Ademnood van Kratom?

Smoken

Bewuste gebruiker
Gasten,

Afgelopen zaterdag had ik een heel leuk avondje moeten beëindigen, nadat ik een ongelofelijk naar gevoel had ervaren.

Het plan die avond was eerst ff naar zo'n vriend van me toe te gaan, daar ff te chillen, waarna we met een groepje af spreken, op een bepaalde plek waar we vaak inzuipen. Om vervolgens half één te vertrekken naar de club.
Ook had ik nog wat kratom, van de keer daarvoor dat ik het, voor het eerst, had gebruikt. Dit was zo'n 7 gram Thai. Het leek me een lekkere combinatie voor het uitgaan, omdat ik heb gehoord dat alcohol en kratom een erg relaxde space geven en het lijkt mij best wel vet om dat eens te ervaren in de club. Ik had het ff snel opgegeten voor ik naar die maat van me ging.

Daar aangekomen even lekker chillen en wat drankjes drinken en door naar de rest terwijl ik heerlijk aan het spacen was. Het was moeilijk te zeggen hoe ik de alcohol ervoer, want het gevoel van kratom en alcohol liep een beetje door elkaar heen. Ik voelde me iig erg lekker en we waren lekker aan kloten. Waarna wij als oh zo stoere sportschooljochies even gingen opdrukken buiten, met z'n allen.

Circa twintig minuten hierna ervoer ik een heel naar gevoel. Ik ga proberen dit gevoel te omschrijven, maar het is moeilijk uit te leggen. Het voelde alsof er heel veel druk op mijn ribben lag, waardoor ik moeite kreeg met ademen. Het deed ook een soort van pijn aan vooral het rechter gedeelte van mijn ribbenkast. Alsof mijn ribbenkast me longen verdrukte.

Zelf dacht ik dat er iets fout was gegaan bij het opdrukken en mijn vrienden hebben me gezegd dat ik naar huis moest gaan, wat mij zelf ook verstandig leek. Dit heb ik dus gedaan en ik viel gauw in slaap en werd uitgerust wakker, na een acht uur durende slaap. De volgende dag had ik nergens meer last van en heb ik nog lichtjes nagespaced.

Zelf denk ik eraan dat dit misschien wel door de combinatie van alcohol en kratom was. Dit omdat kratom ook een opiaatangonist is, dus ook een dempende werking heeft op de ademhalingsspieren, wat ook het geval bij alcohol is.
Dit is ook de reden waarom vaak mensen overlijden aan de combinatie van heroïne en alcohol.

Ik vraag me af wat jullie hiervan denken.

Verder voelt het niet als een verspilde avond hoor, want hiervoor was het gewoon super relaxed met de boys :grin:

Ey ik ben nieuwsgierig naar jullie mening, ik hoor het wel.

Peace!

ricky

Belezen gebruiker
Rechterkant van je borstkas? Zou met je lever te maken kunnen hebben.
Gebruik je ook iets van anabolen? I.c.m. drugs kun je soms ineens last van je lever krijgen. Ben ik ook een paar keer goed van geschrokken. Sowieso hoef je het niet eens zo bond te maken wil je lever een keer protesteren. Met heroine en alcohol ook vaak gehad. Terwijl mijn lever inmiddels helemaal is hersteld

Smoken

Bewuste gebruiker
Ik gebruik totaal geen anabolen.
Maar dat klinkt wel heftig man....

Ik heb zeker wel wat geëxperimenteerd met drugs en ook wel redelijk wat alcohol gedronken, maar volgens mij heb ik nou niet belachelijk veel en vaak in me leven middelen gebruikt die slecht zijn voor de lever. Of is kan dit ook het geval zijn bij een gezonde lever?

Nah ja, nu heb ik in ieder geval nergens last van en ik denk ook niet dat het iets ergs was, maar toch is het bijzonder.

ricky

Belezen gebruiker
Als je experimenteerd en gebruikt wen maar aan rare klachten en shit. Ben zelf misschien een extreem voorbeeld maar op mijn 23e was mijn lever 52% opgezwollen en zou de 30 niet halen zei de dokter..
Ben nu 33 en mn lever is weer helemaal hersteld maar toch waarschuwd hij me af en toe.
Ik weet dan je snel schrikt van klachten. Voelt gewoon niet goed maar als je het niet te gek doet is er meestal niks aan de hand.
Luiter naar je lichaam. Veel mensen denken meteen dat doe ik nooit meer! maar je kan ook denken de volgende keer wat minder en rustig aan.

Smoken

Bewuste gebruiker
Maar gozer, ik zat er nog laatst over na te denken, maar misschien dat jij wel wat heftiger bent geweest met middelen, dan ik zelf.

Zelf heb ik maar heel incidenteel veel gezopen, voornamelijk gewoon ''met mate''. Ook heb ik maar drie keer in me leven een pilletje gehad en voor de rest alleen maar een aantal smartshopproducten uitgeprobeerd. Oja en redelijk wat geblowd, maar dit heeft geen invloed op de lever. Dus ik weet nou niet of ik me lever al heel erg heb verneukt ofzo. Denk het eigenlijk niet.

Tuurlijk kan het wat je zegt hoor, maar toch lijkt het me onwaarschijnlijk, want echt heel wild heb ik nou niet toen of andere momenten gedaan. Misschien dat het toch wel te maken had met het sparren met me maten of het opdrukken. Alleen wel wonderbaarlijk die ademnood, die ik sterk ervoer.....

Ik hoop iig dat het niet meer terugkomt en wanneer dit wel het geval is, vooral wanneer ik shit heb gebruikt, dan zal ik zeker terugdenken over wat je zei. En goed letten op het gevoel.

ricky

Belezen gebruiker
Nee indd. Als je nog niks raars heb gedaan zal het niet zo snel je lever zijn..
Maar het was de enige verklaring die ik voor de pijn in je rechter ribbenkas had in eerste instantie.
Dat zeg ik, ik ben inmiddels al heel wat klachten en opnames gewend waarvan de dokters nu nog niet weten wat het wat het geweest heeft kunnen zijn.
Dus nee, geen idee dan. Maar verder niks raars gebeurd dus zal wel mee vallen.

Bovenaan