• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

4Fmp, Welcome 4Fmp bye bye XTC

r0mmelp0t

Belezen gebruiker
7 februari heb ik op chateau techno voor het eerst 4Fmp genomen.

Wie: met een paar vrienden waarvan alleen W en ik aan de 4Fmp, De rest xtc
waar: taets arts in zaandam bij chateau techno
staat: Heel veel zin in de avond omdat de line up belachelijk goed is.
Hoeveel: 1 gele route 66 en 4 hash joints

Het was zover, Chateau techno, ik had naar dit feestje echt heel erg uitgekeken. met deze line up kon het alleen maar een prachtige avond worden. omdat ik XTC niet zo leuk meer vind omdat ik van hele kleine hoeveelheden al ga hallucineren en slap word. dansen lukt simpelweg niet meer. 4fmp sprak mij heel erg aan.

Eenmaal aangekomen bij de pond zat de stemming er al goed in. Iedereen had er zin in. De rij was niet zo lang dus we konden snel naar binnen. kluisje gehaald, jassen erin, muntjes gehaald en dansen maar! het was 10:30 en ik wilde nog even wachten. een half uurtje later heb ik de route 66 in een keer genomen. Doordat ik al wel veel ervaring heb met XTC was ik niet bang dat dit teveel was.

Ik heb heerlijk staan dansen op de hemelse tonen van Cari Lekebusch. Om een uur of 12 hebben we even gezeten naast de toiletten. Ik merkte aan mezelf dat ik me langzamerhand heel erg lekker aan voelen was. Wel was ik nog heel helder. Wauw zei ik tegen W. Wat is dit een relaxed spul zeg. Zitten was heerlijk maar ik had ook zin om te dansen.

Na nog 5 minuutjes zitten stonden we op. Wauw wat is dit fijn zeg. je zweeft helemaal over de grond en over mij hele lichaam had ik rillingen. in zaal 2 draaide the fear radio die erg weinig publiek hadden waardoor ik heerlijk kon dansen en wat gaat dat makkelijk met 4fmp. Ik hoefde niets zelf te doen het gebeurde gewoon. Ik schrok van hoe snel ik kon dansen!

We gingen ons weer bij de groep voegen. Lekker gedanst en gekletst met mensen. Daar waar ik bij xtc totaal niet kan dansen kan ik dansen als de beste op 4fmp. In de chill ruimte hebben we ook nog een ballotje lachgas gedaan wat een hele bijzondere ervaring was. Tijdens het ballonetje was er een meisje helemaal los aan het gaan waardoor ik in mijn hoofd het idee had maar half te trippen. Dit gaf als resultaat dat mij beeld verdeeld was in 2 perfecte delen: 1 was helemaal normaal en de andere mijn normale lachgas trip!

De hele avond is verder alleen maar leuk geweest. Aan het eind had ik het wel heel warm en bij het pakken van de jassen moest ik bijna overgeven van de hitte. Eenmaal buiten was alles gelukkig weer rustig. Het naar huis fietsen was wel vervelend omdat mijn energie toch echt op was en het was een lange fietstocht. Thuis hebben we 3 jointjes gerookt waarna ik kon slapen maar W totaal niet. Wel ben ik elk uur wakker geworden waardoor ik maar 4 uur geslapen heb.

Hopelijk vonden jullie het leuk om te lezen!

R0mmelP0t

Joopiejo

Bewuste gebruiker
Ik vond het leuk om te lezen. 'Over de grond zweven' ook herkenbaar, echt heerlijk is dat hè? Hardlopen is ook heel fijn dan vind ik. Ik ben blij dat je het naar je zin hebt gehad. :)

Harry030

Newbie
Ook ik heb voor het eerst op Chateau Techno 4fmp gebruikt , en wat een top spul is dit hé!

Waar ik normaal heel vaag word van XTC blijf je met 4fmp gewoon lekker helder.

Dus ook voor mij geld de titel , Leuk om te lezen dat steeds meer mensen op dit goedje overstappen.

r0mmelp0t

Belezen gebruiker
Dankjulliewel voor de positieve reacties!
Als ik eraan terug denk krijg ik steeds weer een glimlach op mijn gezicht!
wat een avond

elpatron

Newbie
Leuk report!!

all1 vraag ik me wel af hoe je 4fmp inneemt, en wat de main effects hiervan zijn ben totaal onbekend met deze drug!

r0mmelp0t

Belezen gebruiker
elpatron zei:
Leuk report!!

all1 vraag ik me wel af hoe je 4fmp inneemt, en wat de main effects hiervan zijn ben totaal onbekend met deze drug!

Dankjewel!
Zou je aanraden sowieso even wat research te doen voordat je 4FMP neemt.
Je neemt 1x de dosis 4fmp gewoon oraal. Je kan 4fmp in pil of poedervorm krijgen.
Als je poedervorm hebt zou ik een weegschaaltje aanraden.
Verder vind ik het effect te omschrijven als: het verliefde gevoel van MDMA en het energieke/heldere van pep.

R0mmelP0t

xtaac

Newbie
Leuk verslag! Zeker dat je zweefd over de grond klinkt bij mij ook bekend. Had vorige maand inplaats van de gebruikele hoeveelheid die ik normaal nam (120mg), besloten om de dosis wat te verhogen naar zo'n ongeveer 160 mg. Wat een verschil, heb me zeker wel 5 a 6 uurtjes mega chill gevoeld. Kortom lekker met iedereen gepraat en keihard losgegaan op de muziek en energie voor 10, heerlijk! Normaal als ik 120mg nam was het toch meestal een ''net niet'' ervaring. Maarja dat verschild natuurlijk per persoon.

En tja...Cari lekebusch, wat een baas is dat :hearteyes:
Wil zeker ook een keertje naar chateau techno. 18 April Awakenings Adam&Joseph special in de westergasfabriek wooeeehooee :rock:

Dit setje van Cari luister ik bijna elke dag, echt de moeite waard om deze te luisteren.

https://soundcloud.com/carilekebusch/ca ... set-spring

r0mmelp0t

Belezen gebruiker
xtaac zei:
Leuk verslag! Zeker dat je zweefd over de grond klinkt bij mij ook bekend. Had vorige maand inplaats van de gebruikele hoeveelheid die ik normaal nam (120mg), besloten om de dosis wat te verhogen naar zo'n ongeveer 160 mg. Wat een verschil, heb me zeker wel 5 a 6 uurtjes mega chill gevoeld. Kortom lekker met iedereen gepraat en keihard losgegaan op de muziek en energie voor 10, heerlijk! Normaal als ik 120mg nam was het toch meestal een ''net niet'' ervaring. Maarja dat verschild natuurlijk per persoon.

En tja...Cari lekebusch, wat een baas is dat :hearteyes:
Wil zeker ook een keertje naar chateau techno. 18 April Awakenings Adam&Joseph special in de westergasfabriek wooeeehooee :rock:

Dit setje van Cari luister ik bijna elke dag, echt de moeite waard om deze te luisteren.

https://soundcloud.com/carilekebusch/ca ... set-spring

Dankjewel voor je reactie!
Ik ben jaloers op dat je 18 april naar awakenings gaat! veel plezier in ieder geval!
En ja Cari Lekebusch is een enorme baas!

R0mmelP0t

LoVeTrIpS

Newbie
Ik heb een beetje hetzelfde probleem ik gebruik geen xtc meer omdat het effect niet meer zo lang duurt en ik word er ook kei lam van de laatste tijd. Ik wil die 4FMP ook proberen maar hier is het nergens te vinden :(

Susanne

Bewuste gebruiker
Dank je voor het sharen van je verhaal, ik vind dat altijd heel interessant. Ik heb recent ook 4-FMP gebruikt en bij mij was het wel anders. Ik kreeg van de aangerade dosis nauwelijks effect, een beetje kriebeltjes in mijn buik en dat zwoele, relaxte gevoel wat je ook van xtc krijgt, maar dan minder. Het viel nogal tegen en toen heb ik meer (achteraf te veel) naar binnen gewerkt. Ik stond uiteindelijk helemaal strak, ik stond heel erg te stuiteren en ik kon echt niet stil staan. Vrienden vroegen ook ´gaat het wel goed?´ omdat ik er echt extreem hyperactief uit zag (voordeel hiervan was het gratis water dat iedereen mij aanbood). Ik heb een klein beetje liefde en euforie gehad, maar dat krijg ik van de muziek alleen al. In ieder geval veel te weinig van dat soort effecten, en voor het leuke stond ik veel te strak. Ik vond het vergeleken bij xtc geen succes, maar ik ga het nog een keer proberen, maar dan met een normalere dosis. Dus ik wacht af voordat ik een oordeel vel. In ieder geval fijn dat het bij jou beter ging!

laukithel

Newbie
Ik heb een vraag! Ik heb in het verleden 4fmp/5apb in vloeibarevorm geprobeerd dit was een buisje en zat paarse vloeistof in we deelden dit met ze tweeen. Mijn ervaring was ook echt veel beter dan xtc (xtc nam ik meestal 1/3 van dit was voor mij ruimvoldoende). 4fmp/apb komt zo lekker rustig aan en geleidelijk voel je alles in stappen. Nu hebben we 4fmp in pillenvorm route 66. Hoeveel kan je hier het beste van nemen? ik ben namelijk geen regelmatige gebruiker en wat voorzichtig altijd. Een vriend zei namelijk een hele?! daar krijg ik alweer gelijk de kriebels van. wat is jullie ervaring?

r0mmelp0t

Belezen gebruiker
laukithel zei:
Ik heb een vraag! Ik heb in het verleden 4fmp/5apb in vloeibarevorm geprobeerd dit was een buisje en zat paarse vloeistof in we deelden dit met ze tweeen. Mijn ervaring was ook echt veel beter dan xtc (xtc nam ik meestal 1/3 van dit was voor mij ruimvoldoende). 4fmp/apb komt zo lekker rustig aan en geleidelijk voel je alles in stappen. Nu hebben we 4fmp in pillenvorm route 66. Hoeveel kan je hier het beste van nemen? ik ben namelijk geen regelmatige gebruiker en wat voorzichtig altijd. Een vriend zei namelijk een hele?! daar krijg ik alweer gelijk de kriebels van. wat is jullie ervaring?

route 66 is 150mg fmp ( toch laten testen! ) en ik had daarvan 1 hele in 1 keer genomen! Ik weeg 60 kilo dus ben best ligt maar deze dosis was voor mij perfect!
Mijn advies is of 1 hele of 3/4 te nemen en dan het kwartje weg te gooien!

Veel plezier!
R0mmelP0t

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Heerlijk reportje, zelf ben ik ook al geen fan van mdma (meer) en zoek niet een vervanging, maar als het op mijn pad komt toch even proberen.

Vooral na dit nette report, had me de werking toch meer als pure 'upper' voorgesteld dan het is blijkbaar. Bedoel daar mee het sociale aspect in bijzonder.

Als er een leuk festival komt eens 'verstandig' proberen :)

ZERO-

Badass junkie
Emeritus Mod
(Heb niet alle reacties gelezen hoor.)
Maar wat fijn dat je hier wel lekker op kan dansen als je gemerkt hebt dat dat met xtc niet lukt! Haha 'alleen maar leuk', zo heb ik het ook ervaren ja.. Leuk leuk leuk alles is leuk!

laukithel zei:

4fmp in vloeibare vorm hoort blauwachtig te zijn, niet paars, ik haal het altijd in utrecht (stuur me een berichtje voor de exacte locatie)

4fmp is verder voor mij de ideale partydrug, geen geforceerd gevoel bij het inslaan, je voelt dat je strak staat maar je bent scherp, sowieso scherper dan bij xtc, je hebt bij 4fmp veel meer controle, bewustzijn en ook je visie blijft scherp, je visie raakt zeg maar niet blur wat je wel hebt bij xtc

4fmp in vloeibare vorm slaat sneller in, je sproeit het uit over je tong waardoor het via je speekselklieren in je bloedbaan terecht komt, de effecten begin je al na 15 minuten te voelen

de effecten komen heel rustig op, in fases, dit voel je ook heel goed, je weet precies wanneer het inslaat, waar de piek zit en wanneer het begint af te nemen

het grootste voordeel is dat je de dag erna geen kater hebt, ik gebruik al bijna 4 jaar 4fmp, ik kan mij geen andere drug voor de geest halen dat me zoveel plezier heeft gegeven, ook is seks het lekkerst met 4fmp, je orgasme wordt dan sterker wat resulteert in een langere zaadlozing

als je geen regelmatige gebruiker bent moet je lekker alleen aan de 4fmp blijven, laat de rest zitten, 4fmp moet je leren waarderen, het is de ideale partydrug en veel minder schadelijk dan een pilletje

Pandan

Wijs gebruiker
Emeritus Mod
donald_duck zei:
het is de ideale partydrug en veel minder schadelijk dan een pilletje

Waar baseer je dat op? Je kater? Want dat is geen goed criterium om te zeggen dat een pilletje schadelijker is als 4-FA. 4-FA is een amfetamine, net als MDMA. Om te zeggen dat 4-FA/4-FMP minder schadelijk is dan een pilletje is onzin.

Fool

Badass junkie
4-FA breekt wel minder je reuptake-agents af dan dat MDMA dat doet, tenminste zoals wordt het nu gezien. Maar het is en blijft een research-chemical en daarom is het heel goed mogelijk dat er andere mechanismen zijn waarbij 4-FA je hersenen afbreekt.

Bovenaan