Aanrader qua muziek?

Mchammer zei:
Waterpijp zei:
ff ontopic:

Ik geloof niet dat er in de muziek van hardcore ene sfeer zit... of wel, tis muziek wat een "beat" heeft, met dat is alles ook meteen gezegd...

denk dat je niet echt weet waar je over praat

Weet heel goed waar ik over praat en weet dat het een mening is, maar kom op, in de 60er jaren had je die muziek al en spacete alle hippies op de muziek, en nou vinden jullie het raar dat dat nog steeds het geval is? probeer het een keer, laat het over je heen komen, maar jullie hebben waarschijnlijk nooit dat album waar ik het over heb gehoord, en ik heb zeker meerdere keren hardcore aan moetenhoren en ik MOET zeggen dat ik het herrie vind En zoals hier iemand zegt : op die muziek moet alles kapot, dat is te merken hey, check al die gabbers, nou leuk volk.. NOT! en dan wil ik niet zeggen dat iedereen zo is, maar geloof mij, ik heb ook enig ervaring met mensen...:S

Mchammer zei:
tja of het toeneemt het gebruik weet ik niet zeker. denk het haast wel. opzich vind ik dat wel jammer dat het zo met drugs word samengebracht. vaak word ook gezegd dat het bij elkaar hoort. daardoor heeft de hardcore scene ook een redelijke slechte naam. wie hardcore zegt zegt drugs. jammer vind ik dat toch wel

Wie hardcore zegt zegt drugs, jij weet niet wat je zegt... ik heb zat mensen in me klas zitten die HC 4 life zijn :S maar die moeten echt niks van drugs weten... alcohol das het enigste.

[quote="Waterpijp in de 60er jaren had je die muziek al en spacete alle hippies op de muziek, en nou vinden jullie het raar dat dat nog steeds het geval is? probeer het een keer, laat het over je heen komen, maar jullie hebben waarschijnlijk nooit dat album waar ik het over heb gehoord, [/quote]

Ik neem aan dat je het over bands als Jefferson Airplane hebt...Ik moet zeggen dat ik daar ook een stuk liever naar luister dan naar hardcore. Maar als mensen van deze generatie muziek van 40 jaar geleden niet weten te waarderen is dat misschoen nog wel minder gek dan dat mensen van deze generatie de moderne muziek niet goed genoeg voor zichzelf vinden. Als 1000'en mensen op een bepaalde muziekstijl losgaan zal die stijl toch wel wat hebben lijkt me...

Mchammer zei:
Deranged zei:
Ik kan wel betere muziek maken dan hardcore hoor. :rock:

ik heb het gevoel dat je niet eens weet wat het nu is. jij denkt aan een constante dreun en dat is het dan. het is veel meer dan dat. de breaks ertussen soms zelfs afkomstig van stukjes uit jouw pink floyd :eek: jah zeker dat komt ook voor in hardcore. en het gekke is nog die mensen vinden de breaks geweldig om daarna weer heerlijk te horen dat de bass er weer in knalt en heerlijk uit hun dak gaan.

Maar ey, ik had het over stoner muziek eigenlijk.. niet van die pep muziek ..

Waarschijnlijk ken je wel wat nummers van ze...
Ik hou er trouwens niet echt van hoor...heb het alleen liever dan hardcore :P
Ik zou je eerder bands als velvet underground aanraden. Of Neil Young.

Jefferson Airplane hm hebben zij niet dat nr gemaakt wat in Fear and Loathing voorkomt? Echt een geweldig nummer dat :) . Alleen wat die gast zegt over een konijn dat zijn eigen hoofd afbijt, dat kan ik er echt niet uithalen hahaa. Wel iets over Alice in wonderland en mushrooms.

Don't you want somebody to loveee, doooon't you need somebody to love! Heerlijk :) is idd van hen. En white rabbit hoor je ook in F & L

gorillaz heeft toch ook wel leipe beats af en toe
en natuurlijk de standaard rap nr's daar kan ik ook wel lekker op spacen :)

Hmm, ik hou er niet echt van eerlijk gezegd...vind het een beetje overdreven hippiemuziek...Heb toch liever Velvet Underground.

Mchammer zei:
tja of het toeneemt het gebruik weet ik niet zeker. denk het haast wel. opzich vind ik dat wel jammer dat het zo met drugs word samengebracht. vaak word ook gezegd dat het bij elkaar hoort. daardoor heeft de hardcore scene ook een redelijke slechte naam. wie hardcore zegt zegt drugs. jammer vind ik dat toch wel
goh goa heeft hetzelfde beeld hoor.. Iedereen heeft ook zo'n beeld dat goa allemaal om drugs gaat.. Als je hardcore zegt dan denken ze aan xtc en speed en als je goa zegt denkt iedereen aan LSD en xtc.. ok er wordt daar misschien wat meer drugs gebruikt dan op andere feesten (alhoewel ik op dnb en techno ook vele stuikhoofden zie), maar het gata er em toch echt niet om de drugs maar om de sfeer en de muziek..

vind de gorillaz wel tof de laatste tijd. bepaalde rap (geen 50 cent en dat soort figuren) zelfs madonna vind ik goed te doen de laaste tijd :).

Mijn muziek om stoned naar te luisteren is eigenlijk alles van blues/jazz en rock waarin geïnproviseerd word, dus meestal ook livemuziek: Jimi Hendrix, Steve Lukather, Deep Purple, Led Zeppelin. Eigenlijk alle blues/rock uit de jaren 60/70 is tof, zoals Cream, Hawkwind, Frank Zappa natuurlijk. Andere muziek die ik leuk vind is St Germain, Fun Lovin Criminals, Perfect Circle, en nog wat onbekende bandjes.

Krs zei:
zelfs madonna vind ik goed te doen de laaste tijd :).

Haha, stoned is volgens mij bijna alles wel leuk. Ik vond laatst zelfs de Sugababes leuk om naar te luisteren! :eek:

Krs zei:
vind de gorillaz wel tof de laatste tijd. bepaalde rap (geen 50 cent en dat soort figuren) zelfs madonna vind ik goed te doen de laaste tijd :).

Madonna is ook helemaal niet slecht!
Kent iemand Ray of Light? Echt een goede plaat!

ik vind t altijd wel lekker om voor mij bekende nummers te horen zodat ik weet waar t over gaat. Als ik dan onbekende muziek hoor krijg ik meestal zo'n creepy gevoel, dat me iets wordt vertelt maar dat ik niet begrijp wat hahaha
maar wat ik dan wel lekker vind luister is alan parson, marillion

madonna vind ik ook niet slecht maar als ik haar muziek hoor komt het zo fake house/trance over.. zo ene commerciele versie, maar toch vind ik het best wel ok.. zeker voro iemand die al zo lang in de muziek zit

Echte essentieele stoneralbums zijn natuurlijk Mirage en The Snow Goose van Camel. Rook een jointje, zet de cd aan en laat je meevoeren. :love:

Deranged zei:
Echte essentieele stoneralbums zijn natuurlijk Mirage en The Snow Goose van Camel. Rook een jointje, zet de cd aan en laat je meevoeren. :love:

Mirage is een geweldig album, en als je die leuk vind, kun je hun eerste plaat 'Camel' vast en zeker ook waarderen.

Baukereg zei:
Mijn muziek om stoned naar te luisteren is eigenlijk alles van blues/jazz en rock waarin geïnproviseerd word, dus meestal ook livemuziek: Jimi Hendrix, Steve Lukather, Deep Purple, Led Zeppelin. Eigenlijk alle blues/rock uit de jaren 60/70 is tof, zoals Cream, Hawkwind, Frank Zappa natuurlijk. Andere muziek die ik leuk vind is St Germain, Fun Lovin Criminals, Perfect Circle, en nog wat onbekende bandjes.

Krs zei:
zelfs madonna vind ik goed te doen de laaste tijd :).

Haha, stoned is volgens mij bijna alles wel leuk. Ik vond laatst zelfs de Sugababes leuk om naar te luisteren! :eek:

Nee echt niet, alles is echt niet leuk stoned, ik word depri van hardcore en heel erg depri van die nederlands talige shit.. hmm, daar wordt ik eigenlijk altijd wel depri van, ben je aan het werk hoor je weer zo'n kkl*te nummer van blof met een streepje door de o

Emo zei:
50 - cent is wel ernstig commercieel geworden
dat is pas jammer :eek:
is hij niet geworden .. is hij altijd al geweest!

muziek waar ik laatste tijd veel naar luister:
jack johnson
coldplay
bush
john frusciante
nirvana unplugged gedoe .. houd niet van hun officiele albums
opgezwolle
D.A.C.

Als je bush leuk vind is Institute misschien ook wel een aanrader, bush is gestopt maar de frontman heeft institute opgezet.

Deranged zei:

Jij vond wiet toch geen reet meer aan? :s

Naja, ik vind de happy nummers van madonna ook altijd super chill om te luisteren, heerlijk die geluidjes zoals in: Holiday en Spotlight :)

Waterpijp zei:
Als je bush leuk vind is Institute misschien ook wel een aanrader, bush is gestopt maar de frontman heeft institute opgezet.
m'n broer heeft het op z'n computer dus ben het nu aan het luisteren :)
klinkt tot nu toe goed :)

Baukereg zei:
Deranged zei:

Mirage is een geweldig album, en als je die leuk vind, kun je hun eerste plaat 'Camel' vast en zeker ook waarderen.
Heb hem nu en hij is inderdaad uitstekend, een ander meesterwerk van hun is Moonmadness. Stuk voor stuk geweldige trip albums.

Ze zijn na Moonmadness een hele andere richting in geslagen waar ik zelf ook niet kapot van ben, met hun eerste 4 albums kan je absoluut niet missen. :wave:

als ik geblowd heb en wil lekker chillen thuis dan leg ik liever wat vette drumnbass op. de melodie en de muziek lijken dan helemaal in me op te gaan. best wel leuk om dan recht te staan en helemaal te gaan freaken! :stoned:

Vind sowieso al alles beter klinken als ik geblowd heb. Je hoort dingen die je normaal niet hoort. Vooral waar veel verschillende toontje, bliepjes en fonkeltjes inzitten :smoke:

ik vind t altijd kut als er snelle muziek aanstaat,
dat kan ik de tijd niet meer bijhouden,
dan gaat alles heel snel voor mn gevoel, maar als ik dan weer even bij mn positieven kom, lijkt het alsof dat gesprek al uuren is geleden, en alsof ik nog uuren zit te lachen om die ene grap

da's heel erg vervelend
doe mij maar lekkere rustige muziek, beetje slappe rock :)

Terug
Bovenaan