4dagen high

neboe

Experimenterende gebruiker
hai, van 3aug. tot nu had ik drugs vrij kunnen zijn,
ik zou nu een week terug in de tijd willen gaan.
als we op stonden dan was ik met de aankomende dag bezig en niet met hoe en waar ik wat kon roken.
Ik ben er van overtuigd dat ik te snel met metadon wilde stoppen.
als ik op 40mg blijf no problem.
op 20mg begon ik weer me ouwe gedrag te herkennen
en na een nacht van jeuk aan de binnenkant van me knieen.
bingo In eerste instantie was ik verbaasd is dit nu allles, wat een troep voor dat geld.de dag erna wel de hele dag gezwommen zonder metadon.
savonds laat samen naar me ex en 4dgn door gegaan.
wat een feest.
nu heb ik 20uur geslapen en heb trek gvd.
een week terug was dat niet.
kijken of ik wel zin heb in deze lange dagen van saaie mensen.
jaap

speeseend

Wijs gebruiker
neboe zei:
...Ik ben er van overtuigd dat ik te snel met metadon wilde stoppen.
als ik op 40mg blijf no problem.
op 20mg begon ik weer me ouwe gedrag te herkennen...
jaap

Hoe snel ben je gestopt? Is er voor jou geen optie / mogelijkheid om op een ander middel over te stappen. Buprenorfine heeft bijvoorbeeld voor mij een geweldig goede uitwerking.

Maar één ding is zeker; de Bupe haalt de trek volledig bij me weg. En dat was nu net het grootste probleem voor mij. Helemaal bij een ''trip down memory lane".

Nu kan ik rustig door herinneringenland wandelen zonder al te veel last. Enkel een herinnering, meer is het niet voor mij.

Met Methadon heb ik zelf altijd de angst gehad dat, hoe langer je het gebruikt, des te moeilijker je er vanaf komt. Het is immers enkele malen verslavender dan Hero. Maar ja, ieder zo z'n eigen gedachte over dit soort zaken.

Gr.,

de eend

speeseend

Wijs gebruiker
En voor alle duidelijkheid... Het is niet erg dat je ''in de fout gegaan bent''...Het is alleen wel van zeer groot belang dat je die fout zo kort mogelijk houdt. Wanneer je dan weer de rechte weg volgt, is er eventueel tijd voor enige reflectie zodat je weer kan leren van je "avontuur".

Het klinkt vast en zeker allemaal erg herkenbaar wat in de eerste alinea staat. Maar soms helpt het om bepaalde zaken vaker te bekijken (vanuit een andere hoek).

Ik wens je wederom HEEL VEEL STERKTE, bekijk het zo, je bent in ieder geval vanaf augustus van de bruin en wit afgebleven, dat is PURE WINST :wink:

de eend

ArieKanariE

Bewuste gebruiker
vergeet ook niet dat methadon niet alleen de lichamelijke ontwenning tegengaat, maar dat, hoewel vaak over het hoofd gezien, het ook de trek in heroine dempt.

Ik heb bij mezelf ook gemerkt dat de methadonhoeveelheid die mn lichaam nodig heeft om niet ziek te zijn, best heel snel afgebouwd kan worden zonder noemenswaardige problemen. Wat dan echter wel heel erg sterk terugkwam bij mij was die trek. En niet alleen bij mij, ook bij een aantal mensen die ik ken en uit reacties op internet blijkt dat bij het omlaag gaan van je dosis methadon, de trek in drugs weer steeds meer terug kan komen.

Misschien toch eens kijken naar wat de ziekenhuizenmarkt nog meer te bieden heeft om van die zooi af te blijven? Buprenorfine enzo zie ik regelmatig voorbij komen hier. Misschien is dat een idee voor je om eens te bekijken met je arts?

Het is zonde, maar een keertje de fout in gaan hoort er bij een heroineverslaafde, geloof ik zowat bij. Hoe sterk je bent, zal zich uiten in hoe snel je je 'cleanheid' weer oppakt.
Met vallen en opstaan gaat dat nu eenmaal vrees ik en jezelf nu omlaag gaan halen in je eigen beleving is natuurlijk juist niet hetgeen dat handig is. Wees eerlijk tegenover jezelf en probeer jezelf te stimuleren om zo snel mogelijk de draad van een 'normaal' leven weer op te pakken.
Het is zo verleidelijk om nu met de pet ernaar te gooien, omdat 'toch alles tegen zit' en misschien is dat natuurlijk zelfs zo. < insert preek over hoe slecht drugs zijn hier> ... en drugs kunnen dat alleen maar slechter maken bladieblabla :wink:

allemaal dingen die je vast al vaker gehoord hebt. Ik hoop dat je voor jezelf zo veel op een rijtje krijgt, dat je weer verder kunt gaan zonder die zooi.
Sterkte!!

:wave:

Bovenaan