7 weken tussen xtc gebruik mogelijk?

Motiravor

Experimenterende gebruiker
Heeft er iemand ervaring met een xtc pauze van 7 weken? Ik heb vorig weekend met ADE 3 dagen seroslurpers gebruikt en wil over 6 weken weer xtc gebruiken maar twijfel of dit niet te kort achter elkaar is. Het feest waar ik naartoe ga is er 1 van de buitencategorie en daarom wil ik hier weer X gebruiken.

Een andere optie zou kunnen zijn om alleen speed te gebruiken want alleen nuchter lukt het niet ivm eindtijd van 08:00 en 2 uur reistijd.

Alle tips zijn welkom

Het wordt niet aangeraden, voor je lichaam is het niet zo gezond om het vaak te doen en kun je het beste 3 maanden ertussen houden. Maar het is niet zo dat het niet meer werkt als er een keer wat minder tijd tussen zit.
Wel kan het zijn dat na langdurig/veelvuldig gebruik de "magie" er wat afgaat. Zoals de eerste keer wordt het nooit meer natuurlijk.

Ik heb dit jaar ook 6x op een feest zowel xtc als pep gehad en het werkte gewoon elke keer prima. En dan zat er bij mij soms maar een paar weken tussen🫣

25 maart
9 april
6 mei
27 mei
8 juli
5 augustus

Motiravor

Het wordt niet aangeraden, voor je lichaam is het niet zo gezond om het vaak te doen en kun je het beste 3 maanden ertussen houden. Maar het is niet zo dat het niet meer werkt als er een keer wat minder tijd tussen zit.
Ik heb dit jaar ook 6x op een feest zowel xtc als pep gehad en het werkte gewoon elke keer prima. En dan zat er bij mij soms maar een paar weken tussen🫣

25 maart
9 april
6 mei
27 mei
8 juli
5 augustus
Hmm, misschien een uitzondering maken dan dit keer omdat het feest waar ik naartoe ga helemaal mijn ding is.

Ik heb afgelopen weekend daarnaast nog op vrijdag en op zondag MDMA gebruikt en dat werkte wonderbaarlijk genoeg ook nog op de zondag dus misschien moet ik ook niet te moeilijk denken voor deze keer.

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Poeh, drie dagen achter elkaar aan de seroslurpers, hoe hou je het vol? Mijn brein frituurt zichzelf al bijna als ik dat lees. Zou me daar meer zorgen over maken dan over een uitzonderlijke keer binnen de drie maanden opnieuw gebruiken (al is dat natuurlijk ook gewoon af te raden).

Javelin FGM-148F

Wijs gebruiker
Heeft er iemand ervaring met een xtc pauze van 7 weken? Ik heb vorig weekend met ADE 3 dagen seroslurpers gebruikt en wil over 6 weken weer xtc gebruiken maar twijfel of dit niet te kort achter elkaar is. Het feest waar ik naartoe ga is er 1 van de buitencategorie en daarom wil ik hier weer X gebruiken.

Een andere optie zou kunnen zijn om alleen speed te gebruiken want alleen nuchter lukt het niet ivm eindtijd van 08:00 en 2 uur reistijd.

Alle tips zijn welkom
Als het echt een uitzondering blijft en dan neem je daarna echt een goede pauze tussen dan zie ik het niet als een grote probleem . Maar realiteit laat ons vaak zien ( incl mijzelf) dat zogenaamde uitzonderingen te vaak plaats gaan vinden.

Indi(ca)

Als het echt een uitzondering blijft en dan neem je daarna echt een goede pauze tussen dan zie ik het niet als een grote probleem . Maar realiteit laat ons vaak zien ( incl mijzelf) dat zogenaamde uitzonderingen te vaak plaats gaan vinden.
Nou precies dat. Zelf vanaf het begin (was jong en eigenwijs) veels te vaak gebruikt. Ben de laatste jaren iedereen aan het waarschuwen om er echt 3 maanden tussen de houden maar helaas gaat het eigenlijk bij bijna iedereen de fout in. Gelukkig kan ik mezelf nu wel aan de regel houden maar ik heb xtc zovaak gebruikt dat ik zelfs na een break van 2,5 jaar amper wat voelde. Jammer want had verwacht dat het misschien toch nog terug zou komen. Achteraf zoveel spijt dat ik me toen niet aan die regel hield en ook veels te veel pakte. Later zie je degene die je zelf hebt gewaarschuwd ook iedereen waarschuwen dat ze echt die drie maanden er tussen moeten houden.

Dus inderdaad maakt het voor 1 keer niet zoveel uit als je er maar niet te makkelijk in wordt. In ieder geval alvast veel plezier🥳

Motiravor

Poeh, drie dagen achter elkaar aan de seroslurpers, hoe hou je het vol? Mijn brein frituurt zichzelf al bijna als ik dat lees. Zou me daar meer zorgen over maken dan over een uitzonderlijke keer binnen de drie maanden opnieuw gebruiken (al is dat natuurlijk ook gewoon af te raden).
Was ook eenmalig vanwege ADE en was ook erg benieuwd of het nog zou werken.

Tijdens het laatste uur op dag 3 voelde het ook echt alsof mijn brein in de magnetron heeft gezeten dus doe ik ook niet weer.

Anjovis

Bewuste gebruiker
Mijn regel voor xtc is 2 maanden, maar natuurlijk niet elke 2 maanden. Je hersenen zijn pas herstelt dan dus je moet zien dat je er regelmatig 6 maand of langer tussen laat om de kans op een psychische aandoening zo laag mogelijk te houden.

Ik heb mijn brein al om zeep geholpen in men pubertijd en sukkel nu nog met psychoses. Iets wat ik de school waar ik toen zat wel wat kwalijk neem.

Ik was 15 jaar toen ik ermee in contact kwam omdat die school ermee vergeven was en ik was helemaal niet voorgelicht en wist dus niet dat dat gevaarlijk kon zijn. Het leek normaal en iedereen deed het.

Ik hoop dat ze in het onderwijs vandaag meer verstand hebben dan toen want ik was nog een kind en we moeten de kinderen toch een veilige school bieden zeker.

Motiravor

Mijn regel voor xtc is 2 maanden, maar natuurlijk niet elke 2 maanden. Je hersenen zijn pas herstelt dan dus je moet zien dat je er regelmatig 6 maand of langer tussen laat om de kans op een psychische aandoening zo laag mogelijk te houden.

Ik heb mijn brein al om zeep geholpen in men pubertijd en sukkel nu nog met psychoses. Iets wat ik de school waar ik toen zat wel wat kwalijk neem.

Ik was 15 jaar toen ik ermee in contact kwam omdat die school ermee vergeven was en ik was helemaal niet voorgelicht en wist dus niet dat dat gevaarlijk kon zijn. Het leek normaal en iedereen deed het.

Ik hoop dat ze in het onderwijs vandaag meer verstand hebben dan toen want ik was nog een kind en we moeten de kinderen toch een veilige school bieden zeker.
Hmm. Rekening houdend met het ADE weekend (3 dagen sero) en de reacties hier misschien toch verstandig om alleen speed te doen.

Hiervoor eind augustus 3mmc gehad en eind juni xtc/speed dus hou me wel aan de 2 maanden regel.

Maatje van me is 51 jaar en gebruikt al 25 jaar xtc en de laatste 7 jaar ook pep erbij.
Mikt op een feest 3 pillen van 250mg in zn bek en gaat als een raket 🚀
"Vroegah" in de jaren '90 gebruikte iedere gabber zowat elke week pillen, had niemand van een 3-maanden regel of zoveel mg per kilo lichaamsgewicht gehoord. Al waren pillen toen wel minder hoog gedoseerd dan nu.

Maar alhoewel het heel lang goed kan gaan, kan het ook in 1 keer fout gaan en dat je wat overkomt (lichamelijk/geestelijk).
Dat is het risico van drugs gebruiken. En je moet zelf beslissen hoeveel risico je wilt nemen. Je weet alleen nooit van te voren al wanneer het "misgaat".
Dus ook al gaat het al 25 jaar goed, de volgende keer kan het zomaar fout gaan. Het zegt niks wat dat betreft. Sommige mensen roken als een ketter en worden 100, anderen leven super gezond en gaan plotseling dood op hun 30e.

Ik ben zelf ook totaal geen verstandige gebruiker dus. Maar door gebeurtenissen van maatjes van ons die wel heftig waren (van bad gaan op een vervuilde pil tot herseninfarct of jong overlijden aan kanker) ben ik me dat wel meer gaan realiseren. Ik heb wel meer angst ontwikkeld daardoor voor mezelf en mijn vriend. Wil niet zeggen dat ik er daarom meteen helemaal mee stop, het is wel goed om je er bewust van te zijn iig.

• Care
Waarderingen: N3K0

Jesbest

Newbie
het opgewekte gevoel dat je krijgt van xtc zal je al hebben al gebruik je het de dag erna weer (misschien dat je dan wel meer moet pakken) alleen het euphorische en liefde gevoel is vaak een heel stuk minder als je niet lang genoeg tussendoor wacht. Wees vooral voorzichtig met bijpakken, aangezien je al snel 4 pillen op een avond in je smoel hebt, o.a. xtc zorgt er namelijk voor dat je je grenzen verlegt.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Doe aub alleen speed. je brein is echt nog niet voldoende hersteld na een drie dagen seretoine bender :sweatsmile:
Sorry maar ik vind dit echt een pseudowetenschappelijke suggestie. Het effect van MDMA wordt niet slechts door serotonine verklaard, en dat van speed niet slechts door dopamine. Het is allemaal veel complexer dan dat.

Zie ook deze reactie waarin ik er meer over uitleg:

De serotonine pauze is gewoon een handige harm-reduction maatregel die in het geval van MDMA goef is ingeburgerd. Eigenlijk zou je net zo goed kunnen beargumenteren dat het essentieel is om zo'n pauze in te lassen bij stimulerende middelen. Coke en speed zijn bijvoorbeeld veel verslavender dan MDMA. Dus dan moet je extra oppassen dat je het niet te vaak gebruikt. Echter blijken drugsgebruikers bij vooral gevoelig te zijn voor het argument dat bij veelvuldig gebruik van MDMA je al snel tolerantie ontwikkelt die niet meer weggaat. Juist het feit dat die tolerantie blijft pleit tegen de bewering dat het zou gaan om een tijdelijke voorraad serotonine die even 'op' is.

Veel waarschijnlijker speelt bij MDMA neurotoxiciteit, maar ook psychologische gewenning een rol. Al is het mechanisme van de tolerantie nog niet opgehelderd.

Overigens is van speed en coke nog veel beter aangetoond dat die middelen neurotoxisch zijn. Maar je blijft de effecten nog wel wat jaren voelen, dusja, dan is de gebruiker blij. Dat de neurotoxiciteit alsnog blijvende veranderingen veroorzaakt die bijvoorbeeld leiden tot angstklachten, depressie, woedeuitbarstingen, concentratieproblemen en impulsief gedrag, dat nemen ze dan maar op de koop toe.

Bij re-uptake inhibitors kan er sprake zijn van gewenning / tolerantie. Dat kan komen doordat receptoren voor neurotransmitters zich terugtrekken in de cel, waardoor ze ongevoelig worden voor neurotransmitters. Dat gebeurt bijvoorbeeld als je nachtenlang wakker blijft aan de 3-MMC. Een neveneffect daarvan kan een rebound-effect zijn. Dan kun je laat krijgen van allerlei kater-achtige klachten zodra de stimulerende drugs uitwerken. Een van de meest extreme uitingen daarvan zijn hallucinaties ('shadow people').

Liever niet meer dan vier keer per jaar een stimulerend middel nemen. Of dat nou MDMA, speed, coke, 3-MMC, 5-MAPB of 6-APB is.

Het kost zeker twee weken voordat de slaapfunctie is hersteld. Maar het kan meer dan 6 weken duren voordat het gerommel met de chemische balans in het brein leidt tot een emotioneel evenwicht. Dus die max 4 keer per jaar is om ervoor te zorgen dat je niet constant uit emotionele balans bent.

Wat mij betreft zou de 3-maandenregel dus moeten gelden voor ALLE stimulerende middelen. Dus niet even afwisselen met speed en coke om te smokkelen.

Een keertje wat vaker stimulanten doen is niet gelijk een ramp, maar vaak is het een glijdende schaal waarbij je haast ongemerkt steeds wat extremer gaat gebruiken. Dat moet je dus voorkomen door jezelf aan vuistregels te houden.

Bovenaan