ADHD en drugs.

MichaelMayhem

Belezen gebruiker
Waarschijnlijk weet iedereen wel dat mensen met ADHD anders reageren op drugs. Zelf heb ik een lichte vorm van ADHD en het vind het wel interessant om te weten hoe andere ADHD'ers reageren op bepaalde drugs.

Ik zal alvast beginnen.

===========

Drug: Speed
Hoeveelheid: 0.2gr
Inname: Snuiven

Effect:

Vijf minuten na inname voelde ik me rustiger dan ooit. eindelijk stopte de alsmaar stromende gedachtengang en ik kon zelfs een tijdschrift uitlezen zonder ook maar 1 keer op te staan.

Normaal tril ik altijd met mn been als ik ergens zit of ik krijg een zenuwe trek in mn gezicht. Of ik kraak mijn handen wat meestal niet op prijs wordt gesteld :P

Helaas merkte ik vrijwel niets van de euforie die kenmerkend is aan speed. Wel had ik een geweldige drang om met iets bezig te zijn.

Na ongeveer 3/4 uur kon ik me steeds moeilijker concentreren op een tekening die ik aan het maken was en begon depressief te worden.

P.S

Ik vond het rustgevende effect een stuk beter dan bij ritalin en viel haast in een coma die avond. Bij ritalin blijf ik uren woelen in bed.

FlipMeister

Bewuste gebruiker
Zelf heb ik ADD en eerst veel speed en pillen gebruikt, van MDMA (meer MDA eigk) werd ik wel vet druk en hyperactief, met pep werd ik dan vet rustig...

MichaelMayhem

Belezen gebruiker
Ja ik het hetzelfde effect met MDMA. Ik word er echt heel hyperactief van.
Wel heb ik echter een grotere dosis nodig dan mn meeste vrienden, ook lijkt het effect sneller af te lopen.

Als ik het rond 11 uur (avond) neem voor het uitgaan krijg ik om 2 uur alweer een depressie aanval. met speed heb ik daarintegen helemaal geen crash.

vode

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Helemaal tzelfde hier. Ook add.
Xtc is supervrolijk actief. En ook een drie-vier uur later een ontzettence crash, depressief tot en met.

Speed, hetzelfde effect als ritalin, alsof je heeft ipv landweggetjes met veel splitsingen een grote hoofdbaan word. Geen superactief zelfverzekerd gevoel verder.

Carlitos

Badass junkie
MDMA word ik heel rustig en ontspannen van.
Maar als ik ga rennen voel ik geen moeheid of iets.

Ik weet niet of ik ADD of ADHD heb.
Heb wel concerta gehad maar dat had geen effect,werd niet rustig,maar ook niet druk.

MichaelMayhem

Belezen gebruiker
Mjah ik maak wel enig onderscheidt tussen depressief worden en echt crashen.

Crashen is zo'n fase dat ik niets anders wil dan een bepaalde drug nemen.

Met speed word ik gewoon eventjes depressief maar heb totaal geen behoefte aan meer. met MDMA zijn het meer van die depressie aanvallen.

Blij, Depressief, Blij, Depressief. Behoorlijk irritand.

Echte crashes heb ik ook alleen maar met cocaine en heroine gehad.
De reden waarom ik deze 2 vrienden ook liever vermijd :wink:

Soma

Bewuste gebruiker
Ja, misschien best dat je die 2 vermijd. Van speed zou je ook wel moeten afblijven eigenlijk, ik denk dat het voor sommige mensen al snel te leuk of handig wordt om er mee te stoppen.
Ik heb zelf ADD en de eerste paar keer dat ik speed deed, merkte ik ook wel dat ik er helemaal niet hyperactief van werd. Ik krijg het gevoel dat ik rustiger wordt van binnen en dat ik meer controle heb over mezelf.
Maar tegenwoordig geniet ik niet echt meer van speed. Ik voel me eigenlijk een beetje depri als ik het gebruik. Nergens nog zin in hebben, geen woord meer zeggen en een beetje voor mij uitstaren, dat heb ik aan speed. Het enige dat ik er nog tof aan vind is dat het dan 'stil' in mijn hoofd is en dat het me een soort voldaan gevoel geeft.

Dione

Badass junkie
Emeritus Mod
Van speed word ik ontzettend relaxed. Heb absoluut geen behoefte om veel te bewegen/dansen zoals mensen zonder ADHD hebben. De chaos in mn hoofd wordt eindelijk minder en ik kan me veel beter concentreren. Ik krijg wel een praatkick, maar dat heb ik nuchter ook al wel enigzins hehe.

Van xtc daarentegen word ik juist actief, ben dan continu in beweging en/of aan het dansen. :)

FlipMeister zei:
Zelf heb ik ADD en eerst veel speed en pillen gebruikt, van MDMA (meer MDA eigk) werd ik wel vet druk en hyperactief, met pep werd ik dan vet rustig...

Dat heb ik dus ook. Met pep heb ik alleen het wakkerheidsgevoel maar ben dan zeeer rustig. Ken gewoon nog stilzetten etc.

Met pillen etc is het anders. Dan wordt ik even hyper en daarna ook weer rustig :grin:

DreamWeaver

Badass junkie
Ik heb zelf geen adhd of wat dan ook, maar ik ervaar dat euforische van speed ook nooit. Terwijl ik dit wel heb/had met xtc. Ben ik een apart persoon of heb ik adhd? :rolleyes:

De jongen

Bewuste gebruiker
heluuuw mede add/adhd'ers.
Laatstgebruikte ik voor het eerstspeed. Moet zeggen dat hetwat op rilatine leek. Maar dan zuiverder en aangenamer. Werd er inderdaad ook rustig van, over de come down kan ik niet veel zeggen, ik had ervoor nog mdma gedaan dus weet ik niet echt wat nu wat is:).
Eerlijk gezegd heb ikvan rilatine vaak een kutter gevoel dan van speed of md.

vode

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Ah, dat heb ik absoluut niet. Ik word er vrolijk van en kan eindelijk nuttige dingen doen zoals opruimen, huiswerk, eten maken. Enige nadeel ondervind ik ervan dat ik vaak geen hap binnenkrijg en m'n handen beginnen te trillen. Maar dat neem ik er met lief bij als ik m'n leven eindelijk op orde kan houden.

MichaelMayhem

Belezen gebruiker
Je moet er gewoon mee leren omgaan ben ik bang =.
Vanaf mijn 12e slik ik geen ritalin meer. Heeft er toe geleid dat ik van de vwo brugklas in de vmbo-d (mavo) burgklas terecht kwam. Sindsdien heb ik altijd onder mn niveau gestudeerd. Maar dat doe ik graag als ik kijk naar de slapeloosheid in depressies die ik toen onder de leden had.

Telefoon

Wijs gebruiker
adhd hier

Concerta 72mg per dag ^^

pep ja werkt zoals bij jullie lekker ristig in kleine hoeveel heden :)

XTCheerlijk ma rik heb geen dip na 4 uur :beer:

Djo

Badass junkie
Als ik pep op heb word ik heel erg gelaten. ik kan wel lekker zitten kletsen, maar er komt een bepaalde rust over me heen. En ik kan ook goed lekker luisteren!
Ik voel me ontzettend relaxed eigenlijk.
Vooral met Safire kan ik lekker zitten praten, als we dat op hebben. :hearteyes: Natuurlijk met meerderen, maar doordat we samen adhd-ers zijn is er een bepaald relaxed sfeertje. :hearteyes:
Ook leuk, als ik met 2 paracetamols op lekker ga ijlen, he Safire? :flushed:

yellowmoon

Bewuste gebruiker
cocaine moet je dan nooit doen het lijkt dan wel alsof ineens miljoenen mensen tegelijkertijd praten in me hoofd, en werd heel erg snel paranoia ook bij een zeer matige gebruik

wiet is wel chill maar heel vaak gebeurt het dat ik een lange tijd stil blijf van weed, op dat moment ben ik zo diep aan het denken dat ik soms zomaar ga lachen zonder iets aan de hand te hebben

vode

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Pure speed?

Was ritalin niet verwant aan amfetamines? Hij was er zelf toch geen?

Even van wikipedia geplukt.

. Overigens is het geen echte amfetamine zoals wel vaak wordt gezegd, het bevat niet de phenethylamine kern zoals de amfetamines, maar een piperidine-kern.

Bovenaan