Aanrader: paddo thee

evil_kermit

Bewuste gebruiker
Paddothee maken voor DUMMIES

STAP 1: Ga naaar een smarthshop en koop je desgewenste paddestoeltjes.In mijn gevalmexicaantjes uit de locomotief in Terneuzen.

STAP 2: Snij de paddestoelen in kleine stukjes en kies eventueel een theesoort voor de smaak.

STAP 3: Doe de paddestoelen en de thee in de theehouder.

STAP 4: Zet water op het vuur en begin het op te warmen.Zodra er zich een hoeveelheid waterdamp begint te vormen en er kleine belletjes in het water zitten haal van het vuur.Gebruik GEEN waterkoker!!!

STAP 5: Giet het water in de theepot en doe er de theehouder bij.Laat dan +-20min trekken.

STAP 6: Na 20min is de thee klaar om te drinken,gezondheid.

STAP 7: Maak het gezellig in het salon met een aantal kaarsen en nestel je op de bank.

STAP 8: Probeer tijdens de trip enkele dingen te onthouden en schrijf ze eventueel op.Post dit nadien op het forum zodat de anderen er ook iets aan hebben.

Zo rond 21u heb ik 2 koppen thee gedronken en heb ik me gezellig op de bank genesteld.Na een half uurtje kreeg ik het gevoel alsof ik niet meer uit de zetel kon komen omdat mijn spieren zo slap als iets waren.Ik had ook weinig gevoel in men vingers en kreeg een aangename warmte over me heen.Kort nadien begon er een film op tv:National Treasure.Toen de film een goeie 20 min bezig was werd ik echt meegezogen in het verhaal en de tijdsgeest van die tijd (de fundamenten van het moderne Amerika).Als het reclameblok zich aandiende verschoot ik me echt een bult,omdat ik helemaal niet meer wist dat het een film op tv was.Ik zag op een gegeven ogenblik in een soort tunnelzicht en kon enkel het beeld op tv zuiver zien en lette ook op alle mogelijke details in de film die je anders nooit zou zien.De rest van de kamer zag ik 4-5 keer na elkaar en ook zeer mooie cirkelbewegingen waren merkbaar.Het waren voor mij persoonlijk geen zware paddestoelen en het zou gerust nog wat zwaarder mogen geweest zijn.Heb nog een 2e film gezien maar toen was het beste al achter de rug.Op een gegeven ogenblik ook een soort kring van kussens gemaakt op de grond om dan op te gaan liggen en vandaar uit door mijn veluxraam naar de sterren te kunnen kijken.Als ik er nu zo over nadenk vind ik dat je met paddo’s een beetje terug gaat naar je kinderjaren.Ik heb regelmatig flashbacks gehad uit men kindertijd en dat vond ik op ze’n minst merkwaardig maar wel mooi om nog eens te zien.Rond 3u ben ik in mijn bed gekropen maar nog zeker 2u liggen dromen en nadenken over alle daagse dingen die ik beter zou kunnen aanpakken.Die nacht niet echt lekker geslapen en de dag nadien ook met hoofdpijn wakker geworden maar dat zal allicht gelegen hebben dat naast de thee ik zéér weinig meer gedronken heb en wat uitgedroogd ben wakker geworden.Dus ik kan best concluderen dat het nog eens een fijne paddotijd is geweest.De rest van thee zit in de diepfries voor andere keer.

kapitein-x

Wijs gebruiker
Tripreporter
Leuk man, zo'n duidelijke beschrijving met foto's! Ik heb er zelf ook wel is over gedacht om een recept te plaatsen met foto's. Maar nu hoeft dat dus niet meer. :)
(Mijn methode: Nadat het water goed heet is geworden (kleine bubbeltjes, ik denk minimaal 85 graden) voeg ik de paddo's toe en laat ik het trekken terwijl het op zéér laag vuur staat. Ook 20 minuten. Ik roer af en toe wat. En voor ik de paddosmurrie wegdoen knijp ik het nog even flink uit. Zo zijn er bij iedereen weer wat nuanceverschillen. )

Paddothee is :sunglasses:

O.a. het mooie aan paddothee vind ik dat je gewoon relaxed met een kopje op de bank kunt zitten, lekker wegnippen. En de smaak is heel acceptabel.

Twilight

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Waarom eigenlijk geen waterkoker?
Dat had ik laatst gedaan. Ik moet zeggen dat ik dat over die waterkoker daar voor al had gelezen, maar ik hield rekening met wanneer het water kookte. Ik stopte het ding voordat het het kookpunt bereikte. Dit kan toch ook gewoon?
Is de reden voor geen waterkoker puur omdat je minder controle hebt over de temperatuur van het water of is er iets anders?

Escoban

Bewuste gebruiker
De reden waarom ik geen waterkoker gebruik is omdat ik net als Kapitein_x mijn paddo thee altijd zo'n 20 minuten op zacht vuur laat staan.

Bij Evil_kermits guide zal het waarschijnlijk inderdaad over je tekort aan controle over de temperatuur gaan. Heel veel waterkokers kunnen echt in no time op 100 graden zitten.

evil_kermit

Bewuste gebruiker
Escoban zei:
De reden waarom ik geen waterkoker gebruik is omdat ik net als Kapitein_x mijn paddo thee altijd zo'n 20 minuten op zacht vuur laat staan.

Bij Evil_kermits guide zal het waarschijnlijk inderdaad over je tekort aan controle over de temperatuur gaan. Heel veel waterkokers kunnen echt in no time op 100 graden zitten.

dat is helemaal juist geraden.

Ceko

Belezen gebruiker
Ik heb ze tot nu toe altijd in de champignonnensoep gegooid, was goed weg te krijgen. Maar ik krijg altijd kotsneigingen tijdens de trip en ga door dat misselijke gevoel heel erg op mijn lichaam letten. Ik zou het wel eens anders willen, dus ik hoop dat de thee hier verandering in brengt. Volgende keer dus paddo-thee voor mij!

En de vruchten-paddo mix lijkt me eigenlijk ook erg lekker, ik krijg er helemaal trek van :)

Spatzi

Belezen gebruiker
Iemand wel een geprobeerd om een wiet/paddothee combi te maken? Ben benieuwt of dat, naast een veilig ook een prettige en succesvolle uitwerking heeft. M'n wietpijpje is toch zo'n beetje standaard aanwezig bij m'n paddotrips....

DrippTone

Badass junkie
Tripreporter
Ik zie hier dat de meeste hun theezakje in het water hangen als de paddo er ook al in zit. Lijkt me handiger om eerst je thee te trekken(2 a 3 min) en daarna de paddo's toe te voegen en die 20 min te laten trekken. Puur om de reden dat er anders ook een klein beetje werkzame stof in het thee zakje trekt, en dat is naar mijn mening toch een beetje zonde.

Over het weg gooien van de overige paddo drap, ik denk niet dat je alles uit de paddo haalt met de thee, dus ik zelf eet de paddo's er ook gewoon bij op. Zou eens de gebruikte paddo's moeten bewaren en later een keer kijken of daar nog op te trippen valt, dan weet je meteen of er nog stof achterblijft of niet.
@ kapitein-x, gierig of niet, vind het toch maar wat zonde als er van die heerlijke Psilocybine verloren gaat. :openmouth: :openmouth:

Maar goed, iedereen heeft zijn eigen manier. Kwa thee zetten zou ik zeggen:
1 Gedroogde paddo's vermalen tot stof/gruis, in een vijzel of koffiemolen.
2 Breng water aan de kook, en hang er je thee naar keuze in(mijn favoriet bosbes of gewoon een sterke kruiden thee). Laat de thee maar lekker sterk worden(5min trekken).
3 Het is nu zo'n 5 minuten geleden dat je thee heeft gekookt, dus is hij waarschijnlijk genoeg afgekoeld om er nu het paddo stof aan toe te voegen.
4 Zo'n 10 minuten laten trekken, en goed roeren.
5 Nu is je thee nog maar net warm dus snel op drinken en lekker trippen!
* Hoe langer je de thee in je mond houd hoe beter, in de mond word al veel van de Psilocybine opgenomen. Dat is beter dan als je het allemaal in je maag laat opnemen.

Het Tutti-frutti idee van loadrunner vind ik opzich een geniale oplossing voor verse paddo's, die ga ik zeker een keer proberen! :hearteyes:

kapitein-x

Wijs gebruiker
Tripreporter
^Dank voor je recept. :)

Maar ik zou (in zijn algemeenheid) wel willen toevoegen dat ik vind dat de meeste mensen iets te bang zijn voor hitte als het op paddothee aankomt.

Blijkbaar is er ooit is ergens gepubliceerd dat de werkzame stof(fen) in paddo's niet goed tegen hitte kunnen. En daar zal ongetwijfeld een kern van waarheid in zitten. En vervolgens is dit verhaal zijn eigen leven gaan leiden, met als gevolg dat je soms hoort dat als de paddo's ook maar even in aanraking komen met kokend water, dat dit dan desastreuze gevolgen heeft voor de werkzaamheid van de thee. En zodoende laten veel mensen hun water eerst flink afkoelen.

Maar het zou jammer zijn als mensen door die 'angst' voor hitte te veel de andere kant uitschieten, dus de thee te slap trekken. Want zo af en toe lees ik toch wel is dat mensen bijvoorbeeld met halfafgekoeld water uit een waterkoker een theetje proberen te maken, en vervolgens teleurgesteld zijn over het resultaat. En dat is spijtig.

Ik weet uit eigen ervaring dat paddo's best tegen een stootje kunnen. Ik heb mijn recept uit 'Uit Je Bol' gehaald. En ik heb er alleen nog maar geslaagde ervaringen mee gehad, dat wil zeggen, dat ik een sterk effect waarneem. Het is niet ongewoon dat ik binnen een kwartier a 20 minuten al flink aan het trippen ben.

Hier het betreffende recept: " Neem per persoon [...] een groot glas water of kruidenthee. Breng het water in een pan aan de kook. Laat de paddenstoelen twintig minuten trekken op een laag pitje (zodat er slechts af en toe een luchtbelletje van de bodem opstijgt). Voeg een smakelijke kruidenthee toe. Niet zoet maken."
Mijn toevoeging aan het recept: zorg dat je de paddestoelen lekker fijn snijdt en roer ongeveer iedere minuut even, zodat het lekker beweegt.
En ik vind het zelf aan te raden om het 'met liefde' te bereiden. Ik geloof echt dat dit invloed heeft op het eindresultaat.

Dit is natuurlijk ook maar een mogelijkheid. Maar het is wel een recept waar ik bijna van durf te garanderen dat je een sterk effect zult bemerken.

Frisian User

Belezen gebruiker
Hmm, wij hadden gister Paddo Snert gemaakt, niet voor herhaling vatbaar :P

6 gram gedroogde paddo's in wat water laten trekken (uiteraard verwarmen)
en toen snert in 2 bekers gedaan (poeder)
toen de paddo thee erbij en opdrinken

DAT IS IETS WAT IK NOOOIT MEER DOE !
echt verschrikkelijk smerig, droog zijn ze beter naar binnen te werken dan nat.. maar snert is echt niet te doen, terwijl ik van snert houd..

maar aan het begin van de trip begon ik wat paranoia te worden en niet zuinig ook, werd bang etc dus maar naar de WC gegaan en de boel uitgekotst
daarna ook direkt een stuk beter en lekker genoten van het vuurwerk en ons nog een uur oid vermaakt met een stuk opgeschoten vuurwerk (voetballen :tearsofjoy: )

Een zware trip is niet aan te raden voor oud en nieuw :P

Bovenaan