adhd en xtc / mdma

Hallo allemaal,

Ik vroeg me af of hier meer mensen zijn met adhd die wel eens mdma gebruiken.

Zelf heb ik alleen tijdens de eerste drie keer gebruik kunnen dansen en mij energiek gevoeld. Alle keren erna werd ik vrij loom, benen aan de grond geplakt, lopen was een enorme opgave.
Ik heb nu al een flinke tijd niet gebruikt (3 jaar). Maar daarvoor deed ik het ook hooguit 1 keer in de 5 maanden, dus aan tolerantie kan het niet liggen. Ook qua hoeveelheid lette ik altijd goed op de aanbevolen hoeveelheden.

Hopelijk zijn hier tips en tricks om mijzelf weer wat gezellig te maken op een feest. Op speed reageer ik top, maar ik heb geen zin meer in die nacht erna haha.

StraatPiraat

Badass junkie
ik vond xtc na de eerste paar keer opzich al de magie verliezen, maar meestal wanneer je er loom van word heb je te hoog gedoseerd. Nou moet ik zeggen, als ik uberhaupt echt wat wil voelen van xtc moet ik een dosis nemen waarop de bodyload niet afweegt tegen de effecten.
als je echt hetzelfde doseert en je aan de richtlijnen houd qua tijd tussen gebruik zou het kunnen dat je misschien andere pillen hebt? of gewoon in een andere mindset zit wanneer je gebruiikt

ik vond xtc na de eerste paar keer opzich al de magie verliezen, maar meestal wanneer je er loom van word heb je te hoog gedoseerd. Nou moet ik zeggen, als ik uberhaupt echt wat wil voelen van xtc moet ik een dosis nemen waarop de bodyload niet afweegt tegen de effecten.
als je echt hetzelfde doseert en je aan de richtlijnen houd qua tijd tussen gebruik zou het kunnen dat je misschien andere pillen hebt? of gewoon in een andere mindset zit wanneer je gebruiikt
Ja misschien ligt het aan de mindset. Daar kan ik nog wel aan gaan werken. Dosis is echt netjes geweest altijd. Heb echt van alles geprobeerd, te veel (niet slim uiteraard, in thuissetting), te weinig. 1,5 keer lichaamsgewicht. Dit was voornamelijk met pillen. Helaas moet ik van pillen moet ik overgeven, dus ik neem liever mdma. Wat zou jij aanraden als eerste dosis? Ik ben vrouw en weeg 58 kg. Is wel lastiger te doseren natuurlijk.

N3K0

Badass junkie
Als ik alleen MDMA gebruikt en verder niks anders en niet bij pak enzo voel ik me aan het einde moe en loom.

Lijf is op en tijd omte slapen🤣
(Kheb ADD maar denk niet dat dat er iets mee te maken heeft) (Ik word wel van Ritalin moe )

En ja met hoge dosering is het meer weg zijn (niet kunnen lopen en alles is meer een opgave) zijn ipv lekker energiek dansen :cheerpompom:

Als ik alleen MDMA gebruikt en verder niks anders en niet bij pak enzo voel ik me aan het einde moe en loom.

Lijf is op en tijd omte slapen🤣
(Kheb ADD maar denk niet dat dat er iets mee te maken heeft) (Ik word wel van Ritalin moe )

En ja met hoge dosering is het meer weg zijn (niet kunnen lopen en alles is meer een opgave) zijn ipv lekker energiek dansen :cheerpompom:
Heb je er tussendoor geen last van een loom gevoel?

kipzonderkopzoektkop

Experimenterende gebruiker
Ik heb zelf geen ADHD, maar ik heb wel getript een aantal keer met iemand die dit wel heeft. Bevindingen zijn natuurlijk verschillend per persoon, maar dit waren de bevindingen na een aantal trips:

• Lagere dosis werkte vaak beter bij die persoon. Kwartjes en zwakkere pillen (140mg) gingen vaak beter dan sterkere pillen of meer in een keer nemen.
  • De trip viel beter als hij in kwartjes was gefaseerd. Hierbij moet je doen:
    • Eerste kwartje nemen, en dan minimaal 2uur wachten. Na minimaal 2 uur kan je wat bijnemen.
    • Tweede kwartje neem je dus na 2 uur. Hierna wacht je minimaal 1,5 uur.
    • Indien je je goed voelt kan je nog een derde kwartje nemen. Hierna wacht je weer minimaal 1,5 uur.
    • Ik zou je afraden om het laatste kwartje te nemen, maar indien je echt lekker gaat kan je het laatste kwartje dan innemen.
  • De trips die thuis plaats vonden waren vaak erg heftig, en resulteerde in de persoon die continu moest lopen om niet in een angstcyclus te vallen.
  • De trips die op een festival plaats vonden waren vaak erg leuk, mits er in kwartjes genomen was en de pil niet te sterk was.
  • De persoon gebruikte medicatie. Voor de veiligheid was deze medicatie afgebouwd ongeveer 3-4 weken voor de trip, deels omdat het een gevaarlijke combinatie was om MDMA met de medicatie te gebruiken.

Ik zou je willen aanraden om een keertje wat te minderen in je gebruik, dus kwartjes nemen en een zwakke pil proberen te vinden (mogelijk je lichaamsgewicht in . In mijn anekdotische ervaring levert dit een goede ervaring op, maar nogmaals, elke trip en elke persoon is anders.

Als laatste: gebruik je medicatie voor je ADHD, of voor iets anders? Praat hier dan over met een huisarts, dat valt onder beroepsgeheim. Sommige medicatie kan een dempend effect hebben op een MDMA trip, of zelfs ronduit gevaarlijk zijn. Deze kunnen je dan hier over informeren.

Hoop dat je alsnog kan genieten van MDMA in de toekomst!

N3K0

Badass junkie
Heb je er tussendoor geen last van een loom gevoel?
Ligt er beetje aan hoe ik me voel en waar..

Stel... Ik zou dat thuis alleen doen. En ben al gewoon chill, lui, stoned.
Dan zou ik denk ik tussen door wel beetje sloom kunnen worden en misschien wel zin hebben om te liggen... (desnoods is bed beetje schilderen/tekenen) 🤣🤣

Als ik " teveel " zou op hebben maar dat is dan weer "te" hard gaan.. en weg zijn.

Dus ja eigenlijk is het meer soms wel loom soms niet ligt aan vanalles. (Misschien hele week hard gewerkt vroeg uit bed, waar en met wie, hoe je in je vel zit, of het lichaam er wel zin in heeft of niet. Hoe je hebt gegeten afgelopen dagen enz enz (want die beestjes in het lichaam zitten er waarschijnlijk niet opte wachten dat we ze extra "slecht" werk geven🤣🤣)

Ik heb zelf geen ADHD, maar ik heb wel getript een aantal keer met iemand die dit wel heeft. Bevindingen zijn natuurlijk verschillend per persoon, maar dit waren de bevindingen na een aantal trips:

• Lagere dosis werkte vaak beter bij die persoon. Kwartjes en zwakkere pillen (140mg) gingen vaak beter dan sterkere pillen of meer in een keer nemen.
  • De trip viel beter als hij in kwartjes was gefaseerd. Hierbij moet je doen:
    • Eerste kwartje nemen, en dan minimaal 2uur wachten. Na minimaal 2 uur kan je wat bijnemen.
    • Tweede kwartje neem je dus na 2 uur. Hierna wacht je minimaal 1,5 uur.
    • Indien je je goed voelt kan je nog een derde kwartje nemen. Hierna wacht je weer minimaal 1,5 uur.
    • Ik zou je afraden om het laatste kwartje te nemen, maar indien je echt lekker gaat kan je het laatste kwartje dan innemen.
  • De trips die thuis plaats vonden waren vaak erg heftig, en resulteerde in de persoon die continu moest lopen om niet in een angstcyclus te vallen.
  • De trips die op een festival plaats vonden waren vaak erg leuk, mits er in kwartjes genomen was en de pil niet te sterk was.
  • De persoon gebruikte medicatie. Voor de veiligheid was deze medicatie afgebouwd ongeveer 3-4 weken voor de trip, deels omdat het een gevaarlijke combinatie was om MDMA met de medicatie te gebruiken.

Ik zou je willen aanraden om een keertje wat te minderen in je gebruik, dus kwartjes nemen en een zwakke pil proberen te vinden (mogelijk je lichaamsgewicht in . In mijn anekdotische ervaring levert dit een goede ervaring op, maar nogmaals, elke trip en elke persoon is anders.

Als laatste: gebruik je medicatie voor je ADHD, of voor iets anders? Praat hier dan over met een huisarts, dat valt onder beroepsgeheim. Sommige medicatie kan een dempend effect hebben op een MDMA trip, of zelfs ronduit gevaarlijk zijn. Deze kunnen je dan hier over informeren.

Hoop dat je alsnog kan genieten van MDMA in de toekomst!
Thanks voor je bericht! Ik gebruik geen medicatie op het moment. Ik ben eigenwijs en vind het troep (lekker hypocriet).

De kwartjes zijn inderdaad een goed idee! Ik dacht nu voor komend festival weer een keer mdma te proberen. Van xtc moet ik altijd kotsen haha en dat slaat altijd zo mega hard in.

• Like
Waarderingen: ljuv

FerdFatoehaus

Badass junkie
Thanks voor je bericht! Ik gebruik geen medicatie op het moment. Ik ben eigenwijs en vind het troep (lekker hypocriet).

De kwartjes zijn inderdaad een goed idee! Ik dacht nu voor komend festival weer een keer mdma te proberen. Van xtc moet ik altijd kotsen haha en dat slaat altijd zo mega hard in.
Kwartjes zegt niks. Het gaat om de hoeveelheid mdma in de pil.

Verder is mdma en xtc hetzelfde.

jeroen79

Bewuste gebruiker
Ik herken wel wat @kipzonderkopzoektkop schrijft v.w.b het lager doseren. Een vriend van ons heeft ook ADHD (gebruikt hiervoor geen medicijnen overigens) en hij doseert ook altijd in 4 kwartjes en of halfjes. Qua persoonlijkheid wordt hij altijd meer een rastafari, heel erg rustig en relaxed en een beetje in zijn eigen bubble gekeerd. Het drukke van ADHD ebt dus weg. Dit neemt niet weg dat hij geen energie heeft, want dat heeft hij zeker wel. Alleen in plaats van in het honderd rond te rennen, beperkt hij zijn bewegingsruimte dan tot een paar m2.

ljuv

DF-koningin
Verder is mdma en xtc hetzelfde.
Het bevat dezelfde werkende stof, maar wat TO hier zegt
Van xtc moet ik altijd kotsen haha en dat slaat altijd zo mega hard in.
kan ik absoluut wel beamen. Ik gebruik ook veul liever mdma om deze reden (+ het beter kunnen doseren vd werkzame stof). Nadeel is dat ik wel snel te veel bijpak. Al heb ik dat met pillen ook heheh.

Ik heb dus, waarschijnlijk, wel adhd. Ik heb eigenlijk nooit het idee gehad dat dat invloed had op mn gebruik of mijn ervaring. Ik ben nog even praatgraag, aan het dansen als een gek, rondjes aan het lopen en op avontuur als altijd, maar met die fantastische mdma glow. Ik denk wel dat ik door mn adhd sneller overmoedig word (hence het te veel bijpakken), dus ik denk dat goed afwegen en je aan je vooraf voorgestelde hoeveelheid houden dat prima oplost. Bovendien werkt mdma ook op je dopamine, wat al ontregelt is met adhd... Mentale bijwerkingen kunnen dus vgm ernstiger zijn bij adhd'ers, maar ik heb zelf nooit een dip gehad. En ook dat hoor ik van meer Adhd'ers. Als je al depressieve of angstige klachten hebt kan een bad trip ook sneller voorkomen.
Volgens mij heeft methylfenidaat wel wat invloed. De werking versterkt elkaar dus overdosering zal ook sneller voorkomen. Een lagere dosering is dan dus ECHT aan te raden. Niet relevant voor TO, wel voor andere meelezers.

Met enige voorzichtigheid benaderen, zeker niet gek hoge dosissen pakken en je eige in de gaten houden dus, dan is er volgens mij weinig aan de hand (en eerlijk; zouden alle drugsgebruikers moeten doen).

HierEnDaarEenFuifje

Wijs gebruiker
kan ik absoluut wel beamen. Ik gebruik ook veul liever mdma om deze reden (+ het beter kunnen doseren vd werkzame stof). Nadeel is dat ik wel snel te veel bijpak. Al heb ik dat met pillen ook heheh.

Moet je dan kotsen van de bindmiddelen? Want MDMA is de werkzame stof in xtc.

• Like

ljuv

DF-koningin
Moet je dan kotsen van de bindmiddelen? Want MDMA is de werkzame stof in xtc.
Heheh nee ik moet nooit kotsen, ik doelde op het stukje dat ik dik gedrukt had: het slaat in als een bom. Kristallen gaat bij mij veel meer in golven, zoals ik hier veel omschreven zie worden bij xtc/mdma. Met xtc pillen is het bij mij echt "BEM MDMA BEM BEM BEM BEM EN BEM klaar". If that makes sense.

HierEnDaarEenFuifje

Wijs gebruiker
"BEM MDMA BEM BEM BEM BEM EN BEM

Ik snap hem haha. Vooral bovenstaande maakte het duidelijk voor me.
Zal dan meestal worden veroorzaakt doordat dat stukje XTC veel MDMA bevat. Je weet ook nooit hoe het is verspreid over een pil helaas.

Ik moest helaas de laatste keer XTC voor het eerst kotsen ervan, maar had het al jaar of 2 niet gedaan en denk gewoon teveel genomen gelijk :sweatsmile:

• Like

ljuv

DF-koningin
Ik snap hem haha. Vooral bovenstaande maakte het duidelijk voor me.
Zal dan meestal worden veroorzaakt doordat dat stukje XTC veel MDMA bevat. Je weet ook nooit hoe het is verspreid over een pil helaas.

Ik moest helaas de laatste keer XTC voor het eerst kotsen ervan, maar had het al jaar of 2 niet gedaan en denk gewoon teveel genomen gelijk :sweatsmile:
Hahaha ja let's be honest, te veel is meestal de oorzaak😂
T heeft nog wel meer redenen en sommige mensen zijn er gewoon aanzienlijk gevoeliger voor... Maar ten eerste is het natuurlijk de gigantische spierspanning, ook om je buikspieren, en ten tweede zitten er veel serotonine dingies in je darmcellen die dus over prikkelde kunnen raken waardoor je lichaam denk dat je vergiftigd wordt waardoor je gaat overgeven.

HierEnDaarEenFuifje

Wijs gebruiker
Hahaha ja let's be honest, te veel is meestal de oorzaak😂
T heeft nog wel meer redenen en sommige mensen zijn er gewoon aanzienlijk gevoeliger voor... Maar ten eerste is het natuurlijk de gigantische spierspanning, ook om je buikspieren, en ten tweede zitten er veel serotonine dingies in je darmcellen die dus over prikkelde kunnen raken waardoor je lichaam denk dat je vergiftigd wordt waardoor je gaat overgeven.

Ik heb nu ineens de laatste 2x moeten overgeven, terwijl ik dat in jaren nog nooit 1x gedaan had. Nu is mijn volgende feest indoor, dus ik knijp hem een beetje :grimacing: . Als het ineens opkomt als ik midden op de dansvloer sta heb ik een probleempje...

• Sad

Lemmy

Badass junkie
Ik heb nu ineens de laatste 2x moeten overgeven, terwijl ik dat in jaren nog nooit 1x gedaan had. Nu is mijn volgende feest indoor, dus ik knijp hem een beetje :grimacing: . Als het ineens opkomt als ik midden op de dansvloer sta heb ik een probleempje...

Het zal allemaal wat groovier en liefdevoller worden.

Haha dit had ik dus ook altijd. Meestal redde ik nog wel de wc! En trots dat ik dan was 🤣

Het bevat dezelfde werkende stof, maar wat TO hier zegt

Ik heb dus, waarschijnlijk, wel adhd. Ik heb eigenlijk nooit het idee gehad dat dat invloed had op mn gebruik of mijn ervaring. Ik ben nog even praatgraag, aan het dansen als een gek, rondjes aan het lopen en op avontuur als altijd, maar met die fantastische mdma glow. Ik denk wel dat ik door mn adhd sneller overmoedig word (hence het te veel bijpakken), dus ik denk dat goed afwegen en je aan je vooraf voorgestelde hoeveelheid houden dat prima oplost. Bovendien werkt mdma ook op je dopamine, wat al ontregelt is met adhd... Mentale bijwerkingen kunnen dus vgm ernstiger zijn bij adhd'ers, maar ik heb zelf nooit een dip gehad. En ook dat hoor ik van meer Adhd'ers. Als je al depressieve of angstige klachten hebt kan een bad trip ook sneller voorkomen.
Volgens mij heeft methylfenidaat wel wat invloed. De werking versterkt elkaar dus overdosering zal ook sneller voorkomen. Een lagere dosering is dan dus ECHT aan te raden. Niet relevant voor TO, wel voor andere meelezers.

Met enige voorzichtigheid benaderen, zeker niet gek hoge dosissen pakken en je eige in de gaten houden dus, dan is er volgens mij weinig aan de hand (en eerlijk; zouden alle drugsgebruikers moeten doen).
Ik ben echt een newbie dus weet niet hoe ik goed moet citeren. Helaas kamp ik wel met een angststoornis. Vroeger toen ik nog veel gebruikte had ik ook vaak wel angst vooraf. Helaas door omstandigheden is die angststoornis wat groter geworden. Nou moet ik zeggen dat ik hem de laatste tijd echt wel goed onder controle heb. Hij uit zich alleen in heel erg piekeren bij vlagen. Is het nu dan echt af te raden om een klein beetje te gebruiken? Ik heb morgen een festival namelijk en zou graag wat md willen doen. Hooguit 1 of 2 likjes en minimaal.

• Like

ljuv

DF-koningin
Ik ben echt een newbie dus weet niet hoe ik goed moet citeren. Helaas kamp ik wel met een angststoornis. Vroeger toen ik nog veel gebruikte had ik ook vaak wel angst vooraf. Helaas door omstandigheden is die angststoornis wat groter geworden. Nou moet ik zeggen dat ik hem de laatste tijd echt wel goed onder controle heb. Hij uit zich alleen in heel erg piekeren bij vlagen. Is het nu dan echt af te raden om een klein beetje te gebruiken? Ik heb morgen een festival namelijk en zou graag wat md willen doen. Hooguit 1 of 2 likjes en minimaal.
Pfoe, dat zou ik echt niet durven zeggen... Ik denk dat ik het mn vrienden dan wel af zou raden, zegmaar. Maar anderzijds zou ik ze ook een fijne tijd gunnen en gewoon goede afspraken maken over wat te doen bij zo'n aanval.

In elk geval een heel fijne avond toegewenst.

Nou inmiddels het feestje gehad gisteren! Ik zal even mijn ervaring vertellen.

Na al die jaren begonnen met een klein dipje. Dit was echt hooguit het bovenkantje van mijn pink met een oppervlakte van een halve bij halve cm. Geen bergje, ben een vrouw met kleine dunne vingers haha (iemand een idee hoeveel zoiets kan zijn aan mg? Ik weet dat het lastig schatten is). Vast een te lage startdosis ook, maar ik was bang voor spaghetti benen.

Voelde helaas niet heel veel en heb om de 1,5 uur zo’n kleine hoeveelheid bijgepakt. Ik denk in totaal ongeveer 6 keer. Merkte aan het eind dat ik er echt lekker inzat. Toen bij het naar huis gaan nog een lik genomen, dit was stom. Eindigde in overgeven en thuis enorm klapperen en ogen draaien.

Heb op t forum bij veel mensen gelezen die maximaal 1 of 2 keer bijnemen. Zijn er ook mensen die het op deze manier wel eens toepassen?

Bovenaan