aan dood ontsnapt

it'sme

Belezen gebruiker
Wel goed dat je het zelf hebt ingezien en hulp erbij hebt gezocht :wink: Goed zo! Op die manier kom je er wel. Maar de verslaving is vaak niet het hoofd-probleem. Meestal raak je juist gevoelig voor drugs en kun je je erin verliezen als er andere problemen zijn.
Succes! :wink:

Edblok

Newbie
7 weken is een begin. Bij mij bleek 5 maanden een begin te zijn, maar omdat de situatie waarin ik verkeerde waardoor ik drugs wil nemen niet is veranderd, heb ik wel weer zo nu en dan terugvallen. Wel merk ik dat ik daarna weer makkelijker dan vroeger het abstinent blijven kan oppaken. ALs je EEN keer een tijd bent gestopt, kan je het daarna een stuk makkelijker, vooral omdat de paniek ontbreekt, je weet nu wat er gaan gebeuren wanneer je stopt. Bij mij is het vooral zo dat ik nu de rust kan vinden in het feit dat ik nu weet ook zonder drank en een blowtje prima te kunnen slapen bijvoorbeeld, en het besef dat ik me morgenochtend fris en helder voel sterkt me ook. Maar dan nog, soms wordt de chaos en stress me teveel en doe ik het toch, omdat ik vind dat ik soms even een avond die ellende niet 'verdien'. Zo dubbel is t allemaal. Dus 7 weken is al een stuk controle, maar nog geen overwinning. Je bent zoeizo goed bezig :wave:

clockcable

Bewuste gebruiker
gia79 zei:
tis een bizarre les inderdaad... was erg cynisch laatste tijd, vaste uitspraken waren... als mensen aan me vroegen wanneer ik zou stoppen. Ik ga niet stoppen, het stopt mij... of als ze vroegen, doe rustig aan... tussen 6 planken heb ik rust... Alle signalen voorbij... werd onverschillig van gebruiken.

Das een mooie :grin:

Fishhead0707

Wijs gebruiker
Heftig, glazendeuren kunnen inderdaad flink wat problemen veroorzaken.

Laats was een jongen door een glazendeur gegaan en toen naar beneden gevallen vanaf het balkon, helaas betekende dat het einde voor hem.

Ik geloof graag dat dit je met beide benen op de grond zet. Ik zou zeggen ga ervoor en hou het vol.

weed_smoker

Experimenterende gebruiker
Bijna aan de dood ontsnapt voor de 3de keer was afgelopen november. was 3 uur s' ochtends. zat in de auto naast (toendertijd) een goede vriend van me. hij claimde nuchter te zijn, maar was net zo stoned en panja als ik was. het regende buiten en hij reed gewoon 100 km +-. vervolgens knalde hij een sloot in. we waren allebei even van de kaart, maar toen ik bij kwam stroomde de auto vol water en snel! dus heb snel die vriend wakker gemaakt, en samen probeerden we de deuren open te maken....ging niet! dus wij gordel los maken, vielen we op ons paasei :xtc: ,toen de voorruit eruit getrapt met moeite en de zinkende auto uitgekropen.

Fishhead0707

Wijs gebruiker
weed_smoker zei:
Bijna aan de dood ontsnapt voor de 3de keer was afgelopen november. was 3 uur s' ochtends. zat in de auto naast (toendertijd) een goede vriend van me. hij claimde nuchter te zijn, maar was net zo stoned en panja als ik was. het regende buiten en hij reed gewoon 100 km +-. vervolgens knalde hij een sloot in. we waren allebei even van de kaart, maar toen ik bij kwam stroomde de auto vol water en snel! dus heb snel die vriend wakker gemaakt, en samen probeerden we de deuren open te maken....ging niet! dus wij gordel los maken, vielen we op ons paasei :xtc: ,toen de voorruit eruit getrapt met moeite en de zinkende auto uitgekropen.

Heftige shit man... Maar dus al 2 maal eerder zoiets meegemaakt?

Ja onder invloed achter het stuur blijft gevaarlijk. Ik heb 1 keer een ongeluk meegemaakt met iemand die onder invoed achter het stuur zat. Gelukkig zonder kleerscheuren van af gekomen.

weed_smoker

Fishhead0707 zei:
Heftige shit man... Maar dus al 2 maal eerder zoiets meegemaakt?

Ja onder invloed achter het stuur blijft gevaarlijk. Ik heb 1 keer een ongeluk meegemaakt met iemand die onder invoed achter het stuur zat. Gelukkig zonder kleerscheuren van af gekomen.

ja, maar met deze heb ik wel de meeste geluk gehad. en het was die nacht nog extra koud buiten :( zooo dat was ff afzien

gia79

Ben ik weer...
vanaf half mei ben ik helemaal clean, coke heb ik nooit meer aangeraakt. Helaas ben ik vanaf april wel weer overmatig gaan blowen tot half mei dus. Toen ben ik in een drugspsychose geraakt. Daaroverheen een psychose. Nu ben ik 6 weken weer thuis na een opname in de psychiatrie. Ben nu pas echt sterk, maar ben al mijn vrienden kwijt. Het waren achteraf geen echte vrienden. Nu super eenzaam, maar medicatie als seroquel en haldol houden me op t rechte pad. Het kan wel, zou ik zeggen, hoe gun ik niemand. Heb geen hyves meer en zelfs mn mobiel is al maanden niet meer aangeraakt. Nieuw nummer. Ook van mn sms verslaving af ondertussen... grtz Anne-Marie

gia79

1 jaar clean :rockband: Ben weer eens op t forum... wil wat helpen met mijn ervaringen te delen.
Voor dit een succesverhaal lijkt... geloof me, het is nog steeds zo ontzettend moeilijk!!!!!!!!

gia79

mensen die me steunden, ik ben nog steeds van de drugs af, yeah alweer dik twee jaar, met 13 begonnen dus is wel een verandering. Of t bevalt??? Ik leer kleine dingen meer en meer waarderen. Ik gebruikte niet met goede redenen en dan heb je echt een probleem. Ik denk erover alles eens op te schrijven. Maybe leren anderen daarvan, want hier op het forum zijn al genoeg positieve verhalen, die overigens wel leuk vind te lezen. Gia :wave:

Sigma

Newbie
gia79 zei:
... waren ook niet aardig in t ziekenhuis. Diepe schaamte...

Als prehospitaal hulpverleners sparen wij onze empathie en sympathie ook op voor mensen die niet door hun eigen domme schuld in de vernieling hangen... hopelijk komt de boodschap dan ook wat beter en harder aan :wink:

Bovenaan