6 apb eerste keer

Uptempo-Hennie

Experimenterende gebruiker
Beste mensen, ik wil binnenkort eens 6 apb proberen (benzo fury) en ik had daar een aantal vragen over..

Ik heb veel forums gelezen dus weet de effect van 6 apb, de reden dat ik het wil proberen is omdat je veel helderder bent dan xtc/mdma. Ik word daar altijd vaag van en ben dan meer in de chill modus en ik wil dat juist voorkomen voor op een feestje/festival dus vandaar dat ik dit eens wil gaan proberen.

Ik heb wel ervaring met xtc/mdma en heb redelijk hoge doseringen gehad dus mijn vraag is wat dan een goede start dosering is voor 6 apb. Ik dacht eraan om met 150 mg te beginnen aangezien ik best wat gewend ben maar mijn vraag is hoe jullue daarover denken.

Verder was ik nieuwsgierig over bijnemen van benzo/xtc. Het festival begint 1 uur smiddags en wil dan gewoon daarmee beginnen. Ik weet dat de piek 4 tot 6 uur duurt maar dat zou betekenen dat ik rond 7 uur klaar ben daarmee. Ik wil graag aan het einde vd avond ook in een piek zitten dus mijn vraag is of ik dam nog een lagere dosering benzo of xtc bij kan nemen.

Ik heb verschillende forums en reacties gelezen dat sommigen het wel deden en wel effect heeft en bij sommigen weer niet.

Ik wil niet om 7 uur uit de piek gaan en de laatste uren minder plezier hebben op het fesitval dus hoop dat er iets is waardoor ik langer in de piek kan zitten.

Geneesmiddel

Wijs gebruiker
Lees dit topic en de comments even voor je vraag over dosering: Onderwerp 'Opheldering over dosering 6-APB' https://drugsforum.nl/threads/opheldering-over-dosering-6-apb.69522/

Het festival begint 1 uur smiddags en wil dan gewoon daarmee beginnen. Ik weet dat de piek 4 tot 6 uur duurt maar dat zou betekenen dat ik rond 7 uur klaar ben daarmee.
Bedenk je wel dat er ook een onset, comeup en offset is, dus dat je niet met 6 uurtjes nuchter bent. Je bent misschien over je piek heen, maar de effecten nemen dan pas langzaam af.

Ik wil graag aan het einde vd avond ook in een piek zitten dus mijn vraag is of ik dam nog een lagere dosering benzo of xtc bij kan nemen.
Een benzo of MDMA zijn wel heel verschillende dingen. Als je een benzo neemt aan het eind zal je loom en moe worden, is dat waar je naar op zoek bent op een feest? Het kan wel, maar het zou niet mijn voorkeur hebben.

De 6-APB heeft je serotonine voorraad leeggetrokken dus als je daar nog eens MDMA boven op neemt zal je je kater heel flink vergroten, buiten dat neurotoxiciteit ook snel oploopt. Mijn intuïtie zegt dat de MDMA weinig effect meer zal hebben omdat je serotonine op is, maar ik heb het zelf niet geprobeerd.

Ik nam op het einde van de trip zeg 8 uur later nog 30mg XTC bij en dat voelde al 90mg. Lijkt MDMA wel met 2,5 keer te versterker dus stiekem lijkt het me geen wijselijke combinatie. Lekker maar kan niet anders dan dat je hersenen lekker aan het frituren bent
Hier in ieder geval een ervaring die het tegenovergestelde bewijst

Mezelf

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Hier in ieder geval een ervaring die het tegenovergestelde bewijst
Het is nu bij mij twee keer gebeurd dat ik M neem op einde van 6apb en dat die insloeg als een bom. De eerste keer was samen met iemand en die ervaarde precies hetzelfde. Lage dosis M na 6 tot 8 uur na 6APB en we zaten te draaien met onze ogen alle kanten op wat ik dus afgelopen woensdag al ervaarde met 30 a 35mg M. Leek wel of ik 90 a 120g nam.

Verschild altijd per persoon natuurlijk maar dat blijft,,,,

Mezelf

DF Staff
Forumleiding
Moderator
De 6-APB heeft je serotonine voorraad leeggetrokken dus als je daar nog eens MDMA boven op neemt zal je je kater heel flink vergroten, buiten dat neurotoxiciteit ook snel oploopt. Mijn intuïtie zegt dat de MDMA weinig effect meer zal hebben omdat je serotonine op is, maar ik heb het zelf niet geprobeerd.
Ik denk zeker wel dat het de neurotoxiciteit vergroot ja en dus ook de kater. Maar ervaring bij mij leert dat het zeker stapelt OP elkaar

Uptempo-Hennie

Oke, ja ik bedoelde meer als ik benzo pak van 150 mg, dat ik dan na 3 uur bijvoorbeeld de helft vd dosering bijneem (aangezien het 1 tot 2 uur duurt voordat die begint te werken) dat zou dan betekenen dat die na de piek dus opnieuw inslaat. Is dat een mogelijkheid? Of is het beter om na de piek een kwartje mdma te pakken?

Uptempo-Hennie

Het is nu bij mij twee keer gebeurd dat ik M neem op einde van 6apb en dat die insloeg als een bom. De eerste keer was samen met iemand en die ervaarde precies hetzelfde. Lage dosis M na 6 tot 8 uur na 6APB en we zaten te draaien met onze ogen alle kanten op wat ik dus afgelopen woensdag al ervaarde met 30 a 35mg M. Leek wel of ik 90 a 120g nam.

Verschild altijd per persoon natuurlijk maar dat blijft,,,,
Oke maar ga je dan wel weer een paar uur opnieuw hard of hoe werkt dat dan?

Boyman

Bewuste gebruiker
Mijn ervaring is dat als je te laat bijneemt en opnieuw een piek in gaat dat dat een stuk minder leuk is. Alsof je de side effects verdubbelt en het prettige gevoel waar je naar streeft maar half krijgt. Echt zo'n "chasing the dragon" gevoel.

De twee keren dat ik 6-APB heb gedaan vond ik het overigens wel lang zat. De comeup was erg lang voor een MDMA-achtige drug en de comedown nog veel langer, toen de piek voorbij was heb ik nog zeker 4 uur lang lekker nagespaced. Het was een hele chille afbouw en niet te vergelijken met MDMA (waar ik het altijd plotseling heel koud krijg en alles kil begint te voelen, waardoor ik meteen de neiging voel om bij te nemen). Ik had er vanaf het punt dat het begon af te bouwen al vrede mee en kon er juist wel van genieten.

Je startdosis van 150mg is niet gek, maar hangt wel een beetje van je lichaamsgewicht af denk ik (voor mij was 150mg op 80kg prima). Je kan ook met iets minder beginnen en na een uur bijvoorbeeld 50 bijnemen als je het te mild vindt.

Eik

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
Hoi @Uptempo-Hennie , 6-APB is een leuke stof die veel lijkt op MDMA maar op een aantal punten toch net even anders is. Geput uit eigen ervaring en documentatie die ik kan vinden zijn dit de verschillen:
- 6 APB heeft een tragere come-up. Kan vaak 1-2 uur duren voordat je op je piek zit
- 6 APB heeft een langere werkingsduur. Ik schat ongeveer dubbel zo lang als MDMA.
- 6 APB piekt voor een "vergelijkbare dosering" (lees: dezelfde hoeveelheid kater) wat minder intens.
- 6 APB voelt iets helderder / minder dromerig

Ik heb ervaring met doseringen tussen de 130-160 mg met circa 90kg lichaamsgewicht. Ik vond 130mg leuk maar wat aan de milde kant. Ik vond 150-160mg zalig. Met deze laatste dosering was de kater vergelijkbaar met mijn normale MDMA dosering van 150-180mg. Ik zou gewoon enigzins voorzichtig doseren voor jouw lichaamsgewicht. Als het dan te mild is kun je na 1,5 of 2 uur nog een beetje bijnemen. Bijnemen aan het einde van je 'roll' zou ik zelf niet doen. Dat geeft meestal relatief weinig effect en wel veel schadelijkheid/kater.

Mezelf

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Ja dan werkt de MDMA zoals je gewend ben alleen veel sterker. Misschien wel iets korter maar dat heeft meer met vermoeidheid te maken denk aangezien je dan al 6 tot 8 uur lekker aan het gaan ben natuurlijk. Maar ja je gaat dan opnieuw hard en echt wees gewaarschuwd!!!!

Als je gaat bijdoseren met M (niet aan te bevelen) doe het dan met een lagere dosis dan je gewend bent. Voor mij is de helft van wat ik normaal neem ruim ruim voldoende.

Bovenaan