6apb of 5 mapb?

MDMAZIING

Badass junkie
Ik hoor verschillende verhalen dat 5 mapb nog beter is als 6 apb? (Benzofury)

Zijn er mensen hier die met beide ervaring hebben?

thanks

Mappie88

Bewuste gebruiker
Ik ben hier eigenlijk ook wel benieuwd naar..
Net heel hard gezocht naar een topic over 5- MAPB en mogelijke doseringen maar kan het niet vinden (of ben blind, in dat geval sorry!)

6APB lijkt overal uitverkocht en sites raden 5MAPB aan als vervanger. Heb me even intens ingelezen en lees vooral dat het couch potato effect veroorzaakt. Ik wil het juist voor een f feestje... is ‘gewone’ MDMA dan toch de beste keuze in dit geval?

edit; kijk nu pas bij trip reports en zie meteen als 2 over 5MAPB.. scuzy

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
Met 5-MAPB is de duratie piek wat korter en de volledige duratie van effecten ligt ook wat lager. Denk in beide opzichten een uur verschil. Dat couch lock effect zit er indaad wel meer in bij dit middel. Meningen erover zijn verspreid. De standvaste energie met 6-APB zou toch opmerkelijk minder zijn bij 5-MAPB. Volgens wat mij verteld is, is het de thuis versie van MDMA.

MDMAZIING

Badass junkie
Met 5-MAPB is de duratie piek wat korter en de volledige duratie van effecten ligt ook wat lager. Denk in beide opzichten een uur verschil. Dat couch lock effect zit er indaad wel meer in bij dit middel. Meningen erover zijn verspreid. De standvaste energie met 6-APB zou toch opmerkelijk minder zijn bij 5-MAPB. Volgens wat mij verteld is, is het de thuis versie van MDMA.
Jammer dat 6apb overal is uitverkocht. Wat een spul is dat zeg

Mappie88

Bewuste gebruiker

thanks voor je reactie! Dan ga ik het misschien voor thuis nog een keer proberen en voor het feestje maar voor de x.

Jammer dat 6apb overal is uitverkocht. Wat een spul is dat zeg

haha ja wil het mega graag keer proberen, hoor er zo veel jaloersmakende verhalen over :)

MDMAZIING

Badass junkie
thanks voor je reactie! Dan ga ik het misschien voor thuis nog een keer proberen en voor het feestje maar voor de x.

haha ja wil het mega graag keer proberen, hoor er zo veel jaloersmakende verhalen over :)
pfff 6apb is mdma op anabolen man.. wie dat stofje (6apb) heeft uitgevonden, is een god. Maar het is al super lang overal uitverkocht.. misschien word het nu toch dan illegaal? ik hoop het niet want ik heb niks meer xD

Neo-Shulginist

Badass junkie
5-MAPB lijkt heel erg op MDMA.
Je krijgt er sterk opborrelende gevoelens en ideeën van, zo dat je willekeurig naar mensen toeloopt om ze complimenten te geven hoe awesome ze zijn enzo. Je krijgt er wel wat extra energie van, maar het is niet heel uitzinnig of springerig. De bodyload is warm en een beetje vlinders in de buik.
Het duurt 4-6 uur, maar die tijd lijkt voorbij te vliegen. Als her begint uit te werken kun je last krijgen van sterke zin om meer te nemen.
https://drugsforum.nl/threads/5-mapb-zoek-de-verschillen-met-mdma.65787/

5-APB is een stukje psychedelischer en een stukje meer stimulerend. Je kan kleuren wat feller zien en soms zelfs wat lijnen of schaduwen die lichtjes bewegen (terwijl ze eigenlijk stilstaan). Het is een stuk minder dwingend-emotioneel en je wordt er ook niet overdreven empathisch van. Je kunt wel praterig worden van 5-APB.
5-APB duurt wat langer: 5-8 uur. Ik kreeg er ook een stuk minder cravings van.
Ik vond 5-APB wel opvallend verschillend van 6-APB. Dat zijn wel net twee andere middelen, terwijl de molecullstructur bijna elkaar spiegelbeeld is van 6-APB.

MDMAZIING

Badass junkie
5-MAPB lijkt heel erg op MDMA.
Je krijgt er sterk opborrelende gevoelens en ideeën van, zo dat je willekeurig naar mensen toeloopt om ze complimenten te geven hoe awesome ze zijn enzo. Je krijgt er wel wat extra energie van, maar het is niet heel uitzinnig of springerig. De bodyload is warm en een beetje vlinders in de buik.
Het duurt 4-6 uur, maar die tijd lijkt voorbij te vliegen. Als her begint uit te werken kun je last krijgen van sterke zin om meer te nemen.
https://drugsforum.nl/threads/5-mapb-zoek-de-verschillen-met-mdma.65787/

5-APB is een stukje psychedelischer en een stukje meer stimulerend. Je kan kleuren wat feller zien en soms zelfs wat lijnen of schaduwen die lichtjes bewegen (terwijl ze eigenlijk stilstaan). Het is een stuk minder dwingend-emotioneel en je wordt er ook niet overdreven empathisch van. Je kunt wel praterig worden van 5-APB.
5-APB duurt wat langer: 5-8 uur. Ik kreeg er ook een stuk minder cravings van.
Ik vond 5-APB wel opvallend verschillend van 6-APB. Dat zijn wel net twee andere middelen, terwijl de molecullstructur bijna elkaar spiegelbeeld is van 6-APB.
Ik vind 6apb echt heftig! nou dosseer ik ook vrij hoog hoor.. tussen de 200 en 250mg meestal.. :P.. is 5apb een aanrader als vervanger voor 6apb?

ik vond 6apb al erg veel lijken op mdma.. doet 5apb dat nog meer?

Laatst bewerkt:

Neo-Shulginist

Badass junkie
Ik vind 6apb echt heftig! nou dosseer ik ook vrij hoog hoor.. tussen de 200 en 300mg meestal.. :P.. is 5apb een aanrader als vervanger voor 6apb?

ik vond 6apb al erg veel lijken op mdma.. doet 5apb dat nog meer?

Ik vond 5-APB nog meer richting de speed-kant gaan in vergelijking tot 6-APB. Dus van speed naar MDMA:
Speed > 5-APB > 6-APB > MDMA.

Tegelijkertijd vond ik 5-APB ook wat meer trippy dan 6-APB en MDMA.

Maar 5-APB is ook potenter per gewicht. Dus het kan zijn dat ik niet op gelijke voet de twee middelen vergelijk. Ik heb ze allebei sowieso nog maar 1 keer gebruikt, waarvan 6-APB op 100 milligram dus niet super sterk.

Ik weet niet meer precies hoeveel 5-APB ik had genomen. Ik dacht ook dat ik een tripreport had geschreven maar kennelijk heb ik die nooit afgemaakt want ik kan het hier niet terugvinden.

MDMAZIING

Badass junkie
Ik vond 5-APB nog meer richting de speed-kant gaan in vergelijking tot 6-APB. Dus van speed naar MDMA:

Maar 5-APB is ook potenter per gewicht. Dus het kan zijn dat ik niet op gelijke voet de twee middelen vergelijk. Ik heb ze allebei sowieso nog maar 1 keer gebruikt, waarvan 6-APB op 100 milligram dus niet super sterk.

Ik weet niet meer precies hoeveel 5-APB ik had genomen. Ik dacht ook dat ik een tripreport had geschreven maar kennelijk heb ik die nooit afgemaakt want ik kan het hier niet terugvinden.
Oke thanks. Ik weet dat als je 250mg 6apb je neemt het net lijkt of je mdma op anabolen hebt genomen. je gaat zo hard en lekker en voor zo lang.. 12 uur ofzo.. :P en je blijft helder in je koppie, je spaced niet weg.. dat is ook heel fijn.. binnenkort dan toch maar is 5 apb bestellen :)

Neo-Shulginist

Badass junkie
Oke thanks. Ik weet dat als je 250mg 6apb je neemt het net lijkt of je mdma op anabolen hebt genomen. je gaat zo hard en lekker en voor zo lang.. 12 uur ofzo.. :P en je blijft helder in je koppie, je spaced niet weg.. dat is ook heel fijn.. binnenkort dan toch maar is 5 apb bestellen :)

Ik zou toch wel een stukje minder nemen want in zulke doseringen wordt het wel een beetje gevaarlijk denk ik.

MDMAZIING

Badass junkie
Ik zou toch wel een stukje minder nemen want in zulke doseringen wordt het wel een beetje gevaarlijk denk ik.
I know. op die 250mg ging ik wel lekker ja. Ik heb een maat die nam een capsule met 300mg 6apb, en die ging tering lekker.. 5/6 uur later nam hij zijn tweede capsule met 300mg 6apb erin, ik zei je bent he-le-maal de weg kwijt ouwe.. wat een gek joh XD

gomega

Belezen gebruiker
5APB heeft voor mij wel de voorkeur boven 6APB, voornamelijk omdat ik van 5APB wat minder vaag word. Daarnaast is 5APB ook wat euforischer dan 6APB imo.

5MAPB zou inderdaad wat relaxter/meer couch-locking zijn dan 5/6APB. Ook zou het wat minder trippy en wat meer empathischer zijn. Daardoor leent het zich ook wat beter voor de zogeheten Borax-combo, die bedoelt is om het MDMA te immiteren, maar dan zonder neurotoxiciteit en met een minder erge of zelfs geen kater. Deze combo bestaat uit een lichte-normale dosis 2-FMA (20mg), een lichte dosis 5-MAPB HCL (50mg) en 4-HO-MET (4mg) OF 5-MeO-MiPT (3mg).

gomega

Belezen gebruiker
is 5apb een goeie party drug, zoals 6apb?
Hmm, dat vind ik lastig te zeggen eerlijk gezegd aangezien ik het nog nooit voor het uitgaan/een feest/een festival heb gebruikt.

Als partydrug is het denk ik wel een goede vervanger voor 6APB, maar ik weet niet of het ook een verbetering is zeg maar. Wat wel een klein nadeel kan zijn voor het uitgaan, is dat de duratie van 5APB wel wat korter is dan die van 6APB.

Neo-Shulginist

Badass junkie
is 5apb een goeie party drug, zoals 6apb?
Jahoor. Ik vond het een beetje onrustig aanvoelen, maar ik was niet op een feestje. Dus misschien zat er allerlei energie in die er nergens uit kon.

Wel regelmatig afkoelen en niet te hard dansen want mijn ik werd wel echt heel warm al zonder dat ik echt iets deed.

Psilocyloner

Bewuste gebruiker

Ik kom dit tegen, net nadat ik gisteren nog wat aan het researchen ben geweest over 4-FA en 4-FMA. Leunt 5-APB misschien meer naar 4-FA dan naar MDMA? Hoe zou je die twee vergelijken?

Zonnetje

Belezen gebruiker
@MDMAZING haha kerel.
Tijd terug 150mg 6-APB gedaan pohh denk niet dat ik hoger ga. Denk eerder wat terug schroeven naar iets lager.
Maar je gaat wel echt als een raket 👻🔥💥
Ik omschrijf het altijd aan mensen als 50% pep 50% MDMA gevoel. Al heb ik maar 1x pep in mijn leven gehad, maar wat een onmenselijk fit gevoel gaf dat.
En van 6-APB wordt je ook lekker fit.

MDMAZIING

Badass junkie
@MDMAZING haha kerel.
Tijd terug 150mg 6-APB gedaan pohh denk niet dat ik hoger ga. Denk eerder wat terug schroeven naar iets lager.
Maar je gaat wel echt als een raket 👻🔥💥
Ik omschrijf het altijd aan mensen als 50% pep 50% MDMA gevoel. Al heb ik maar 1x pep in mijn leven gehad, maar wat een onmenselijk fit gevoel gaf dat.
En van 6-APB wordt je ook lekker fit.
Ik heb 250mg 6-apb gedaan op defqon.1 ik moet je zeggen dat ik lekker ging.

RecUser

Experimenterende gebruiker
6-apb is echt het neusje van de zalm voor mij. Ik heb 6-apb, 5-mapb, 5-apb, mdma (kristallen en pil vorm), gedaan en 6-apb is veruit de beste van de drugs (nogmaals voor mij).

Duur: 6-apb (7-10 uur, daarna nog voor 40% aanwezig),5-mapb (4-6 uur)
Gevoel (in vergelijking met xtc): 6-apb (minder/ niet vaag, meer tijdens dansen, stilstaan en chillen ben je heel helder), 5-mapb (net zoals xtc, echter minder energie).
Euforie: 6-apb, (extreem, langzame opkomst, constante lach op je bakkus voor 6 uur), 5-mapb (zoals xtc, iets minder dan 6-apb).
Gevoel: 6-apb (goed te sturen, chillen is chillen zoals met een jointje, praten is heerlijk en de hele avond te doen, hoor je de muziek ga je dansen en daar in op), 5-mapb (heeft net zoals xtc zijn eigen wil en stuurt jou voor het merendeel).
Energie: 6-apb (de hele duur voel je je extreem fit, zelfs als het langzaam uit begint te werken), 5-mapb, wel energie maar moeilijk te plaatsen, mogelijk zijn je danspasjes een stuk trager)
Setting: 6-apb (beste tijdens een feest/ festival, muziek kan erg bepalend zijn voor je stemming, doen en laten), 5-mapb (thuis of tijdens feest, vergelijkbaar met xtc)

Hopelijk klaart dit een boel voor je op.

Let wel op dat deze RC's extreem afhankelijk zijn van de dosis die je inneemt. Het geeft hele andere effecten bij een te lage of te hoge dosis. Voor mijzelf werkt 150mg 6-apb (hci variant, zwaardere variant) het beste. Voor 5-mapb 130mg, bijnemen daarna is mogelijk echter lijd dit niet tot hetzelfde gevoel (meer couch locking en spacend). Ter referentie, ik ben 184cm, 85kg (10-12% lichaamsvet, goed getraind)

Psilocyloner

Bewuste gebruiker
6-apb is echt het neusje van de zalm voor mij. Ik heb 6-apb, 5-mapb, 5-apb, mdma (kristallen en pil vorm), gedaan en 6-apb is veruit de beste van de drugs (nogmaals voor mij).

Duur: 6-apb (7-10 uur, daarna nog voor 40% aanwezig),5-mapb (4-6 uur)
Gevoel (in vergelijking met xtc): 6-apb (minder/ niet vaag, meer tijdens dansen, stilstaan en chillen ben je heel helder), 5-mapb (net zoals xtc, echter minder energie).
Euforie: 6-apb, (extreem, langzame opkomst, constante lach op je bakkus voor 6 uur), 5-mapb (zoals xtc, iets minder dan 6-apb).
Gevoel: 6-apb (goed te sturen, chillen is chillen zoals met een jointje, praten is heerlijk en de hele avond te doen, hoor je de muziek ga je dansen en daar in op), 5-mapb (heeft net zoals xtc zijn eigen wil en stuurt jou voor het merendeel).
Energie: 6-apb (de hele duur voel je je extreem fit, zelfs als het langzaam uit begint te werken), 5-mapb, wel energie maar moeilijk te plaatsen, mogelijk zijn je danspasjes een stuk trager)
Setting: 6-apb (beste tijdens een feest/ festival, muziek kan erg bepalend zijn voor je stemming, doen en laten), 5-mapb (thuis of tijdens feest, vergelijkbaar met xtc)

Hopelijk klaart dit een boel voor je op.

Let wel op dat deze RC's extreem afhankelijk zijn van de dosis die je inneemt. Het geeft hele andere effecten bij een te lage of te hoge dosis. Voor mijzelf werkt 150mg 6-apb (hci variant, zwaardere variant) het beste. Voor 5-mapb 130mg, bijnemen daarna is mogelijk echter lijd dit niet tot hetzelfde gevoel (meer couch locking en spacend). Ter referentie, ik ben 184cm, 85kg (10-12% lichaamsvet, goed getraind)
Kijk, dit zijn posts waar mensen iets aan hebben! Mooie vergelijking. Nou hoopte ik bij het lezen van eerste zin echter dat je ook 5-APB in de vergelijking op zou nemen, maar nu vergelijk je alleen 6-APB met MDMA. Zou je 5-APB ook eens op soortgelijke manier in je vergelijking (5-APB met 6-APB en 5-APB met MDMA) mee kunnen nemen? Ben namelijk best nieuwsgierig naar dat middel.

RecUser

Experimenterende gebruiker
Kijk, dit zijn posts waar mensen iets aan hebben! Mooie vergelijking. Nou hoopte ik bij het lezen van eerste zin echter dat je ook 5-APB in de vergelijking op zou nemen, maar nu vergelijk je alleen 6-APB met MDMA. Zou je 5-APB ook eens op soortgelijke manier in je vergelijking (5-APB met 6-APB en 5-APB met MDMA) mee kunnen nemen? Ben namelijk best nieuwsgierig naar dat middel.

Het topic ging om 5-mapb en 6-apb, bij deze de aanvulling voor 5-apb.

Ten opzichte van de andere 2 het meest euforisch, echter wil je het liefste thuis zijn met vrienden of alleen en lekker weg spacen in de euforie. Heerlijke visuals, ogen dicht en je ziet dingen waarvan je niet dacht dat je hersenen deze kunnen bedenken.
In een feest setting helaas niet de beste keuze, je wil weinig dansen, meer lullen en zitten. Duur verschild tussen 4-7 uur waarbij de piek ergens rond de 3 uur duurt. Dit is zeer dosering bepalend.
Energie is prima zolang je jezelf er toe zet te 'moeten' dansen.
Opzich wel een hele aparte ervaring tijdens een feest, als je iemand bent die zich prima vermaakt zonder drugs en de hele avond danst dan lijkt me dat 5-apb anders uitpakt, een beetje zoals de space aan het einde van een feest waarbij je constant xtc hebt bij gepakt maar dan meer visuals.

De visuals zijn trouwens leuk en niet eng, dansen met de ogen dicht is leuk, echter zag ik er als een a-ritmische gans uit (nou moet ik zeggen dat ik niet de beste danser ben).

Ik heb het meeste ervaring met 6-apb, de ervaringen van die RC kan ik het beste nog uitlichten mochten er daar nog vragen zijn

MDMAZIING

Badass junkie
Ik heb recentelijk via een vendor 6-apb gekocht wat bleek dat het 80% 6-mapb is en 20% 5-apb. Ben van plan dit ergens deze zomer te testen. Will let you know hoe dit bevalt en de vergelijking
6apb is godelijk maat. het is als je op je piek zit van mdma.. dat.. alleen dan 12 uur lang.. je gaat kneiter hard en je hoeft niet meer bij te pakken. Voordeel is dat je niet spaced zoals bij mdma je blijft helder in je koppie. 6-apb(benzofury) is echt top spul. Nou had ik wel 250mg genomen. Best wel een flinke dosis maar het was defqon 1 weekend dus kon wel XD Wel een kater btw

6-apb is mdma op anabolen

Laatst bewerkt:

Psilocyloner

Bewuste gebruiker
Het topic ging om 5-mapb en 6-apb, bij deze de aanvulling voor 5-apb.

Ten opzichte van de andere 2 het meest euforisch, echter wil je het liefste thuis zijn met vrienden of alleen en lekker weg spacen in de euforie. Heerlijke visuals, ogen dicht en je ziet dingen waarvan je niet dacht dat je hersenen deze kunnen bedenken.
In een feest setting helaas niet de beste keuze, je wil weinig dansen, meer lullen en zitten. Duur verschild tussen 4-7 uur waarbij de piek ergens rond de 3 uur duurt. Dit is zeer dosering bepalend.
Energie is prima zolang je jezelf er toe zet te 'moeten' dansen.
Opzich wel een hele aparte ervaring tijdens een feest, als je iemand bent die zich prima vermaakt zonder drugs en de hele avond danst dan lijkt me dat 5-apb anders uitpakt, een beetje zoals de space aan het einde van een feest waarbij je constant xtc hebt bij gepakt maar dan meer visuals.

De visuals zijn trouwens leuk en niet eng, dansen met de ogen dicht is leuk, echter zag ik er als een a-ritmische gans uit (nou moet ik zeggen dat ik niet de beste danser ben).

Ik heb het meeste ervaring met 6-apb, de ervaringen van die RC kan ik het beste nog uitlichten mochten er daar nog vragen zijn
Dat 5-APB euforischer is dat heb ik vaker gelezen, maar ik lees ook vrij veel dat 5-APB energieker is, wat mij deed vermoeden dat het juist heel geschikt is voor op een feestje. Verrassend dat je zegt dat je 'm eerder thuis zou doen. Ik las hier laatst nog van iemand die het thuis had genomen, zich wat rusteloos voelde en suggereerde dat die energie op een feestje misschien beter tot uiting was gekomen. Van 5-MAPB lees ik wel vrij consequent dat het nogal bankhangerig is en de energie voor een feestje mist, maar van 5-APB toch vooral het tegenovergestelde. Tsja, het blijft toch heel persoonlijk allemaal denk ik.

Rivalrie

Badass junkie
Van ongeveer 180-200mg 6apb kreeg ik energie voor ongeveer 12uur maar de downside was een bloeduitstorting in mn oog. Vraag me af waarom dit stofje niet meer beschikbaar is.

WuceBrayne

Newbie
Op een feest is 6APB altijd mijn drug of choice vanwege de lange duur en de "enigzins" helderheid in t koppie die ik bij MDMA een beetje kwijtraak.
Thuis op de bank vind ik 5MAPB wel gewoon chill maar niet te vergelijken met de 6.
Kortweg, 6APB ftw

Bovenaan