Absinthe

fun

Bewuste gebruiker
Hey,

wat zijn jullie ervaringen met Absinthe?
Wordt je er alleen goed zat van of kun je er toch egt mee spacen?

En zo ja, op welke manier drink je het dan?
(met het suikersmelten etc?)

Ik heb nl. met n vriend n fles Absinthe weggewerkt, resultaat was heel zat en kotsen.
Ik heb nu n andere fles, deze had ik meer gekocht om m te hebben, want t is er eentje met 89,9% alcohol :P
Voordat ik deze aanbreek eerst even een topicje erover starten :wink:

Proost! :beer:

spacekonijn

Badass junkie
vriend van me had in tjechie een keer zon flesje(0.25cl geloof ik) in een keer achterover geslagen en hij was toen al ontzettend dronken en daarna wist hij echt niet meer wat links en rechts was.
ik word er altijd gewoon heel relax dronken van :)

Helfrich

Newbie
In weerwil van het populaire geloof bevat absint niets waarvan je gaat spacen (ook van thujon ga je niet spacen). Het wordt gedronken met ijskoud water, dat een aantal oliën uit oplossing doet komen en daarbij de aroma's van een goede absint vrijmaakt. Eventueel wordt ook wat suiker toegevoegd (volgens een vast ritueel). In een moderne Tsjechische variant van het serveerritueel wordt de suiker met absint geflambeerd. Een goede absint steek je evenwel nooit in brand.

platypus

Belezen gebruiker
een vriend van mij had zo'n fles voor z'n ouders gekocht in tsjechië, en toen zijn ouders een keer weg waren gingen we allemaal glaasjes atten... iedereen was al hartstikke zat, en omstebeurt ging iedereen kotsen na een bepaald aantal glaasjes absinthe, maar ik voelde me eigenlijk alleen maar beter. alleen jammer dat het prijzig is

Bal0n

Badass junkie
Ik heb het 1x geprobeerd, en ging spontaan over m'n nek. Denk niet het van het hoge alcohol percentage was, meer de smaak, wat godsgruwelijk smerig was dat zeg :(.

matthijs

Badass junkie
Doet me aan vakantie denken, mijn ouders drinken dan altijd een soort van absinthe, maar dan minder sterk, zij noemen het pastis...

platypus

Belezen gebruiker
pastis :hearteyes: heerlijk
absinthe is ook zoo godsgruwelijk lekker...
als ik weer geld heb ga ik een flesje scoren

fungus

Experimenterende gebruiker
je gaat er niet bepaald van spacen, maar ik word er wel een ander soort dronken van, "helder zat" of zoiets. Alsof enkel de positieve effecten van alcohol overblijven, ik heb nog nooit dingen gedaan bij absinthe waarvan ik later spijt heb, zolas typisch genante bezopen situaties. Ik word er heel relax van, zelfzekerder, praterig. Bij andere alcohol word ik eerder wazig, rap last van blackouts enzo. Ja, ik hou van absinthe :sunglasses: hoewel ik er ook wel es van moest kotsen. En een VOLLEDIGE fles gedeeld? :openmouth: met twee??? na drie glazen (waarvan dus 4/5 water) ben ik behoorlijk weg ihn mijn hoofd...

fun

Bewuste gebruiker
ja het was een hele fles met 2 man, maar dat zegt niet zoveel hoor als de fles 70cl is.

Bovendien gaat het inschenken steeds moeilijker :mrgreen:

Jeller

Badass junkie
Tis wel iets wa ge op u gemakske moet drinken ze.. das 50-70% alcohol, gene wonder die iedereen moe kotse

SultaN

Newbie
Absinth is het beste als je al een beetje bent aangeschoten.
Het maakt niet uit hoe je het drinkt, het is en blijft een scherpe ranzige smaakt.

Zelf een fles geimporteerd uit Tjechie. 89,9%. Eerst flink zuipen, dan kan je daarna wel wat Absinth pakken. Mix het met wat suiker, mocht je gelijk kotsen, doe er een beetje water in. De Absith die je in Nederland kan kopen heeft geen (of een hele lage concentratie) Thujone. Je zult dus niet zoveel voelen.
Koop je de Tjechische echter, die wel bomvol met die rotzooi zit, dan kan je redelijk van je stokkie afgaan.

Reken er wel op dat je redelijk van je stokkie af kan gaan, en dat je de volgende dag een SNERPENDE koppijn hebt.

minn

Badass junkie
mathijs zei:
Doet me aan vakantie denken, mijn ouders drinken dan altijd een soort van absinthe, maar dan minder sterk, zij noemen het pastis...
pastis is echt goddelijk :grin: hemels ! alsof er een engeltje over je tong piest :grin:
vooral die geur, doet mij ook aan vakantie denken, mijn ouders drinken t dan ook :)

pasquali

Bewuste gebruiker
Volgens mij als je absinth combineerd met hoge dorering Alsem kunnen er wel visuele effecten op treden....maar zeker weten doe k het niet...
Ik ben nu een eigengemaakte variant aan het trekken met Ricard.

Marcel

Belezen gebruiker
Vind het altijd wel leuk en lekker. Kocht ze in Rusland (als ik er voor mijn werk was) en vond het een aparte ervaring.

Samen met een vriendin gedaan en na 2 of 3 glaasjes werden we een beetje wazig. Vond het tussen alcohol en wiet inzitten qua gevoel. We hadden ook redelijke zin in elkaar vasthouden en we zaten met een big smile op de bank. :)

baarsjesbewoner

Bewuste gebruiker
heb het wel eens gedronken, moet zeggen dat ik geen ander 'dronken' gevoel had als anders. De kater echter is nog erger dan van normale drank. De smaak vind ik trouwens wel erg lekker, net zoals ouzo, pastise, sam buca!

Mac...

Badass junkie
Er is deze maand een absinthe party in de buurt. Daar hebben ze allemaal verschillende soorten absinthe, mss dat ik het ook maar eens moet gaan proberen..

Mattso

Newbie
Ik ben net terug van Praag en heb mezelf ook wat absinthe aangeschaft, de meeste flesse absinthe die je daar kan kopen zijn trouwens van 50cl, maar je moet letten op de verhouding absinth die erin zit, meestal heb je er van 10mg/kg maar je hebt er ook van 35mg/kg en daarvan kan je sneller hallucinaties krijgen..

Maar mijn vraag is nu, ik zie dat jullie eht mengen met water enz.. Maar ze hebben me verteld dat je een shotje absinthe moet inschenken over een suikerkrlontje, dat suikerklontje derna aansteken en wanneer het gecaramelliseerd is er laten invallen, zodat heel het shotglaasje in brand staat, en dan snel een rietje erin en opzuigen...

Ik heb het allesinds op deze manier gedaan en vond het zeker TOP!

Ook hebbek heel weinig last gehad van het kater gevoel...

baarsjesbewoner

Bewuste gebruiker
Mattso zei:
Ik ben net terug van Praag en heb mezelf ook wat absinthe aangeschaft, de meeste flesse absinthe die je daar kan kopen zijn trouwens van 50cl, maar je moet letten op de verhouding absinth die erin zit, meestal heb je er van 10mg/kg maar je hebt er ook van 35mg/kg en daarvan kan je sneller hallucinaties krijgen..

Maar mijn vraag is nu, ik zie dat jullie eht mengen met water enz.. Maar ze hebben me verteld dat je een shotje absinthe moet inschenken over een suikerkrlontje, dat suikerklontje derna aansteken en wanneer het gecaramelliseerd is er laten invallen, zodat heel het shotglaasje in brand staat, en dan snel een rietje erin en opzuigen...

Ik heb het allesinds op deze manier gedaan en vond het zeker TOP!

Ook hebbek heel weinig last gehad van het kater gevoel...
absoluut waar, dat is de manier hoe je het moet drinken. Beter effect en nog zoetere smaak :)

gonzo

Experimenterende gebruiker
Lekker spul, maar je gaat er niet van spacen. Je wordt er wel dronken van, en zoals iemand zei een soort van 'heldere dronkenschap'.

Bovenaan