Wromtrax zei:
Sommige mensen leren het ook nooit
mijn ervaringen in het verschil tussen N,N-DMT en 5-MeO-DMT:
Ik heb ze hier allebei voor me liggen en het eerste verschil is, dat 5-MeO een heel andere vorm heeft als gewone dmt. Waar gewone dmt fijne gele/witte kristalletjes zijn, is 5-MeO een hoopje prut. Het zit ook in een luchtdicht buisje, want het een hydrocogene (zo uit mijn hoofd) stof (stof die vocht uit de lucht aantrekt) net als ghb in poedervorm dus. Je hebt echter meer dan genoeg tijd als je het buisje open maakt om de shit te wegen en in de pijp te doen en roken.
Het volgende verschil is de hoeveelheid en het roken. waar ik bij gewone dmt een beginnersdosis van 20-25mg aanraad, raad ik bij 5-MeO aan om met 5-7 te beginnen. De stof is sowiso veel "sterker", als in je hebt minder nodig voor een heftiger effect overall. Het effect is niet écht met elkaar te vergelijken vind ik. Iedereen vind gewone dmt altijd stinken /vies smaken, iets waar ik zelf geen last van heb, en mensen vinden het moeilijk om de rook in te houden, iets waar ik zelf ook geen last van heb. Maar 5-MeO is wel even een ander verhaal. De laatste keer dat ik het rookte was ongeveer 10mg, maar heb erna nog zonder te overdrijven een uur pijn gehad aan mijn longen van het roken.
Het effect is wel anders, maar enigsinds vergelijkbaar. Sowiso kan je met (alleen) 5-MeO niet de elfjeswereld komen zoals je dat met gewone dmt wel kan. Het visuele effect zou iets minder moeten zijn als met gewone dmt, en ik vind het inderdaad minder indrukwekkend, maar niet minder heftig; bij dmt als ik mijn ogen open houd zie ik altijd alles heel snel veranderen, zeer indrukwekkend. Bij 5-MeO krijg ik een soort instant super 2cb effect. Alles begint te golven en heel veel begint te morphen. Ook indrukwekkend uiteraard, maar minder snel en minder overweldigend als de OeV's van gewone dmt. De bodyload van 5-MeO is ook veel heftiger als die van gewone. Het gevoel wat je krijgt als je de eerste grote hijs vasthoud in je longen bij gewone dmt, alsof je met een raket weg word geschoten, is met 5-MeO nog veel sterker. Tenslotte duurt een trip langer als een gewone dmt trip.
Al met al heeft het dus zijn voor en nadelen ten opzichte van "gewone" dmt. Wat voor mij echt de doorslag is, is de aanslag op mijn longen van de 5-MeO. Het doet echt nog lang na het roken pijn, zo sterk is de rook.
Ik heb ze nog nooit samen gerookt, maar lijkt me wel strak idee.
Hoop dat je er wat aan hebt