4FMP - eerste keer

wubbo

Newbie
Hallo Leute!

Ik ben nieuw op het drugsforum, dus gegroet allemaal! Ik ben een studente van 20 jaar en geniet wel van af en toe een jointje of truffeltje doen.

De reden dat ik deze post maak is omdat ik binnenkort 4fmp ga doen. Ik heb er veel goede verhalen over gehoord en dat het lijkt op xtc maar dan met meer controle. Zelf heb ik een paar keer xtc gedaan en eigenlijk ging het alle keren niet zoals ik hoopte. Alle keren dat ik het gebruikte gaf ik over, een lichamelijke reactie, maar ik voelde me geestelijk ook niet altijd even top. Beetje angstig af en toe. Dit gebeurde wel met vlagen, met ups en downs, dus het ging dan niet de hele trip slecht. Naarmate de avond vorderde ging het vaak steeds iets beter. Ik heb zelf het gevoel dat het komt omdat het bij xtc wat te veel kan worden. Als ik het gebruik op een feest moet ik even de rust opzoeken omdat het anders wat te heftig is. Verder vind ik het liefdegevoel wel lekker, en ik kan ook heerlijk praten met het spul op. Het is dus niet dat ik er helemaal slecht op ga.
Omdat ik hoorde dat je bij 4fmp meer controle hebt, en dat je minder waus gaat, dan bij xtc, leek het me echt iets voor mij. Maar blijf toch wel zenuwachtig om het te gebruiken, omdat ik bang ben dat ik weer zal overgeven of dat het weer te veel wordt waardoor ik angstig word.

Ik ben benieuwd of jullie denken dat 4fmp een 'goed alternatief' zal zijn als jullie dit zo lezen. Of dat jullie het afraden om het te gebruiken omdat de kans groot is dat het niet zo goed zal gaan of iets dergelijks.

Alvast bedankt :)

Pandan

Wijs gebruiker
Emeritus Mod
Qua gevoel vind ik het niet heel erg veel op XTC lijken, meer op speed. Nou is het inderdaad zo dat ik veel meer controle voel, minder waus en minder overweldigd. Maar nog steeds, je hebt geen garantie dat het 'teveel' wordt voor je.

Misselijkheid heb ik in ieder geval nooit last van als ik 4-FA/4-FMP gebruik. Maar dat kan natuurlijk ook anders vallen bij jou. Ik vind 4-FA in ieder geval fijner als XTC, maar reken niet op het liefdesgevoel wat je bij XTC hebt. Dat is toch het kenmerk van XTC/MDMA. Gewoon uitproberen, je weet het niet als je het niet geprobeerd hebt. Wees in ieder geval voorbereid op het ergste, dan kan het alleen maar beter uitvallen ^^

Deamon

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Ik vind 4-fa een ideale mix tussen x en pep. Als ik actief ben geeft het de energie en euforie van pep en als ik op de bank zit of lig naar muziek te luisteren ga ik heerlijk spacen. Je hebt idd meer controle, zeker als je actief blijft. Qua risico op misselijkheid weet ik niet hoe het zit, ik heb daar gelukkig zowel bij x als bij 4-fa nooit last van. Het is wel net zoals bij x sterk afhankelijk van de set en setting, dus het is wel belangrijk dat je goed in je vel zit en alles. Het grootste nadeel vind ik de slapeloosheid achteraf en de kater, ik heb daar vooral last van als ik een tweede dosis heb genomen, dus ik raad aan om te zorgen dat de eerste dosis gelijk goed genoeg is.

En wat Pandan zegt: Bereid je voor op het ergste, dan kan het alleen maar meevallen. Zelf heb ik vaak gehad dat als ik voor het eerst iets probeerde waar ik veel van verwachtte dat het tegen viel en dingen waarvan ik niet veel verwachtte mij juist heel goed bevielen. Dus als je het neemt kun je het beste zoiets hebben van: "Ik zie wel wat het wordt."

wubbo

Newbie
Nou, dat was me een avondje.

Ik was best wel 'gerustgesteld' door jullie reacties en besloot het er gewoon op te wagen en te kijken wat er zou gebeuren. Het is eigenlijk precies gegaan zoals jullie zeiden, dus dat was heel relaxt. Het heerlijk spacen en energie en de controle tegelijkertijd houden. Had ook meteen de eerste dosis genoeg genomen en niks bij gepakt! Nog bedankt voor die tip, anders had ik dat waarschijnlijk wel gedaan :P.

Echt een topavond was het dus. Enige nadeel was dat het de volgende dag na het slapen nog steeds niet uitgewerkt was, dus heb er bijna zo'n 24 uur op gespacet (wel met gradaties). Maar verder: heerlijk spul.

Nog bedankt voor de reacties, had er dus echt wat aan :grin:

Bovenaan