geen nieuwe stofjes proberen. Snuiven geeft vaak een snellere, mr kortere rush. Bij hoge dosering, heb eens in totaal 45mg 4fmph genomen (13u: 30mg + 18u: 15mg) en dan was het wel pak euforischer, socialer, geiler en nood aan muziek. Bij dosissen van 15mg ist echt een functioneel stofje. Wat ervaar jij dan als fysieke bijwerkingen bij Methylfenidaat en 4fmph? Ervaar hier niet echt bijwerkingen, 4fmph bij +25mg dosering, wel wat warmer en minder drinken, misschien toch fysieke kenmerken die je aan amfetamines doet denken, mr nog geen tiende van bijwerkingen amfetamines. Wel werken ze beiden eetlustremmend, ook hier is 4fmph potenter, neem ik 1 dosis v 15mg, heb ik makkelijk 8u niks honger, neem ik halverwege of nr einde toe nog bij, heb je letterlijk een ganse dag geen honger. Mr ervaar ik echt niet als nadelig effect.

Bovenaan