90% vd wiet bevat pesticiden?

Discussie in 'De coffeeshop' gestart door Albatross, 5 jan 2017.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. Albatross

Albatross Experimenterende gebruiker

2. Psychedelibee

Psychedelibee DF Staff Medewerker Moderator

Ik heb het ook gezien gisteren. Ben blij dat ze het eindelijk over legalisatie als oplossing hebben, ipv dit als argument gebruiken voor verdere criminalisering.

Eigen kweek of iemand kennen die kweekt is voorlopig wel de enige manier om zeker te weten dat je geen troep binnen krijgt.

3. oortjes

oortjes Bewuste gebruiker Tripreport Analist

geld dat dan alleen voor wiet of ook voor hasj?

4. kokosmakroon900

kokosmakroon900 Bewuste gebruiker

Dat geldt ook voor hasj lijkt mij. In het proces van hasj maken kan ik me geen handeling bedenken waar de pesticiden mogelijk worden verwijderd.

5. Psychedelibee

Psychedelibee DF Staff Medewerker Moderator

De meeste hasj wordt geïmporteerd uit Marokko of zuid Azië, of ze daar ook pesticiden bij het kweken gebruiken weten we niet. Weet ook niet of daarvan samples zijn genomen in dit onderzoek.

Voor nederhasj kun je er in ieder geval vanuit gaan dat het waarschijnlijk ook pesticiden bevat.

6. Tijdloos

Tijdloos DF Staff Medewerker Moderator

Dat wordt weer de softtax daar weet ik tenminste waar en hoe het is gegroeid, jammer dat ze dit doen voor "coffeeshop" wiet..
    Pluspunt dit is goedkoper en smaakt beter , liefst neem ik zelf 5 planten zodra het lente wordt.

7. kokosmakroon900

Ik had deze zomer wat plantjes. kan gewoon tot volgende zomer genieten van zelfgekweekte wiet. Geeft heel andere ervaring als het je eigen is, echt een aanrader om te doen! :grin:

8. Tijdloos

Wauw een mooie oogst heb je. Zal wel wat tips vragen aan een vriendin.
    Had je dat met 5 planten ?
    Kijk aan dat zou prettig zijn :grin:

9. kokosmakroon900

Ik had van 3 planten 180 gram gedroogd. Op het laatste wel wat toprot. Maar dat blijkt bijna onvermijdelijk te zijn in Nederland als je buiten kweekt. Vorige zomer was ook mijn eerste keer. Is eigenlijk heel makkelijk, gewoon lekker veel zon geven en als het onder de 15 graden geraakt ze binnen zetten, thats it! oja en wat water kan geen kwaad :grin:

10. Tijdloos

Thanks ga dan nog even wachten tot er zon komt :wink:

11. Zweibeiner

Zweibeiner Belezen gebruiker

Let wel op waar je ze zet, de mijne zijn gestolen :smilingimp: . Daarna niet meer gedaan, geen zin in onwelkome bezoekers.

12. kokosmakroon900

Misschien wat schrikdraad neerzetten rondom je planten? :wink:

13. Zweibeiner

Zweibeiner Belezen gebruiker

Klinkt als een plan waar ik van kan genieten, heb alleen ook 2 honden (jaja, lekker nuttig voor de waak haha) en een hondenluik. En mijn honden pijn zien hebben (of de kans dat het kan gebeuren) is dan weer niet zo'n genot.
    Mijn buren zijn achterdochtig dus ik had wel mooie foto's en beelden van de helden.

Deel Deze Pagina