4fmp na paar weken XTC?

MDMAmazing1

Experimenterende gebruiker
Medeforumers,

Ik ga aankomende zaterdag aan de XTC maar heb 2 weken erna nog een feest waar ik 4fmp wil gebruiken.

Is dit schadelijk?
en beinvloed dit mijn XTC pauze als ik het doe?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

-MDMAmazing1

Fool

Badass junkie
Ja, je kunt ervan uitgaan dat dit meer schadelijk is en nee, dit zal je MDMA-pauze niet beinvloeden als je er 3 maanden tussen laat. :)

MDMAmazing1

Ooh, dan is mijn vraag nu: Hoe lang moet ik ongeveer na mijn laatste XTC gebruik wachten totdat ik 4fmp kan nemen?

Fool

Badass junkie
Idealiter laat je minstens één maand tussen elk gebruik van 4-fmp óf xtc, met als extra regel dat er dus minstens 3 maanden tussen elke keer XTC zit. :)

ooscaar

Wijs gebruiker
Ik dacht dat je het beter andersom kon doen als je hiertussen een korte pauze wilt. Dus eerst 4-fmp, voorraadjes aanvullen en dat 2 weken later op de xtc. Omdat je na die twee weken wel redelijk hersteld bent van 4-fmp en in mindere mate van xtc.

Fool

Badass junkie
Klopt, maar dat was niet de vraag xD

Alsnog vind ik in dat geval 2 weken te kort. :wink:

MDMAmazing1

Is er al wat bekent over de schadelijkheid van 4fmp/4fa?
zoals bekent is heeft XTC 3 maanden hersteltijd nodig, maar waar is de bron dat je bij 4fmp/4fa 1 maand moet wachten?

(I love the sources :grin: )

ZERO-

Badass junkie
Emeritus Mod
Die nieuwe drugs bestaan nog niet zo lang waardoor er nog niet veel wetenschappelijk onderzoek naar gedaan is. Qua werking is 4fa vergelijkbaar met xtc dus ik zou een beetje dezelfde regels hanteren als bij xtc, maar je gaat nooit helemaal zeker weten hoe het, met name op lange termijn, gaat werken of waar het toe kan leiden. Nieuwe drugs gebruiken brengt in dat opzicht wel wat meer risico's met zich mee.

ZERO-

Badass junkie
Emeritus Mod
Speciaal voor jou even op mijn UU-account ingelogd en dit onderzoek uit 2007 gevonden (ik snap er zelf weinig van maar succes voor de geïnteresseerden!):

We developed a reproducible, simple, and small-scale method for determining the re-uptake and release of monoamines (dopamine, serotonin (5-HT) and norepinephrine) using rat brain synaptosomes. These assays were then applied to study the effects of different kinds of non-medically used psychoactive drugs on monoamine re-uptake and release. The phenethylamine derivatives, 4-fluoroamphetamine, 2-methylamino-3,4-methylene-dioxy-propiophenone (methylone), 1-(1,3-benzodioxol-5-yl)-2-butanamine (BDB), and N-methyl-1-(1,3-benzodioxol-5-yl)-2-butanamine (MBDB), had strong inhibitory effects on the re-uptake of dopamine, 5-HT and norepinephrine. 4-Fluoroamphetamine, methylone and BDB also strongly increased the release of the three monoamines, but MBDB increased 5-HT and norepinephrine release, but had little effect on dopamine release. However, 2,5-dimethoxy-4-iodophenethylamine (2C-I), 2,5-dimethoxy-4-ethylphenethylamine (2C-E), 2,5-dimethoxy-4-chlorophenethylamine (2C-C), 2,4,5-trimethoxyamphetamine (TMA-2) and 2,4,6-trimethoxyamphetamine (TMA-6), which are methoxylated phenethylamine derivatives, slightly influenced the re-uptake and release of monoamines. α-Metyltryptamine (AMT), a tryptamine derivative, was one of the strongest re-uptake inhibitors and releasers of the three monoamines. The tryptamine derivative, 5-methoxy-α-methyltryptamine (5-MeO-AMT), also strongly inhibited re-uptake and increased the release of the three monoamines. N,N-dipropyltryptamine (DPT), 5-methoxy-N,N-diisopropyltryptamine (5-MeO-DIPT), 5-methoxy-N,N-methylisopropyltryptamine (5-MeO-MIPT), and 5-methoxy-N,N-dimethyltryptamine (5-MeO-DMT) inhibited monoamine re-uptake, but had a few effects on monoamine release. 1-(3-Chlorophenyl)piperazine (3CPP) and 1-(methoxyphenyl)piperazine (4MPP), which are piperazine derivatives, inhibited monoamine re-uptake and accelerated their release. The results suggest that some designer drugs strongly act on the central nerve system to the same extent as restricted drugs.

Fool

Badass junkie
Nouja, dat onderzoek bevestigd eigenlijk wat eerder al gedacht werd. 4-FA verhoogt de concentraties serotonine, dopamine en noradrenaline in je synapsen.

Er zijn nog geen onderzoeken geweest naar de daadwerkelijke schadelijkheid, dus om erg safe te spelen zouden 3 maanden nodig zijn. Echter blijkt tot nu toe uit gebruikservaringen dat maandelijkse pauzes geen tolerantie veroorzaken en dat het dus meer waarschijnlijk is dat het niet dezelfde schade toebrengt als MDMA doet. Het advies van minstens één maand ertussen houden komen door mensen met redelijk veel chemische kennis die aan de hand van vergelijkbare materie en reeds bekende effecten voorspellingen doen. Dit zijn echter geen feiten, dus trek hieruit je eigen conclusie maar. :)

Bovenaan