5-MAPB + 2-FMA

mrorange

Bewuste gebruiker
Hallo forumgenoten,

Eigenlijk een simpele vraag. Ik heb net 150mg 5-MAPB acter m'n kiezen, erg prettig middel voor mij, nooit een kater, hoguit wat moe de volgende dag. Laat het zich combineren met 2-FMA? Daar heb ik 2 pellets van van 50 mg van liggen. Ik kan er eigenlijk niets over vinden, tenzij ik er mega overheen kijk...

ik hoor het graag.

mzl Mrorange

Neo-Shulginist

Badass junkie
Als je 5-MAPB combineert met 2-FMA dan loop je waarschijnlijk vooral verhoogde kans op hartklachten. En mogelijk ook andere klachten, maar dat weten we niet want het zijn beide rc's waarnaar bijna geen onderzoek is gedaan. Informatie over combinatiegebruik is er al helemaal vrijwel niet.

Je hebt gewoon last van cravings. Erken dat je daar last van hebt, en zeg dan tegen jezelf 'dikke vette pech'. :wink:

mrorange

Bewuste gebruiker
Nou nee geen cravings, was alleen benieuwd... Ik laat het hierbij, 2-FMA is voor de volgende keer. Het is min of meer toevallig dat ik ze beide in huis heb. 5-MAPB werkt bij mij perfect. Dus daar heb ik een prima avond op. Ik ben gewoon benieud naar ervaaringen van 5-mapb + 2-FMA.

Laatst bewerkt:

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
Om jezelf een kater te besparen die je met enkel 5-MAPB nooit had laat je andere stimulerende stofjes beter opzij liggen. Combineren van stimulanten belast het lichaam meer dan normaal en versterkt dip en kater.

mrorange

Bewuste gebruiker
Je hebt gewoon last van cravings. Erken dat je daar last van hebt, en zeg dan tegen jezelf 'dikke vette pech'. :wink:

Ik laat nme NOOIT ljiden door cravings. Ik heb 1,5 bij parnassia gewoond en heel veel therapieen gahad. Ik heb wel ens een fout gemaakt ooit iets dat onveranoord was. Ik heb al keer of 7 een kliniek van binnen gezien. Ik was gewoon benieud naar ervaring van anderen. Als dat alleen von biij)`, Dan hou ik dat in mn achterhoofd voor de volgende sessie Ik hou het nu bij 150 mg

EDIT: al teveel 5-MAPB dus ik laat hem lekker

Laatst bewerkt:

New Dawn

Bewuste gebruiker
Zelf heb ik nog nooit 5-MAPB gedaan, het schijnt een chille thuis-op-de-bank ~XTC te zijn?

2-FMA lijkt vaak toegepast te worden als dexamfetamine alternatief, ik gebruik het zelf functioneel voor focus op 25mg.
Geen idee wat het bijdraagt als je het in combinatie met 5-MAPB gebruikt, het lijkt me dat het dan verhelderend werkt?

Ik begreep dat je doorgaans moe wordt van stimulanten, dus wellicht helpt het je straks in slaap vallen? :thinking:

mrorange

Bewuste gebruiker
Als je 5-MAPB combineert met 2-FMA dan loop je waarschijnlijk vooral verhoogde kans op hartklachten. En mogelijk ook andere klachten, maar dat weten we niet want het zijn beide rc's waarnaar bijna geen onderzoek is gedaan. Informatie over combinatiegebruik is er al helemaal vrijwel niet.

Echt serieus geen cravings.
Zelf heb ik nog nooit 5-MAPB gedaan, het schijnt een chille thuis-op-de-bank ~XTC te zijn?

2-FMA lijkt vaak toegepast te worden als dexamfetamine alternatief, ik gebruik het zelf functioneel voor focus op 25mg.
Geen idee wat het bijdraagt als je het in combinatie met 5-MAPB gebruikt, het lijkt me dat het dan verhelderend werkt?

Ik begreep dat je doorgaans moe wordt van stimulanten, dus wellicht helpt het je straks in slaap vallen? :thinking:
Ja ik wordt knetteroe van z'n beetje alle stimulanten. Ik laat het ff hier bij. 150 mg gaat met prima chill af. Andere keer weer 2-FM propberen.

mrorange

Bewuste gebruiker
Om jezelf een kater te besparen die je met enkel 5-MAPB nooit had laat je andere stimulerende stofjes beter opzij liggen. Combineren van stimulanten belast het lichaam meer dan normaal en versterkt dip en kater.
ja, ik heb het beluit genomen. 2-FA is voor een andere dag :wink:

mrorange

Bewuste gebruiker
Ja daar kan ik niet omheen. Moet wel zeggen dat de 5-MAPB inslaat als een bom. Ik las net ff de thread door en tja, kan er niet omheen dat ik je drie hebt geantwoord met "geen cravings". Excuus. Hoe dan ook 2-APB ligt in de kast voor de volgende keer.

New Dawn

Bewuste gebruiker
Je hebt hem vrij stevig gedoseerd, lijkt het?
De genoemde common dosering is 60 - 80mg.

Ik denk gelezen te hebben dat dit middel leuker is als je er minder van inneemt.
Zelf neem ik max 1x per jaar een serotonine slurper, ik ga voor de lange termijn.

Er schijnt een "Help, XTC doet het ineens niet meer!!!" fenomeen te bestaan...

mrorange

Bewuste gebruiker
Je hebt hem vrij stevig gedoseerd, lijkt het?
Klopt, hoewel psychnaut wiki wel redelijk conservatief is qua doseringen

De genoemde common dosering is 60 - 80mg.

Ik denk gelezen te hebben dat dit middel leuker is als je er minder van inneemt.

Er schijnt een "Help, XTC doet het ineens niet meer!!!" fenomeen te bestaan...
Ja zou goed kunnen uiteraard. Als je serotoninerectopren ongevoeliger gaan worden en er minder serotinie uit de synapsen vrijkomt, omdat het midel daar in de plaats gaat zitten, of wat dan ook. Qua dosis zit ik altijd wel redelijk aan de hoge kant, geldt ook voor "normale medicijnen" . 150 mg 5-MAPB gaat prima, daar ga ik ook verder niet aan sleuten.

Zelf neem ik max 1x per jaar een serotonine slurper, ik ga voor de lange termijn.

Is ook wel het vrestandigt denk ik.

mrorange

Bewuste gebruiker
Zo weinig cravings dat je me er drie keer van moest overtuigen dat je vraag of je er 2-FMA bij kan nemen gewoon puur en alleen een hypothetische vraag was? :wink:
Komt ook omdat ik nooit eeder een candyflip heb gedaan, dus was toch we nieuwsgierig. Maat met 150mg 5-MAPB laat ik de rest wel in de kast liggen :thumbsup:

@Neo-Shulginist Ennuh.. 5-MAPB maakt me nogal "chatterig" :-P drie keer dezelfde vraag beantwoorden is idd wel een beetje overdreven

Laatst bewerkt:

New Dawn

Bewuste gebruiker
Interessant hoeveel de uitwerking per persoon verschilt, bij LSD hanteer ik ook een factor 1,5x om op hetzelfde trippy niveau uit te komen als mijn vrienden. (150ug voor mij is 100ug voor anderen, geen idee of die lijn een beetje recht doorloopt, ben nog nooit boven de 200ug geweest)

Voor een candyflip effect kun je er wellicht beter een paar mg 5-MeO-MiPT aan toevoegen?

mrorange

Bewuste gebruiker
Interessant hoeveel de uitwerking per persoon verschilt, bij LSD hanteer ik ook een factor 1,5x om op hetzelfde trippy niveau uit te komen als mijn vrienden.

Voor een candyflip effect kun je er wellicht beter een paar mg 5-MeO-MiPT aan toevoegen?
Ja, vb 4-HO-MET moet ik beginnen met 60 mg anders doet het bijna nks. LSD Idem.
Ja ik zal eens waat 5-MeO-MiPT inslaan. En die combineren met 4-ho-met en 4-HP-MiPT een keer met 5-MAPB

En hoe zeer ik 5-MAPB ook chill vindt (6-APB ging ik niet goed, een mega kater van 3 a 4 dagen ofzo), blijf ik toch de hallucinerende middelen het leukst vinden: Favoriet blijft toch 4-HO-MET of goed gedroogde klanblauwe paddos. DUS 4-HO-MiPT en 4-HO-MET ga ik zeker op krote termijn proberen. Maar buitencategorie is toch NN-DMT.

Laatst bewerkt:

New Dawn

Bewuste gebruiker
Bij 6-APB is er een dosering verschil tussen succinaat en HCL, speelt dat misschien ook bij 5-MAPB? Dat zou ook het een en ander kunnen verklaren qua dosering hoogte...

mrorange

Bewuste gebruiker
Bij 6-APB is er een dosering verschil tussen succinaat en HCL, speelt dat misschien ook bij 5-MAPB? Dat zou ook het een en ander kunnen verklaren qua dosering hoogte...
Ja zeker, ik denk dat dat wel mee speelt. Ik zal het eens in poedervorm kopen. Kan misschien ook te maken met de maaagverkleining die ik heb gehad, al had ik dan juist verwacht dat ik een lagere dosis nodig zou moeten hebben. Bij die Gastric Bypass heb je namelijk geen maag-darmklep meer. Dus alles wordt direct doorgevoerd naar de dunnedarm. Alles werkt daarom bij mij veeeel sneller in. VB truffels 5, hooguit 10 minuten,

Neo-Shulginist

Badass junkie

Dat is in principe altijd het geval, gewoon omdat succinaat zwaarder is dan HCl. Dus dan zit er procentueel minder 6-APB in een gram, omdat de succinaat meer weegt.

Maar meestal is er één zoutvorm per middel wat het meest wordt gebruikt. Bij speed is dat bijvoorbeeld altijd sulfaat terwijl MDMA altijd wordt verkocht als het HCl-zout.

6-APB is een van de weinige uitzonderingen waarvan er in het begin twee zoutvormen werden verkocht. Inmiddels is 6-APB bijna altijd de succinaatvorm.

Een andere uitzondering is bijvoorbeeld 5-MeO-DMT, waarvan zowel de base als de fumaraat- en HCl-zouten worden verkocht.

Ook coke is in principe in twee kristalvormen te verkrijgen: de base (oftewel crack) het HCl-zout, cocaïne.

mrorange

Bewuste gebruiker
Dat is in principe altijd het geval, gewoon omdat succinaat zwaarder is dan HCl. Dus dan zit er procentueel minder 6-APB in een gram, omdat de succinaat meer weegt.

Maar meestal is er één zoutvorm per middel wat het meest wordt gebruikt. Bij speed is dat bijvoorbeeld altijd sulfaat terwijl MDMA altijd wordt verkocht als het HCl-zout.

6-APB is een van de weinige uitzonderingen waarvan er in het begin twee zoutvormen werden verkocht. Inmiddels is 6-APB bijna altijd de succinaatvorm.

Een andere uitzondering is bijvoorbeeld 5-MeO-DMT, waarvan zowel de base als de fumaraat- en HCl-zouten worden verkocht.

Ook coke is in principe in twee kristalvormen te verkrijgen: de base (oftewel crack) het HCl-zout, cocaïne.
Ok, nuttige info thanks :). Het enige dat ik wel opmerkelijk vind is dat 100-150 mg 5-MAPB prima werkt en dat ik voor 6-ABP 390 mg heb moeten slikken. Heeft dan toch ook een beetje met de gevoeligheid van de stof te maken denk ik dan?

Neo-Shulginist

Badass junkie
nuttige info thanks :). Het enige dat ik wel opmerkelijk vind is dat 100-150 mg 5-MAPB prima werkt en dat ik voor 6-ABP 390 mg heb moeten slikken. Heeft dan toch ook een beetje met de gevoeligheid van de stof te maken denk ik dan?

Er zijn veel verschillende factoren die meespelen bij de benodigd dosis van een middel. Een van de belangrijkste factoren is de biobeschikbaarheid: wat slaat op hoeveel van de drug daadwerkelijk in aanraking komt met receptoren in het brein. Die biobeschikbaarheid wordt bijvoorbeeld bepaald door de mate waarin een stof oplost in water, maar ook of de stof snel wordt afgebroken door de lever, en/of de stof actief getransporteerd wordt over de bloed-breinbarrière.

Een andere factor is de receptor affiniteit: in welke mate een stof de receptoren activeert. De ene stof past beter in de receptor en geeft daardoor een harder signaal.

Al dat soort dingen zijn gewoon heel anders per stof. Daardoor heeft elke drug zijn eigen sterkte.

New Dawn

Bewuste gebruiker
Weer wat geleerd..!

Volgens Reddit heeft de genoemde dosering op PsychonautWiki betrekking op de freebase versie,
dat verklaart dan dat ik 6-APB prettig vind op 150mg, terwijl ze 120+ een heavy dosering noemen...

Als ik zoek naar "gastric bypass drug absorption" dan vind ik deze pagina, waar ik deze tekst zie staan:
The procedures cause an alteration in normal gastrointestinal anatomy and physiology, with consequences not only on nutrient absorption, but also possibly on orally administered drugs. Bypass of the acidic environment of the stomach, partial impairment of bile salts-drug interactions and reduced absorptive surface, all create the potential for reduced absorption of drugs.
390mg 6-APB zal dan voor jouw specifieke situatie een fijne dosering zijn, dat is een factor 2,5.
Als ik je 5-MAPB dosering van 150mg deel door 2,5 kom ik uit op 60mg, wat ongeveer "common" is.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Weer wat geleerd..!

Volgens Reddit heeft de genoemde dosering op PsychonautWiki betrekking op de freebase versie,
dat verklaart dan dat ik 6-APB prettig vind op 150mg, terwijl ze 120+ een heavy dosering noemen...

Als ik zoek naar "gastric bypass drug absorption" dan vind ik deze pagina, waar ik deze tekst zie staan:
Ah ja die bile salts maken veel uit in het geval van 6-APB, want de succinaatversie lost slecht op in water. Daardoor kan een maagverkleining inderdaad een groot effect hebben op de biobeschikbaarheid van 6-APB.

390mg 6-APB zal dan voor jouw specifieke situatie een fijne dosering zijn, dat is een factor 2,5.
Als ik je 5-MAPB dosering van 150mg deel door 2,5 kom ik uit op 60mg, wat ongeveer "common" is.

Pas alleen op met dit soort dingen extrapoleren. Want je ziet in dit voorbeeld dus dat de opname van 6-APB specifiek door de wateroplosbaarheid slecht wordt opgenomen. Maar van de meeste drugs wordt juist een chemisch zout gemaakt zodat ze gemakkelijk oplossen in water.

Nickjeee

Belezen gebruiker
Is dat niet de befaamde Borax combo (minus de Tryptamine)?
Klopt, daarvoor moet er nog een snufje 4-ho-met of 5-meo-mipt bij. Dan wel de 5-mapb op max. ca. 80mg. In combo's zou ik nooit aanraden van beide stofjes op de max te doseren en/of bij te nemen, lijkt me niet geweldig voor hart & hoofd.... Is sowieso al risky als we niet eens precies weten wat een enkele RC precies doet met je lichaam. Als je borax combo een x wil testen als alternatief voor XTC, kun je het vinden als pink star of blue bliss pillen (dat is niet vendor-specifiek dus ik neem aan dat ik dit mag benoemen 🤔)

Nickjeee

Belezen gebruiker

5-mapb is idd wat bankhangeriger, minder energiek dan xtc. Combineren met 2-fma voegt wat stimulatie/energie toe, meer in de richting zoals xtc dat van zichzelf heeft. Als dat belangrijk voor je is kan je ook 4-fma als enkelvoudig alternatief overwegen, dat zit een beetje tussen 2-fma en xtc of 5-mapb in. Tenmiste, zo heb ik 't ervaren

mrorange

Bewuste gebruiker
Pas alleen op met dit soort dingen extrapoleren. Want je ziet in dit voorbeeld dus dat de opname van 6-APB specifiek door de wateroplosbaarheid slecht wordt opgenomen. Maar van de meeste drugs wordt juist een chemisch zout gemaakt zodat ze gemakkelijk oplossen in water.
Ja dit is wel een goede. Na slechte ervaring met 6-APB, heb ik het met 5-MAPB heel anders aangepakt. Eerst 75 mg (na ff een allergie check) en 25 mg daarbij is perfect voor mij. Dus 100 mg 5-MAPB is gewoon chill en dan heb ik ook totaal geen kater. Hooguit een beetje hangerig de volgende twee dagen.

Bovenaan