4-ma ?

Hallo, was vroeger amphetamine verslaafd. dan een tijd gestopt. na een tijd nog eens geprobeerd, ma om een of andere manier is men ervaring nooit meer als die van 7 jaar terug geweest.

Ik heb nu eergisteren in limburg/belgie amphetamine gekocht, door wat opzoek werk ben ik vreselijk paranoia door dat 4-ma stofje.

allereerst, het papje speed wat nog erg vochtig is ruikt gelijk het altijd ruikt. erg chemisch.
Het is ivoor, wit afwijkend.
Bij het laten drogen van de pap word het mooie poeder(droge poeder) kruimelt ook niet meer aan elkaar als je weer kapt. Het Komt ongelofelijk hard in de neus binnen.

na innamen van het eerste lijntje, voelde ik al gouw effect. droge mond, verhoogde hartslag, veel willen praten, echt genieten van muziek in hoge maten. zeer goede concentratie.
Na 1 nacht niet slapen was nog alles prima. de 2de dag begon ik duizelingen te krijgen. men kaken begonnen zih te spannen, en der was spraken van onrust, wat me wel meteen opviel(ook de eerste dag is dat ik bijna niet transpireerde, wat ik wat vreemd vond)... urine ging er wel meteen weer uit.
dan de 2 nacht begon ik me echt space achtig te voelen, alsof ik eerder aan't trippen was dan onder amphetaine zat. waar ik erg van schrok waren men knal blauwe knieën ( enkel de knieën nergens anders was dit zichtbaar).
niet had ik de drang meer en meer te moeten nemen, met moment vond ik het zelfs genoeg of wou ik niet meer bijpakken. Heel opvallen vond ik vooral de lange cooldown periode.
wanneer ik die periode kwam werkte het nog al alternerend in gradatie, van afwezig geintoxixeerd naar weer rustiger en milder. soms leek het weer een opstootje te krijgen...;
ook gaf dit niet echt een moe gevoel ma eerder, hangerig, starend, verdwaast, ik kon wel een uur blijven zitten voor me uitkijken, met totaal gebrek aan zin om te bewegen of wat dan ook.
gevangen in eigen geest net als bij een hallucinogeene stof.

De olie of natte substantie die bij de speed zit, word erg geel als deze droogt, het poeder zelf niet.

Is er nu echt geen enkel symptoom, of iets anders in de werkings structuur van het 4-MA.
Het kan toch niet dat het totaal geen andere gevoelens, incubatie periodes, halveringswaarde tijd, of duidelijk ander symptomen bevat/weergeeft die net anders zijn dan amphetamine ?

ik heb een testje besteld ben daar op aant wachten. ook al zit die stof mss niet in de EZ test. ik kan der wel uithalen hoeveel % amphetamine der word gemeten als deze opvallend leeg is moet de rest opvullers zijn.

alvast bedankt, hopelijk snelle reactie.
Moest iets niet duidelijk zijn of opvallen....

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Ik snap niet wat nu eigenlijk je vraag is...

Verder, met een EZ test kun je niet zo veel. Lever het even in bij het testcentrum dan weet je wat het is. Aan de geur, kleur en smaak kun je niets herkennen en met een EZ test kun je alleen het hoofdingrediënt redelijk herkennen. Echter denk ik niet dat je het verschil tussen 4-MA en speed kunt zien maar dat weet ik niet zeker.

Dat het geel kleurt kan betekenen dat er Cafeïne bij zit, maar ook dat weten we niet zeker als je het niet laat testen.

www.drugs-test.nl

Dus er is sinds 2009 al bekend dat het rondgaat, er is dan spraken van meteen onder de opium wet te plaatsen. toch circuleert het nog. Het is nu 2014 en nog weet geen enkel chemicus, laborant, fysicus, of farmaceutica, hoe het zijn gebruiker kan waarschuwen. Hoe het te herkennen.
Hoe men het makkelijk kan testen met een test thuis,

er wordt kwaaie alleen maar gezegd wat er slecht kan gaan, doch is er geen enkel verschil aantoonbaar.
Ik vind het niet gek dat drug gebruikers dan paranoïde worden, soms lijkt het gewoon op een strategische zet tegen de designer drug, waar ze geen greep op kunnen hebben.

We van doden aantallen, en ja het werd mss aangetroffen maar over enige andere achter grond(medisch) van de patient wordt niks verteld.

Verder wou ik gewoon ff horen of men effect van speed gebruik symptomen bevatten die wel zorgwekkend zijn, of dit eerder komt door 2 nachten niet slapen nauwelijks drinken en eten(dehydratie) en dat hypothermie (de blauwe knieën, wat een vernauwing van de bloedvaten kan zijn of stolling van het bloed) ook een gevolg zijn van de dehydratie.

Ik weet niet maar heb het goedje 3 dagen en 2 nachten non stop gebruikt. der is niks erg alluderend geweest. zelf heb ik ook niet gedacht" nu moet ik mss toch maar naar de huisarts).

Verder weet ik dat het EZ testje niet veel zal opleveren, dat gaf ik zelf al aan in het beginnend topic.
ik kan enkel eruitzagen hoeveel er inderdaad aanwezig is van de gewenste stof, alle andere stoffen zijn dus verbindingen of bijvoegsels. welke deze zijn kan idd alleen door het binnen te brengen. alleen weet ik niet waar ik dit in belgie kan doen.

Mijn plan was dus eerst het testje te doen en pas wanner de amphetamine erg onzuiver zijn of zeer laag in percentage, dan verdere stappen te laten ondernemen.

Dank bij voorbaat

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
xxtraminimal zei:
Dus er is sinds 2009 al bekend dat het rondgaat, er is dan spraken van meteen onder de opium wet te plaatsen. toch circuleert het nog. Het is nu 2014 en nog weet geen enkel chemicus, laborant, fysicus, of farmaceutica, hoe het zijn gebruiker kan waarschuwen. Hoe het te herkennen.
Hoe men het makkelijk kan testen met een test thuis,

Het komt momenteel gelukkig niet veel meer voor.

Er wordt niet op thuistests gepromoot omdat er geen tests zijn die betrouwbaar genoeg zijn. Een EZ test bijvoorbeeld, kleurt voor zowel MDMA als PMMA donkerpaars. Dat geldt voor alle tests, er zijn altijd middelen waarmee het verward kan worden en daarnaast betekent de aanwezigheid van het ene middel niet dat er niets anders in zit. Als jouw EZ straks aangeeft dat er speed in zit, betekent dat niet dat er niks anders in zit.

Het testcentrum test voor gebruikers gratis en dan krijg je te horen hoeveel % erin zit en wat er nog meer in zit. Dit is de enige veilige manier van testen en de enige manier hoe je er echt achter komt of je speed veilig is...

xxtraminimal zei:
We van doden aantallen, en ja het werd mss aangetroffen maar over enige andere achter grond(medisch) van de patient wordt niks verteld.

Dat is gewoon media... Sensatie wordt nu eenmaal beter gelezen.

xxtraminimal zei:
Verder wou ik gewoon ff horen of men effect van speed gebruik symptomen bevatten die wel zorgwekkend zijn, of dit eerder komt door 2 nachten niet slapen nauwelijks drinken en eten(dehydratie) en dat hypothermie (de blauwe knieën, wat een vernauwing van de bloedvaten kan zijn of stolling van het bloed) ook een gevolg zijn van de dehydratie.

Ik weet niet maar heb het goedje 3 dagen en 2 nachten non stop gebruikt. der is niks erg alluderend geweest. zelf heb ik ook niet gedacht" nu moet ik mss toch maar naar de huisarts).

Sja als je 3 dagen en 2 nachten non-stop gebruikt, kun je verwachten dat je klachten krijgt. Denk niet dat je naar de huisarts moet, maar gewoon even goed moet eten, drinken en slapen

Ik zal ook het nodige opzoekwerk doen, om te kijken of er punten in Belgie zijn waar dit mogelijk is. al denk ik niet. tenzij permanenten aflevering en in beslag namen, voor onderzoek..

Hoe zit dat juist met de centrums in Nederland ? en kan je als belg daar dan ook terecht.

In Verband met de media en hun sensatie, niet dat jullie er iets aan kunnen doen. Het punt is dat dit heel veel mensen argwanend gaat maken, en zelfs als ze toch kiezen het risico te nemen, zich gaan focussen op al dan niet slechte effecten. dus de 1ste intentie is dan al geplaatst waardoor de gebruiker twijfelachtig probeert, en zich waarschijnlijk ook niet meer genietbaar gaat voelen.

Ook zo ging het bij mij, pas na het lezen onder invloed van 4-ma werd ik echt ongerust, angstig. hierdoor kwam al men focus op mijn lichaam. dit geeft nog eens extra prikkeling, onrust en hoe belachelijk het ook mag klinken, het kan ook erg op je hartslag, bloeddruk, en spierspanning uiten. ook in angst episodes of zelfs paniek aanvallen. Dit lijkt me erg ongezond zeker als je al onder invloed bent.

Over de slechte symptomen en men lange wakker zijn, dat is idd niet gek dan.
Maar door de 4-ma gekte...

Dank u

Fool

Badass junkie
Buiten dat verhaal, denk je echt dat het een strak plan is om weer speed te gaan gebruiken als je een speedverslaving achter de rug hebt? Dat klinkt in mijn oren als de kat op het spek binden.

Allicht is dat niet zo verstandig, dat weet ik ook wel.
Ik vind het niet verkeerd om eens wat anders te doen, Zolang het bij die 1 of max 2 maal per jaar blijft.

normaal Moet ik ook ritalin nemen voor ADHD. deze had ik natuurlijk niet gebruikt de dagen dat ik het andere goedje gebruikte.
Wat wel raar is, is dat het de eerste 3 dagen wel goede pep was. na 2 dagen niet te gebruikt te hebben (erg kort). Wou ik het nog eens proberen, net omdat ik nu niet zeker weet of ik de eerste keer 4ma heb ervaren of gewoon amphetamine met cafeïne en/of nog andere stoffen. Ik was de eerste dag goed, naar de nacht werd ik duizelig, hangerig, ik kreeg oorsuizing, tintelingen overal. ik zag flitsen, statisch beeld, en schaduwen in de hoek van men ogen (dit lijkt sterk op psychotische werking van speed toch?) Ma is het niet gek dat die al optrad, pak 6 uur na aller eerste consumptie? ik spreek hier nog over 3 dagen gelden.

Heb het dan deze nacht nogmaals geprobeerd, deze keer krijg ik helemaal geen euforie, ook niet echt een opgepept gevoel. wel kan ik goed wakker blijven; oorsuizing zijn er weer, het ding brand in de neus, wanneer het droog is ruikt het nog steeds erg sterk.

Ik las ergens datje iets of wat kan zien door het in water te gooien alles wat oplost zijn amphetamine, het geen bezinkt of drijven blijft toevoegingen?
Dit kan niet kloppen toch ? in ieder geval smolt het allemaal meteen weg, er bleef geen enkel residu over in het water, het water zag er kraak helder uit. Ik denk dat we kunnen stellen dat als 4ma door slechte productie komt, en het daarom zo fel op amfetamines lijkt, deze even oplosbaar zijn als zuivere ?

Ik ken gewoon erg veel mensen in mijn omgeving die nog steeds gebruiken, en wil goed weten wat en hoe. Hier in belgie is het niet zo evident om even naar een test centrum te gaan, denk dat je hier een heel eind voor moet gaan. Daarbij door ons streng beleid hier zal toch het grotendeels van de bevolking hier, er niet mee naar de politie of dergelijke gaan.

Maar goed waarom stel je me die vraag? ik ben me heel goed bewust van de stelling die je stelt en vraagt en heb hem zelf door de jaren heen al 10 tallen malen door men hoofd laten spoken, maar dwalen we niet af van het onderwerp?

Het valt me trouwens op Hoeveel waarschuwingen er zijn, en mensen die zich slechter beginnen voelen en niet meer comfortabel zijn hiermee, Daarlangs is het gek dat geen enkel slachtoffer zelf mensen inlicht over wat hij/zij nu net ervaren heeft, of duidelijkheid brengt in persoonlijke zaken.

Moest ik zoiets echt ervaren ik zou, het de wereld inlaten (mijn persoonlijke ervaring).
als ik dit denk, ben ik vast niet de enige die zo zou reageren na een traumatisch gebeuren.
Toch vind je niemand die zijn persoonlijke ervaring deelt om het verloop van zijn ervaring te vertellen.

mvg

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
xxtraminimal zei:
maar dwalen we niet af van het onderwerp?

Het onderwerp en de vragen zijn dan ook niet echt duidelijk. Je schrijft lange en ietwat onduidelijke verhalen. Veel mensen hebben geen zin om een lang verhaal door te lezen en ik moet zeggen dat ik je reacties ook 3x moet lezen voor ik ze een beetje begrijp.

Misschien dus wat korter en bondiger schrijven en als je vragen hebt deze ook duidelijk neerzetten.

Idd. ik moet toegeven dat ik ze zelf moeilijk kan lezen :grin:
sorry hiervoor...

Ik wou gewoon duidelijk horen wat nu erg zorgwekkende klachten zijn.
door dat vervuilde goedje. Ik heb de test gedaan, bij aanraking kleurde het vrijwel meteen tot diep rood/bruin.

maar inderdaad voor PMA/PMMA staat er niet bij. wel staat die op de lijst van de ketamine testen.
http://www.eztest.com/product/ez-test-f ... ecstasy-2/

Zoals jullie zien staat daar beiden op, Zowel amfetaminen als PMA/PMMA.
hoe reageert de test dan op het goedje, aangezien het ze eigenlijk alle 2 heeft ?

Als ik deze nog doe en het kleurt dan niet kan ik dan wel zo goed als zeker zijn of nog steeds niet ?

Eigenlijk lijkt de rode kleur niet zo helder als op het kaartje, het gaat naar de erg donkere kant toe,
Is het papje dan misschien vochtig gemaakt met DXM ?

aangezien die kleur zwart is.
Of is het normaal dat het zo donker wordt en niet mooi bloedrood kleurt ?

Als iemand eens even de link in mijn vorige post wil openen?
daar zie je de ketamine test, de kleur gelijk aan pma/pmma is eigenlijk precies de kleur.
en niet het Bloed rode.

Dat zal wel een ander zuur zijn van die test aangezien amfetaminen geel/groen zouden moeten worden daar.

mvg

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
xxtraminimal zei:
Ik wou gewoon duidelijk horen wat nu erg zorgwekkende klachten zijn.
door dat vervuilde goedje.

Gezondheidsklachten die 4-MA voornamelijk veroorzaakt is oververhitting. Het werkt minder goed en trager dan speed, waardoor je geneigd bent meer te nemen. Uiteindelijk raak je dan snel oververhit wat weer vele andere gezondheidsrisico's meebrengt.

Verder, over de kleuren van de EZ-test ga ik geen oordeel geven. De kans dat ik ernaast zit is groter dan dat het klopt.

Hallo ik wou nog even reageren. heb idd ook gemerkt dat een merquille test voor personen zonder enige chemische kennis, heel moeilijk is JUIST en CORRECT te beoordelen. eigenlijk is het nog gissen.

Naar Mijn mening is het geen vervuilde speed, wel zit het vermengd met badzouten denk ik.
gewoon doordat ik niet zweet, vocht ophoudt en nu ook nog eens heel verstopt zit tot boven.
Daarnaast ook geluids vervorming, en het zien golven van het zicht. een pitch toon die soms een daling maak. of net dof wordt.
Wat je eerder zei dat men zo een EZ test niet tot de consument maakt, omdat het eigenlijk toch geen duidelijkheid geeft ben ik nu 100% akkoord mee.

Ik was in het begin van het topic aan het klagen, dat er over het dode aantal geen enkele medische structuur bekend was over de overleden gevallen. Ik heb dit ook niet meegegeven.

Achteraf gezien... Ik heb anorexia nervosia, ben een gast van 24 ben 1;70 meter en weeg 47 kilo.
Je kan dus duidelijk stellen dat ik sowieso geen reserve heb. Aangezien amfetaminen direct op je reserve gaat aanslaan denk ik dat ik niet verder hoef te zoeken.

Dank jullie allen het was toch een steun, men ongerustheid hier kwijt te kunnen.
Groeten

Bovenaan