• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

6APB @ Down Under 2013

Auraz

Belezen gebruiker
Hai,

Dit report wordt tevens mijn 1e post.
Waar te beginnen..

Ik ben 28 jaar, man, atletische bouw, 1.82m / 86 kg., 3x per week fitness, tussendoor thuis setjes met dumbells en door werk fiets ik ca 40 - 50 km per week. Daarnaast slik ik elke dag multivitaminen van source naturals. Ik rook niet, zelden alcohol. (wanneer wel dan sterke drank, 43 / bacardi)

Van mn 20e tot mn 27e bijna niet wezen stappen doordat ik er geen behoefte aan had, kreeg een relatie en vond het wel prima. Op mijn 27e een leuke dame leren kennen die mij introduceerde aan XTC. Dit was bij haar thuis, begonnen met een halve.. en later nog een halve.. (blauwe met een ster), dat was ge-wel-dig.. maargoed, daar gaat dit report niet over.

Tot aan down under afgelopen zaterdag, 5x truffels, 5x xtc en 1x mdma kristallen. Tolerantie; clean sinds dreamersland 15 maart.

Huiswerk; erg veel vooronderzoek gedaan naar de werking van 6 apb, youtube filmpjes, tripreports, diverse fora. Wanneer ik aan iets nieuws begin, dan liever rustig aan.. veiligheid voorop. 6apb kreeg ik ca. aantal maanden terug binnen van mn vendor, 1 gram besteld. Vingerdipje om evt lichamelijke reacties / allergieën uit te sluiten.

Dosering; 125 mg bommetje, mijn broer, exact hetzelfde, dit namen we in om 14.15 buiten op de parkeerplaats. We wisten dat het lang zou duren voor hij opkwam, en mensen zich soms vergissen daarin en bij gaan doseren, hier trapte wij niet in. Tip; zorg dat je genoeg drinken hebt om je bommetje door te slikken, bij mij ging hij open in mijn keel, en gat-ver-re-damme, wat was dat smerig... moest nog net niet overgeven.

Dus, wij door de beveiliging, heerlijk... niets te verbergen, dus kom maar op... :)
Het was heerlijk weer afgelopen zaterdag, ik was lichtelijk zenuwachtig maar wist ook dat ik me daar niet mee moest bezighouden, omdat je anders (onderbewust) toch een ander effect gaat creëeren, mijn broer zei, laat het over je heen komen, lekker genieten..

Mijn 1e festival, iedereen liep met een zonnebrilletje op (bijna iedereen dan), de sfeer was goed. Wij gingen eerst op ontdekkingsreis, kijken bij alle tentjes, muntjes halen en oranje toiletbandje.

De muziek was ERG goed...!! Wij voor het podium staan tussen de dansende mensen, ik kwam langzaam op gang, gebeurde nog niets.. maar... rond half 4. Wij gingen naar de steigers, daar even zitten..

Op dat moment, ik voelde me lichtelijk euforisch worden, maar ZEER en ZEER scherp... erg helder, wow..
Ik kreeg een praatdrang, niet normaal.. ik bleef maar praten tegen mijn broer, maar op een fijne manier waarop ik wel doorhad dat ik praatte en zei ook, als je dr last van hebt, ff zeggen dan probeer ik mijn mond te houden. Hij vond het alleen maar grappig, dus toen ging ik weer praten.. ja stom ook.. maar dat voelde gewoon goed haha.. :) Kan het niet verklaren..

We gingen de dansvloer op, elke beat.. elke sound... raakte me tot in mn core, ik danste (voor mijn gevoel) erg in ritme op de beats, het ging lekker.. wow, mensen keken me aan met hun zonnebril, dikke lach op hun gezicht, ja.. wat is dit perfect, en de meiden om me heen.. wow!!

Vanaf dat moment, erg en erg... veel... gedanst, ik heb mezelf bewust eraan gehouden om regelmatig wat te drinken (dan wel bier, schaam.. maar dat ging goed), bier smaakte zoals het normaal ook smaakte, lekker... ik heb niets van de aangeschotenheid (ik noem het woord dronken bewust niet), gemerkt.. ik wilde eerst water drinken, maar het bier ging goed.. als ik had gemerkt dat het fout zou gaan was ik gestopt met de bier, a fijn.. terug naar het onderwerp.

We gingen van de andere dansvloer / podia, naar het andere.. de 6apb, sloeg wel erg goed in, ineens begreep ik het... al die verhalen van mensen op forums, kon ik ineens een plekje geven. Eerst had ik de illusie, 'placebo' effect, maar nee, dat is het niet. Het is echt... dit s pul werkt gewoon, period..!

We gingen weer naar de steigers, zaten we naast 2 leuke meiden, ik bood ze een kauwgompje aan, we raakte in gesprek, ik mezelf heel netjes vertegenwoordigen hoe gezond ik wel niet leef, en zij zegt; oh wat doe je dan.. drugs? (o peen normale manier vroeg ze het), ik keek mn broer aan en dacht.. uhhh k*t!!! Hij lachen... en tot mijn verbazing, konden ze er heel open over praten, wow.. dacht ik, wat tof dit...! Zij gebruikte zelf niets, we besproken van alles, uiteindelijk gingen ze de dansvloer weer op. Ik liet het ook maar gaan, want de intentie van deze dag ligt niet in het scoren van nummers (waar ik trouwens niet goed in ben). En het was wel goed zo, leuk gesprek gehad.. je moet ook leren om dingen los te laten, dat hoort er nou éénmaal bij toch?

Wij weer de dansvloer op, en aantal gasten sloegen een arm om me heen, en samen dansen.. dit was nieuw voor mij, ik had wtf is dit...? Maar damn, dat was echt gaaf, niet gedacht.. dat zulke gasten (die er hardcore uitzagen, en achteraf ook zo bleek te zijn), gewoon zo tof konden zijn.. ze waren rond de 20 jaar, wat jonger dan ik.. maar lekker staan praten, 1 gozer, lachte naar me.. (ik ben 100% hetero trouwens), hij zegt lachen.. 'haha ja jij hebt gebruikt hé kerel..', ik: 'uhh ja haha en jij dan?', Hij zegt ja tuurlijk ik ook, ik vraag hem 'wat heb je op dan'? Terwijl wij samen op de beat danste.. hij antwoord '4fa', HEEY denk ik... dat ken ik, daar heb ik ook tig verhalen van gelezen haha wat leuk dit, research chemicals worden populair dus..

Dus wij lekker staan kletsen etc, later vraag ik hem, hoe wist je dat ik had gebruikt dan? Want mijn pupillen zijn klein, zeg ik hem.. (af en toe deed ik mn zonnebril af, waarom..? Gewoon omdat het kan, omdat ik de mensen wil zien zoals ze zijn, ze mogen mijn ogen zien.. het creerde een apart gevoel bij me..), dus die jongen zegt: je hebt trekjes met je tong en je lip, bleek dat ik de hele tijd mn lippen nat maakte met mn tong, hahahaha, ik ging lachen... 'ja, zeg ik .. je hebt gelijk f*ck, dat had ik niet door bedankt man!!', hij lachen... :grin: Geen probleem, samen staan dansen, fototjes gemaakt, dit was relaxt, de sfeer, niet alleen op de dansvloer, maar op heel het festival, was relaxt, iedereen lag op één lijn. Ik heb die dag ook heerlijk staan dansen met mn rug tegen een ander meisje die ik al een tijd in de gaten hield, in de zin van wow das een leuke meid.. ik zei haar dat ze erg goe dkon dansen, ze ging lachen... :grin: Wat heb ik een spijt dat ik niet meer met haar in gesprek ben gegaan, maar les voor de volgende keer..

De energie van 6apb, ervaarde ik als erg constant, een langzame afgifte, wat mensen dus eigenlijk al zeggen, klopt dus. Er is nog best veel gebeurd die avond, allemaal leuke dingen.. maar.. ik wil de nadruk voor jullie niet op het festival leggen, maar op de 6apb.

Na ongeveer 6 uurtjes van een constante afgifte, begon hij uit te werken... wat ik merk is dus dat je niet zo'n hoge piek / love gevoel bereikt als mdma, in mijn opzicht mdma = ca 3 uur met 100% afgifte van serotonine, slaat in na ca 40 min. 6 apb; slaat in na ca 80 min. constante afgifte voor 5 a 6 uurtjes lang van 70% van je serotonine, je bent zeer helder en extreem scherp, de vaagheid van mdma ontbreekt, je bent je bewust van alles..

We zaten in de auto rond 21.45 nog even bijpraten, ik een banaantje eten, en 2x 5htp geslikt (volgende dag ook nog 2x 5htp om evt schade te beperken), bij het eten van mn banaan ging ik mn maag in opstand, ik had die ochtend wel stevig en goed gegeten nog, en voordat we naar binnen gingen ook nog een banaan. Mijn broer ervaarde het zelfde, beetje buikpijn wanneer je eet maar thats it. Plafonddienst, ahh.. nu snap ik jullie, ja sliep pas rond 5u, dit was erg vervelend...

Conclusie; het was het meer dan waard, geen trillende handen of duizeligheid, grote pupillen pas wannee rik in de auto zat terug naar huis, en maar voor heel even, een uurtje denk ik.. verder de hele dag niet, mn broer kreeg heel even last van koude voeten rond 19.00, maar dat was het dan wel. Ohja, mn kaken sloegen dicht, hier volgende dag no gwel last van gehad. Ik ga binnenkort weer bijbestellen aangezien je het heel lang kan bewaren. 6apb is voor mij de ULTIEME vevanger voor XTC.

Voor evt vragen, stel ze gerust, hoop dat jullie hier wat aan hebben?

Groetjes! :)

Zoari

Experimenterende gebruiker
Heei man! te gek report!

Ik genoot echt van het lezen en het was ook overzichtelijk.
Ik zelf wil als ik iets ouder ben (18/22) ook zeker wel een beetje snoepen en experimenteren.
Hou ook veel van sporten alleen heb scoliose en slik zware pijnstillers dus dat is wat minder aan mijn gezondheid...en roken...en drinken...laat ik maar stoppen.

Ik heb namelijk ook een vraag:

Ik heb altijd de gedachten dat je bad kan gaan (Met wiet is dat dus een paar keer gebeurd)
Kan dat bij deze drugs, en zo ja hoe ga ik van die gedachten af?

Maar nogmaals, top report! Ik ben de eerste die je volgende leest (:

Herbalisme

Bewuste gebruiker
Zoari zei:
Heei man! te gek report!

Ik genoot echt van het lezen en het was ook overzichtelijk.
Ik zelf wil als ik iets ouder ben (18/22) ook zeker wel een beetje snoepen en experimenteren.
Hou ook veel van sporten alleen heb scoliose en slik zware pijnstillers dus dat is wat minder aan mijn gezondheid...en roken...en drinken...laat ik maar stoppen.

Ik heb namelijk ook een vraag:

Ik heb altijd de gedachten dat je bad kan gaan (Met wiet is dat dus een paar keer gebeurd)
Kan dat bij deze drugs, en zo ja hoe ga ik van die gedachten af?

Maar nogmaals, top report! Ik ben de eerste die je volgende leest (:

Ja, bij ALLE drugs kun je 'bad' gaan, bij de ene drugs harder dan de andere, bij hoge dosissen paddo's kun je doodvrees hebben en bij xtc kun je bijvoorbeeld een soort van gespannen geraken en paranoia worden.
1 gouden regel om te voorkomen dat je 'bad' gaat, wees gewoon rustig en 'go with the flow'. Drugs versterken je emoties dus zit gewoon niet in je hoofd met " Hopelijk ga ik niet bad, hopelijk ga ik niet bad, ... ".
Ben eenmaal bad gegaan en dit kwam omdat ik wat bang was voor het effect, sindsdien volg ik altijd deze regel en experimenteer ik met zeer hoge dosissen en heb nooit meer last gehad van angstgevoelens of dergelijke.

Greets,
Herbalisme

Zoari

Heel erg bedankt Herbalisme!
Ik hoop dat ik er wat aan heb, ik ga het maar is proberen.
Ik heb je nog een PM gestuurd over wat drugs informatie omdat ik wel denk dat je ervaren bent.
Als je het natuurlijk wil antwoorden....

Zoari.

harry123

Bewuste gebruiker
Te gek report man! Doet me denken aan mijn eerste echte festival op x :P

@Zoari: Wat herbalism zegt, gewoon go with the flow. Ik heb altijd nog van fuckkk waarom heb ik dit spul genomen in het begin als die inslaat, raak ik een beetje para, maar dan moet je gewoon even de knop omzetten en fuck it ik ga lekker ik ga los, bam. En dan heb je de mooiste avonden van je leven :grin:

Auraz

Belezen gebruiker
@Herbalisme

Hoop dat ik wel een keer echt goed bad ga, wat niet levensbedreigend is dan..
Wel de laatste keer in een zeer negatieve spiraal terechtgekomen, dat was mijn versie voor bad gaan, want dit is voor iedereen anders.. (edit, bedoel op truffels, niet op uppers)
Prettig zodat je weet waar je grens ligt, kan er een positieve draai aan geven.. het is een trechter, waarin we steeds leren en meer te weten komen, hoe we onze trips kunnen perfectioneren, wat te vermijden... ervaring! :)

Wat betreft de lezers, bedankt voor de reacties. Sorry voor de wat ietslate post / reply, hoop dat iedereen dr wat aan heeft. :wink:

Gr

ZERO-

Badass junkie
Emeritus Mod
Tof report! En handig voor mij, want ik ga dit over 2 weken proberen :) Maar als ik het zo lees gaat dat wel goedkomen!

Auraz

Belezen gebruiker
@ZERO

Heb je inmiddels de 6apb al geprobeerd? Kun je hier wat over vertellen, hoe het was etc, herken je het effect in recensies? Erg nieuwgierig.. :wink:

Ted

Newbie
Heel tof report!

Maar heb er toch nog een vraag bij:
Het word bij XTC niet aangeraden om 5 htp kort na gebruik te pakken i.v.m. het serotoninesyndroom (zit 8 uur tussen geloof ik) Geld dit dan ook voor 6APB?

ZERO-

Badass junkie
Emeritus Mod
Auraz zei:
@ZERO

Heb je inmiddels de 6apb al geprobeerd? Kun je hier wat over vertellen, hoe het was etc, herken je het effect in recensies? Erg nieuwgierig.. :wink:
Ja ik had er een klein stukje over geschreven op Partyflock, zal hem hieronder even kopiëren:

Woooooooow dat was echt weer een heel andere ervaring! We hadden het om half 3 ingenomen, voor we het festivalterrein opgingen. Lekker chill alles gedaan en gaan rondlopen en dansen. Tegen half 4/4 uur voelde ik me steeds blijer en hyperder worden. We waren lekker aan het stuiterballen en ik heb werkelijk nog nooit zo serieus en geconcentreerd bellen geblazen. :P­ Vond het wel echt een heel fijn gevoel, bij xtc ben ik soms onrustig voor hij 'inslaat' maar dat had ik nu totaal niet. Het gevoel kwam langzaam maar wel heel relaxt opbouwen. Eventjes later stond ik wel fucking hard te gaan, en ook superlang ook. Zeker wel dik een uur dat ik als een mongool heb staan klapperen, m'n mondhoeken telkens omlaag wilden gaan, ik echt niet scherp kon zien, alles zo ontzettend trilde en ik erbij liep alsof ik dronken was (serieus). Gelukkig heb ik lieve vrienden en zijn we toen een tijdje gaan zitten, heel lekker gepraat ookal kostte het wel heel veel moeite haha. Was wel een stuk prateriger dan bij x, zeker niet verkeerd. Ik vond het op dat moment niet vervelend dat ik zo hard ging, omdat ik me ondertussen ook heel chill voelde en de sfeer/situatie gewoon prima was, maar naderhand gezien was het natuurlijk niet praktisch of charmant. De sfeer op het festival was wel echt super om het te proberen, Buitenspelen festival, genoeg te doen, iedereen verkleed, gek en wappie, lekker weertje, leuke vrienden. Na dat ik dat tijdje zo hard ging werd het minder en toen voelde ik me constant eigenlijk ontzettend relaxt! Ik vond het wel subtieler dan xtc omdat het niet van die golven waren, maar constant. Rond 6/7 heb ik wel tien keer gezegd dat ik nog een kwartje wilde bijnemen en dat om half 8 of zo toen eindelijk toch maar gedaan (de rest ging namelijk nog supergoed, bij mij werd het wel wat minder). Dat kwartje was echt precies goed, lekker nog een beetje euforisch in lichte golven, prima te doen. Uiteindelijk heb ik me echt de hele dag heel goed gevoeld (op dat ene mindere uurtje na dan). Lekker hele dag gechillt en met veel leuke mensen gepraat en ook nog wel wat gedanst. Tijdens gesprekken ben je inderdaad vaak een stuk helderder, soortvan minder wappie, terwijl er ook wel spacemomentjes tussendoor waren (als je even op de wc zit bijv), en ook fijn is dat de tijd niet zo afschuwelijk snel gaat! 's Avonds in de trein terug voelde ik me ook nog goed en zijn we nog naar een feestje in Utrecht geweest. Na even twijfelen toch maar niet nog een kwartje gedaan, maar om half 3 of zo kakten we (ik was nog met één iemand over van het festival en met andere nieuwe mensen) in en ineens was ik ook helemaal kapot. Hoofdpijn van het dichtduwen van m'n kaken, ineens echt een hele pijnlijke tong en m'n droge mond begon echt wel vervelend te worden. Ik heb bijna niet geslapen. Van 4 uur tot half 7, toen weer van half 8 tot half 9. Om 9 ben ik er maar weer uitgegaan. Dat terwijl ik normaal na xtc eigenlijk altijd zo kapot ben dat ik wel nog redelijk slaap, was nu helaas niet het geval.
En nu voel ik me echt superbrak, haha. Alles doet pijn! Maar het was zeker tof en voor herhaling vatbaar :)­

Ik was op zondag dus wel aardig brak, voelde me echt heel moe en kapot maar 's nachts goed geslapen en maandag voelde ik me wel weer oké. Dinsdag en woensdag was ik wel moe, maar emotioneel gezien eigenlijk niet echt ergens last van gehad, niet echt een dip of zo. Gelukkig!
Ik vind het wel echt iets voor een festival omdat het zo lang werkt, dan is het heel fijn om 1x iets te nemen en verder niet moeilijk te doen met halfjes en kwartjes (tenzij je nog een kwartje xtc bijneemt dus). Met xtc word ik toch wel erg moe na 5/6 uur feesten, wat voor feestjes 's nachts dan weer geen probleem is. Als je om 1 uur 's nachts nog 6-apb neemt.. lijkt me te lang duren.

Rakettenpret

Leuke reports!! Ben erg benieuwd naar deze stof.

Kan iemand mij uitleggen wat precies het verschil in werking is tussen 4-FMP en 6-APB? Ik weet dat 6-APB langer duurt, maar zijn er nog andere belangrijke verschillen?

:wave:

Bovenaan