• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

~70 gram Paddo trip report (McKennaii)

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Hier een trip report van een trip die ik ongeveer een jaar terug had. Mijn hoogste dosis ooit en dus ook mijn meest extreme trip. Ik heb geen echt hoge dosis paddo trips meer gedaan sindsdien en weet ook niet of dat er nog een keer van gaat komen. Ik heb deze trip destijds op het pixelcake forum gepost (voor het geval iemand het herkend). Ik ben daar Sideburn, niet de Sideburn op deze site dus. :wink: Pixelcake is echter voornamelijk een gameforum, dus het leek me logisch om me nu maar eens te registreren op een forum als dit. Het report:

Wie? - Ik alleen. Man, destijds 29 jaar oud. 188cm/~75KG
Waar? - Thuis
Wat? - ~70 gram verse McKennaii paddos, zelf gekweekt

Na ruwweg twee jaar geleden de paddo voor mijzelf als het ware herontdekt te hebben en in die tijd een flink aantal reizen in de verborgen krochten van mijn eigen geest te hebben ervaren, met steeds als doel om op te bouwen naar die ene ervaring - die "volwaardige" psychedelische trip zoals omschreven door zogenaamde 'psychonauten' die mij hierin al voorgingen - denk ik dat ik daar uiteindelijk ben aangekomen.

Hiermee wil ik niet zeggen dat ik nu alle antwoorden heb gevonden die ik zocht. Integendeel: deze culminatie in zelfexploratie heeft veel meer vragen opgeworpen dan het uitsluitsel heeft gegeven. Toch overheerst het gevoel van een dergelijke climax: het bereiken van de 'full-blown experience'. Mijn bedoeling van dit verhaal is om mensen die - net als mij - geïnteresseerd zijn naar de betekenis en doel van het leven en het schijnbare ongrijpbare weten van wie jij in je kern eigenlijk bent, een beeld te geven van wat een dergelijke psychedelische ervaring nou eigenlijk is. Want het overheersende beeld van 'trippen' in deze westerse samenleving is er nog steeds een die de essentie van dit verschijnsel compleet over het hoofd ziet. Het bekende 'roze olifanten in de woonkamer' verhaal is bijvoorbeeld een omschrijving, die impliceert dat de ervaring er een is van trivialiteit. De werkelijke beleving is het tegenovergestelde en wat dat betreft is 'paddo' een ongelukkig gekozen omschrijving, die de onwetende doet vermoeden dat we hier hebben te maken met betekenisloze entertainment. Hoewel dat laatste zeker ook bereikt kan worden op een lage dosis, gaat deze beschrijving over de persoonlijke ervaring van om en nabij 60 gram (vers) op een lege maag en zonder overmatige externe input zoals gezelschap van andere mensen, omgevingsgeluid, etc.

Alle voorbereidingen waren getroffen: alleen thuis met genoeg tijd, de telefoon uit, gedurende de dag door veel water gedronken en fruit gegeten (laatstgenoemde is een aanbeveling wanneer het plan is om een flinke hoeveelheid in te nemen, maar als de volgende dag hoofdpijn en algehele malaise voorkomen wil worden). Water en voeding met veel antioxidanten maakt hier het verschil. Ook is er een vijftal uren voor inname niets gegeten en is de innerlijke toestand rustig en positief. Aanvankelijk was het de bedoeling om een vrij milde dosis in te nemen, maar door de ideale omstandigheden, de beschikking over voldoende paddenstoelen en het verlangen om nu eindelijk eens dat te doen waar al jaren naar was opgebouwd, is uiteindelijk rond de 70 gram aan verse paddenstoelen ingenomen.

Het is half vijf 's middags wanneer ik ze inneem en al snel kwam de bekende 'body-high' opzetten. Een gevoel van onbehagen, wanneer het lichaam nog in de overgangsfase zit van "nuchterheid" naar onder invloed van deze op het eerste oog voor de mens schadelijke, zelfs schijnbaar giftige substantie. Nuchterheid tussen aanhalingstekens omdat het aan het menselijk lichaam eigen 'serotonine' uiteraard net zo goed een molecuul is als het aan de psychedelische paddenstoel eigen 'psilocybine'. In feite bekijken we de wereld dus altijd onder invloed, we zijn constant onder invloed van "drugs". Nu is het wonderbaarlijke dat dit psilocybine zo erg op serotonine lijkt, dat het zich vrijwel direct bind aan de serotonine receptoren in de hersenen. Het ligt iets ingewikkelder dan dat, omdat psilocybine eerst nog door het lichaam wordt omgezet in psilocine, maar deze op moleculair niveau aanwezige soortgelijkheid zorgt ervoor dat het er verdacht veel op lijkt dat we als menselijke soort zijn gemaakt om deze substantie tot ons te nemen. Deze compatibiliteit zorgt er dan ook voor dat de 'come-up' maar een kwartier tot een halfuur duurt en daarna de fysieke ongemakken stoppen. Het lichaam heeft de "indringer" als eigen geaccepteerd en zoals Terence McKenna ooit zo mooi zei: Het is alsof de psilocine moleculen hun serotonine broertjes aan de kant beuken om zich te binden aan diens receptoren. Vervolgens, het snelle verwerken en afbouwen van de uitheemse substantie is een teken van een uiterst niet-giftige stof. Immers, wanneer een stof een hoge giftigheid bevat, zullen er zich dagen- zo niet wekenlang complicaties in de normale lichaamswerking voordoen, wat niet het geval is bij psilocybine/psilocine. Het nauw aan psilocybine verwantte DMT lijkt op moleculair niveau zelfs nog sterker op serotonine, waardoor die stof ingenomen door middel van roken je binnen 15 minuten weer volledig "nuchter" achterlaat. Weliswaar na je compleet van je sokken te hebben geblazen. Het klinkt gek, maar de meest krachtige substanties kunnen juist het meest veilig zijn.

Tot zover het uiteenleggen van de onderliggende fysieke processen bij het innemen van de substantie. Ik begrijp dat dit niet voor iedereen even interessant is, maar het is denk ik ook nodig om mensen bewust te maken hiervan. In die overgangsfase kunnen er diverse symptomen opspelen: onrustigheid, lichte misselijkheid, een zwaar gevoel in de ledematen, de sensatie van kou. Fixeer je hier niet teveel op en weet dat dit met hooguit een halfuurtje over is.

Nadat ik voorbij dit punt kwam, ben ik op m'n stoel gaan zitten bij het raam en ben ik naar buiten gaan kijken. Mijn appartement is gelegen op twee verdiepingen hoog en heeft een uitzicht op veel groen en water met geregeld bootjes die langs komen varen. Ook kan ik hier een flink stuk lucht zien, wat met een ietwat bewolkte hemel erg geschikt is om je creatieve voorstellingsvermogen op los te laten. Om jullie een beeld te geven van waar ik tijdens de trip tegenaan zat te kijken, heb ik hieronder een aantal foto's toegevoegd.

Zicht uit het raam met op de voorgrond m'n salvia plant die al flink gegroeid is.

Nu met de camera meer omhoog gericht.

Voor wie bekend is met de ervaring, weet dat een van de eerste symptomen een verhoogde waarneming is. Dit houdt in: intensere kleuren, een scherper zicht, maar ook een groter focus gebied, wat betekent dat je niet enkel het midden van je gezichtsveld ervaart als in-focus, maar een veel groter gebied of zelfs je gehele gezichtsveld. Wat bij mij dan ook wel gebeurt is het vermogen om in opperste concentratie een bepaald object of een bepaalde gebeurtenis te kunnen waarnemen. Op dit punt ben je echter nog steeds aan het denken in concepten, dus zie je bijvoorbeeld een boom nog steeds door het filter van je denken. Misschien weet je hoe een specifieke boom heet en dus plak je bijvoorbeeld het label 'wilg' op die boom. Hetzelfde wat er gebeurt met zicht, gebeurt (bij mij meestal iets later) ook met gehoor. In de nuchtere toestand kun je je focus leggen op één, of misschien een paar geluiden. In deze staat echter, ben je je volledig bewust van alle geluiden om je heen en is je ervaring van gehoor ook sterk verbetert, waardoor je geluiden van veel verder weg opmerkt of juist zeer zachte geluiden van dichtbij.

In de tussentijd kunnen zich al visualisaties hebben voorgedaan. Denk hierbij aan een soort 'overlay' over je gezichtsveld waarin diverse bewegende lichtgevende vormen als spiralen en fractalen over je normale gezichtsveld worden geprojecteerd. Deze lichtvormen zijn het beste te zien op een relatief egale achtergrond als een muur, plafond of bijvoorbeeld een lucht met weinig wolken. Hoe donkerder de omgeving, hoe beter deze visualisaties kunnen worden waargenomen. Bij het sluiten van je ogen kan dit voor een prachtige lichtshow zorgen. Dit zijn verschijnselen die zich al kunnen voordoen bij een relatief lage dosis en hoewel dit bij een eerste ervaring kan worden opgevat als een volwaardige trip, is dit slechts een voorbode van wat nog komen gaat (mits de dosis voldoende is) en een voorval dat achteraf als vrij banaal - weliswaar prachtig - vermaak te bestempelen is.

De paddotrip is golvend van aard, steeds aanzwellend en dan weer afnemend, maar over het algemeen ook steeds opbouwend naar een uiteindelijke climax. Dat de climax bij deze specifieke ervaring zo onvoorstelbaar intens zou worden, wist ik na ongeveer een uur/anderhalf uur nog niet. Vandaar dat ik rond die tijd genietend naar buiten zat te kijken en mij volop in het moment zelf bevond. Niet zoals in het dagelijks leven, waar het filter van het denken je in het verleden laat leven door bijvoorbeeld gemaakte fouten te overpeinzen of juist in de toekomst, door altijd daar te willen komen waar je nu nog niet bent. De ervaring laat je op dat moment kraakhelder zien dat tijd een illusie is. Het is een mentaal concept, die door denken tot stand is gekomen. Op dat moment ben je in het nu, maar je beseft tegelijkertijd dat je altijd in het nu bent geweest. De ironie is, dat dit niet met denken is te erkennen, omdat denken altijd een concept creëert en concepten laten nooit ruimte voor alle andere mogelijkheden. Het denken ziet een uitspraak als 'tijd is een illusie' vaak zelfs als een persoonlijke bedreiging, omdat het zich heeft geïdentificeerd met het gekozen concept.
Het is dat zijn in het nu, wat één van mijn grootste openbaringen is geweest. Niet de mooie kleurrijke ronddraaiende fractalen, het scherper worden van het gezichtsveld of het als (veel) mooier ervaren van muziek. Wat dat zijn in het nu eigenlijk betekent, is dat de waarnemer in een staat van complete stilte is. Een staat waarin geen oordeel wordt geveld, maar enkel wordt waargenomen. Die boom die eerst nog door jouw opgedane 'kennis' als wilg wordt bestempeld, is geen wilg meer of zelfs een boom. Die oude man die langs komt lopen is niet meer oud of zelfs een man. En dan slaat het in als een bom: de schrikwekkende revelatie dat wat je waarneemt, jijzelf bent. Er is geen werkelijk onderscheid tussen wat je waarneemt en jezelf. En dat, terwijl je altijd maar dacht dat je hier zo zonder reden in dit lichaam terecht bent gekomen en dat je in essentie los stond van de wereld. Oké, je had relaties met andere mensen en voelde een aantrekkingskracht tot de natuur, maar er was ook altijd dat gevoel van afscheiding. Ondertussen weet je op dat moment ook heel goed dat wanneer je weer wakker wordt in de "echte" wereld, het denken je weer zal overnemen, weer zal gaan oordelen en onderscheiden. Maar het onmiskenbare gevoel van waarheid blijft knagen, ook dagen, weken, jaren na de ervaring.

Ondertussen zie ik buiten een bootje aankomen met mensen die even verderop wonen. Ze leggen vlak voor mijn huis aan. Uit het bootje stapt een vader met zijn kinderen en een vrouw (waarschijnlijk de moeder) verwelkomt ze op de kade. Ik observeer hen op dat moment zonder enige vorm van oordelen. Normaal had ik gedacht dat die vader weleens wat af zou mogen vallen en die moeder er niet al te charmant uitziet met steeds een peuk in haar mond. Vol verwondering observeer ik hun gedrag en merk op dat deze mensen bepaalde micro expressies vertonen. Ik herken het als angst. Als het gedrag van een dier dat zich bevindt in een open gebied, waar het gevaar op de loer ligt. Stiekem zo nu en dan om zich heen kijkend en nooit aanwezig in het nu. Ik herken het overigens ook als mijn eigen angst, aangezien ik natuurlijk in het dagelijks leven ook dat dier ben dat nooit aanwezig is in het nu, handelt naar mijn eigenbelang uit angst dat mijn concept van de werkelijkheid verstoort zal worden.

Na deze observatie begint de intensiteit nog verder toe te nemen. Het besef dat het geobserveerde mijzelf is, zorgt voor een immens gevoel van onvoorwaardelijke liefde voor de natuur. Met natuur bedoel ik niet enkel de bomen, planten en dieren. Maar alles wat wordt waargenomen, dus met andere woorden de kosmos. Door deze compleet veranderde manier van observeren begint wat ik waarneem gekleurd te worden door deze liefde en bevind ik mij letterlijk in de hemel op aarde. Kleuren hebben een onwaarschijnlijke diepte gekregen en over alles hangt een gouden gloed. Een gouden gloed welke tegelijkertijd alle andere kleuren ook bevat, kleuren waarvan ik niet wist dat ze bestonden. In totale extase zat ik voor wat een eeuwigheid leek te duren dit te aanschouwen. Met tranen in mijn ogen ervoer ik een nog steeds toenemende schoonheid.

Ik wist op dat moment dat er een enorme climax aan zat te komen en niet lang daarna gebeurde er iets waar geen woord ooit recht aan zal doen en wat ik nooit zal vergeten: Een oorverdovend geluid van wat gedeeltelijk klonk als duizenden opvliegende tsjirpende vogels en gedeeltelijk als het ritselen van ontelbaar veel bladeren in een harde wind. En in de verte zag ik de horizon omhoog krullen. De aarde sprong als het ware als een bladknop open en begon van daaruit direct overal te bloeien. Bomen schoten de lucht in en de intensiteit van het gouden licht was overweldigend. Ondertussen kon ik met al deze details nog steeds elk gedeelte van mijn blikveld in één keer in me opnemen. Ik hield me vast aan de leuningen van de stoel, omdat het was alsof er een tsunami over me heen kwam. En hoe intenser het werd, hoe meer ik besefte dat het mij was waar ik naar keek. Vermoedelijk kwam er daarna door de overweldigende intensiteit een periode waar ik me niets meer van herinner. Later kwam ik weer bij, maar ik wist niet hoeveel tijd was verstreken. Ik had sowieso geen enkel besef van tijd op dat moment.

Toen ik was bijgekomen, was ik logischerwijs goed in de war. Wat ik toen nog niet wist, was dat de trip een nogal onaangename wending zou aannemen. Even later besefte ik namelijk dat ik in een 'loop' terecht was gekomen. Ik wist op dat moment niet meer dat ik tripte en had steeds maar een paar seconden van bewustzijn, waarna ik weer in een andere gemoedstoestand "wakker werd", met nog een vage herinnering van het vorige moment van bewustzijn. Op een bepaald moment herinnerde ik weer dat ik (veel) paddenstoelen had genomen en bedacht me dat dit erg leek op de beschrijvingen van een bad trip. Gek genoeg kalmeerde me dit wat en besloot ik gewoon rustig af te wachten tot alles uitgewerkt was. Maar de 'loop' bleef doorgaan en soms vergat ik weer dat het maar een trip was. Deze momenten van steeds in een ander bewustzijn vallen, moeten er honderden zijn geweest, met talloze momenten van totale waanzin. Na een zeer vermoeiende periode besloot ik er niet meer tegen te vechten en me er compleet aan over te geven. Ik heb toen tegen mezelf gezegd 'nu heb je het gedaan, nu ben je te ver gegaan en zit je voor altijd opgesloten in je eigen hoofd' en ik had er vrede mee. Hierin vond ik weer de rust terug en de momenten van bewustzijn werden langer en langer. Rond half elf 's avonds had ik alle hoop weer terug om normaal terug te keren en zo'n 10 minuten later was ik terug. Door de eerder getroffen maatregelen was de 'come-down', los van het eerder beschrevene erg soepel en zonder lichamelijk ongemak.

Maar het hoeft dus eigenlijk niet gezegd te worden dat een hoge dosis geen grap is. Ik heb absoluut geen spijt dat ik dit heb gedaan omdat de ervaring zo alles overstijgend was en het als een soort geboorterecht voelt om dit een keer mee te maken. Ik kan geen conclusies verbinden over alle revelaties die ik heb gehad, in termen van waarheid. Maar wat voor mij zeker is, is dat dit een ervaring is die je laat inzien dat wat wij normaal als waarheid beschouwen, zeker geen absolute waarheid is. Het zal zeker niet voor iedereen zijn en misschien dat iemand door het lezen van mijn ervaring daar al genoeg aan heeft. Of het compleet afdoet als klinkklare onzin, dat kan natuurlijk ook en is zeer begrijpelijk.

Ik dank jullie wel voor jullie aandacht!

ooscaar

Wijs gebruiker
Geweldig report, ook goed, mooi en helder geschreven, lijkt me erg lastig na zo een overweldigende ervaring. Respect hiervoor! :hearteyes:

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Dankjewel. Ik heb er mijn best op gedaan. :wink:

Heb het de volgende dag geschreven hoor. Maar het stond me nog helemaal bij alsof het net gebeurd was. Het was een ongelofelijke ervaring die ik niet had willen missen, maar eerlijk gezegd heb ik nog veel mooiere trips meegemaakt op veel lagere dosissen. Ik moet maar weer eens een nieuwe schrijven.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Mooi beschreven, klinkt als een bijzondere en heftige trip. Niet zo gek ook met zo'n dosis natuurlijk. Vind je het ergens ook niet jammer dat je een groot deel van de trip het bewustzijn verloren hebt? Heb je niet het idee dat je er wellicht meer uit kunt halen voor jezelf met een hoge dosis maar niet zo'n extreme dosis?

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Het was meer zo dat ik in die tijd best een Terence McKenna fan was en ik van mezelf gewoon eens zo'n zogenaamde heroic dose moest proberen. En hoewel het een ongelofelijke ervaring was, was het wat minder dat ik op het laatst steeds het bewustzijn verloor. Jammer is er niet echt het goede woord voor. Het was simpelweg de meest angstaanjagende ervaring van mijn leven. Alsof je eeuwig vast zit in hetzelfde moment dat zich constant herhaald. Beetje Groundhog Day maar dan in plaats van een dag zo'n 5 seconden. Extreem vermoeiend ook. Maar de trip daarvoor was wel echt fantastisch.

Maar dat gezegd hebbende ben ik er daarna achter gekomen dat een trip niet per definitie mooier wordt door de dosis te verhogen. Het zegt allemaal veel meer hoeveel je je kunt laten meevoeren in de trip. Paddo's hebben nogal een eigen willetje zoals je waarschijnlijk wel weet en dus is het vooral daarbij belangrijk om je te kunnen laten meevoeren. Kun je dat, dan kun je intens mooie trips hebben op een normale dosis. :)

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Ik snap dat je een keer een heroic dose wilde doen. Maar denk dat 50 of 60 gram daar ook al genoeg voor geweest waren. En wat je zegt, ik heb inmiddels ook wel geleerd dat de dosering ook niet alles is. Set en setting zijn mede zo belangrijk, plus hoe goed jij je kunt openstellen voor de ervaring. Ik merk dat hoewel ik vaak wel in dosering omhoog wil, ik tegelijkertijd steeds meer uit lager gedoseerde trips weet te halen naarmate mijn ervaring toe neemt.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Ik had al eerder 50 en 60 gram geprobeerd, wat enorm overweldigende ervaringen waren maar niet zoals McKenna heroic doses omschreef (ineens in een compleet andere wereld/alien stad of zo zijn en letterlijk praten met een entiteit). En eerlijk gezegd had ik dat ook niet op 70 gram. Dus of ik heb nog steeds niet "genoeg" genomen, of ik heb gewoon een totaal andere beleving van een trip. Ik denk dat het laatste meer waar is. Anyway, ik heb nu niet meer zo'n interesse in wat er gezien wordt qua visuals, maar veel meer in wat het is dat deze visuals ziet. Met andere woorden wie/wat ik eigenlijk ben dus. :wink:

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Mindless zei:
Dus of ik heb nog steeds niet "genoeg" genomen, of ik heb gewoon een totaal andere beleving van een trip. Ik denk dat het laatste meer waar is. Anyway, ik heb nu niet meer zo'n interesse in wat er gezien wordt qua visuals, maar veel meer in wat het is dat deze visuals ziet. Met andere woorden wie/wat ik eigenlijk ben dus.
Zoals je zelf ook al zegt is ieder zijn beleving van een trip en de bijbehorende visuals gewoon anders. Het belangrijkste is inderdaad je eigen beleving een kans geven en iets leren over jezelf. Wel eens changa trip gedaan met een vriend van mij die zich zo ging fixeren op dat hij ook dezelfde visuals als mij wilde ervaren dat hij bijna geen visuals meer had. Heb hem toen trippend verteld dat hij gewoon voor zijn eigen trip moest gaan.

ElvenSpice

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Goed geschreven stukje tekst! Ik zag dit langskomen en aangezien jij veel met meditatie/non-dualiteit bezig bent leek het mij wel leuk om je ervaring te lezen. Wat jij beschrijft als die egoloze ervaring herken ik wel uit mijn ervaringen met psychedelica maar heb ik nog nooit in een extreem extent mogen waarnemen. Ik kan soms wel een egoloze toestand nuchter forceren waarbij ik mijn waarneming als ik die naar mijzelf kijkt ervaar.
Zou ooit nog eens een heroic dose willen proberen, maar dan wel alleen in een mooi natuurgebied.
Liefste zou ik dan de trip willen laten overlappen met een stukje nacht zodat je de sterrenhemel (of noorderlicht) in al zijn glorie kan bewonderen. Zal ver in de toekomst liggen, maar heb je dan nog specifieke tips hebben voor dan?

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Dankje :)

Met trips op zulke doseringen hoef je je niet alteveel zorgen te maken om de omgeving waarin je tript. De visuals worden dan al gauw zo heftig dat je er helemaal niets van herkend. :wink:

Zelf ben ik zelf niet zoveel meer van de extreme ervaringen. Ik heb na die trip nog veel mooiere ervaringen gehad op 1/3 van die dosis, ook al waren die lang zo spectaculair niet.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Denk zelfs dat je dit soort doseringen ook echt beter binnen kunt doen, aangezien je buiten nogal een risico loopt op ongelukken als je zo van de wereld bent. Plus dat visueel gezien de omgeving niet meer uitmaakt inderdaad.

ElvenSpice

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Snap wat jullie bedoelen, maar het reizen naar een mooie natuurplek is wel een soort ritueel en is prachtig voor het echte plateau begint. Neem aan dat je op een heroic dose niet meer veel rond gaat lopen toch? Aangezien ik mij best kan voorstellen dat je coördinatie helemaal van de wereld is.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Dat zijn dingen die ik niet echt met zekerheid kan zeggen. Op deze doseringen kon ik soms prima rondlopen en dingen herkennen, maar soms kon ik dat ook totaal niet. Ik had denk ik liever niet ergens anders geweest dan thuis tijdens de piek van deze trip. Die mindloop was al erg genoeg, als ik dan ook nog eens in een vreemde omgeving was geweest...

Als je zo'n ervaring mee wilt maken, moet je het doen natuurlijk. Maar ik zou gewoon lekker naar die mooie omgeving gaan als ik jou was en dan een stuk minder nemen. Dat kan net zo'n mooie en waarschijnlijk zelfs een veel mooiere ervaring opleveren. 20 tot 30 gram vers vind ik bijvoorbeeld een heel mooie dosis voor paddo's. Misschien een lompe vergelijking, maar als je heel veel alcohol drinkt wordt je ervaring er vaak ook niet prettiger van, alleen heftiger. :wink:

Toon

Belezen gebruiker
Zeer duidelijk en inspirerend rapport! Het vraagt wel enig lef om zo'n grote dosis te nemen, maar zoals we weten is psylocibine niet toxisch en is er wereldwijd nog nooit een melding geweest van blijvende mentale 'schade', integendeel.
Zelf heb ik ooit erg zwaar getript met dezelfde dissociatie etc als die jij beschrijft en ben er ook lange jaren vanaf gebleven. Sinds een klein jaar ben ik terug bezig met wat basiservaring op te bouwen en dit verslag inspireert me zeker om nog eens all the way te gaan binnenkort

Toon

Belezen gebruiker
Vraagje echter, is die mckennaii volgens jou echt zo potent? Het is en blijft toch een cubensis soort? Sommigen beweren dat de hawaiaanse zelfs moeten onderdoen. Mijn beste/zwaarste trip ooit is overigens op het gewone kaalkopje gebeurd dat we uit de wei gingen plukken. Het hawaiaantje vind ik erg leuk vanwege het visuele aspect maar de mexicaantjes (eigenlijk ontdekt in Cuba en dus vandaar de Latijnse naam cubensis) kan je makkelijker hoog doseren om een spirituele ervaring op te wekken.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Sinds een klein jaar ben ik terug bezig met wat basiservaring op te bouwen en dit verslag inspireert me zeker om nog eens all the way te gaan binnenkort
Nu jaren later heb ik nog steeds niet weer zo'n hoge dosering (of daar in de buurt) gedaan en doe dat ook niet meer. Met veel lagere doseringen heb ik mooiere trips meegemaakt dan deze. Ja, dan moet je er meer werk voor doen (meditatie), maar het risico op dergelijke loops is dan sterk verminderd.

Ik heb trouwens wel verhalen gehoord dat mensen blijvend mentale klachten hebben na dergelijke loops. Misschien was er dan al een aanleg voor psychose of iets dergelijks hoor. Persoonlijk heb ik zoiets van, ik hoef niet weer zo'n ervaring mee te maken. Ook omdat hetgeen waarvoor ik trip helemaal mogelijk is op een lage dosering (gewoon 15 gram truffels bijvoorbeeld).

Vraagje echter, is die mckennaii volgens jou echt zo potent? Het is en blijft toch een cubensis soort? Sommigen beweren dat de hawaiaanse zelfs moeten onderdoen. Mijn beste/zwaarste trip ooit is overigens op het gewone kaalkopje gebeurd dat we uit de wei gingen plukken. Het hawaiaantje vind ik erg leuk vanwege het visuele aspect maar de mexicaantjes (eigenlijk ontdekt in Cuba en dus vandaar de Latijnse naam cubensis) kan je makkelijker hoog doseren om een spirituele ervaring op te wekken.
Een cubensis soort ja. Ik had ze zelf gekweekt in zo'n kweekbak en ze deden goed hun werk. :wink: Uitzonderlijk potent denk ik niet, gewoon goede paddo's. Waar ik om de paar weken een overvloed aan had, dus kon ik er ook zoveel van nemen. Maar zoals gezegd zal dat wel nooit meer gebeuren dus.

Toon

Belezen gebruiker
Nu jaren later heb ik nog steeds niet weer zo'n hoge dosering (of daar in de buurt) gedaan en doe dat ook niet meer. Met veel lagere doseringen heb ik mooiere trips meegemaakt dan deze. Ja, dan moet je er meer werk voor doen (meditatie), maar het risico op dergelijke loops is dan sterk verminderd.

Ik heb trouwens wel verhalen gehoord dat mensen blijvend mentale klachten hebben na dergelijke loops. Misschien was er dan al een aanleg voor psychose of iets dergelijks hoor. Persoonlijk heb ik zoiets van, ik hoef niet weer zo'n ervaring mee te maken. Ook omdat hetgeen waarvoor ik trip helemaal mogelijk is op een lage dosering (gewoon 15 gram truffels bijvoorbeeld).

Een cubensis soort ja. Ik had ze zelf gekweekt in zo'n kweekbak en ze deden goed hun werk. :wink: Uitzonderlijk potent denk ik niet, gewoon goede paddo's. Waar ik om de paar weken een overvloed aan had, dus kon ik er ook zoveel van nemen. Maar zoals gezegd zal dat wel nooit meer gebeuren dus.
Ik zou natuurlijk ook niet graag in een loop terecht komen en heb ooit wel eens een bad trip gedaan met alle paniek enzo vandien waar ik bovendien wekenlang last van bleef hebben in de zin van soms plotse visuele hallucinaties en constante vervelende flikkeringen in allerhande kleurtjes in de periferie van mijn zicht. Dit is wel geleidelijkaan weg gegaan. Echter angsten heb ik niet meer gehad toen die trip voorbij was. Sommige mensen met latente psychische problemen of aanleg voor psychose moeten wel uitkijken maar zoals ik zeg is er geen enkele wetenschappelijke notering ter wereld van blijvend letsel, psychisch of fysisch. Wanneer de psylocine uitgewerkt is en dus volledig gemetaboliseerd kan er niks mis gaan.
De dosis die je nam is idd extreem hoog, zo ver wil ik het niet drijven, maar zo rond de 45 gram vers, dus hoe ik ze droog en verwerk tot poeder in capsules zijn dat 4 caps. Uiteraard zal ik dan wel goed voorbereid zijn zoals jij deed qua hydratatie enzo en voor tijdens de trip een flinke portie vers fruit voor als het mis zou gaan. Uiteraard ook zorgen voor een leuke setting waar ik me prettig en veilig voel en weet dat ik tijd genoeg heb om rustig op reis te gaan en terug te komen.

Toon

Belezen gebruiker
Met veel lagere doseringen heb ik mooiere trips meegemaakt dan deze.
Ik hoef doorsnee genomen ook zo geen sterke dosis meer hoor. 1 cap van 1,2 gram is voor mij een plezierig tripje. Maar dat is dus recreatief en ik wil nog wel eens spiritueel gaan. Heb in het verleden zeer mooie inzichten opgedaan daardoor die ik me jaren later nog herinnerde en mij ongetwijfeld een ruimer denkend mens heeft gemaakt, een soort sjamanistische wijsheid heeft bijgebracht als het ware.

Laatst bewerkt:

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Sommige mensen met latente psychische problemen of aanleg voor psychose moeten wel uitkijken maar zoals ik zeg is er geen enkele wetenschappelijke notering ter wereld van blijvend letsel, psychisch of fysisch.
Nee, maar op dat moment dat het gebeurde dacht ik daar niet aan. Toen dacht ik dat ik echt doorgedraaid was. En wat als ik nou zo'n dergelijk latent psychisch probleem heb? Maar goed, met mijn historie van drugsgebruik was dat waarschijnlijk al lang aan het licht gekomen haha.

De dosis die je nam is idd extreem hoog, zo ver wil ik het niet drijven, maar zo rond de 45 gram vers, dus hoe ik ze droog en verwerk tot poeder in capsules zijn dat 4 caps.
Ik heb ook diverse trips van rond de 40 en 50 gram vers gedaan. Destijds vond ik dat mooie doseringen die zeer visueel waren en heb er niet van die mindloops mee gehad. Echte meerwaarde hadden de hogere doseringen van 60 en 70 gram imo niet. Het voegde vooral verwarring toe.

Ik hoef doorsnee genomen ook zo geen sterke dosis meer hoor. 1 cap van 1,2 gram is voor mij een plezierig tripje. Maar dat is dus recreatief en ik wil nog wel eens spiritueel gaan. Heb in het verleden zeer mooie inzichten opgedaan daardoor die ik me jaren later nog herinnerde en mij ongetwijfeld een ruimer denkend mens heeft gemaakt, een soort sjamanistische wijsheid heeft bijgebracht als het ware.
Ik zie het eigenlijk al jaren niet meer als een recreatieve of spirituele dosis. Je intentie is oftewel recreatief of spiritueel/introspectief. Hoger doseren leidt misschien sneller uit zichzelf tot een spirituele ervaring, maar dat is met intentie allemaal ook haalbaar met normale doseringen. Natuurlijk kun je het gebruiken om makkelijker door een barrière heen te pushen.

Misschien ben ik er ook wel gevoeliger voor geworden, want 30 gram was op een gegeven moment eigenlijk even visueel als 50 gram. En nu trip ik eigenlijk altijd op 15 gram truffels en die trips zijn misschien wel minder visueel overweldigend dan die hogere doseringen van vroeger, maar niets minder spiritueel.

Toon

Belezen gebruiker
Maar goed, met mijn historie van drugsgebruik was dat waarschijnlijk al lang aan het licht gekomen haha.

Tja, dat heb jij gezegd hé

Ik zie het eigenlijk al jaren niet meer als een recreatieve of spirituele dosis. Je intentie is oftewel recreatief of spiritueel/introspectief. Hoger doseren leidt misschien sneller uit zichzelf tot een spirituele ervaring, maar dat is met intentie allemaal ook haalbaar met een lagere dosis.
daar ben ik het mee eens, als je je mindset goed hebt staan hoef je geen enorme dosissen te nemen om eens goed aan introspectie te doen.
nu trip ik eigenlijk altijd op 15 gram truffels en die trips zijn misschien wel minder visueel overweldigend dan die hogere doseringen van vroeger, maar niets minder spiritueel.
ik heb nog maar 1 keer een truffel gegeten en dat ging zooo heftig dat ik na een half uurtje heb gebraakt en dat die trip supervisueel is geworden. Alles leek echt getekend zoals in een stripboek en had de meest onlogische kleuren. Denk aan bomen met paarse bladeren en blauw lichtgevende puntjes, rood gras, een hond met belachelijk grote kop die helemaal roze was, groene muren met zwarte lijnen erdoor....
Ik vind dit visuele trippen erg leuk en vond het achteraf bekeken dus niet zo erg dat ik eventjes 2 minuutjes over mijn nek ben gegaan. Heb er erg van genoten, het was bedoeld als recreatieve trip en dat is prima geslaagd.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
ik heb nog maar 1 keer een truffel gegeten en dat ging zooo heftig dat ik na een half uurtje heb gebraakt en dat die trip supervisueel is geworden. Alles leek echt getekend zoals in een stripboek en had de meest onlogische kleuren. Denk aan bomen met paarse bladeren en blauw lichtgevende puntjes, rood gras, een hond met belachelijk grote kop die helemaal roze was, groene muren met zwarte lijnen erdoor....
Ik vind dit visuele trippen erg leuk en vond het achteraf bekeken dus niet zo erg dat ik eventjes 2 minuutjes over mijn nek ben gegaan. Heb er erg van genoten, het was bedoeld als recreatieve trip en dat is prima geslaagd.
Hoe neem jij je truffels in?

Ik at ze eerst altijd gewoon op, maar dan had ik meer last van bodyload. Nooit echt misselijk van geworden maar lekker was anders. Nu door er thee van te zetten ligt het niet meer zwaar op de maag.

Toon

Belezen gebruiker
Hoe neem jij je truffels in?

Ik at ze eerst altijd gewoon op, maar dan had ik meer last van bodyload. Nooit echt misselijk van geworden maar lekker was anders. Nu door er thee van te zetten ligt het niet meer zwaar op de maag.
Zoals ik zei heb ik nog maar 1 keer een truffel gegeten, het was wel een grote knots, maar ik ga ervan uit dat het een standaard portie was aangezien netjes in het doosje vd smartshop.

Ik heb ze moedig helemaal opgeknauwd en doorgeslikt. Ik eet graag champignons in de keuken en vind de smaak niet zo smerig als vele anderen. Mijn zelfgemaakt poeder van paddo's vind ik zelfs lekker.

Ik was er wel flink misselijk van met krampen enzo, maar eens dat eruit was ging het direkt over en had ik een heel mooie cartoonachtige grappige trip. Want ik moest ook wel heel hard lachen van die truffel.

In ieder geval goeie tip dat er thee van zetten de bodyload vermindert. Die neem ik mee voor als het er nog eens van komt truffels te gebruiken. Mijn ervaring met stoeltjes is in ieder geval dat ik dan ook lacheriger word dan ze zo eten. Dus dat gaat dan wel héél grappig worden

Bedoel je dus,
met serotonine zeg maar dat je die aanmaakt in het lichaam vervolgens breekt die serotonine af omdat het giftig is? Ik leg het dus niet goed uit, me vraag. Ongeveer.

Ik ken dat, dat stukje toen je dat gezin uit die boot zag stappen, dat wanneer je tript ineens allemaal dingen opvallen aan voorbijgangers etc. Het is heel raar. Alsof vanaf 't moment dat je aan het trippen bent ineens alles betekenis krijgt, of juist niet, wat mensen doen, terwijl normaal is het gewoon een voorbijganger inderdaad.

Laatst bewerkt:

Toon

Belezen gebruiker
Bedoel je dus,
met serotonine zeg maar dat je die aanmaakt in het lichaam vervolgens breekt die serotonine af omdat het giftig is? Ik leg het dus niet goed uit, me vraag. Ongeveer.
Elke stof wordt gemetaboliseerd in het lichaam, dus afgebroken. Maar zeker niet omdat het giftig is! Lichaamseigen of ingenomen serotonine ( moderne antidepressiva die onder de noemer SSRI oftewel selective serotonin reupper inhibator vallen zijn medicatie die je lichaam stimuleren meer serotonine aan te maken) is zeker niet giftig, in tegendeel, je moet een voldoende dosis (lichaamseigen) serotonine in je systeem hebben of je wordt depressief.

Paddo's werken op dezelfde neuroreceptoren als serotonine.

Het metaboliet van serotonine is overigens 5-hydroxyindol-azijnzuur (5-HIAA)

Alle drugstests inclusief legale medicijnen en lichaamseigen stoffen worden uitgevoerd door het metaboliet van het product op te sporen in urine of bloed en niet het product zelf.

Laatst bewerkt:

Mezelf

DF Staff
Forumleiding
Moderator
( moderne antidepressiva die onder de noemer SSRI oftewel selective serotonin reupper inhibator vallen zijn medicatie die je lichaam stimuleren meer serotonine aan te maken)
Sorry hierop toch even een klein kanttekening:
Een SSRI zorgt er niet voor dat je lichaam "meer" serotonine aan gaat maken.
Een SSRI remt selectief de heropname van serotonine in het presynaptische neuron. Hierdoor neemt de beschikbaarheid van serotonine toe. Dit komt dus omdat de heropname wordt geremd waardoor er meer serotonine in je hersentjes blijft zitten.

Toon

Belezen gebruiker
Sorry hierop toch even een klein kanttekening:
Een SSRI zorgt er niet voor dat je lichaam "meer" serotonine aan gaat maken. Ik had moeten zeggen dat er dan meer serotonine beschikbaar wordt.
Een SSRI remt selectief de heropname van serotonine in het presynaptische neuron. Hierdoor neemt de beschikbaarheid van serotonine toe. Dit komt dus omdat de heropname wordt geremd waardoor er meer serotonine in je hersentjes blijft zitten.
Jij bent me er toch eentje hoor. Inderdaad zegt de term reupper inhibator het al zelf, ik wilde het wat simpeler houden voor de doorsnee lezer. Ik had ook kunnen zeggen dat er meer serotonine beschikbaar wordt voor je receptoren.
Maar misschien moet ik dat niet meer doen en in ieder geval heb jij hier weer een waardevolle toevoeging gedaan!

Oxie

Newbie
Bijzonder mooi report met leuke details en uitleg!

Ik heb gister zo'n mCkennaii kweeksetje gekocht om uit te proberen, dus zodoende kwam ik op dit report uit.
Dat 'loop' stukje doet mij denken aan een LSD trip die ik een keer heb gehad. Hierbij lag ik in bed waar ik gebombardeerd werd met 'egyptische tekens'. Zeg 10 beelden in 3 seconden.

Ik heb het idee dat verschillende paddo's je in een verschillend bewustzijnsstuk kunnen draperen. Bijvoorbeeld verschillen in 'Himalaya, Atlantis, Rain, dragons dynamite' hadden voor mij allemaal een specifieke tendens. Als ik het zou moeten omschrijven dan was himalaya 'hoog', atlantis subtiel en zacht, rain meer omgevingsgericht en dragonsdynamite met veel power. Maar wellicht is dat wat mijn geest er van wilde maken... :)

Bovenaan