6-APB plafond?

Snuffelaar

Badass junkie
Tripreporter
De afgelopen tijd zie ik regelmatig posts passeren over de aanbevolen dosering van 6-APB. Zelf heb ik dit middel vrij vaak gebruikt met als gemiddelde dosis 180-200mg. Dit ging lekker en dus dacht ik dat dit m'n sweet spot was. Echter heb ik onlangs een lagere dosis, 130mg, aan een nieuwsgierige vriendin gegeven en ze ging heel erg lekker. De effecten die ze beschreef waren precies hetzelfde als wat ik ervaren had op 200mg.

Ze heeft later nog eens twee keer gebruikt met opnieuw dezelfde dosis en opnieuw dezelfde ervaring. Toeval of niet, een goede vriend van me die normalitair ook 200mg doseert had afgelopen weekend een capsule van 100mg genomen. Hij stuurde me enthousiast een berichtje dat het exact hetzelfde aan voelde als altijd. Een dag later probeerde hij het opnieuw met exact hetzelfde resultaat. Na twee uur herdoseerde hij 130mg maar het gevoel versterkte niet.

Afgelopen weekend was ik op Space Safari met @Climbatize en we waren aan het twijfelen of 6-APB wel een goed idee was. Ik had namelijk maar een uur en half kunnen slapen de nacht ervoor wegens een nachtshift bij Safe 'n Sound en had zaterdag middag ook net een tweede shift achter de rug. Om een zondag dip te vermijden besloten we om 120mg te doseren. Tot onze verbazing ervaarden ook wij het zelfde gevoel als bij 200mg. Zelfs de duratie was even lang.

Heeft iemand dezelfde ervaring hiermee? Ik lees best vaak aanbevolen doseringen van 150mg+. Kan het zijn dat er toch een plafond is zoals dat bij MDMA het geval is?

Laatst bewerkt:

BelowTheFlow

Wijs gebruiker
Interressant ! Zou bijna te mooi zijn om waar te zijn en dan helemaal fijn !
Eerste keer (net boven 150 mg) was ietsje teleurstellend. Zo ben ik op 190 mg uitgekomen met vaak nog een booster.
Dit onderwerp volg ik !

Neo-Shulginist

Badass junkie
Om een zondag dip te vermijden besloten we om 120mg te doseren. Tot onze verbazing ervaarden ook wij het zelfde gevoel als bij 200mg. Zelfs de duratie was even lang.

Heeft iemand dezelfde ervaring hiermee? Ik lees best vaak aanbevolen doseringen van 150mg+. Kan het zijn dat er toch een plafond is zoals dat bij MDMA het geval is?
nou dit is zeker niet mijn ervaring. Mijn allereerste ervaring met 6-APB was 100 milligram en toen heb ik me een avond doodverveeld. De tweede ervaring was 130, en dat voelde al beter. Maar voor mij is tussen de 150-180 milligram wel echt de sweetspot. Bij 200 milligram word ik wel echt misselijk.

MarcieMarc

Bewuste gebruiker
Gek.... Ik merkte wel degelijk verschil tussen 160mg en 180mg (zelfde batch). En dat is dan "maar" 20mg. Pak daar wel nog een booster bij later. Geen plafond, wel plafonddienst maargoed, dan heb ik wel de hele dag in mijn rakketje gezeten. 🚀

• Like
Waarderingen: XMR

Miegel

Newbie
Ik ben 3 jaar geleden op aanraden van een vriend met 2 x 100mg capsule begonnen, ik ging zeker 8 uur als een raket. Was leuk, maar ook iets too much.
Afgelopen jaren steeds iets minder geprobeerd en ben er nu achter dat 130/140mg voor mij precies genoeg is om mij op een overdag festival 6 uur lang heerlijk te voelen. Waarna ik als afluiter rond 20:00 nog 75mg mdma neem. Dat is echt magisch. Man 76kg 1.81m

Snuffelaar

Badass junkie
Tripreporter
nou dit is zeker niet mijn ervaring. Mijn allereerste ervaring met 6-APB was 100 milligram en toen heb ik me een avond doodverveeld. De tweede ervaring was 130, en dat voelde al beter. Maar voor mij is tussen de 150-180 milligram wel echt de sweetspot. Bij 200 milligram word ik wel echt misselijk.
Dat is ergens het interessante misschien.
Zelf merk ik ook een verschil tussen 160mg en 180mg waar de eerste een nét-niet ervaring geeft. Toch is dit niet aanwezig op 130mg. Daarom deze toop.

Cyndaquil

Bewuste gebruiker
Elk lichaam is natuurlijk anders.
Het zelfde is waar bij MDMA kwa dosering vs man en vrouw.
Persoonlijk ging ik heerlijk op 150mg maar ik woog toen ook maar 65kg.

geflipt

Wijs gebruiker
Hey Neo! Lang geleden!

Ik wou hier toch iets aan toevoegen. Heb al flink wat ervaring met 6-apb, dosissen tussen 100mg en 300mg. Mijn conclusie na al mijn onderzoek is dat ik zeer zware vermoedens heb dat 6-apb wel degelijk een plafond heeft. Ik doseer op ongeveer 130mg. Alles rond of onder de 100mg is het vaak 'net niet'. Daarbovenop is alles boven de 130-150 volgens mij totaal overbodig. Just my two pennies...

wolftrance

Belezen gebruiker
Ik heb soortgelijke ervaringen, kan geen peil trekken op de dosis tot nu toe. Het zit ‘m volgens mij onder andere in de hoeveelheid 5apb die er bij het maakproces bij komt. Die schijnt heftiger te werken dan de 6apb. Maar dit verklaart voor mij nog steeds niet het verschil in effect tussen de vier verschillende keren dat ik het nam, waarbij een dosis van dezelfde batch toch anders bleek te kunnen uitpakken:
- De eerste keer was 170mg poeder in een capsule, getest op alleen 6apb. Effect was fijn, niet té, maar de volgende dag voelde ik het nog.
- De tweede keer besloot ik 200mg te nemen van hetzelfde poeder, ik wilde iets meer effect tijdens de trip. Deze keer was het echter milder tijdens de trip, en weinig tot geen na-effect de volgende dag.
- De derde keer nam ik een 130mg pellet, getest op 6apb+onbekende hoeveelheid 5apb, en wow dit was heftig! Tijdens de trip, maar ook daarna: ik voelde het de *hele* volgende dag nog nagloeien. Ik kon wel lekker slapen na het feest.
- De vierde keer was dezelfde pellet, nu voor het eerst tijdens een intieme date (waarvoor 6apb dus wel echt top blijkt) met hetzelfde effect plus niet kunnen slapen tot zeker 15 uur na inname én de hele volgende dag na-stimulatie. De slaap die ik kreeg was onrustig en ‘raar’ met repeterende dromen: niet verkwikkend.

Hebbenze?

Bewuste gebruiker
Ik hoor dezelfde verhalen. Een maat van mij heeft altijd genoeg aan de 130 pellet. Ik neem altijd meer omdat ik bang ben dat dat dan teleurstellend gaat zijn. Misschien ook maar eens wagen ergens volgend jaar!

Neo-Shulginist

Badass junkie
Ik ga er altijd van uit dat de pillen die vendors verkopen niet heel precies gedoseerd zijn. Dat is namelijk best lastig om goed te krijgen. En rc-handelaren hebben er nogal een handje van om veel beloven ('99% zuiver!'), maar daar weinig van waar te maken (zie bijvoorbeeld de vervuiling met 5-APB). Aangezien ze bij testpunten niet de hoeveelheid 6-APB kwantificeren is het ook moeilijk om claims over '130 milligram' te verifiëren. Dat zie ik als een reden om voorzichtig te doen met claims over de precieze dosering.

Hebbenze?

Bewuste gebruiker
Ik ga er altijd van uit dat de pillen die vendors verkopen niet heel precies gedoseerd zijn. Dat is namelijk best lastig om goed te krijgen. En rc-handelaren hebben er nogal een handje van om veel beloven ('99% zuiver!'), maar daar weinig van waar te maken (zie bijvoorbeeld de vervuiling met 5-APB). Aangezien ze bij testpunten niet de hoeveelheid 6-APB kwantificeren is het ook moeilijk om claims over '130 milligram' te verifiëren. Dat zie ik als een reden om voorzichtig te doen met claims over de precieze dosering.
Wilde ik eigenlijk nog toevoegen. Precies wat je zegt. Tevens zie ik echt niet snel die volume in zo’n mini tablet passen

wolftrance

Belezen gebruiker
Waarom kwantificeren de labs de hoeveelheid eigenlijk niet? Is dat een technische beperking of iets dat gewoon (nog?) niet gebeurd?

BelowTheFlow

Wijs gebruiker
Omdat het extra veel werk is, lijkt mij.
Als je dan bedenkt dat XTC pilletjes WEL gekwantificeerd worden, voelt dat een beetje scheef.
Maar uiteindelijk komt het gewoon neer op de keuze waar het lab haar budget aan mag besteden.

BelowTheFlow

Wijs gebruiker
Al met al is 6-APB dus best een lastig te hanteren stofje:

> Succinaat of HCl ?
> Alleen 6-APB of ook 5-APB (meer energetisch, minder trippie, als ik het goed begrijp) ?
> of een onzuiverder mengsel met andere troep ?
> de reactie verschilt flink tussen personen.
Hierover deze anecdote: eindelijk besloot een vriendenstel het dan ook eens te gebruiken voor de periodieke playdate:
pellets, succinaat, 100 mg. Voor de vriend zou de dosering 1 3/4 worden, voor de vriendin 1 1/2.
Toen het begon in te kicken verdween alle energie uit de vriend. Compleet futloos lag hij op de bank.
De vriendin belde mij in zekere mate van paniek. Dus we hebben gedrieën enige tijd aan de telefoon gezeten. Dik een uur verder knapte de vriend op, en had hij verder een topdag... Inmiddels is het hun favoriet (doseringen omgeruild, dat wel) maar die eerste fase van futloosheid blijft optreden.

Toch is 6-APB absoluut mijn drug of choice voor een langer dansfeestje.

Mijn proefondervindelijke dosis is relatief hoog: 190 mg van de huidige batch (succinaat met onbekende hoeveelheid 5-APB), eventueel met een booster van 40 mg. Die booster maakt wel dat duidelijk aan mij te zien is dat ik "wat" heb gebruikt. Voelt lekker maar oogt minder.

JeetjeMineetje

Bewuste gebruiker
Omdat het extra veel werk is, lijkt mij.
Als je dan bedenkt dat XTC pilletjes WEL gekwantificeerd worden, voelt dat een beetje scheef.
Maar uiteindelijk komt het gewoon neer op de keuze waar het lab haar budget aan mag besteden.
Yep, het is simpelweg een minder populair stofje wanneer je het vergelijkt met bijvoorbeeld MDMA of speed.

LionX

Badass junkie
Zelf zit ik ook redelijk hoog in de dosering van 6-apb. 200+ mg
Maar ik vermoed dat dat ook batch afhankelijk kan zijn.
Daarnaast heb ik nu een paar keer een enorme koppijn gekregen na een uurtje of 4-5.
En die gaat niet weg met pcm of ibuprofen en wordt geleidelijk erger.
Kortom einde feestje meestal.
Waarschijnlijk zal de hoge dosering daar een rol in spelen.
Anderen daar ervaring mee, nare bijwerkingen?
Ben benieuwd.
Volgende keer weer een lagere dosering proberen, eens kijken wat dat doet.

Goed topic @Snuffelaar !

MarcieMarc

Bewuste gebruiker
Voorlaatste keer eerst 180mg 6apb met een booster van 65 gedaan en de laatste keer 180mg 6apb met 4 uur later een halfje (ong 70mg) X.
Beide goed bevallen maar je merkt wel dat de MDMA de space ietsjes verandert. Niet vervelend, wel anders.

JohnCrete

Newbie
Afgelopen vrijdag voor het eerst 6apb (niet getest) samen met mijn partner genomen voor een erotische avond. Bij de blauwe lotus thee (15 gram) heb ik 150 mg poeder toegevoegd nadat de thee was afgekoeld. Beide hebben we een kop daarvan gedronken. Dus met een zelfde verdeling ieder 7,5 gram blauwe lotus thee en 75mg 6apb. Het was een hele leuke erotische avond met een lange nasleep. Mijn partner kon niet in slaap komen ook al was ze verzadigd. Ik viel na een uurtje of zo in slaap en als een blok geslapen, zaterdag tegen de avond pas weer baseline. Zeker de moeite waard om nog een keer te nemen en dan wat eerder dan 18.30 uur Want het werkte dus erg lang.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Waarom kwantificeren de labs de hoeveelheid eigenlijk niet? Is dat een technische beperking of iets dat gewoon (nog?) niet gebeurd?
Dat is te duur voor een relatief obscure drug.
Het DIMS heeft een bepaald budget, en daar willen ze zo efficiënt mogelijk mee testen. Om een drug te kunnen kwantificeren heb je referentiemateriaal nodig, zodat je de meting heel precies kunt vergelijken met een gelijktijdige meting van zuiver materiaal. Je kunt dan concluderen hoeveel procent van de signaalsterkte het apparaat ziet. De testapparatuur van het DIMS kan tientallen metingen tegelijk verrichten, waardoor veelgebruikte drugs in één batch gelijk met referentiemateriaal getest kunnen worden en dan vergeleken.
Het referentiemateriaal is echter heel duur, want dat moet extreem zuiver worden geproduceerd. Daarom wordt alleen van de 10 meest gebruikte drugs referentiemateriaal aangeschaft. 6-APB hoort daar niet bij.

Om te kijken welke stoffen erin zitten is het voldoende om de meting te vergelijken met een database. Dat is een stuk goedkoper. Door het budget zo te verdelen kunnen veel meer tests gedaan worden.

Laatst bewerkt:

wolftrance

Belezen gebruiker
Moest zo'n soort reden zijn. Niet technisch dus, maar financieel. Begrijpelijk uiteraard, het is van ons aller belastingcenten. Met het verbod aanstaande zal 6apb wel obscuur blijven, ik hoop maar verwacht zelf niet dat het op straat verkrijgbaar gaat worden.

Dank @Neo-Shulginist voor de verduidelijking weer!

Neo-Shulginist

Badass junkie
Moest zo'n soort reden zijn. Niet technisch dus, maar financieel. Begrijpelijk uiteraard, het is van ons aller belastingcenten. Met het verbod aanstaande zal 6apb wel obscuur blijven, ik hoop maar verwacht zelf niet dat het op straat verkrijgbaar gaat worden.

Dank @Neo-Shulginist voor de verduidelijking weer!
Als je heul graag gekwantificeerde 6-APB wil dan kan je het opsturen naar Energy Control in Spanje. Kost wel 120 euro voor een analyse. Dan weet je ook gelijk wat het ongeveer kost om een sample te testen :wink:

Neo-Shulginist

Badass junkie
Zelf zit ik ook redelijk hoog in de dosering van 6-apb. 200+ mg
Maar ik vermoed dat dat ook batch afhankelijk kan zijn.
Daarnaast heb ik nu een paar keer een enorme koppijn gekregen na een uurtje of 4-5.
En die gaat niet weg met pcm of ibuprofen en wordt geleidelijk erger.
Kortom einde feestje meestal.
Waarschijnlijk zal de hoge dosering daar een rol in spelen.
Anderen daar ervaring mee, nare bijwerkingen?
Ben benieuwd.
Volgende keer weer een lagere dosering proberen, eens kijken wat dat doet.

Goed topic @Snuffelaar !
Ja als ik meer neem dan 180 mg dan word ik wazig op een niet zo'n prettige manier. Ik voel me dan heel warm, kan me niet goed concentreren, word een beetje misselijk. Het effect is dan te overweldigend.

Hebbenze?

Bewuste gebruiker
Laatst nog 4mmc laten testen. Kans was klein dat ze überhaupt nog resultaat konden geven gezien drukte. Conclusie: 4mmc zonder vervuilingen maar geen kwantificering inderdaad

Bovenaan