Aantrekkinskracht

greenpower

Bewuste gebruiker
Beste,

Ikzelf ben zeer geintereseerd in psychedelica, ik heb het altijd al mooi gevonden. Eigelijk al zolang ik me kan herineren vind ik het geweldig, de mooie kleuren en vormen van plaatjes. Nu lijkt het me dus ook erg leuk om lsd/paddo's/salvia etc te gebruiken om het echt te ervaren.

In stimuleerende middelen als xtc en coke etc ben ik niet geintereseerd, als ik er nu aan denk hoef ik het helemaal niet terwijl ik maar al te graag lsd zou willen hebben. Maar ik ben de laaste tijd steeds meer en meer in contact gekomen met dit soort middelen. Op feestjes zie ik dat er xtc genomen word en soms ook wel sos gesnoven word. Speed zie ik ook steeds vaker voor komen in mijn omgeving.

Als ik er dan bij ben dan zou ik het zelf toch ook wel graag willen, laatst bijvoorbeeld gingen een paar vrienden van me wat snoepjes halen. En tot mijn grote verbazing wou ik het ook graag! Ik moest mezelf echt dwingen om niet te vragen om er ook een paar voor mij mee tenemen om te proberen.

Dit soort dingen zijn vaker gebeurd en nu ik achter m'n pc zit moet ik er ook echt niet aan denken xtc, pep, sos of wat dan ook te nemen.

Meer mensen die dit hebben? En hoe gaan jullie ermee om?

mvg,
Greenpower

Flugeltje

Wijs gebruiker
Heb het vaak genoeg gedaan. Coke, pep, xtc... het zegt me allemaal niets meer.

Af en toe psychedelica, wiet, alcohol en ghb. Meer heb ik niet meer nodig

Wat me vooral afschrikt aan die middelen, zijn de downmomenten waar je niet omheen kan

Atropa

Bewuste gebruiker
Ik heb het allemaal wel gedaan maar nooit als iets slechts of negatief ervaren. Maar die middelen die jij noemt omvatten voor mij te weinig gevoel, euforie en hartstocht. En dragen niets bij aan m'n kenis en eigen ik op termijn, persoonlijkheid neemt eerder in positiviteit af. Zelfs m'n MDMA ervaringen, laatste 3.5 jaar slechts 1 keer gehad en daarvoor zelden. Maar ondanks de gevoelens schitterend zijn, voelt het chemisch en plastic aan en prik ik er door heen.

Over alcohol, speed en cocaine hoef ik niet eens te beginnen, voelt voor mij aan als verdoving om jezelf makkelijker op de kaart te zetten binnen de omgeving waarin je je bevind.

Als je echt verlicht gevoel en kracht van psychoactieven vast wilt houden op lange termijn, zijn de regels strict en is de mindset essentieel. Maar dan kun je wel af en toe veilig kennis nemen van geestvernauwende middelen zonder dat je hoeft te vrezen voor verslaving of negativisme. En dan zul je ook merken hoe beperkt en 'leeg' het eigenlijk is ten opzichte van Paddo's, LSD, DMT en Cactussen etc.

greenpower

Bewuste gebruiker
Atropa zei:
Ik heb het allemaal wel gedaan maar nooit als iets slechts of negatief ervaren. Maar die middelen die jij noemt omvatten voor mij te weinig gevoel, euforie en hartstocht. En dragen niets bij aan m'n kenis en eigen ik op termijn, persoonlijkheid neemt eerder in positiviteit af. Zelfs m'n MDMA ervaringen, laatste 3.5 jaar slechts 1 keer gehad en daarvoor zelden. Maar ondanks de gevoelens schitterend zijn, voelt het chemisch en plastic aan en prik ik er door heen.

Over alcohol, speed en cocaine hoef ik niet eens te beginnen, voelt voor mij aan als verdoving om jezelf makkelijker op de kaart te zetten binnen de omgeving waarin je je bevind.

Als je echt verlicht gevoel en kracht van psychoactieven vast wilt houden op lange termijn, zijn de regels strict en is de mindset essentieel. Maar dan kun je wel af en toe veilig kennis nemen van geestvernauwende middelen zonder dat je hoeft te vrezen voor verslaving of negativisme. En dan zul je ook merken hoe beperkt en 'leeg' het eigenlijk is ten opzichte van Paddo's, LSD, DMT en Cactussen etc.

Ik heb ze geen van allen gebruikt, en dat wil ik ook wel zo houden. En ik snap wat je bedoeld met met hoe beperkt en leeg ze zijn in vergelijking met lsd paddo's etc ook al heb ik ze (nog) niet gebruikt. Maar toch als ik er mee in aanraking komt wil ik het toch zo graag...

azgaza

Badass junkie
Ik heb dat dus echt niet, het kan voor men neus liggen en ik denk 'nee liever niet', ik vind het er helemaal niet echt leuk uit zien als ik mensen ervan onder invloed zie, al schijnt het natuurlijk geweldig te zijn, ik heb die aantrekkingskracht wel met psychedelica, maar met andere drugs totaal niet, dus ik hoef nergens mee om te gaan dus ik heb helaas ook geen tips. Wat mij ook het meest afschrikt zijn de katers, ik vind een lichte alcohol kater al bijna te veel dus ik doe geen katerdrugs.

greenpower

Bewuste gebruiker
Katers schrikken mij in principe niet af, dus dat is het probleem niet. Ik weet niet wat is, want nu hoef ik het totaal niet maar als er nu een pilletje of lijntje of wat dan ook voor me zou liggen dan zou ik toch wel erge moeite hebben het niet te doen. Heel raar eigelijk.

Atropa

Bewuste gebruiker
^ Dat heeft te maken met langzame overprikkeling in je hersenen, pas de derde keer voelde ik van coke pas echt het bruisende-glamour-willen-worden-gezien gevoel. Scherp zicht en vlekkeloos handelend en denkend. Contact verloopt gladjes en in jou ogen boeiend en interessant. Hoewel dat vaak aansluit bij het kringetje waarin je je bevind.

Probleem is naarmate je meer en regelmatiger gaat snuiven, er in sobere staat signalen worden afgegeven die vragen om een beetje coke om de trek en zin weg te nemen. Het gevoel van je moeten afwenden of verzetten tegen die vraag kan irriterend werken of in het uiterste geval zo sterk zijn dat sommige geen keus hebben als iemand het in gezeldschap heeft of als het te koop is. Of, als het er niet is, zich onnatuurlijk flexibel opstellen om toch spul te bemachtigen.

Mijn ervaring is dat op het moment dat je, indien je coke echt zo veilig en matig mogelijk wilt gebruiken; je de uitwerking even moet aanvoelen en analyseren of die suffe lege mood bij jou vraagt om een nieuwe snuif voor het bounce effect of dat je meer een instelling hebt van 'het was leuk, ik pas hier zit de uitwerking uit en accepteer dat het nachtje leuk was'.

Hoe vaker je snuift, hoe heviger het vragende signaal in je hersenen wordt. Zelf heb ik nog een rest liggen wat ongeveer 2 lijntjes is, maar dat kan zonder problemen in m'n nachtkasje blijven liggen voor maandenlang. coke maakt me gevoelloos en geniet minder van zaken.

Met Xtc is dit veel milder en komt er meer een gevoel vrij van 'nemen om mee te delen in de sfeer' op een feestje zelf, maar totaal niet die drukkende trek die coke wel overal op elk tijdstip op welke dag dan ook kan geven.

Ik gok dat jij die spanning voelt omdat je vrienden iets bewustszijnveranderd halen en je aanvankelijk geintereseerd bent in expirimentele kennismaking met bewustzijnsveranderende stoffen. In het begin maakte het voor mij ook nauwelijks uit wat het was, ik wou het proberen op het moment dat anderen er zich ook op gingen storten, ondanks het geen psychedelica was.

Gewoon, omdat die spanning van willen weten welke wending je bewustzijn gaan nemen gewoon iets is dat je wilt inwilligen. En wat drugs allen in gemeen hebben is dat ze bewustzijn alteren, daarin verschillende ze onderling heel sterk in sterkte en de manier waarop. Maar ik gok dat je vanwege deze algemene eigenschap die elk middel heeft daarom toch de behoefte voelt voor een bewustzijnsverandering opzichzelf, ondanks je keuze voor psychedelics.

greenpower

Bewuste gebruiker
Atropa zei:
^ Dat heeft te maken met langzame overprikkeling in je hersenen, pas de derde keer voelde ik van coke pas echt het bruisende-glamour-willen-worden-gezien gevoel. Scherp zicht en vlekkeloos handelend en denkend. Contact verloopt gladjes en in jou ogen boeiend en interessant. Hoewel dat vaak aansluit bij het kringetje waarin je je bevind.

Probleem is naarmate je meer en regelmatiger gaat snuiven, er in sobere staat signalen worden afgegeven die vragen om een beetje coke om de trek en zin weg te nemen. Het gevoel van je moeten afwenden of verzetten tegen die vraag kan irriterend werken of in het uiterste geval zo sterk zijn dat sommige geen keus hebben als iemand het in gezeldschap heeft of als het te koop is. Of, als het er niet is, zich onnatuurlijk flexibel opstellen om toch spul te bemachtigen.

Mijn ervaring is dat op het moment dat je, indien je coke echt zo veilig en matig mogelijk wilt gebruiken; je de uitwerking even moet aanvoelen en analyseren of die suffe lege mood bij jou vraagt om een nieuwe snuif voor het bounce effect of dat je meer een instelling hebt van 'het was leuk, ik pas hier zit de uitwerking uit en accepteer dat het nachtje leuk was'.

Hoe vaker je snuift, hoe heviger het vragende signaal in je hersenen wordt. Zelf heb ik nog een rest liggen wat ongeveer 2 lijntjes is, maar dat kan zonder problemen in m'n nachtkasje blijven liggen voor maandenlang. coke maakt me gevoelloos en geniet minder van zaken.

Met Xtc is dit veel milder en komt er meer een gevoel vrij van 'nemen om mee te delen in de sfeer' op een feestje zelf, maar totaal niet die drukkende trek die coke wel overal op elk tijdstip op welke dag dan ook kan geven.

Ik gok dat jij die spanning voelt omdat je vrienden iets bewustszijnveranderd halen en je aanvankelijk geintereseerd bent in expirimentele kennismaking met bewustzijnsveranderende stoffen. In het begin maakte het voor mij ook nauwelijks uit wat het was, ik wou het proberen op het moment dat anderen er zich ook op gingen storten, ondanks het geen psychedelica was.

Gewoon, omdat die spanning van willen weten welke wending je bewustzijn gaan nemen gewoon iets is dat je wilt inwilligen. En wat drugs allen in gemeen hebben is dat ze bewustzijn alteren, daarin verschillende ze onderling heel sterk in sterkte en de manier waarop. Maar ik gok dat je vanwege deze algemene eigenschap die elk middel heeft daarom toch de behoefte voelt voor een bewustzijnsverandering opzichzelf, ondanks je keuze voor psychedelics
.

Daar heb je een heel sterk punt waar ik me zeker in kan vinden. Het is inderdaad zo dat de bewustzijnsverandering mij aanspreekt. Dat komt omdat ik dat altijd al interesant heb gevonden. Ik zeg niet dat toen ik 6 was ik er over nadacht drugs te gaan gebruiken. Maar wel dat ik het buitegewoon interesant vond, met name de psychedelics ja.

Ik weet niet of jij ook hebt gehad dat je het graag wou op het moment dat je het kon krijgen (of nog steeds wellicht). Maar je weet er iig wel dingen over, enig idee wat je hier tegen kan doen?

Serenity

Badass junkie
Je doet net alsof het iets verschrikkelijks is om eens MDMA te proberen, of andere amfetamines. Je kunt het op je eigen manier zo geestverruimend maken als dat je zelf wilt. Misschien ga je door MDMA wel veel positiever het leven in? (Ik zeg maar wat ter illustratie).

Als ik jou was zou ik jezelf niet zo inbinden en tegenhouden wat je drang naar amfetamines/mdma (mdma is ook een amfetamine toch?) betreft. Naar mijn mening ben je dan alleen maar je geest aan het beperken terwijl je bij mij juist in de indruk wekt dat je deze wilt verruimen. Nooit geschoten is altijd mis, zeg ik altijd maar. Misschien leer je er van, over jezelf en/of over je leven/omgeving.

greenpower

Bewuste gebruiker
Ik denk ook wel dat ik een keer xtc ga gebruiken, gewoon om het feit dat ik dan weet hoe het is. Misschien vind ik het geweldig en misschien niet. Allebei niet verkeert, toch?! Sos ga ik denk ik niet doen, ten eerste omdat het duur is. En ten tweede vanwege de hoge verslavinsfactor.

En wat je zegt over je geest veruimen ben ik mee eens :wink:.

mrGreen

Newbie
weetje... voor dat je zo iets gaat proberen... moet je van jezelf wete of je het "kan" gebruiken.... daarmee bedoel ik... of je een verslaving's gevoellig mens bent... want dat heefd iedereen anders.... als je over twijfelt zou ik er ook nog niet aan beginnen... de meeste bad trips kome doordat mense er zelf ook in geloven dat het slecht gaat.. :openmouth:
anyway.. als laatste woord... : Je kan elke drug gebruiken... zolang je maar weet hoeveel je "kan"nemen en wat te veel voor je is.....

voor als je het ooit nog gaat doen... erg seel succes in : "WonderLand"! :grin: :wink:

TrippyShit

Badass junkie
Ik ben zelf ook meer van de psychedelica. Alhoewel ik mdma(xtc) een prachtig middel vind.
Yayo en zulke drugs vind ik niks. Ik wordt er niet zelfverzekerder van, niet praterig van etc. Veel vrienden wel maar ik zit altijd maar beetje alles best te vinden. Dit wordt zo'n 3x per jaar gebruikt in mijn vriendengroep. 1 is richting verslaving maar ziet dit zelf niet in.

Ik snap wel wat je bedoelt met dat je zin had om mdma een keer te proberen als je het ziet.
Ik vind yayo niet heel bijzonder maar zo afentoe als iemand het bij zich heeft neem ik wel is wat in een dronken bui.

Bovenaan