!!7 JAAR SPEEDGEBRUIK, 1-8-09 GESTOPT!! HELP!

niewe-ik

Newbie
Het is nu half 11 in de morgen en ik heb gisterenavond besloten dat het genoeg is geweest met de Speed!
Ik Ben een 23 jarige meid en gebruik al ruim 7 jr speed, waarvan de laatste 5 jaar dagelijks.
Ik weet nog dat ik een aantal jaren geleden 2 weken uitkwam met 4 gr, het laatste 1,5 jaar waren het er zeker meer dan 1 gr per dag..
Ik ben vorig jaar begonnen met een HBO studie en het eerste jaar alles goed afgesloten, helaas op de speed.

Mijn vrienden en familie/bekenden weten allemaal niet dat ik uberhaupt drugs gebruikte en laat staan zoveel..
This niet aan me te zien, en daar heb ik ook altijd voor gezorg, want ik vond dat ik geen probleem met drugs had en dat drugs niet bij mij hoorde.
Ben het jaren geleden gaan gebruiken om af te vallen en ben er helaas nooit meer mee gestopt..

Ik heb ook 2 vrienden die het wel weten, en hun gebruiken helaas ook. ondanks dat weet ik dat 1 van hun me onvoorwaardelijk steunt en er alles aan te zal doen mij te helpen met bij het stoppen, de ander zal me ook steunen maar ergens weet ik dat diens eigen gebruik het niet toelaat om me te kunnen steunen.
Die persoon heeft zwaar vertekend zelfbeeld en heeft de speed ook als dieet wonder, maar ben bang dat diens drang naar dun willen zijn groter is dan het vermogen me onvoorwaardelijk te kunnen steunen.

Ik wil al 2 jaar echt stoppen maar had nooit een reden, de reden dat t slecht voor me is, en ik me kapot maak was voor mij geen reden, ik weet het is erg, andere kant als je jezelf niet interreseert dan maakt het weinig uit.
Sinds een aantal maanden heb ik een vriend, gewoon super, hij wist alles van mij, en geeft me het gevoel dat ook ik de moeite waard ben.
Ik wil graag voporuit kunnen kijken en zie een toekomst met hem, ben nog nooit zo gek van iemand geweest... Dat heeft mij de doorslag gegeven, ik weet dat hij het erg vind om te zien dat ik mezelf kapot maak, en ik kan er niet tegen als ik merk dat ik hem pijn doe door mezelf zo kapot te maken.
Ik wil hem gelukkig maken en ik wil hem niet kwijt en das m'n drive die me op dit punt heeft gebracht..

Vandaag begint mijn eerste dag sinds 7 jaar dat ik zonder speed m'n dag ga doorkomen en moet zeggen dat ik het eng vind. Kan ik het wel, hoe gvoelt het om zonder speed de dag door te komen, schijnt dat speed je gevoel echt afvlakt, dus na 7 jaar de dag doorkomen en voelen dat je leeft, best eng als je niet meer weet hoe dat is...

Dat ik hier nu mijn verhaal schrijf doe ik om mezelf nog es met de neus op de feiten te drukken, want na een routine van 7 jaar is dat denk ik hard nodig..

Ik weet niet of er meer mensen zijn die na lang gebruik ook gewoon cold turkey zijn gestopt, en zou het fijn vinden om te horen hoe hun het hebben gedaan, tips en ervaringen zijn welkom, want ik wil dit echt niet meer... Ik wil gewoon mezelf zijn.. En vanaf nu gewoon leven!

Liefs, van de nieuwe ik :)

lysergine25

Badass junkie
Tripreporter
Re: Na 6 jr dagelijks gebruik 1-8-09 gestopt!!

succes ...

er zijn veel tips op dit forum hoe je het beste kan afkicken.

1 gram per dag ..... mijn god.

groetjes

bonnie

boeda

Newbie

Ik heb geen ervaring met cold turkey stoppen ofzo. Ik gebruik sowieso heel erg weinig maar wil je bij deze veel sterkte wensen.

niewe-ik

Newbie

boeda zei:
Ik heb geen ervaring met cold turkey stoppen ofzo. Ik gebruik sowieso heel erg weinig maar wil je bij deze veel sterkte wensen.
Dankjewel, ik gebruikte vroeger ook niet veel, weet nog heel int begin haalde ik 1 gr en deed daar een dikke week mee alst niet meer was, maar nu zat ik op meer dan 1 gr vaak 1.5 gr per dag.
Nooit gewilt toch gebeurt...

lysergine25

Badass junkie
Tripreporter

Je titel zegt: gestopt ..

pas na maanden geen pep te gebruiken kun je een beetje voorzichtig gaan stellen dat je gestopt bent.
Dat je wilt stoppen is ok, maar loop niet voorruit op de zaken.
Spit het forum door en ren nog ff naar de drogist, voor wat items.

Het is geen zware opgave om te stoppen met de pep, zit meer in je hoofd.
Probeer gewoon een ritme aan te houden, veel sporten, gezond eten.
Op tijd naar bed en vermijd de junks en alcohol.

Bonnie

boeda

Newbie

ow dat is erg veel voor mijn doen...... Dit jaar 2 festivals gehad 1 keer beetje mdma en een beetje speed en 1 keer mijn eerste keer lsd en wat speed. Verder oud en nieuw mdma met wat speed en thuis een keer truffels gedaan.

Ben erg van de speciale gelegenheden. Als zal ik denk ik wat vaker gaan trippen mocht het moment er zijn.

Anyway nogmaals succes en gebruik de steun uit je omgeving,

:) :)

niewe-ik

Newbie

lysergine25 zei:
Je titel zegt: gestopt ..

Klopt, ik ben vanaf gisterenavond gestopt, dat het NIET makkelijk zal zijn begrijp ik, en moet ik nog gaan ervaren. Maar als ik typ, ik ga stoppen dan sta ik er niet achter, gestopt das wat ik wil en daar ga ik voor, thnx voor je reactie,

Welke dingen van de apotheek bedoel je?
Zou het me god niet weten...

...Groetjes..

cropp

Badass junkie

oei, het begin is er, dat is het belangrijkste...

ik wens je veel succes, sterkte en geduld, en ik hoop dat je van je fouten leert.

cropp

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
De wil is er, dat is een begin. De eerste paar weken zullen heel zwaar voor je zijn, je hebt je lichaam echt helemaal uitgeput en dit gaat wel even duren voordat dit wat hersteld is. Ga er maar vanuit dat je de komende weken super moe bent en je geen zin hebt om ene vinger uit te steken. Als je die tijd overleeft gaat het alleen maar makkelijker.

Verder raad ik je aan om L-tyrosine te kopen (zoek maar op internet).

Sterkte!

niewe-ik

Newbie
dankjewel voor de tip, ik ga meteen opzoeken.
Ben een paar keer eerder gestopt nooit langer dan 6 dgn :confused:
Begin vorig jaar van me studie, als de wekker ging kwam ik me bed niet meer uit...
En indd geen vinger uitsdteken..
Ben toen paar keer rechtop in bus en trein in slaap gevallen en niet dat me wakker hield,
Daar ben ik nu ook bang voor, dat ik niet meer vooruit komt maar de wereld wel doordraait.
Heb nu 7 weken vakantie dus 7 wkn de tijd om uit te rusten en gezonder te worden..
Moet gewoon lukken!!
Thnx

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
dat ik niet meer vooruit komt maar de wereld wel doordraait

Dit gevoel zal je zeker een tijdje hebben, hier moet je alleen even door heen prikken, het zal steeds beter gaan.

Wat Bonie ook zij, neem vitamines. koop van die 1000mg vitamine c tabletten, multivitamine tabletten in want die heb je echt nodig. Je zal waarschijnlijk ook aankomen, dit is alleen maar gezond, dan heb je tenminste een reserve die je jaren lang niet hebt gehad.

En wat zeker ook niet mag ontbreken,SPORT. Met sport zul je al die troep sneller kunnen kwijtraken en het proces ook versnellen. Spreek eens met je vriend af om te gaan hardlopen om zo'n 3 dagen in de week te gaan hardlopen, je hebt nu toch genoeg tijd en je valt er ook bij af!

Heb discipline en stel prioriteiten, dan zal je er wel komen :) .

hela!

toen ik je verhaal las herkende ik mezelf volledig in elk woord! ik ben ook een meid van 23,gebruik ook al 6 jaar,dagelijks,ongeveer 1 gr per dag denk ik.Ik heb al heel veel drugs gepakt,waaronder ook vloeibare xtc waar ik een tijdje aan verslaafd ben geweest maar speed is men grootste verslaving! ik heb altijd blijven werken,(horeca,restaurant) en blijven functioneren in de normale wereld.Ik ben al verschillende keren gestopt en dan duurt dat ongeveer max 6 maanden en ik herval terug opwille van men gewicht!elke keer weer opnieuw. Ik ga elke week 1 uur naar een drugs psycholoog met de hoop dat die mij een beetje kan helpen maar als het er op aankomt is het verlangen zo sterk dat ik toch een weg naar de speed terug zoek! vroeger wist niemand dat van mij,zo heb ik jaren geleefd zonder een vuiltje aan de lucht maar je lichaam en geest takelen natuurlijk na zoveel tijd beetje bij beetje af en je geraakt volledig uitgeput,zowel mentaal als lichaamelijk. Ik heb via men psycholoog gevraag om men lichaam te laten onderzoeken in hoever de drugs men lichaam op de moment heeft afgetakeld,hopelijk is dat een extra stimulans voor me. Ik ga stoppen tegen eind augustus want 12 september vertrek ik op reis en heb ik tijd om af te kicken. ondertussen weten de meeste mensen(moeder,zuster en vrienden) allemaal dat ik terug ben hervallen sinds een dikke 2 maanden,kon de leugens niet meer verdragen en ging kapot aan de schuldgevoelens! maar thuis hebben ze alles al proberen te doen om me te doen stoppen,niets helpt blijkbaar en ze geven het stilletjes binnenin op met de hoop dat ik zelf op een dag de kracht vindt om clean te worden en te blijven.en dat gaat ook gebeuren,dat weet ik zeker want ik wil dit leven niet langer meer,net zoals jij. ik wil mijn gevoelens terug voelen,recht vanuit men hart en als je zelf wilt,kun je dat!!! meid,wens je heel veel sterkte en lees dit op tijd nog eens terg als je het terug moeilijk moest hebben op een moment! groetjes

lysergine25

Badass junkie
Tripreporter
blijf het toch echt raar vinden dat je meer dan 500 mg per dag gaat nemen...

73% meer dan 300 mg per 24 uur dan draai ik al door

laat staan dat je dat dag op dag op dag blijft doen, en slapen dan ?

Carlitos

Badass junkie
Maar 73% is de bom en niet voor vele weggelegd.
Je krijgt pittig wat gewenning na al die jaren lijkt me..
Vraag me af of je uberhaubpt nog wel een echte 'rush' krijgt van de pep als je het elke dag doet.
Mjah succes met stoppen ..

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Heeeeeeel herkenbaar! Ik begon negen jaar geleden ook met het gebruiken van speed, omdat het voor mij een "wondermiddel" leek te zijn. Behalve dat ik er rust van krijg in mijn hoofd (heb waarschijnlijk ADD, word binnenkort daarop getest), viel ik er ook kilo's mee af.

Stoppen met speed betekent meestal ook gewoon weer kilo's aankomen. Veel speedgebruikers (veelal de vrouwelijke) vallen dan toch snel weer terug in hun oude slechte gewoonte. Ga sporten en eet gewoon gezond, want alleen die dingen houden je tenminste blijvend slank! De wil om te stoppen is er iig bij jou, dat is het belangrijkst. Hoe sterker die wil aanwezig is, des te makkelijker het ook voor je zal blijken om te stoppen. Zorg dus alleen wel dat je wat om handen hebt, om er voor te zorgen dat je niet gelijk weer zoveel aankomt (heel veel seksen met je vriend bijvoorbeeld :P :wink: ). Anders is de kans op een terugval gewoon heel groot. Zoek anders ook gewoon hulp voor je eetprobleem, want de kern van jouw gebruik ligt daar en als dat niet eerst aangepakt wordt, is stoppen met speed ook een stuk moeilijker!

Drie weken geleden ben ik dus ook cold turkey gestopt (na alles bij elkaar opgeteld, ongeveer zeven jaar). Het gaat me tot nu toe heel goed af (zie mijn verhaal in het topic: "ik hoef - geloof ik - niet meer" viewtopic.php?f=4&t=22544). Vannacht was het wel even tricky, ik had iets te veel alcohol gedronken en kreeg het aangeboden. Bijna besloot ik om dan toch maar een piepklein beetje te nemen om weer even wat helderder te worden, maar een van mijn beste vriendinnen praatte even goed op me in en toen ben ik uiteindelijk gewoon lekker naar huis gegaan. Oef!! Nu achteraf zooooo blij dat ik die keuze heb gemaakt. :rock:

Eigenlijk is het dus ook verstandig om alcohol en plekken waar gebruikt wordt te mijden! Ik heb ook vrienden die gebruiken en laatst deed iemand het in mijn bijzijn. Geen moeite mee gehad toen, maar ik merk dat het met een slok op, dus wel weer een stuk moeilijker blijkt!

Ik wens je heel veel succes! Als je het ECHT wilt, dan gaat het je lukken! :rock: :wave:

geekos

Bewuste gebruiker
Yoppa, daar is de "jij-kan-helemaal-geen-xx%-speed/coke-hebben" discussie weer

ontopic: Veel succes, cold turkey met speed stoppen gaat wel hard worden als je daarnaast geen andere drugs gebruikt, heb het er al zien proberen en die hervielen niet meteen maar de drang naar andere drugs was des te groter zonder speed.. Veel slapen, veel bij je vriend gaan (die hopelijk geen drugs gebruikt), gezond eten, veel proberen sporten en nieuwe bezigheden zoeken.

Over speed als "dieet-wonder":

Ik wil ook "verdunnen" maar ga er echt geen gram speed per dag voor door mijn neus jagen, dan nog liever een ganse dag ijsblokjes eten zoals de "modellen".. Drugs gebruiken om af te vallen is zwak en vooral überdom.

niewe-ik

Newbie
Een goede middag..

Ik ben vandaag om 12u opgestaan en heb gemiddeld elke dag geslapen van 22u avonds tot 12u smorgens.
Tot nu toe moet ik zeggen dat t vrij aardig gaat..
Ik ben wel veel meer moe dan normaal en heb meer honger...
Als het zo blijft als dat het nu gaat dan heb ik er het volste vertrouwen in..

Mijn vriend is nu aant koken en straks gaan we samen zwemmen, lekker veel dingen ondernemen en weinig tijd over laten tot nadenken werkt heel goed moet ik zeggen..

Bedankt voor de tips en reacties tot nu toe :)
:wave: Ik laat van me weten...:)

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Angramar Temenos zei:
De meeste mensen hebben echt geen 73%, meer rond de 20-30%.

Wat heeft dat nou weer te maken met het feit dat deze dame nu na zoveel jaar coldturkey stopt??

OT: goed dat je nog steeds volhoudt, lekker 's avonds gaan zwemmen met je lief is iig een veel beter alternatief dan pep snatsen! Fijn dat hij je ook zo goed steunt bij je stoppoging!

Debris

Bewuste gebruiker
Ik heb die middag voor 't eerst in bijna een jaar weer een lijntje genomen. :flushed:

Maargoed, ik ben blij dat je wilt gaan stoppen want 7 jaar is echt veel te lang om aan een stuk te gebruiken. Succes!

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Ik ben ook wel benieuwd. En als het niet gelukt is, schoom dan niet om dit te vertellen.

niewe-ik

Newbie
Hallo lieve mensen!!,
Allereerst dank u voor al jullie steun!! :)
Ik ben nu sinds 1 augustus van de pep af en ik moet zeggen dat t me heel erg meegevallen is..
De eerste 4dagen was t moeilijk om op te starten maar dat ging elke ochtend weer beter..
Ook voel ik me echt 10x meer mens en ben blij dat ik nu opmerk dat ik nuchter zijn 10x beter is!!
Voel MOMENTEEL geen leegte meer die de verslaving met zich meebracht, ben fit sóchtends en kan meer genieten van de dag zelf :) ben wel bang dat wanneer ik weinig om handen heb meer verlangen krijg naar de kut pep( dus kut ga voelen) :openmouth:
Hier rekening mee houdende ga ik er toch van uit dat me moet lukken.. :wave:
Die kut pep heeft heel mn leven ondersteboven gezet dus wil ik van deze demon af!
Nu ben ik ervan overtuigd dat me dat gaat lukken dus maak ik me er min of meer niet zo druk meer om..
Natuurlijk zijn er valkuilen(vrienden die aan de zooi zitten, dope in lb! je wordt er dood mee gegooit!)
Maar hey! ook zijn er mensen om me heen die echt t beste met me voor hebben en ik heb besloten naar deze lieve mensen te luisteren en de feestjes en dope vrienden uit mn leven te verbannen :angry:
Ik houd jullie op de hoogte en mochten er nog vragen zijn dat hoor en beantwoord ik deze graag..,

met vriendelijke groet,

De nieuwe ik! :stoned:

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Goed zo, als je het ECHT WILT dan valt het idd ook allemaal best mee he? :wink:

Ik zit zelf morgen precies op een maand clean nu, ik heb er ook nog steeds geen spijt van! :P :wink:

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
lysergine25 zei:

Angramar Temenos zei:
De meeste mensen hebben echt geen 73%, meer rond de 20-30%.
Marla Singer zei:
Wat heeft dat nou weer te maken met het feit dat deze dame nu na zoveel jaar coldturkey stopt??
AT moet de quote knop leren gebruiken. Ik zie dit wel vaker op deze manier verkeerd gaan (:

OT: Succes!

flugellover

Belezen gebruiker
heb jij of iemand die dit leest dan nooit last van jullie amandelen dat je lang rond loopt met krob in je keel echt irritant man

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
flugellover zei:
heb jij of iemand die dit leest dan nooit last van jullie amandelen dat je lang rond loopt met krob in je keel echt irritant man

Als je bezig bent met een poging om voorgoed van die zooi af te blijven??

Woodgnome

Newbie
flugellover zei:
nee gewoon zo e echt zot worden precies kanker die aan het uitzaaien is :confused:

Heb je al eens kanker gehad, die aan het uitzaaien was? En dat gevoeld? En last van je amandelen gehad, waardoor je lang hebt rond gelopen met een krob in je keel?

lysergine25 zei:

Simpele uitleg;
Je dopamine systeem werkt met een belonings-methode. Je doet iets "goeds", en je krijgt een dopamine "rush". Het lichaam is instaat om, buiten je bewustzijn om, een dopamine beloning aan een handeling of stof te koppelen. Je lichaam weet zeg maar gewoon dat speed lekker is/dopamine beloont, maar trekt zich van jouw bewustzijn weinig aan. Doe hierbij gewennigheid én het verlangen naar een sterkere "rush", dan word het al gouw een stuk meer.

Tot je uit eindelijk onder een bepaalde dosis speed dusdanig weinig effectieve dopamine(receptoren) hebt dat normaal functioneren een vage, depressieve boel is. Aangezien dopamines voor zoveel processen nodig zijn.
73% amfetamine nekt je des te sneller. Wie 18% snuift, heeft nog wel ff voor die stevig verslaafd is. Bijvoorbeeld als een buffer in de vorm van hoeveelheid geld die nodig is om een verslaving te creëren en onderhouden, of hoeveelheid die normaal functioneren extreem hindert in de eerste 2-3 weken van afkicken etc.

lysergine25 zei:
ik probeer mee te denken ...
Je moet geen hypotheses bedenken als je ze niet kan/wil onderzoeken. Baseer jezelf op bekende wetenschap, of onderwerp je hypothese aan wetenschappelijke onderzoeken...
Marla Singer zei:
Ik zit zelf morgen precies op een maand clean nu, ik heb er ook nog steeds geen spijt van!
Respect, ik ben ongv. na 4 weken terug gevallen. Ik zag plotseling niet meer de vijand, ik voelde de haat niet meer waarop mijn hele "wil" was gebouwt. :( Mezelf finaal in een, tot nu toe blijvende, terug val gerationaliseerd:(
Hoop dat het jouw wel lukt! En de TS natuurlijk ook!
(Mocht het nog van toepassing zijn, van die bodybuilder eiwit shakes bevatten alle aminozuren, en een flinke dosis eiwitten. Dat kan je "hersen-herstel" vermakkelijken en bovendien je spieren versterken/vergroten (en nog wel wat zooi).

niewe-ik

Newbie
ben ongv. na 4 weken terug gevallen. Ik zag plotseling niet meer de vijand, ik voelde de haat niet meer waarop mijn hele "wil" was gebouwt. :( Mezelf finaal in een, tot nu toe blijvende, terug val gerationaliseerd:(
Hoop dat het jouw wel lukt! En de TS natuurlijk ook!

He daar:)
Ik ben vandaag 17 dgn clean en wilde je even zeggen dat een terygval niet het einde van je stoppoging hoeft te betekenen :confused: !!!

Jij bent sterk genoeg om 4 weken te stoppen dus Fuck t foutje en ga ervoor :rock:, this ff balen maar wil nog niet zeggen dat je nu helemaal van voren af aan moet beginnen!
Als je echt wil dan pak je de draad weer op en als je dat doet wens ik je veel succes! :sunglasses:
:rock: Geloof in je eigen kunnen dat doe ik ook!!

Liefs de Nieuwe-Ik! :wave:

niewe-ik

Newbie
K vond het tyd om weer eens een berchtje te plaatsen :)
Bly om mede te delen is dat k sinds 01-08-2009 geen drugs meer heb gehad en de zin erna steeds kleiner word.
Eerlyk heb ik soms nog wel eens zin om helemaal vol te dauwen op momenten dat k me kut voel of gewoon helemaal niet goed voel, MAAR ik blyf er lekker vanaf!!
Want wat stoppen met speed me heeft gegeven heb k nog nooit gekregen van t gebruiken!!!

Om eens een opsomming te maken:

- elke morgen FIT als ik wakker word!!
- goed lopen eigen huishouden!!
- Nagels groeien weer!
- eczeem in myn gezicht verdwenen!!
- voel me goed!!
- meer energie!!
En zo kan ik nog wel een tyd door blyve gaan!
Mensen succes ermee STOPPEN IS NIET MOEILYK MTS JE HIER ZELF VOOR 1000000% ACHTERSTAAT!!!!!

nogmaals bedankt voor al jullie reacties!!!!

Liefs, de Nieuwe iK!! :)

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Well done girl!! :wave: Erg goed van je! Blij dat je ook nog steeds doorzet, dat is de juiste manier!

Bovenaan