Absinthe kit onzin verhaaltje

Sweet_Shadow

Badass junkie
Tripreporter
Een tijdje geleden heb ik een absinthe kit gekocht als cadeautje voor mijn vader :)

Het proces

Na de instructies gelezen te hebben, gingen we aan de slag!

1. Doe de alsembladeren (het groene zakje met de waarschuwing) in de wodka (of een andere drank).
Aha, een zakje met een doodshoofd erop.

Ziet er goed uit.

Na iets meer dan 24 uur zag het er zo uit (die doos die ernaast staat met Van Gogh de absinthedrinker :P erop is van een fles die we ooit gekocht hadden):

Na de alsembladeren eruit gezeefd te hebben, gooiden we de rest van de zakjes uit de kit in de wodka.

3. Laat alle andere ingrediënten weken in de wodka gedurende 2-3 dagen.

Heftig (proost Van Gogh):

Na 3 dagen zeefden we de kruiden er (grotendeels) uit:

Grotendeels ja :P

De kat hield het in de gaten haha.

De resterende kruiden heeft mijn vader hergebruikt in z'n jenever.

Tadaa dit is het eindresultaat.

De test

Gisteren wilde ik een glaasje absinthe proeven. Ik schonk het in en deed er wat ijsklontjes bij. Het spul rook heeeerlijk zoet :hearteyes: maar toen ik een slok nam schrok ik wel even. De smaak was enorm bitter. Echt, zo'n bitter drankje had ik nog nooit gedronken. Mijn tong borrelde van bitterheid, ofzo. Smerig!! Maar ik gaf niet op. Ik merkte al vrij snel effect namelijk! Placebo-effect of niet, het leek alsof ik meteen naar een ander niveau steeg en of ik scherper kon waarnemen. Haah leuk spul zeg! Het was absoluut niet de alcohol die het effect veroorzaakte. Ik verbaasde me over de werking en genoot ervan. Ik zat behoorlijk weg te dromen en tegelijkertijd helemaal in het hier en nu. Enfin wazigheid alom.

A

Anonymous

Gast
Dus je hebt je wel vermaakt?

Wat voelde je anders dan alleen 'dronken zijn'?

Werden kleuren feller? en alles mooier enzo?

Sweet_Shadow

Badass junkie
Tripreporter
BobG zei:
Dus je hebt je wel vermaakt?

Wat voelde je anders dan alleen 'dronken zijn'?

Werden kleuren feller? en alles mooier enzo?

Ja hehe :)

't Voelde helemaal niet als dronken zijn, het was meer een verscherping van het bewustzijn, ofzo.
Kleuren werden niet bepaald feller, muziek klonk wel indrukwekkender. Ik heb ook wat dingen (paddo-achtig) zien bewegen maar dat wijt ik meer aan mijn eigen fantasie.

kapitein-x

Wijs gebruiker
Tripreporter
Leuk verslagje!
Met die duidelijke foto's.
Maar absinth klinkt wel als een drankje wat super zwaar op de maag ligt. :kots:('Zorg dat je een goede bodem hebt!')
Of valt dat wel mee?

caatje

Badass junkie
Wat een leuk kadootje! orgineel. Zou je de volgende keer niet een suikerklontje erin doen? (je weet wel die je dan aansteekt) Mss is het dan minder bitter.

flash kieke

Wijs gebruiker
Vriend van mij zijn vader heeft de orginele absinthe( iets van 70 of 80% vol)

Ik had echt zoon mini mini slok gedaan,en :openmouth: mijn keel brande echt f*** hard,en kon amper ademen.

Als je een shotje van zijn absinthe neemt denk ik toch wel dat je naar het ziekenhuis kan.

Echt gestoord spul.En hoort zeker bij de hardere drugs.

:)

kapitein-x

Wijs gebruiker
Tripreporter
Ik wil wel geloven dat je bij 80% geen keel meer over houdt. Maar het echte absinth effect staat toch los van het alcoholpercentage of niet?

Mindless1985

Badass junkie
flash kieke zei:

Ik had echt zoon mini mini slok gedaan,en :openmouth: mijn keel brande echt f*** hard,en kon amper ademen.

Als je een shotje van zijn absinthe neemt denk ik toch wel dat je naar het ziekenhuis kan.

Ik kan me een feestje herinneren, waar Bal0n en ik waren en waar we flink aan de "echte" absinth (zo uit de winkel, is tegenwoordig weer legaal) hebben gezeten, de zwarte, van 80%. Ik werd er alleen kats bezopen van, verder niet echt anders ofzo. Leuk feestje wel :wink:

spacekonijn

Badass junkie
flash kieke zei:

in tsjechie 5 absinth shotjes achter elkaar gehad en ik leef nog.

wilde die avond in ons hotel de TV uit het raam gooien en heb een kast omgegooid ( en ik ben echt een totaal niet agressief persoon) kan me er ook 0,5% van herrineren :P

@ sweet : hoe duur is dat alsem nou? ik heb nog kwart liter absinth staan ( had een litertje meegenomen uit tsjechie :) )
paar glaasjes kan ik nog aan , maar elke keer ontzettend dronken van geworden

flash kieke

Wijs gebruiker
spacekonijn zei:
flash kieke zei:

wilde die avond in ons hotel de TV uit het raam gooien en heb een kast omgegooid ( en ik ben echt een totaal niet agressief persoon) kan me er ook 0,5% van herrineren :P

@ sweet : hoe duur is dat alsem nou? ik heb nog kwart liter absinth staan ( had een litertje meegenomen uit tsjechie :) )

Toen ik een bitteke dronk ,konk mij ni voorstellen dat je na zoon shotje het overleefd :)

Sweet_Shadow

Badass junkie
Tripreporter
Oja caatje ik had inderdaad dat met dat suiker kunnen doen, maar ja zo'n enorm bitter drankje wegwerken heeft ook z'n charme :P

Ik wil wel geloven dat je bij 80% geen keel meer over houdt. Maar het echte absinth effect staat toch los van het alcoholpercentage of niet?

Volgens mij wel ja :). Er werd wel aangeraden om drank te gebruiken met een alcoholpercentage van minimaal 40%, maar een hoger percentage is beter, schijnt.

spaceknijn ik had de alsem niet los gekocht, het zat in de kit, maar ik zie dat 100 gram op Azarius €9,- kost.

Sweet_Shadow

Badass junkie
Tripreporter
Hm ik heb geprobeerd het op te zoeken maar het staat nergens, maar het zakje heb ik nog en die is vrij klein. Ik denk dat er niet meer dan 5 gram in gezeten heeft.

Oftewel: voortaan zelf kruiden inslaan en absinthe maken, veel voordeliger :)

Obsessed

Belezen gebruiker
flash kieke zei:
spacekonijn zei:
flash kieke zei:

Toen ik een bitteke dronk ,konk mij ni voorstellen dat je na zoon shotje het overleefd :)

Dat is dus bij mij thuis waar hij het heeft gedronken :grin: Ondertussen weet ik al hoe ik het moet klaarmaken, van men vader en het is echt heeeerlijk ! Ongelooflijk scheef dat je bent van zo een groot glas :P En hoe scheef je bent hangt niet af van de alcohol , maar van de plantjes die erin zitte. hoe meer plantjes, hoe zwaarder het effect :grin: De fles die ik hier nu heb staan is de originele, illegaal ingevoerde via kenissen :P Maar zeg het niet tegen de politie :P

MetaalKonijn

Badass junkie
spacekonijn zei:
flash kieke zei:

:tearsofjoy: Geniaal

Sweet_Shadow

Badass junkie
Tripreporter
Vandaag heb ik in de smartshop 50 gram alsem gekocht voor 5 euro. De verkoper zei dat ik het hele zakje in de fles moet doen, dus ik zat ernaast met m'n 5 gram (ik snap alleen niet waarom in die kit dan zo weinig alsem zat :confused: stom dat ik dat niet gevraagd heb). Hij zei ook dat het 2 weken in de fles moet blijven zitten, terwijl het bij de kit lang niet zo lang hoefde. Hm ik ben weer benieuwd :)

flash kieke zei:

dat persentage brand de haren van je ziel !
denk ik
gaat dus tenkoste van mij smaakervaring
daarom minder geschikt om te proeven maar wel om ondre te gaan

DreamWeaver

Badass junkie
Re:

willem tel zei:
flash kieke zei:

dat persentage brand de haren van je ziel !
denk ik
gaat dus tenkoste van mij smaakervaring
daarom minder geschikt om te proeven maar wel om ondre te gaan

Het valt allemaal wel mee. In Spanje heb ik ook die zwarte 80% variant gehad, en als je daar gewoon kleine slokjes van neemt is het best te doen. Het brand inderdaad als een motherfucker, maar we hadden flessen sangria en dropshot om gelijk die smaak weg te spoelen. Overigens smaakt alle alcoholische drank daarna als water, dus dronken word je toch wel :rock:

DreamWeaver

Badass junkie
Technisch gezien hoort dit topic overigens in Natuurlijk Empathogenen. Want het is ons niet te doen om de alcohol, maar om de Thujon.

033Amnesia

Bewuste gebruiker
Re:

flash kieke zei:

Ik vind dit echt onzin. Ik heb weleens Absinth gedronken met vrienden (allemaal 16-17 jaar), en ook aardig wat.. Je wordt er alleen dronken van, dat je ervan hallucineerd ofzo is totaal onzin. Wij kunnen veel hebben qua drank en meer dan dronken word je hier niet van.

Edit: Ik lees wat over plantjes ofzo die je erin moet doen? Misschien dat het daardoor komt, maar ik heb een paar keer, iets van 2 verschillende Absinth uit de slijterij gekocht, en daar ga je echt niet van hallucineren of wat dan ook, je word gewoon snel dronken door het hoge alcoholpercentage.

Allolalie

Bewuste gebruiker
Lang geleden heb ik het ook eens met een vriend gemaakt. Die van ons moest een week of twee (het kunnen er ook 4 zijn) staan. Het was inderdaad bitter, maar de mythische absinthe werking bleef achterwegen. Wel een warme gloed, maar wat wil je, 't is en blijft alcohol.

Mythbusters zouden eens absinthe moeten testen.

033Amnesia

Bewuste gebruiker
Mythbusters hebben wel grotere/betere dingen te doen dan een drankje testen..

Douw er maar genoeg van die planten/kruiden in, paas me die fles, en ik test het voor je :grin:

DreamWeaver

Badass junkie
Allobrogez zei:
in de winkel is absint tog helemaal gif groen?
zal zeker wel een hele hoor kleurstof door gegooid zijn ofzo :confused:

Er zijn een aantal varianten, met o.a verschillende alcoholpercentages. Deze hebben allemaal een andere kleur waarvan de bekendste zwart en gifgroen zijn.

Plimu

Bewuste gebruiker
het lijkt me wel leuk om dit te maken!

ik ben van plan eerst wodka te destileren > absinthe te maken > en hier 6 gram wiet in doen om de THC

zou ik dan, eerst de wiet in de gedestileerde wodka moeten doen? of de wiet pas als laatst bij de absinthe toevoegen?

Plimu

Bewuste gebruiker
flipkonijn zei:
geen wiet, daar zul je niets van voelen
Wiet werkt pas bij een temperatuur van 180°C :wink:

echt jonge, reaggeer alstjeblieftn iet als je niet weet wat je post

thc extraheerd in alcohol
ale je 6 gram wiet in een fles wodka doet voor een paar weken en elke dag een beetje schud, kan je er behoooooooorlijk stoned van worden

KurikintonFox

Belezen gebruiker
Plimu zei:
flipkonijn zei:
geen wiet, daar zul je niets van voelen
Wiet werkt pas bij een temperatuur van 180°C :wink:

echt jonge, reaggeer alstjeblieftn iet als je niet weet wat je post

thc extraheerd in alcohol
ale je 6 gram wiet in een fles wodka doet voor een paar weken en elke dag een beetje schud, kan je er behoooooooorlijk stoned van worden
Dat moet ik proberen!!!

MCHZK

Belezen gebruiker
absinthe is geweldig , ben al sinds m'n 14 een grote fan hiervan
smaakt heerlijk , en werkt ontspannend vind ik :)
als je er teveel van op hebt word je overigens niet 'dronken' maar ga je alles ietsje anders zien..moeilijk uit te leggen
zéér leuke ervaring en een aanrader !

Re:

Sweet_Shadow zei:
Oftewel: voortaan zelf kruiden inslaan en absinthe maken, veel voordeliger :)

ik ben zelf niet zo'n computergenie en kan het zo snel niet vinden, maar weet iemand dan hoeveel ik van elk kruid zou moeten toevoegen als ik het geheel zelf wil aanschaffen zonder bijkomstigheid van een kit??

Bovenaan