4mmc verslaving ervaringen tips

Alex91

Bewuste gebruiker
Ik vind ook niet dat de drugs iets probeer te onderdrukken (vind onderdrukken ook z’n naar woord) denk liever na in opties en verbeteringen ik vind dat ze een probleem in me naarboven halen waar ik anders misschien nooit achter gekomen zou zijn.

_shikantaza

Badass junkie
Ik vind ook niet dat de drugs iets probeer te onderdrukken (vind onderdrukken ook z’n naar woord) denk liever na in opties en verbeteringen ik vind dat ze een probleem in me naarboven halen waar ik anders misschien nooit achter gekomen zou zijn.
Ik denk dat je wel degelijk een leegte probeert op te vullen.

Alex91

Bewuste gebruiker
Ja is ook zo maar ik vind onderdrukken z’n naar woord sla het liever om in iets positiefs waar ik wat mee kan

Alex91

Bewuste gebruiker
Even vraagje als jullie twee maanden niks gebruikt hebben na jaar lang misbruik van n middel en dan stopt ga je dan echt verschil voelen? Ik kan me de laatste keer dat ik meer dan twee maanden niks had gebruikt niet meer herinneren of inbeelden hoe ik me toen voelde. En Hoelang duurde het tot je niet meer over het middel aan het denken was

Koffieb00n

Bewuste gebruiker
Is per persoon verschillend. Het kan dat je je na 2 maand weer een stuk beter zal voelen. Maar het kan ook dat je een maand later weer ineens slechter gaat voelen. Het is met ups en downs en daar zul je mee moeten leren omgaan.

Ik heb na 7 maand nog steeds cravings. Maar probeer niet te veel met de toekomst bezig te zijn. Ga het aan met de dag. Elke dag is anders en brengt zn uitdagingen of juist niet.

Alex91

Bewuste gebruiker
Nee ben ik ook niet maar vanuit Jellinek hebben ze gezegd dat het met 3 maanden bijna weg is daarom was ik benieuwd naar ervaringen van jullie

Alex91

Bewuste gebruiker
Beste wensen iedereen wat een jaar was dit. Veel over mezelf al geleerd en mezelf al tegengekomen. Ik ga veel achter me laten en positief 2024 in. Ik ga meer voormezelf kiezen en me minder zorgen maken over wat andere van me vinden. Hoop dat iedereen die me geholpen weet wat voor waardering ik daarvoor heb. Dit gaat goed komen heb er volle vertrouwen in.

Alex91

Bewuste gebruiker
Sterkte de komende tijd @Alex91 !

Niemand kan je vertellen hoe lang het duurt. Ga maar gewoon uit van meerdere jaren en zet drugs maar helemaal uit je hoofd. Je brein heeft een harde reset nodig
Yup mijn gedachten switxhen nu nog continue over gebruik in de toekomst maar zal in de kliniek wel verandering in komen denk ik

Hippie Langwaus

DF-koning
Probeer je energie in het bespelen van een muziekinstrument te steken. Daar krijg je ook een roes van en geeft ontzettend veel voldoening. Mij heeft het vorige maand geholpen om van de hasj en wiet af te blijven waar ik chronisch gebruiker van was.

Alex91

Bewuste gebruiker
Misschien heb ik hier trouwens een heel goed topic te pakken heb meerder pm s gekregen van mensen die het gelezen hebben en in dezelfde situatie zitten. Als je vragen hebt over hoe ik het aangepakt heb aarzel niet ik vind het geen probleem ze te beantwoorden

Zeebats

Wijs gebruiker
Yup mijn gedachten switxhen nu nog continue over gebruik in de toekomst maar zal in de kliniek wel verandering in komen denk ik
Juist, en die omslag is ook het moeilijkste. Maar geloof me dat als je een tijd nuchter bent dit vanzelf komt, het kan alleen even duren

Alex91

Bewuste gebruiker
M’n beeld over n verslaafde is ook helemaal veranderd nu dacht eerst dat verslaafde allemaal heroïne junkies waren aan de snelweg

Alex91

Bewuste gebruiker
Ben zelf ook verbeisterd over hoe mensen er op reageren. Ik heb geen enkele negatieve reactie gehad om me heen toen ik het vertelde. Zegt wel weer wat voor kring ik opgebouwd heb ze willen allemaal het beste voor me.

Alex91

Bewuste gebruiker
Iedereen denkt ook in oplossingen mee Inplaats van me af te wijzen. Beetje zelfde als dit forum

LucidLucy

Verslaafde in herstel
Iedereen denkt ook in oplossingen mee Inplaats van me af te wijzen. Beetje zelfde als dit forum

Zoals eerder al gezegd, je kan je telefoon wel meenemen. Maar die zal je in moeten leveren bij Solutions. Misschien dat je na een tijdje wel wat belminuten of contactmomenten met je naasten krijgt.

Maar de focus in je behandeling moet liggen op jezelf, niet op je telefoon of op zaken die thuis spelen. Dat is allemaal afleiding van het werken aan jezelf.

Ze kunnen je daar waarschijnlijk prima helpen!

Alex91

Bewuste gebruiker
Pfff 3 dagen nu niks gebruikt nu komen de lastige dagen. Probeer m’n best niks te gebruiken. En als het gebeurt zo min mogelijk. maar zo onrustig al de hele dag. Over 2 weken dinsdags gaat het van start de behandeling.

Manu76

Badass junkie
Lastige dagen moeten nog beginnen zeg je.. omdat die halfwaardetijd van 4mmc zo lang is, of omdat je denkt dat je het wel weer verdiend hebt?
Heb je al een alternatief verzonnen voor komende weken (beetje sporten, langsgaan bij andere niet gebruikers, oude hobby weer oppakken, om maar wat te noemen ....?

Alex91

Bewuste gebruiker
Lastige dagen moeten nog beginnen zeg je.. omdat die halfwaardetijd van 4mmc zo lang is, of omdat je denkt dat je het wel weer verdiend hebt?
Heb je al een alternatief verzonnen voor komende weken (beetje sporten, langsgaan bij andere niet gebruikers, oude hobby weer oppakken, om maar wat te noemen ....?
Ging over dat na 3-4 dagen de verlangens naar het middel weer beginnen. Ik heb gelukkig wel wat afleidingen om me bezig te houden.

Alex91

Bewuste gebruiker
Na 3 -4 dagen begint de onrust in m’n hoofd een continue strijd met elkaar of ik het wel of niet wil doen die heel vermoeiend is.

Alex91

Bewuste gebruiker
Vandaag de dealer gevraagd mij geen reaclames meer te sturen en situatie uitgelegd. Kan na de kliniek geen mieuw meer bij hem halen hij begreep het gelukkig. Zo zie je maar weer zijn ook maar mensen.

Laatst bewerkt:
Bovenaan