4 raarste maanden van mijn leven

Wacky

Badass junkie
Dus jij kan het wel doen, maar voor hun is het te gevaarlijk ?

Als je niet wil dat zij meedoen omdat je het te gevaarlijk vind, moet je dat zeggen en natuurlijk er zelf mee stoppen. Als ze het dan toch nog willen doen, kunnen ze het zonder jou doen en het zelf zoeken.

Pikachu

Wijs gebruiker
Wat een onzin zeg, niet iedereen is meteen verslaafd aan xtc hoor, gewoon je hoofd erbij houden en niet toegeven aan de drang om vaker dan één keer per drie maanden te gebruiken. Als je ze dat gewoon duidelijk maakt (en jezelf) gaat er niks verkeerd hoor.

Miss J

Bewuste gebruiker
Zoals Wacky al zegt, jij slikt jezelf naar de kloten en voor je vrienden vind je het gevaarlijk? Dat jij er geestelijk aan verslaafd bent geraakt hoeft niet te gelden voor je vrienden... En trouwens, als jij de enige bent die het voor ze kan regelen doe je dat toch gewoon niet?

caatje

Badass junkie
Wat een bullshit zeg:
Nu is er dus nog iemand bijgekomen uit de niet-slikkende groep vrienden. Dus 5 tripmaatjes. En wat ik dus eigenlijk al had moeten zien aankomen was dat nu, FUCKING IEDEREEN pilletjes wil proberen :openmouth:. En dat vind ik gewoon in 1 woord GEVAARLIJK. Wat moet ik nu doen?

Jij kunt er wel "verstandig" mee om gaan en hun zouden dat niet kunnen? Daar komt nog bij als jij het ze niet door verkoopt/geeft dan ligt het niet aan jou als ze wel gaan gebruiken.

pbwebmaster

Bewuste gebruiker
het idee was dus met oud en nieuw, dat duurt nog wel ff gelukkig. Maar het gaat er gewoon om dat als zei dagelijks gaan slikken, het mijn schuld niet is. Maar IK heb ze er wel aan laten beginnen, dus al 'zouden' ze eraan verslaafd raken, heb ik schuldgevoel logisch toch. En als ik met oud en nieuw voor een groep van 20 man, want zoveel zijn het er wel. Pilletjes ga inslaan, is de kans denk ik zelf toch wel groot dat het bij 1 van hen mis gaat? Niet dood ofzo, maar gewoon ligge kotse :kots: dat verpest het wel beetje, maarja jullie hebben wel gelijk ik vind zelf ook dat als zei het willen ik het wel voor ze moet halen, en beginners zullen met een halve toch wel een nachtje zoet zijn

caatje

Badass junkie
pbwebmaster zei:
het idee was dus met oud en nieuw, dat duurt nog wel ff gelukkig. Maar het gaat er gewoon om dat als zei dagelijks gaan slikken, het mijn schuld niet is. Maar IK heb ze er wel aan laten beginnen, dus al 'zouden' ze eraan verslaafd raken, heb ik schuldgevoel logisch toch.

Ja dan kun je ze het vast leren hoe er mee om te gaan..... :rolleyes:

pbwebmaster

Bewuste gebruiker
caatje zei:
pbwebmaster zei:
het idee was dus met oud en nieuw, dat duurt nog wel ff gelukkig. Maar het gaat er gewoon om dat als zei dagelijks gaan slikken, het mijn schuld niet is. Maar IK heb ze er wel aan laten beginnen, dus al 'zouden' ze eraan verslaafd raken, heb ik schuldgevoel logisch toch.

Ja dan kun je ze het vast leren hoe er mee om te gaan..... :rolleyes:

Ja ik zou het liefst met iedereen die ik ken zo'n ervaring hebben. Maar ik wil altijd graag de controle over dingen houden, ook al lukt het niet altijd

caatje

Badass junkie
Precies, nou ben je er! Je kunt decontrole niet hebben over andere. Als jij r niet mee om kunt gaan dat andere het spulletje ook eens willen gaan gebruiken moet je zorgen dat je er of niet bij bent of dat je niet gebruikt als je erbij bent.

edwin__

Belezen gebruiker
beginnnend gebruik is niet erg stimuleer het !
voed ze op en gebruik als hoofdregel: verstandig en verantwoordelijk te gebruiken.
zoek zelf veel info op.. niet alleen voor jezelf maar voor al die anderen die jij dan perfect kunt informeren :grin:
gun ze het plezier, geef ze de zekerheid.
peace

J86

Bewuste gebruiker
inderdaad...

zorg voor dat je begint sowieso dat je er zelf ALLES vanaf weet zodat je niet voor verassingen komt te staan en weet wat je moet doen om de risico's te verkleinen en wat je moet doen als het fout gaat.

en zorg dat je vrienden ook voorgelicht zijn! eerder moet je ze niks geven

caatje

Badass junkie
J86 zei:
inderdaad...
zorg voor dat je begint sowieso dat je er zelf ALLES vanaf weet zodat je niet voor verassingen komt te staan en weet wat je moet doen om de risico's te verkleinen en wat je moet doen als het fout gaat.

Je praat die jongen een complex aan. De nieuwe gebruikers zijn ZELF verantwoordelijk om info op te doen. En hij moet ze sowieso niks geven/verkopen dan ligt het als het fout gaat nooit aan hem.

Wakkoe

Belezen gebruiker
Naar mijn idee is het vrijwel nooit jou schuld , zij beginnen zelf met de drugs toch? Na 1x slikken ben je niet verslaafd, gaan ze het misbruiken, doen ze het zelf, `t is vrij simpel :)

caatje

Badass junkie
Wakkoe zei:
Naar mijn idee is het vrijwel nooit jou schuld , zij beginnen zelf met de drugs toch? Na 1x slikken ben je niet verslaafd, gaan ze het misbruiken, doen ze het zelf, `t is vrij simpel :)

Dan lees je zijn verhaal in het begin niet goed.....daarin staat in het laatste stuk hoe HIJ zich zorgen maakt. Dat is de reden van dit topic. Natuurlijk nemen ze het zelf tot zich maar als aanbieder voel je je niet jofel als er iets mis gaat. En vooral hij niet als ik zo door t topic heen lees. Dan kun je beter alles vermijden en t op safe spelen.

J86

Bewuste gebruiker
caatje zei:
J86 zei:
inderdaad...

Je praat die jongen een complex aan. De nieuwe gebruikers zijn ZELF verantwoordelijk om info op te doen. En hij moet ze sowieso niks geven/verkopen dan ligt het als het fout gaat nooit aan hem.

Tuurlijk zijn ze zelf verantwoordelijk. Maar het zijn wel z'n vrienden dus dan geef je ze toch niet eerder pillen voordat je zeker weet dat ZIJ weten waaraan ze beginnen? Dan ligt het ook nooit aan jou. Als ze ECHT pillen willen komen ze er toch wel aan. Dan kan je als vriend beter degene zijn die ze daarbij begeleid toch?

Miss J

Bewuste gebruiker
Als jij de enige bent die de pillen voor hun kan regelen doe je het toch gewoon niet? Als je zo begaan bent met hun gezondheid dan lijkt me dat een goede oplossing...

Wakkoe

Belezen gebruiker
caatje zei:
Wakkoe zei:

Dan lees je zijn verhaal in het begin niet goed.....daarin staat in het laatste stuk hoe HIJ zich zorgen maakt. Dat is de reden van dit topic. Natuurlijk nemen ze het zelf tot zich maar als aanbieder voel je je niet jofel als er iets mis gaat. En vooral hij niet als ik zo door t topic heen lees. Dan kun je beter alles vermijden en t op safe spelen.

Je hebt gelijk, excuses..

Als je vrienden er echt op gebrand zijn op xtc te proberen, zou ik zeggen laat ze :) Koop een paar goede, maar niet al te sterke pillen, laat deze desnoods testen als je het niet vertrouwd. Vervolgens laat je het ze gewoon proberen, waar jij nuchter bij bent, er kan echt weinig mis gaan, iemand kan hooguit misselijk worden en dat zal waarschijnlijk alleen maar zijn vanwege de inslag..

Als dit risico je toch te groot is, zou ik inderdaad niks voor ze halen en t gewoon veilig spelen.

Edit: op die manier weet je wel zeker dat je vrienden goede pillen krijgen met mdma, en geen andere rotzooi..

edwin__

Belezen gebruiker
gewoon een keer testen voor de zekerheid is nooit slecht. vooral als je later een keer met iets anders in contact komt.. oppassen ! alleen testen geeft zekerheid, ookal vertrouw je die beste vriend van je nog zo, hij weet ook niets zeker. je hebt nu wel zeker die vrienden onder controle te houden maar juist in het begin moet je ook beginnen ze alshetware op te voeden om verstandig te gebruiken

pbwebmaster

Bewuste gebruiker
kiekert zei:
Alweer zo'n droeftoeter topic van deze topicstarter, kap toch es man :angry:
uhm, nee ik kap niet. Ik vond het juist zo handig dit forum over drugs... En mensen bedankt voor de adviezen ik kan nu niet wachten tot ik met m'n vrienden trippend het nieuwe jaar in knal :beer: .... ohh,,zonder alcohol natuurlijk :wink: zal ik er ook maar bijzeggen dan :grin:

dzN

Belezen gebruiker
Ik begrijp je gevoel daarover... Als iemand aan mij vraagt voor zo'n dingen te regelen zeg ik ok.. Maar mensen die het voor hun eerste keer willen proberen daar twijfel ik zo over...

Het brengt dan zo'n schuldgevoel mee..

Zeg gewoon dat je alleen samen tript en met tussenperiodes...

x

frankiekrak

Experimenterende gebruiker
die jongen is gwn bezorgt om zen vriende is toch normaal..

wat ik zou doen is het al eens probeere met je vriende voor oud op nieuw moest het iemand niet bevallen dat ie zen nieuwjaar niet verpest is. geef ze ook maar een halfje en zorg dat ze niet te veel alchohol drinken

grtz

Wakkoe

Belezen gebruiker
frankiekrak zei:
die jongen is gwn bezorgt om zen vriende is toch normaal..

wat ik zou doen is het al eens probeere met je vriende voor oud op nieuw moest het iemand niet bevallen dat ie zen nieuwjaar niet verpest is. geef ze ook maar een halfje en zorg dat ze niet te veel alchohol drinken

grtz

gewoon geen alcohol, en een halfje..ligt er maar net aan hoeveel mg mdma erin zit

pbwebmaster

Bewuste gebruiker
alcohol drinken gaan ze sowiezo niet, ze vinden het allemaal nogal, spannend zegmaar :tearsofjoy: logisch, en grote kans dat ze niet langer willen wachten en dan weten ze idd alvast wat ze te wachten staat met oud&nieuw. Ik maak me al een stuk minder zorgen omdat ik weet dat ze, als ze het vaker willen doen, ze eerst bij mij aankloppen voor die shit. Als ik het niet geef zullen ze via anderen moeten regelen, en aangezien ik deze mensen dagelijks zie, zal ik ook zeker aan ze zien of ze wat gebruikt hebben.

Miss J

Bewuste gebruiker
Je kan er zelf al niet op een verstandige manier mee omgaan en nu probeer je het gebruik van je eigen vrienden te controleren? Als ze een beetje verstand hebben gaan ze zelf eerst op zoek naar informatie over de drug die ze willen gebruiken en dan kunnen ze zelf de voor- en nadelen bekijken en zo niet, ze komen er vanzelf achter hoor.... net als jij dat hebt gedaan.

pbwebmaster

Bewuste gebruiker
Miss J zei:
Je kan er zelf al niet op een verstandige manier mee omgaan en nu probeer je het gebruik van je eigen vrienden te controleren? Als ze een beetje verstand hebben gaan ze zelf eerst op zoek naar informatie over de drug die ze willen gebruiken en dan kunnen ze zelf de voor- en nadelen bekijken en zo niet, ze komen er vanzelf achter hoor.... net als jij dat hebt gedaan.

Dus ik moet ze gaan vertellen, jongens eerst moeten jullie op internet informatie gaan opzoeken over pilletjes... Natuurlijk gaan ze dat doen, dat hoef ik ze niet te vertellen want ze hebben verstand hoor :wave:. En ik wil juist dat ze er niet achter hoeven te komen hoe verkankert je van drugs wordt.

pbwebmaster

Bewuste gebruiker
caatje zei:
Wat een gelul voor een beginnend gebruiker....
En ik wil juist dat ze er niet achter hoeven te komen hoe verkankert je van drugs wordt.
wat heeft dat nou weer te maken of je beginnend bent of niet, als je maar genoeg van die pillen in je smoel trapt wordt je echt heel erg verkankerd, of al haal je 2 nachtjes door. Net alsof een beginnende gebruiken niet weet hoe zwaar verrot klote en verkkrd je je van binnen voelt? wtf. Maar jij weet het natuurlijk veel beter want jij gebruikt al jaren heel verstandig zeker :openmouth:

Flameon

Badass junkie
Op die sites staat veeeeeel meer belangrijke informatie dan alleen de "negatieve effecten" .
Dus zeker een aanrader om je voor dat je wat gaat gebruiken goed te informeren over de effecten, risico's, bijwerkingen, inslagmomenten, setting, en ga zo maar ff door.
Dus ik vind het geen onzin als mensen je adviseren om op zulke sites eens te gaan kijken.

pbwebmaster

Bewuste gebruiker
Flameon zei:
Dus ik vind het geen onzin als mensen je adviseren om op zulke sites eens te gaan kijken.
Ik vind het ook geen onzin, alleen zijn ze al best goed op de hoogte over die drugs, ze vinden het erg interresant en hebben dus ook al aardig wat sites afgesurft naar info :wink:

steelpad

haha bullshit, weed hoef je ook niet te onderschatten :wink:
geef hun genoeg informatie over xtc, vooral dan over het stofje in de hersenen serotonine want daar gaat het allemaal om.
zorg dat ze niet meer dan 1x in de maand gebruiken en dan zit alles wel oke.

pbwebmaster

Bewuste gebruiker
Dat ze het helemaal het einde vinden en al vaker en vaker gaan gebruiken. Aan het begin heb ik er vast wel controle op maar die controle gaat natuurlijk langzaam verdwijnen, hoe dan ook.

Miss J

Bewuste gebruiker
Als ze al best goed op de hoogte zijn dan weten ze de risico's toch? En het is hun leven, jij hoeft die keuzes niet voor ze te maken, jij maakt alleen de keus of je meer pillen voor ze gaat regelen of niet. Als ze dan doorgaan en een andere dealer vinden heb jij in ieder geval je best gedaan toch?

Everio

Bewuste gebruiker
Dit verhaal doet me echt denken aan toen ik klein was met oud op nieuw (nee toen speelde ik niet al met x :P)

Maanden van te voren ga je alle vaste vuurwerk verkoopplaatsen af om daar het foldertje te halen. Niet land nadat je ze hebt ken je ze van binnen en van buiten en heb je je lijstje al gemaakt.

Maja dan nog al die weken wachten!

Korte tijd ervoor kan je je lijstje afgeven al bestelling en dan met de jaarwisseling is het eindelijk zo ver.

Lijken wel kleine knderen die in een groepje niet kunnen wachten tot oud op nieuw want dan krijgen ze een "snoepje"...! En dan op school met zn alle in een kringsprek "ja hoe zal het zijn?" blablabla :P

Zie het helemaal voor me (H)

Naja zal wel aan mij liggen (A)

pbwebmaster

Bewuste gebruiker
Everio zei:
Dit verhaal doet me echt denken aan toen ik klein was met oud op nieuw (nee toen speelde ik niet al met x :P)

Maanden van te voren ga je alle vaste vuurwerk verkoopplaatsen af om daar het foldertje te halen. Niet land nadat je ze hebt ken je ze van binnen en van buiten en heb je je lijstje al gemaakt.

Korte tijd ervoor kan je je lijstje afgeven al bestelling en dan met de jaarwisseling is het eindelijk zo ver.

Lijken wel kleine knderen die in een groepje niet kunnen wachten tot oud op nieuw want dan krijgen ze een "snoepje"...! En dan op school met zn alle in een kringsprek "ja hoe zal het zijn?" blablabla :P

en je punt is?

Everio

Bewuste gebruiker
pbwebmaster zei:
Everio zei:

en je punt is?

Dat het een beetje over komt als kinderlijk gedrag. En of iemand er dan wel klaar voor is? Daar valt dan over te twisten!

Maar goed, los daarvan! Als jij je er niet goed bij voelt moet je het niet doen! Als je ze één keer regelt moet je dat blijven doen! Of zelf ook geheel stoppen! Anders krijg je het effect dat je ze er aan laat "proeven" en dan weer van ze afpakt!

Doe er je voordeel mee met wat hier gezegd is geworden en trek dan je eigen conclusie!

aapje31

Ik snap je bezorgheid,
maar als je je vrienden duidelijk maakt dat dit o zo lekkere gevoel minder wordt naarmate je het tevaak gebruikt ( meerdere keren per maand) dan zullen ze na de eerste keer wel beseffen dat ze dit gevoel zo willen behouden..
Dit heeft bij mij iig een belangrijke rol gespeeld, ik wil niet over 2/3 jaar geen effect meer hebben van MDMA!

Bovenaan