Aanraking met politie i.v.m. online drugs bestellen?

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

Prison

Bewuste gebruiker
Ik heb het allemaal geïnstalleerd en bekeken maar ik heb het niet nodig ik heb de beste spullen al
Ah, weinig ervaring mee dus. Waarom dan zo negatief? Het is voor heel veel mensen een manier om aan bepaalde stoffen te komen die ze normaal niet kunnen krijgen. Niet iedereen beschikt over een goede dealer.

acht.zes

Badass junkie
De Leukste Thuis!
Als je de beste kwaliteit kan regelen maakt het toch helemaal niet uit op welke manier je er aan bent gekomen?

@Zwijgrecht
Laat je niet uit de tent lokken, is het niet waard.

Neo-Shulginist

Bewuste gebruiker
Ik vroeg me af of hier mensen zijn die wel eens in aanraking zijn gekomen met de politie als gevolg van het bestellen van drugs via het dark web.

Je hoort wel eens dat mensen bijvoorbeeld moeten tekenen wanneer de bestelling wordt bezorgd, wat dan op een actie van de politie zou wijzen. Zodra je tekent ben je volgens de wet verantwoordelijk voor de inhoudt van de bestelling. Zijn er mensen die zoiets hebben meegemaakt?

Ook heeft de politie afgelopen jaar verschillende mensen benaderd omdat ze online drugs zouden hebben besteld (zie https://www.rtlnieuws.nl/technieuws/artikel/3858331/politie-brengt-37-kopers-van-drugs-op-darkweb-een-bezoekje). Ik ga ervan uit dat dit maar heel zelden voorkomt, maar je weet maar nooit; iemand hier wie dit ooit is overkomen?

Ben erg benieuwd naar jullie verhalen. En overigens, mocht je nou juist al vaak drugs hebben besteld via het dark web zonder dat daar politie aan te pas is gekomen, schroom dan niet om ook dat te delen!
Soms stuurt de politie wel een smsje naar klanten van een opgepakte drugsdealer. Af en toe wordt er ook een online dealer gepakt. Als hij dan nog adresgegevens heeft rondslingeren dan zou je een telefoontje of bezoekje kunnen krijgen. Maar in Nederland leidt dat zelden tot juridische problemen, zolang je kleine hoeveelheden hebt besteld.

Avīci

Bewuste gebruiker
Soms stuurt de politie wel een smsje naar klanten van een opgepakte drugsdealer. Af en toe wordt er ook een online dealer gepakt. Als hij dan nog adresgegevens heeft rondslingeren dan zou je een telefoontje of bezoekje kunnen krijgen. Maar in Nederland leidt dat zelden tot juridische problemen, zolang je kleine hoeveelheden hebt besteld.
Succes met het overtuigen van bepaalde lieden.

Rebell

Wijs gebruiker
Jullie? Lol. Ik weet waar je op doelt, dat is een chatgroep hier die op DF staat in een of ander topic. Ben er niet via die manier ingekomen, maar via contact met een forumlid met wie ik op dat moment berichte. Er is hier geen sprake van een wij/jullie. Ik zit in een chatgroep omdat ik de mensen apart van mekaar "ken" en het gezellig is. That's it.
Jij begint toch over het lijkt wel wel of ik dit en en dat.
En dan ineens is er geen wij en jullie?
Had de moderaters al aangesproken om je reactie .

Overigens bijzonder knap dat iemand weet dat Dreammarket is overgenomen die het woord bitcoin net kan spellen...
Gewoon weer provenserend waar we klaar mee waren en toch door gaan dus ik ga nu ook weer mijn ongezouten mening geven want blijkbaar interesseert het ze niks.
Lopen te dreigen met een ban maar ondertussen laten ze bepaalde figuren alles zeggen en degene die ze mogen of onderlingen contacten mee onderhouden alles zeggen.
Zwaar onprofessioneel.
Maar goed.

Je begint zelf en dan is het ineens niet zo?.....

Jen

Belezen gebruiker
Jullie? Lol. Ik weet waar je op doelt, dat is een chatgroep hier die op DF staat in een of ander topic. Ben er niet via die manier ingekomen, maar via contact met een forumlid met wie ik op dat moment berichte. Er is hier geen sprake van een wij/jullie. Ik zit in een chatgroep omdat ik de mensen apart van mekaar "ken" en het gezellig is. That's it.
Omdat er waarschuwingen worden gegeven en dat ik acht.zes hoor zeggen dat hij jou wel in de kik groep spreekt over wat er is gezegt
En daarna de aanval weer begint van de zelfde groep waar jullie in zitten aan de zelfde personen

Het lijkt wel of je twee tweelingbroertjes tegen elkaar hoor praten :wink:

Overigens bijzonder knap dat iemand weet dat Dreammarket is overgenomen die het woord bitcoin net kan spellen...
Wat wil je hier allemaal mee zegen ik dacht dat we klaar waren met kleineren enzo ferir heeft daar een duidelijke waarschuwingen voor gegeven onder mijn topic en dat gelde voor iedereen
@Fenrir zei je tegen mij

Jen

Belezen gebruiker
Ah, weinig ervaring mee dus. Waarom dan zo negatief? Het is voor heel veel mensen een manier om aan bepaalde stoffen te komen die ze normaal niet kunnen krijgen. Niet iedereen beschikt over een goede dealer.
Omdat er risico's en consequenties gaan konem
Als het ze niet lukt om de grote mannen te pakken gaan ze de kleine aanpakken
Lees die berichten van de politie rechter mensen worden veroordeeld tot 120 werkstraf voor het schelden tegen een boa
Hier gaan ze nog wel een stapje verder in de toekomst

Klanten bij locale dealers krijgen geen problemen als de dealer word gepakt
Ik sms met een nokia met mijn dealer gewoon omdat ik dat fijn vind

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Jij begint toch over het lijkt wel wel of ik dit en en dat.
En dan ineens is er geen wij en jullie?
Had de moderaters al aangesproken om je reactie .

Gewoon weer provenserend waar we klaar mee waren en toch door gaan dus ik ga nu ook weer mijn ongezouten mening geven want blijkbaar interesseert het ze niks.
Lopen te dreigen met een ban maar ondertussen laten ze bepaalde figuren alles zeggen en degene die ze mogen of onderlingen contacten mee onderhouden alles zeggen.
Zwaar onprofessioneel.
Maar goed.

Je begint zelf en dan is het ineens niet zo?.....
Noem je ons als mods onprofessioneel? Lol, gelukkig is dit dan ook vrijwilligerswerk. Geen doodernstige professie. Daarvoor werken de meesten van ons gewoon iedere dag, waardoor we wel eens iets missen. Of wat minder aandacht kunnen/moeten geven.

Ook bespreken we onderling wat we doen met meldingen en wat niet. Het heeft niks te maken met vriendjespolitiek kan ik je vertellen, en ik ben er eigenlijk ook wel een beetje klaar mee om dat steeds maar weer opnieuw te horen van allerlei kanten en te moeten verdedigen. We doen ons best om iedereen hier gelijk en eerlijk te behandelen en als je het met een beslissing van ons niet eens bent is dat heel vervelend, maar dan kun je dat ook op een minder zure manier communiceren. We hoeven echt niet bedankt te worden maar iets meer begrip en minder wantrouwen af en toe zou fijn zijn.

Geen idee wat er in dat kikgebeuren-groepdinges zoal gebeurt trouwens, ik zit niet in die groep, snap eigenlijk ook niet goed waar dit over gaat.

Nu graag weer een beetje lief tegen tegen elkaar doen en je hoeft je ook niet meteen bij iedere stekelige opmerking van iemand direct op je tenen getrapt te voelen hè...

• Like
Waarderingen: Eik

Rebell

Wijs gebruiker
"Topics waar mensen los gaan op elkaar" = ban.
"Ze hebben weinig zinnigs te melden" =ban.
"Weer dezelfde mensen" = ban.
Ieder ander off topic gemauw en gejammer over leden die je niet mag en wat ze allemaal verkeerd doen = ban.
Commentaar op geruzie van andere leden in een topic, ook al ruzie je zelf niet mee = ban
Dit word er gezegd en dan vervolgens weer een opmerking als dit.
Wat ik gewoon meld want ik ben het ook een beetje zat aan het worden. En vervolgens word het genegeerd.
Ja dan heb ik daar wat op te zeggen!
Sta dan samen op een lijn en ik heb elke keer waarschuwingen gehad dus ga nu ook gewoon mijn gelijk halen.
Zeg ik iets raars dan?
Gewoon duidelijke taal toch.

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Ik haak af, ik snap echt niet meer wat het probleem hier nu precies is. :tongueout:

@Rebell prima joh, wat jij wil. Ik heb genoeg gezegd hierboven.

@De Dunne we kunnen nu eenmaal niet overal continu bans voor gaan uitdelen, zo werkt die sjit niet.

acht.zes

Badass junkie
De Leukste Thuis!
En zo is het! :)

Zwijgrecht

Bewuste gebruiker
Lees die berichten van de politie rechter mensen worden veroordeeld tot 120 werkstraf voor het schelden tegen een boa

Ik zie het verband niet helemaal tussen online iets illegaals bestellen en schelden tegen een boa :)
En 120 uur werkstraf, dan doe je iets niet goed lol

acht.zes

Badass junkie
De Leukste Thuis!
@Zwijgrecht
het gaat hier over drugs bestellen op internet, ik heb ook geen idee wat schelden tegen een BOA daarmee van doen heeft.

Dus laten we het gewoon on-topic houden lieve mensen. :)

Prison

Bewuste gebruiker

Heb je ook wat bronnen om dit te onderstrepen?

Een boa uitschelden is heel iets anders dan anoniem online drugs bestellen via darkweb.

Net zoals klanten bij een lokale dealer geen problemen krijgen bij gebruikershoeveelheden geldt dit net zo hard bij darkweb. Zolang je maar weet wat je doet daar. Net als dat je niet bij Jan en Alleman zomaar in de auto stapt.

Ik snap jullie hetze tegen darkweb niet echt. In onderstaande link wordt inderdaad beschreven dat de politie een bezoekje heeft gebracht aan wat kopers. Echter alleen met een waarschuwing. Dit waren kopers die hun identiteit niet goed verborgen hadden. En op 50.000 transacties, 37 bezoeken en 1 aanhouding (met 150 pillen) lijkt me het aardig safe, als je de regels maar begrijpt.

Edit: deze link https://www.google.nl/amp/s/www.rtlnieuws.nl/technieuws/artikel/3858331/politie-brengt-37-kopers-van-drugs-op-darkweb-een-bezoekje?amp

Fenrir

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
Dit word er gezegd en dan vervolgens weer een opmerking als dit.
Wat ik gewoon meld want ik ben het ook een beetje zat aan het worden. En vervolgens word het genegeerd.
Ja dan heb ik daar wat op te zeggen!
Sta dan samen op een lijn en ik heb elke keer waarschuwingen gehad dus ga nu ook gewoon mijn gelijk halen.
Zeg ik iets raars dan?
Gewoon duidelijke taal toch.
Die waarschuwing is een week geleden gegeven omdat de boel zo uit de spuigaten liep. Omdat iedereen weer normaal deed zijn wij als mods weer wat relaxter geworden, het is voor ons ook niet leuk om boeman te spelen. Als het nodig is gaan we weer strenger optreden en zullen er alsnog bans uitgedeeld worden. Iedereen is voldoende gewaarschuwd.
Fenrir is gewoon nog een jonge hond; overijverig.

Dat leert ie wel af als ie werk heeft. :tonguewink:
Grapjas :tongueout:

שמש

Wijs gebruiker
Ik vroeg me af of hier mensen zijn die wel eens in aanraking zijn gekomen met de politie als gevolg van het bestellen van drugs via het dark web.

Je hoort wel eens dat mensen bijvoorbeeld moeten tekenen wanneer de bestelling wordt bezorgd, wat dan op een actie van de politie zou wijzen. Zodra je tekent ben je volgens de wet verantwoordelijk voor de inhoudt van de bestelling. Zijn er mensen die zoiets hebben meegemaakt?

Ook heeft de politie afgelopen jaar verschillende mensen benaderd omdat ze online drugs zouden hebben besteld (zie https://www.rtlnieuws.nl/technieuws/artikel/3858331/politie-brengt-37-kopers-van-drugs-op-darkweb-een-bezoekje). Ik ga ervan uit dat dit maar heel zelden voorkomt, maar je weet maar nooit; iemand hier wie dit ooit is overkomen?

Ben erg benieuwd naar jullie verhalen. En overigens, mocht je nou juist al vaak drugs hebben besteld via het dark web zonder dat daar politie aan te pas is gekomen, schroom dan niet om ook dat te delen!
Misschien kan @strafrechtzaken.nl iets vertellen of er tot op heden veel kopers / verkopers van drugsgerelateerde darkwebsites door de politie zijn benaderd en /of het vaak voorkomt dat het daadwerkelijk tot een rechtzaak komt?

En zo ja, ging dit over kopers of verkopers?

Laatst bewerkt:

acht.zes

Badass junkie
De Leukste Thuis!
Verwarrend hoor, leden die steeds hun gebruikersnaam en avatar veranderen.

Dat in t midden lijkt nogal op een hakenkruis trouwens, Amfitamientje Power.

שמש

Wijs gebruiker
Verwarrend hoor, leden die steeds hun gebruikersnaam en avatar veranderen.

Dat in t midden lijkt nogal op een hakenkruis trouwens, Amfitamientje Power.
Het is een joodse swastika... Zoek maar op. Zoals je wellicht weet is de swastika een oeroud symbool welke helaas zo'n 10 jaar lang door een groep Duitse fascisten is misbruikt. Echter, wat is een periode van 10 jaar, op de vele duizenden jaren dat dit symbool ten positieve is gebruikt door oa vele religies. Tijd dat de swastika weer wordt gezien in zijn oorspronkelijke betekenis... (komt oorspronkelijk uit het sanskriet en betekent oa 'zon' 'good luck' en 'voorspoed'.)

https://commons.m.wikimedia.org/wiki/File:Jewish_swastika.jpg

Laatst bewerkt:

acht.zes

Badass junkie
De Leukste Thuis!
Ik weet wel dat de swastika veel ouder is dan Nazi Duitsland en een positief symbool was, maar dankzij hen is dat symbool nog voor ik denk de volgende paar eeuwen flink besmeurd. Ik zou er zelf in ieder geval niet me willen worden geassocieerd, dat leidt alleen maar tot misverstanden.

שמש

Wijs gebruiker
Ik weet wel dat de swastika veel ouder is dan Nazi Duitsland en een positief symbool was, maar dankzij hen is dat symbool nog voor ik denk de volgende paar eeuwen flink besmeurd. Ik zou er zelf in ieder geval niet me willen worden geassocieerd, dat leidt alleen maar tot misverstanden.
Ik heb een hekel aan fascisten, laat ik dat voorop stellen. In oa Azië is het nog altijd een symbool voor positieve energie. Dat is hoe ik het graag zie.

MeejheM

Badass junkie
De bedoeling van 'darkweb' sites is anonimiteit. Start je pc op met een sticky met Tails, of een andere secure build. Gebruik een betrouwbare VPN service, en een DNS router die je bevalt, en je surft in elk geval anoniem.

Wanneer je ook nog even rekening houd niet je normale mail adres te gebruiken, te betalen met crypto en niks te laten bezorgen op jouw naam of adres zit je wel goed.

Het hele idee is anoniem te blijven. Als je de regels een beetje kent kun je flikken wat je maar wilt. Als je dan politie aan je deur hebt staan is de kans groot dat het om heel iets anders gaat.

Dus geen bangmakerij opzoeken, maar wat deze mensen fout hebben gedaan. TOR is volledig veilig, zolang je niet vergeet wat voor sporen je nog meer achterlaat.

Zorg liever dat je niet opgelicht wordt.

Amfitamientje Power

Wijs gebruiker
Via darknet heb ik een nieuw “adresje” voor pep gekregen via een regelmatige pepgebruiker.

De pep was zo goed als droog. Na het drogen was er maar 4% gewicht verloren. De pep rook wel erg naar benzine.

Ik heb een klein sample’tje naar het testcentrum gebracht en het resultaat was 72%. Dat is boven mijn verwachtingen voor een anonieme darknetdealer.

De prijs is helemaal ongelooflijk. Voor de prijs van een slof cabbalero plain (8x25 sigaretten) krijg je net zoveel pep als er kwa gewicht in een pakje shag van 50 gram zit.

Helaas mag ik geen namen of prijzen noemen maar deze vendor is helemaal te gek.

Natuurlijk ga ik de pep nog wassen en daarna per gram verpakken in een gripzakje. Daar omheen komt nog een strijkzakje zodat de pep luchtdicht verpakt is en erg lang houdbaar is.

Strijkzakjes zijn erg handig want als ze eenmaal gesloten zijn kan je ze goed afwassen in een bak met sop. Letterlijk geen (drugs)hond die daarna nog kan ruiken dat er drugs in zit.

##runner

Newbie
De bedoeling van 'darkweb' sites is anonimiteit. Start je pc op met een sticky met Tails, of een andere secure build. Gebruik een betrouwbare VPN service, en een DNS router die je bevalt, en je surft in elk geval anoniem.

Wanneer je ook nog even rekening houd niet je normale mail adres te gebruiken, te betalen met crypto en niks te laten bezorgen op jouw naam of adres zit je wel goed.

Het hele idee is anoniem te blijven. Als je de regels een beetje kent kun je flikken wat je maar wilt. Als je dan politie aan je deur hebt staan is de kans groot dat het om heel iets anders gaat.

Dus geen bangmakerij opzoeken, maar wat deze mensen fout hebben gedaan. TOR is volledig veilig, zolang je niet vergeet wat voor sporen je nog meer achterlaat.

Zorg liever dat je niet opgelicht wordt.
Zou apple/mac teveel beveiligen zodat je niet op darkweb geraakt? Tot op bepaalde site geraak ik
Maar niet verder

Rebell

Wijs gebruiker
@strafrechtzaken.nl jullie zijn net nieuw!
Ben ook wel benieuwd wat de consequenties zijn als je 40 gram coke en nog een paar andere dingen besteld per jaar en ze komen er achter..

Hoor niks van jullie..

Incubi666

Belezen gebruiker
Ik.baal er van dat ik bij een bewindvoerder zit kan niet online banken dus ook geen bitcoin en is darkweb via gsm en VPN en tor net zo betrouwbaar als een laptop. Liefste regel ik c9ke of pep gewoon contant maar daar is darkweb niet voor bedoeld.

Jen

Belezen gebruiker
Ik.baal er van dat ik bij een bewindvoerder zit kan niet online banken dus ook geen bitcoin en is darkweb via gsm en VPN en tor net zo betrouwbaar als een laptop. Liefste regel ik c9ke of pep gewoon contant maar daar is darkweb niet voor bedoeld
Prepaid creditcards kan je kopen...
Er zijn opties met paypal..
PaySafe kaarten...

Zo zijn er nog wel meer dingen zonder dat je bewindvoerder zich bemoeid

Incubi666

Belezen gebruiker
Een paysafe card zou idd een optie zijn want online bankieren kan ik dus niet. Prepaid creditcard kan niet wordt gelijk geblokkeerd als ik het op mijn naam aan vraag of koop.
Dus denk paysafe card beste optie.
Of iemand in de buurt zoeken.

Jen

Belezen gebruiker
Een paysafe card zou idd een optie zijn want online bankieren kan ik dus niet. Prepaid creditcard kan niet wordt gelijk geblokkeerd als ik het op mijn naam aan vraag of koop.
Dus denk paysafe card beste optie.
Of iemand in de buurt zoeken
Nee je kan een kredietkaart aanvragen bij Viabuy daar heeft de bank niks mee te maken en niemand anders ook.
Dan ga je naar gwk en stort je daar het geld er op :wink:

Incubi666

Belezen gebruiker
Hmm viabuy h a d daar nog wat lopen... veel misgegaan daar maar zullen zien. Zie idd geen goede rc op de markt voor pep of coke. Enige 2 die waar back in voor wakker kunt maken haha of wakker van blijft.

Undercover Buster

Bewuste gebruiker
@strafrechtzaken.nl jullie zijn net nieuw!
Ben ook wel benieuwd wat de consequenties zijn als je 40 gram coke en nog een paar andere dingen besteld per jaar en ze komen er achter..

Hoor niks van jullie..
Ligt aan de hoeveelheden die je per keer hebt besteld.
Als het 1 gram per keer is en dat een jaar lang is 52 gram, daar doen ze niks aan.
Waarom zouden ze?
Dat is hetzelfde als iedere dag 5 gram wiet bij de coffeeshop halen, dan neb je na een jaar ook meer als een kilo gehaald.
Daar doen ze niks aan. Hebben ze niet eens tijd voor.

En al zouden ze? Met deze hoeveelheden gaat het om gebruikershoeveelheden. Besteden ze geen tijd aan!

Bestel je 40 gram coke tegelijk is het ander verhaal. Dan moet je denken aan 40 uur werkstraf. Tenzij je rondrijdend in je auto met 40 gram aan halfjes betrapt word, of 40 gram en een weegschaal, dan krijg je op zijn hoogst 240 uur werkstraf, echt op zijn hoogst. Al betrappen ze je met een deal van 40 gram, dan nog krijg je niet meer dan de 240 uur werkstraf.

Natuurlijk kan de door jullie getagde strafrecht nu wat anders gaan zeggen maar dan komen ze met maximale straffen aan, en die staan zoals jullie weten vaak haaks op de daadwerkelijke uiteindelijke straf.

Lang verhaal kort : 40 gram coke op heterdaad of 100 pillen of 50 gram pep whatever is in de praktijk een werkstraf.

Incubi666

Belezen gebruiker
Goed om te weten en idd grote hoeveelheden nooit verdelen in gripzakjes anders lijkt het op dealen het zo vaak vr9eger na sluitingstijd 10 gram weed bij een coffeeshop meegekregen ze zeiden wacht na sluitingstijd dan krijg je het mee. Of 30 gram skuff van een vriend mee naar huis vervoeren of ik 1500 pillen in een etalagepop in de auto... Ik wist dat niet eens. Wa5 was ik kwaad toen ik dat hoorde...
Maar was ook nog aan het basen aan het stuur...
Onder het rijden...
Vroeger.. nou pep en coke wish dat ze voor mij voor het oprapen lagen hier in midden van Brabant.
Haha..

Bovenaan