4fa + xtc combinatie (moment van bijpakken)

JojoBoy

Newbie
Hey allemaal,

Ik heb een vraagje waar ik de hele site al voor heb doorgekeken, maar nog geen goed antwoord op heb weten te vinden. Dit gaat over de combinatie van 4fa met xtc. Ik heb wel veel kunnen vinden over die combinatie hier, onder andere dat ie erg schadelijk is, maar ik heb er een andere vraag over. Kan iemand mij nnamelijk vertellen wat het beste moment is om xtc bij te nemen na 4f? Doe je dat het beste op de piek van 4f, tijdens de comedown van 4f of zelfs wanneer de 4fa al helemaal is uitgewerkt?
En wat zijn dan de verschillen in het effect bij de verschillende momenten van dit bijnemen?
In ieder geval heel erg bedankt alvast! :grin: :wave:

JojoBoy

Newbie
Nou ja van sommige mensen heb ik gehoord het harder inslaat door de 4f, maar van anderen hoor ik inderdaad weer dat het niks toevoegt. Misschien dat dit persoonsgebonden is en daarom wil ik het gewoon een keer geprobeerd hebben. Vandaar dus mijn vraag, omdat ik die ene keer dat ik het wil doen, er dan wel het meeste van wil maken. Iemand?

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
JojoBoy zei:
Nou ja van sommige mensen heb ik gehoord het harder inslaat door de 4f, maar van anderen hoor ik inderdaad weer dat het niks toevoegt. Misschien dat dit persoonsgebonden is en daarom wil ik het gewoon een keer geprobeerd hebben. Vandaar dus mijn vraag, omdat ik die ene keer dat ik het wil doen, er dan wel het meeste van wil maken. Iemand?

Als het persoonsgebonden is kunnen we je ook niet helpen.

JojoBoy

Newbie
Hahaha nee maar je kan wel zeggen wat het beste werkt voor jou zelf, want dan kan ik daar een beetje naar kijken. Als iedereen hier bijv zegt dat het beste is om op de piek van 4f bij te nemen, dan is dat ook hetgene wat ik ga proberen dan.

JojoBoy

Newbie
Hahahahaha true, maar als ik door koppig te zijn wel een mooie ervaring kan beleven, ook al is dat waarschijnlijk maar eenmalig, dat vind ik dat best :P

Bobsacamano

Badass junkie
Het beste is om het lekker niet te doen. De perfecte tijd ertussen is zoals Exceptional Insight 3 maanden.

JojoBoy

Newbie
Iemand die er wel ervaring mee heeft en ie wil delen? Want dat het niet slim is om te doen weet ik nu wel. Ik ben alleen best koppig en hou van nieuwe ervaringen :)

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Ik denk dat mensen hier (heel verstandig) je geen advies gaan geven over foute en slechte combi's en domme acties. Dus als je het ondanks alle goedbedoelde adviezen toch gaat doen, zal je zelf moeten uitvinden hoe je het gaat doen. Of die vriendjes vragen waar je over spreekt. Die weten het want die hebben het al gedaan volgens jou. Eigenwijs!

Kessie

Experimenterende gebruiker
Kom op guys!
Iedereen heeft toch wel eens iets gedaan waarvan ze van te voren wisten dat het slecht was, maar toch gedaan hebben?
Dan maar beter geïnformeerd naar de kloten toch?

Kessie

Ik heb het 1x gedaan op het eind van de 4fmp. Ik vond het heerlijk. Nog net even het heerlijke wauwse gevoel van x krijgen die de 4fmp net niet haalt :sunglasses:
Heb de dagen erna geen extra dip ofzo gehad. Eigenlijk heb ik nooit echt een dip, maar dat zal persoonsgebonden zijn.

Kessie

Klopt! Helemaal mee eens! Maar ja.......

Als je het een keer gedaan hebt, hoe slecht ook, waarom dan niet meededelen. Hij wil het toch een x proberen. En weet dat het slecht is.

JojoBoy

Newbie
Kessie zei:
Ik heb het 1x gedaan op het eind van de 4fmp. Ik vond het heerlijk. Nog net even het heerlijke wauwse gevoel van x krijgen die de 4fmp net niet haalt :sunglasses:
Heb de dagen erna geen extra dip ofzo gehad. Eigenlijk heb ik nooit echt een dip, maar dat zal persoonsgebonden zijn.
Kessie zei:
Kom op guys!
Iedereen heeft toch wel eens iets gedaan waarvan ze van te voren wisten dat het slecht was, maar toch gedaan hebben?
Dan maar beter geïnformeerd naar de kloten toch?

Thanks man! Op zo'n antwoord zat ik te wachten hahaha. En je bedoelt als de 4f al is afgelopen of als ie nog wel werkt maar aan het afbouwen is?

EKSTASIE zei:
Naar mijn ervaring ongeveer 3 uur na inname aan de kwartjes, top avond.

Okee dat is dus neem ik aan wanneer je niet meer op de top van de 4fa zit , maar deze al wat is gaan afbouwen?

Jmths

Badass junkie
Tripreporter
De effecten en het mechanisme van actie zijn vrijwel precies hetzelfde. Met deze combinatie is het nogal waarschijnlijk dat je de dosering veel hoger gaat pushen dan normaal en je dat je geen betere effecten zult krijgen dan met 4FA of MDMA op zichzelf.

Je bent een spook aan het najagen, als het meer euforie zou geven dan de 2 stofjes op zichzelf zou dat ondertussen wel algemeen bekend wezen lijkt me.
Een ding is echter wel zeker en dat is dat deze combinatie meer neurotoxiteit met zich mee brengt. Het idee om de 2 te combineren is heeft geen toegevoegde waarde maar wel nadelen.

Als je perse antwoord op je vraag wilt, volgens wetenschappelijk onderzoek naar therapeutische toepassing van MDMA wordt aangeraden om te beginnen met een initiële dosering van 100mg MDMA en binnen een uur nadat de eerste effecten zich aandienen bij te doseren met een extra 25mg. Dit zou de effecten niet versterken maar het plateau wel verlengen.

Je zou dus eventueel 125mg 4FA kunnen doen en zodra je de effecten duidelijk begint te merken 50mg MDMA kunnen bijdoseren.
Dit is hoe ik het waarschijnlijk voor mezelf zou doen (man, 82kg).
Hierbij wil ik wel benadrukken dat ik geen fan ben van deze combinatie en hem niet kan aanbevelen.

Bobsacamano

Badass junkie
Wat doe je hier dan als je al weet welk antwoord je wilt. Vraag niet om een advies als je het juiste advies niet wil horen.

JojoBoy zei:
Thanks man! Op zo'n antwoord zat ik te wachten hahaha. En je bedoelt als de 4f al is afgelopen of als ie nog wel werkt maar aan het afbouwen is?

phalanx

Newbie
2 weken geleden voor het eerst 4-fa gecombineerd met mdma. Rond 24:00 ong. 150mg 4-fa naar binnen gemikt en toen op de piek (03:45 ofzo?) nog een kwartje bijgenomen à 50mg mdma. Ik werd weer iets gelukkiger maar ook een stuk wauser. Na een uur of 6 totaal was de blijdschap niet echt meer aanwezig.

Ik moet zeggen dat het een lekkere combi is, maar zoals de meeste al zeggen niet de meest gezonde. Als je van plan bent om dit te gaan doen, zou ik echt niet giga veel mdma blijven bijnemen want daar ga je niks meer van voelen. Voortaan hou ik het denk ik alleen op mdma of 4-fa, dit was gewoon een leuk experimentje :grin:

Bovenaan