pbwebmaster
Bewuste gebruiker
ofniet
Nu is er dus nog iemand bijgekomen uit de niet-slikkende groep vrienden. Dus 5 tripmaatjes. En wat ik dus eigenlijk al had moeten zien aankomen was dat nu, FUCKING IEDEREEN pilletjes wil proberen. En dat vind ik gewoon in 1 woord GEVAARLIJK. Wat moet ik nu doen?
dat verpest het wel beetje, maarja jullie hebben wel gelijk ik vind zelf ook dat als zei het willen ik het wel voor ze moet halen, en beginners zullen met een halve toch wel een nachtje zoet zijnpbwebmaster zei:het idee was dus met oud en nieuw, dat duurt nog wel ff gelukkig. Maar het gaat er gewoon om dat als zei dagelijks gaan slikken, het mijn schuld niet is. Maar IK heb ze er wel aan laten beginnen, dus al 'zouden' ze eraan verslaafd raken, heb ik schuldgevoel logisch toch.

caatje zei:pbwebmaster zei:het idee was dus met oud en nieuw, dat duurt nog wel ff gelukkig. Maar het gaat er gewoon om dat als zei dagelijks gaan slikken, het mijn schuld niet is. Maar IK heb ze er wel aan laten beginnen, dus al 'zouden' ze eraan verslaafd raken, heb ik schuldgevoel logisch toch.
Ja dan kun je ze het vast leren hoe er mee om te gaan.....![]()
J86 zei:inderdaad...
zorg voor dat je begint sowieso dat je er zelf ALLES vanaf weet zodat je niet voor verassingen komt te staan en weet wat je moet doen om de risico's te verkleinen en wat je moet doen als het fout gaat.
en zorg dat je vrienden ook voorgelicht zijn! eerder moet je ze niks geven
Wakkoe zei:Naar mijn idee is het vrijwel nooit jou schuld , zij beginnen zelf met de drugs toch? Na 1x slikken ben je niet verslaafd, gaan ze het misbruiken, doen ze het zelf, `t is vrij simpel![]()
caatje zei:J86 zei:inderdaad...
zorg voor dat je begint sowieso dat je er zelf ALLES vanaf weet zodat je niet voor verassingen komt te staan en weet wat je moet doen om de risico's te verkleinen en wat je moet doen als het fout gaat.
en zorg dat je vrienden ook voorgelicht zijn! eerder moet je ze niks geven
Je praat die jongen een complex aan. De nieuwe gebruikers zijn ZELF verantwoordelijk om info op te doen. En hij moet ze sowieso niks geven/verkopen dan ligt het als het fout gaat nooit aan hem.
caatje zei:Wakkoe zei:Naar mijn idee is het vrijwel nooit jou schuld , zij beginnen zelf met de drugs toch? Na 1x slikken ben je niet verslaafd, gaan ze het misbruiken, doen ze het zelf, `t is vrij simpel![]()
Dan lees je zijn verhaal in het begin niet goed.....daarin staat in het laatste stuk hoe HIJ zich zorgen maakt. Dat is de reden van dit topic. Natuurlijk nemen ze het zelf tot zich maar als aanbieder voel je je niet jofel als er iets mis gaat. En vooral hij niet als ik zo door t topic heen lees. Dan kun je beter alles vermijden en t op safe spelen.
uhm, nee ik kap niet. Ik vond het juist zo handig dit forum over drugs... En mensen bedankt voor de adviezen ik kan nu niet wachten tot ik met m'n vrienden trippend het nieuwe jaar in knalkiekert zei:Alweer zo'n droeftoeter topic van deze topicstarter, kap toch es man![]()
.... ohh,,zonder alcohol natuurlijk frankiekrak zei:die jongen is gwn bezorgt om zen vriende is toch normaal..
wat ik zou doen is het al eens probeere met je vriende voor oud op nieuw moest het iemand niet bevallen dat ie zen nieuwjaar niet verpest is. geef ze ook maar een halfje en zorg dat ze niet te veel alchohol drinken
grtz
Miss J zei:Je kan er zelf al niet op een verstandige manier mee omgaan en nu probeer je het gebruik van je eigen vrienden te controleren? Als ze een beetje verstand hebben gaan ze zelf eerst op zoek naar informatie over de drug die ze willen gebruiken en dan kunnen ze zelf de voor- en nadelen bekijken en zo niet, ze komen er vanzelf achter hoor.... net als jij dat hebt gedaan.
. En ik wil juist dat ze er niet achter hoeven te komen hoe verkankert je van drugs wordt.En ik wil juist dat ze er niet achter hoeven te komen hoe verkankert je van drugs wordt.
wat heeft dat nou weer te maken of je beginnend bent of niet, als je maar genoeg van die pillen in je smoel trapt wordt je echt heel erg verkankerd, of al haal je 2 nachtjes door. Net alsof een beginnende gebruiken niet weet hoe zwaar verrot klote en verkkrd je je van binnen voelt? wtf. Maar jij weet het natuurlijk veel beter want jij gebruikt al jaren heel verstandig zekercaatje zei:Wat een gelul voor een beginnend gebruiker....
En ik wil juist dat ze er niet achter hoeven te komen hoe verkankert je van drugs wordt.
Ik vind het ook geen onzin, alleen zijn ze al best goed op de hoogte over die drugs, ze vinden het erg interresant en hebben dus ook al aardig wat sites afgesurft naar infoFlameon zei:Dus ik vind het geen onzin als mensen je adviseren om op zulke sites eens te gaan kijken.
pbwebmaster zei:alleen zijn ze al best goed op de hoogte over die drugs
Everio zei:Dit verhaal doet me echt denken aan toen ik klein was met oud op nieuw (nee toen speelde ik niet al met x :P)
Maanden van te voren ga je alle vaste vuurwerk verkoopplaatsen af om daar het foldertje te halen. Niet land nadat je ze hebt ken je ze van binnen en van buiten en heb je je lijstje al gemaakt.
Maja dan nog al die weken wachten!
Korte tijd ervoor kan je je lijstje afgeven al bestelling en dan met de jaarwisseling is het eindelijk zo ver.
Lijken wel kleine knderen die in een groepje niet kunnen wachten tot oud op nieuw want dan krijgen ze een "snoepje"...! En dan op school met zn alle in een kringsprek "ja hoe zal het zijn?" blablabla :P
Zie het helemaal voor me (H)
Naja zal wel aan mij liggen (A)
pbwebmaster zei:Everio zei:Dit verhaal doet me echt denken aan toen ik klein was met oud op nieuw (nee toen speelde ik niet al met x :P)
Maanden van te voren ga je alle vaste vuurwerk verkoopplaatsen af om daar het foldertje te halen. Niet land nadat je ze hebt ken je ze van binnen en van buiten en heb je je lijstje al gemaakt.
Maja dan nog al die weken wachten!
Korte tijd ervoor kan je je lijstje afgeven al bestelling en dan met de jaarwisseling is het eindelijk zo ver.
Lijken wel kleine knderen die in een groepje niet kunnen wachten tot oud op nieuw want dan krijgen ze een "snoepje"...! En dan op school met zn alle in een kringsprek "ja hoe zal het zijn?" blablabla :P
Zie het helemaal voor me (H)
Naja zal wel aan mij liggen (A)
en je punt is?