4FMP plus MDMA?

Beste mensen,

ik heb een vraag aan jullie. Ik heb op koniginnedag voor het eerst XTC gebruikt, 1 nintendo. Mijn ervaring hier was subliem. Ik heb zeer genoten en het was ook prima genoeg. 3 weken later heb ik op soenda, eergister, weer een Nintendo op en een heel klein beetje pure mdma erbij genomen. Ook hier voelde ik me top. Nu zit ik met het probleem dat emporium zaterdag als is en iedereen waar ik mee ga gaat aan de XTC. Nu vond ik de vorige 2 keer zo vet dat ik zaterdag niet zonder wil gaan. Maar ik heb begrepen dat zovaak gebuiken, nu dan 3 keer in 1 maand ongeveer wel erg slecht voor je is? (HELAAS)

Nu heb ik als tip gekregen om op emporium 1 capsule 4FMP (120-140 mg) in een keer te nemen en eventueel aantal uur later als ik er nog behoefte aan heb een halfje bij te pakken. Nu vraag ik me af in hoeverre dit beter is dan weer aan de nintendo's te gaan.

Ik ben hier allemaal redelijk onervaren in en hoor dus graag jullie reacties,

Alvast bedankt!

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Tsja dat is het nadeel van drugs, je moet jezelf onder controle zien te houden en niet elke keer gaan gebruiken. Hoe deed je het voor de eerste keer XTC? Ik neem aan dat je het toen ook gewoon naar je zin hebt gehad?

XTC is alleen leuk als je het weet te beheersen en af en toe neemt, als je elk feestje gaat nemen is vanzelf de lol eraf, ga je risico's nemen met langetermijn gevolgen en vind je vanzelf feestjes alleen nog maar leuk met XTC.

Ik zou dus zeggen doe het gewoon lekker een keertje op een biertje :wink:

3x in de maand is in ieder geval te veel als je geen risico's wilt lopen. Probeer het maximaal 1x per maand en liever nog 1x per 3 maanden te doen. Als je meer dan 1x per maand gaat gebruiken loop je de kans er later problemen mee te krijgen.

Wat betreft 4-FMP, dit werkt meer op het dopamine gedeelte in je hersenen en XTC meer op het serotonine gedeelte. Als je dus besluit om toch weer te moeten nemen, zou ik zeggen neem een beetje 4-FMP.

Later bijnemen adviseer ik je dan weer niet, met 4-FMP kun je het best 1 dosis nemen van maximaal 150 a 200mg en vervolgens niet meer bijnemen. Ik ben meerdere keren 2 nachten wakker geweest van bijnemen, geen succes dus.

Oke, ten eerste bedankt voor het reageren! Ik ga na emporium nog maar naar maximaal 1 festival dus ga echt niet heel erg veel meer gebruiken. Maar emporium wordt denk ik een van de betere feestjes en iedereen gaat eraan dus vind echt jammer om als enige dronken persoon daar te staan. En ik ben niet bang dat ik verslaafd raak want dat gebeurd zeker niet.

Maar bijnemen is dus zeker een slechte Optie? Want mijn plan was nu 140 mg 4FMP (eerste keer) en dan dus wat x bijnemen naar uurtje of 4? Jullie raden dit echt erg af?

Hiervoor deed ik het trouwens door ladderzat te worden. Maar nu ik deze ervaring heb meegemaakt gebruik ik liever dus xtc of iets dergelijks. En aangezien emporium het laatste festival in de komende 2 maanden is gebruik ik ook het liefst!

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Ik doel ook niet op een verslaving hoor, maar XTC laat al je serotonine in één keer vrij. Vervolgens heeft je pannetje gewoon tijd nodig om te herstellen. Als je dan tijdens die herstelperiode nog een aantal keer die serotonine gaat vrijlaten heb je de kans dat je hersenen niet meer naar het juiste punt gaan herstellen maar voortaan te weinig of te veel serotonine aanmaken.

Vervelend gevolg wat je kunt krijgen is bijvoorbeeld een depressie.. en dit komt nog best vaak voor..

Ik zeg niet dat het zeker is dat je er last van krijgt maar de risico's bestaan wel, en wil je die risico's lopen voor één feestje...

banaanmeneer zei:
Hiervoor deed ik het trouwens door ladderzat te worden. Maar nu ik deze ervaring heb meegemaakt gebruik ik liever dus xtc of iets dergelijks. En aangezien emporium het laatste festival in de komende 2 maanden is gebruik ik ook het liefst!

Dus je staat nooit "nuchter" op een feest? Wil je altijd persé onder invloed zijn van een middel op een feest om het leuk te hebben? Want dat zou je ook als verslaving kunnen omschrijven he..

Ik probeer je niet te pesten hoor, maar volgens mij hoop je op een antwoord wat je niet gaat krijgen hier :P

Misschien wil ik inderdaad wel een antwoord wat ik niet zou krijgen, of wat er wel niet is. Maar ik hoor van verschillende mensen, die hier trouwens weinig/geen verstand van hebben dat het zo een keertje geen kwaad kan. Vandaar dat ik dit hier aan de mensen wilde vragen die hier wel het een en ander van af weten of dit zo is, maar ik heb al wat meer dingen afgezocht en het is inderdaar slecht voor je.

Maar nu mijn vraag over 4FMP, want beetje eigenwijs ben ik wel, heel dom misschien maar ik ga toch 4fmp proberen. Het schijnt dat het erg moeilijk is om dit bij te pakken van wege dosering ofzo? Snapte het niet helemaal. Maar mij werd iig verteld dat ik dan maar xtc moest bijpakken. Maar dit wil dus niet aangezien van de MDMA af wil blijven zaterdag.

Is het een probleem om 4FMP bij te pakken, want wil eigelijk wel wat langer dan 3-4 uur genieten....

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Een keertje zal vaak ook geen kwaad kunnen, maar het is wel vervelend als jij degene bent waar het direct kwaad doet. Daarnaast verleg je natuurlijk een grens want als het een keertje kan kan het gerust nog een keertje :grin:

Ik zou het 4 uur voor het einde van een feest nemen :grin:

De reden dat veel mensen niet bijpakken met 4-FMP is dat je er heel lang wakker van kunt zijn. Sommigen hebben hier geen last van maar ik zelf heb er bijvoorbeeld ruim 2 dagen van wakker gelegen, en dat verhaal heb ik zeker vaker gehoord.

Je kunt het risico lopen, dat is aan jou :)

Zijn er meer mensen die last hebben gehad van niet kunnen slapen na het bijnemen van 4FMP, 3 vrienden van mij die het regelmatig gebruiken nemen altijd bij en hebben nergens last van. Ik weet dat het persoonsgebonden is, maar toch fijn om wat meer ervaringen te horen.

Verder hoorde ik dat goed herstellen erg belangrijk is, erg logisch uiteraard. Nu vroeg ik me af of alcohol het herstellen erg in de weg zit of werkt dit weer op een totaal ander deel van de hersenen. Een week niet drinken bijvoorbeeld na MDMA of iets dergelijks te hebben gebuikt, overbodig of nodig?

harry123

Bewuste gebruiker
Ik kan er ook niet van slapen :P. Als ik 4fmp neem doe ik dat altijd beetje op het eind van het feest, en daarna ga ik naar een after om moe te worden, kan anders echt niet slapen :P. Ik word dan helemaal gek, heletijd draaien in bed en zo warm koud warm koud, bah verschrikkelijk.

Nathaniel

Wijs gebruiker
Het lastige van 4-fmp is de twee ledige ervaring: De hele ervaring duurt zo'n 6-8 uur maar alleen de eerste 2-3 uren daarvan is een serotonine (liefde) effect aanwezig. De laatste uren enkel dopamine (energie).

Hierdoor is het verleidelijk bij te pakken wanneer het serotonine effect weg ebt.. Als je 4-f bijneemt krijg je wel weer wat nieuwe serotonine release, maar ook weer extra dopamine bovenop het al aanwezige van de vorige inname waardoor je flink strak komt te staan, wat bij veel gebruikers langdurige slapeloosheid veroorzaakt. Om dat te voorkomen herdoseren sommigen liever met mdma om enkel een nieuwe serotonine golf te triggeren voor die laatste uren.

De sero/dopa-release combi is heerlijk maar een flinke aanslag op je hersens.

4-fmp is mijn favoriet voor een lang durend feest. Mijn strategie is beginnen met een volle dosis (voor mij is dat ongeveer 150mg), vier uur later een halve.
Wanneer ik "last" heb van het ontbreken van een love gevoel neem ik een paar hijsen van een joint, lekkere haze of een goeie hash. Dat geeft wat diepgang aan de oppervlakkige dopamine rush om heerlijk op te gaan dansen, rond huppelen en kletsen met vrienden en vreemdelingen.

Maar pas op met je gebruik. Drie keer in een maand is te veel en gek genoeg wordt elke keer dat je gebruikt de drempel voor de volgende keer lager. "Het ging vorige keer goed en met een paar dagen voelde ik me weer prima dus het kan wel". Zo sluipt de afhankelijkheid erin.

Gebruik bewust. Drugsgebruik is een hobby die je leven kan verrijken maar nog makkelijker kapot maakt. Wees er open en eerlijk over in je vriendengroep. Samen gebruiken, maar ook samen níet gebruiken.

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
banaanmeneer zei:
Verder hoorde ik dat goed herstellen erg belangrijk is, erg logisch uiteraard. Nu vroeg ik me af of alcohol het herstellen erg in de weg zit of werkt dit weer op een totaal ander deel van de hersenen. Een week niet drinken bijvoorbeeld na MDMA of iets dergelijks te hebben gebuikt, overbodig of nodig?

Een goed herstel is natuurlijk niet alleen het gedeelte in je hersenpannetje, maar ook de rest van je lichaam. Energiereserves put je uit en deze moeten ook weer aangevuld worden. Dit kan enkel en alleen door voeding en slaap, Alcohol beïnvloed ook je slaap dus het werkt sowieso niet positief.

Nou mensen, bedankt voor de reacties. Ik heb emporium overleefd. Ik ben wel wat eigenwijs geweest en heb toch gebruikt. Ik ben begonnen rond 3 uur met 140 mg 4FMP, dit merkte ik de uren erna wel een beetje maar was aardig soft. Rond kwat voor 7 200 MG 4FMP bijgenomen. Eigelijk verlengde dit het effect alleen maar. Rond 9 uur halfje erin gegooid en om kwart over 10 nog een kwartje. Uiteindelijk ging ik prima en heb ik me kostelijk vermaakt. Combinatie was heel goed te doen. Ik kon de nacht erna niet meteen slapen maar rond half 5 ben ik toch wel in slaap gevallen. Wel niet heel chill geslapen maar goed, je moet er wat voor over hebben. Het is nu alweer dinsdag en ik heb bijna nergens last van gehad!

Dus wil je minder XTC gebruiken en hetzelfde effect ervaren, aan het eind dan, is dit zeker een aanrader!

Pluspunten: niet zo hard gaan als met xtc, intense gevoelens, mooie kleuren, verliefd ect.
Minpunten: als je er gevoelig voor bent, zware hoofdpijnen en zelfs soms migraine aanvallen.droge mond

Bovenaan