4mmc verslaving ervaringen tips

Alex91

Bewuste gebruiker
veel na gedacht over m’n leven laatste tijd merk aan mezelf dat ik moeite heb met maat houden. Vanaf kinds af aan was dat al te zien met de snoepzak in de achterbak van de auto eenmaal begonnen dan gaat alles op. Ik ben bang dat dit nu met 4mmc pas echt zichtbaar wordt en problemen opleverd.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Even vraagje als jullie twee maanden niks gebruikt hebben na jaar lang misbruik van n middel en dan stopt ga je dan echt verschil voelen? Ik kan me de laatste keer dat ik meer dan twee maanden niks had gebruikt niet meer herinneren of inbeelden hoe ik me toen voelde. En Hoelang duurde het tot je niet meer over het middel aan het denken was
De truc is niet om te stoppen met denken aan 4-MMC, maar om het middel te zien voor wat het is. Altijd maar meer, meer, meer. En ondertussen haalt het je echt keihard naar beneden. Eén keer gebruiken staat gelijk aan weer die hele rollercoaster rit inclusief schaamte en schuldgevoelens. Het kan best moeilijk zijn om te besluiten dat je geen 4-MMC (of andere stimulanten) meer wil gebruiken. Maar als je dat écht doet, dan kun je er best nog over nadenken. Want dan denk je er slechts: wat fijn dat ik mezelf dat niet meer aandoe, me zo naar beneden halen met korte piekervaringen waar ik dan steeds spijt van heb.

Alex91

Bewuste gebruiker
De truc is niet om te stoppen met denken aan 4-MMC, maar om het middel te zien voor wat het is. Altijd maar meer, meer, meer. En ondertussen haalt het je echt keihard naar beneden. Eén keer gebruiken staat gelijk aan weer die hele rollercoaster rit inclusief schaamte en schuldgevoelens. Het kan best moeilijk zijn om te besluiten dat je geen 4-MMC (of andere stimulanten) meer wil gebruiken. Maar als je dat écht doet, dan kun je er best nog over nadenken. Want dan denk je er slechts: wat fijn dat ik mezelf dat niet meer aandoe, me zo naar beneden halen met korte piekervaringen waar ik dan steeds spijt van heb.
Ja 4mmc bestaat niet meer voor me na twee dagen terug. En zal ook nooit meer bestaan.

Alex91

Bewuste gebruiker
Maar dit zet me wel aan het denken over m’n middelen gebruik in het algemeen miss is het beter voor me om er gwn van af te blijven. Want nu is het 4mmc maar het had ook net zo goed alchohol of iets anders kunnen zijn ben ik bang.

Alex91

Bewuste gebruiker
Ik mag trouwens geen telefoon of andere elektronica bij solutions dus ga eff 5 weken helemaal cleansen ik laat jullie daarna een update weten over hoe het ging en hoe het allemaal gaat.

HappyMind

Badass junkie
Ik mag trouwens geen telefoon of andere elektronica bij solutions dus ga eff 5 weken helemaal cleansen ik laat jullie daarna een update weten over hoe het ging en hoe het allemaal gaat.
Heel veel succes alvast! Ook voor jou stuur ik zonnestraaltjes en lichtpuntjes op. En moedig dat je dit proces aangaat. 🍀

Alex91

Bewuste gebruiker
Heel veel succes alvast! Ook voor jou stuur ik zonnestraaltjes en lichtpuntjes op. En moedig dat je dit proces aangaat. 🍀
Dank doet me goed hoop ook andere mensen te kunnen helpen door het te delen hoe snel het fout kan gaan met dit middel. Dus mochten mensen dit lezen en iets kwijt willen mag je me altijd privé bericht sturen.

Alex91

Bewuste gebruiker
Dit is trouwens een video die me heel veel inspiratie geeft om te gaan stoppen, ik herken me zelf op gigantisch veel punten terug

Alex91

Bewuste gebruiker
Yo sorry liet even niks van mezelf weten maar het gaat goed nu 60 dagen clean en in een safehouse alles omgegooid in mijn leven en alles weer aan het opbouwen. Na een hele lange periode van totale isolatie nu weer bij m’n gevoel kunnen komen ga iedere dag naar meetings en voel me weer eindelijk vrij in het sobere leven en in herstel . geaccepteerd dat ik echt verslaafd ben en niet alleen aan 4mmc. Het had ieder middel kunnen zijn. Begin van de 12 stappen gemaakt en opzoek gaan naar waar het nou vandaan komt het gedrag

Laatst bewerkt:

Manu76

Badass junkie
Toch een wereld van verandering! Ik hoop dat je een mooie nieuwe balans weet te vinden zonder al die Pep middelen!

Bovenaan