ADHD en MDMA

troksky

Belezen gebruiker
Beste vrienden,

Misschien een interessant draadje ..

Adhd en MDMA lees daar vanalles over ..

Wat ik over vind buiten de gebruikelijke doen berichten is dat wij adhders er gevoeliger voor zijn .
Denk dat klopt.

Nu ik neemt persoonlijk 0,8 mg per kilo lichaamsgewicht wat minder is dan de aanbevolen dosering van 1 to 1,5 mg en gaat daar heel goed op. Na 1,5 uur neemt ik 30 mg bij en dat is ok .
Leuke avond..

Bij een vorige dosis deed ik dus 1 mg per kilo en nam ik 1 /3 bij Viel niet goed .. te veel speedy effect. Mijn kaken waren aan klemmen.

Nu las ik dat iemand hier 1/3 als startdosis en na een 1,5 uur 1/3 bij doseerde en nog 1,5 uur nog eens 1,5 .

Nu nog iemand ervaring ermee ?

En ja , ik wacht zeker 3 a 4 maanden, geen caffeine of andere stanties enz..

Op zicht heb ik de grappige vast stelling omdat over mdma zoveel aan lezen bent ,ook veel over mij adhd te weten kom en welke voedingssupplementen mij kunnen helpen tegen adhd . NAC ALA , Alcar ...

Zo kwam ik erachter dat bijvoorbeeld hit training in de sportschool goed help tegen dementie. Wat ik nu ook doet .

Vind het onderwerp razend interessant..

ik dank jullie voor de vele reacties en ervaringen.

juist dankzij dit forum ga ik heel bewust mee om en ben ik beter geïnformeerd.

ik herhaal mij vraag : zijn er adhders die een ander protocol volgen inzake MDMA?

groetjes,

ljuv

DF-koningin
Ja zeker, ik merk dat ik juist meer moet nemen dan 1,5x mg lichaamsgewicht om op hetzelfde punt te zitten als anderen. Om echt bij de euforie te komen. Maar ook dat als ik vaker dan 1 keer bij pak, ik echt METEEN op dat speedy effect zit, veel meer dan mijn vrienden. Afhankelijk van hoe ik me voel en waar ik in m’n cyclus zit neem ik dus vaak best een beetje meer en probeer ik me streng aan de 2 dosissen te houden (lukt niet altijd lol)

troksky

Belezen gebruiker
Ja zeker, ik merk dat ik juist meer moet nemen dan 1,5x mg lichaamsgewicht om op hetzelfde punt te zitten als anderen. Om echt bij de euforie te komen. Maar ook dat als ik vaker dan 1 keer bij pak, ik echt METEEN op dat speedy effect zit, veel meer dan mijn vrienden. Afhankelijk van hoe ik me voel en waar ik in m’n cyclus zit neem ik dus vaak best een beetje meer en probeer ik me streng aan de 2 dosissen te houden (lukt niet altijd lol)
interesant.. ik juist minder ... 0,7 mg per lichaamsgewicht en 0,4 per lichaamsgewicht.. goed gevoel en zeker niet te veel mdma.

Nu mijn overdreven interesse is ook adhd 😘

troksky

Belezen gebruiker
Ja zeker, ik merk dat ik juist meer moet nemen dan 1,5x mg lichaamsgewicht om op hetzelfde punt te zitten als anderen. Om echt bij de euforie te komen. Maar ook dat als ik vaker dan 1 keer bij pak, ik echt METEEN op dat speedy effect zit, veel meer dan mijn vrienden. Afhankelijk van hoe ik me voel en waar ik in m’n cyclus zit neem ik dus vaak best een beetje meer en probeer ik me streng aan de 2 dosissen te houden (lukt niet altijd
Nu misschien neemt ik wel te weinig .

Nu ik weeg rond 96 kilo vind het heel fijn met 0,8 mg en zodra ik bij pakte had ik het onaangename speedy effect.

Nu ik ga pas op 1 mei nog eens een dosis doen . 3 maanden regel misschien een dosis van 96 en niets bij pakken.

ik twijfel wel ... ben nogal gevoelig.. 70 mg voor mijn gewicht en 26 mg bijnemen na 2 uur ...
misschien vind het ook belangrijk dat mijn penis nog werk ..

90kg, ADHD certified :wink: , start op 75mg en pak 2 x 37.5 bij meestal. De pillen zijn op 150mg getest dus dat komt goed uit. Ga ik lekker op. Als het feestje langer is dan 6 uur dan pak ik nog 37.5 bij. Ik stop 4 uur voor ik weg ga en 5 uur voor ik in mn bedje lig.

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Interessant topic. Sorry voor m’n lap tekst, waarvan een deel off-topic is, maar vond het er toch wel onder passen (sorry als het storend is @troksky, maar wilde het altijd al eens kort ter sprake stellen hier, en aangezien ADHD blijkbaar je special interest is…).

Eerst het antwoord op de vraag, daarna de rest.

Ik heb ADD en ik heb altijd een stuk meer moeten nemen dan je zou verwachten op basis van mijn gewicht. Al jaaaaren voordat ik ik überhaupt wist van DF en fatsoenlijke kennis had van drugs, laat staan voordat ik ADD-gediagnosticeerd werd/vermoedens had, was dit al zo, dus dit kan geen suggestie of tolerantie zijn.

Voorbeeld: mijn ex, waarmee ik wel eens MDMA-avondjes hield, was bijna twee meter lang en zeg +/- 30 kg zwaarder dan ik. Toch moest ik altijd meer nemen dan hij, en het kickte bij mij ook meestal later in.

Ik ben dan wel 1.80 m, maar heb een postuur dat aan de slanke kant is. Mijn standaardgewicht is ergens begin-midden 60 kg. Ik ben een tijd echt dun geweest (depressie/burn-out), ergens tussen 50 en 60 kg, ik heb door medicatie-switches ook periodes gehad dat ik achteraan 60/tegen de 70 kg woog - ik heb zowel van het voor mijn doen dunner of dikker dan m’n natuurlijke gewicht zijn geen direct significant merkbare invloed gemerkt als ik een seroslurper gebruikt(e). Lijkt grotendeels om een persoonlijke gevoeligheid te gaan.

Ik doe al jaren af en toe een keer 6-APB met mijn tripmattie @Eik, die in globaal dezelfde hoek als mijn ex zit qua lengte, postuur en gewicht. Ook met 6-APB doseer ik standaard een stuk hoger, we zitten dan consistent zonder uitzondering op ongeveer hetzelfde level, qua effecten, bijwerkingen en kater.

Ik veeg daarmee het 1.5 mg/kg-advies niet van tafel, btw, absoluut niet, die veiligheidsmarge is er niet voor niets. Honderd keer better safe than sorry, voorál als je je eigen gevoeligheid nog niet kent. Ik wil alleen aangeven dat het allemaal verre van zwart-wit is, net zo hard onder AD(H)D’ertjes, wat dit topic al goed aangeeft. 😉 Ook hier schaar ik me dus achter @ljuv, het volledige individuele (biologisch, neurologisch, metabolisch, hormonaal, etc., noem het op) profiel zal veel belangrijker zijn dan AD(H)D ja/nee (en i.m.o. dus ook lengte/gewicht, maar dat wil ik niet te hard gaan propaganderen omdat een overdosis MDMA wel gewoon levensgevaarlijk kan zijn).

Overigens, van bijvoorbeeld LSD of andere psychedelica nemen @Eik altijd dezelfde dosering. Ik neem dus niet meer (dat meer nemen geldt alleen voor stimulanten en entactogenen), maar ook niet perse minder.

Ik vermoed dat bij in elk geval de klassieke psychedelica die ik goed ken, de ‘hoeveelheid bloed’ en dus de hoogte van de spiegel (lees: het principe waarop de ‘MDMA-regel’ gebaseerd is: lager gewicht = minder bloed = minder verdunning/meer effect van een lagere dosis — en omgekeerd) gewoon (nog) veel minder relevant is. Het zal wel íets uitmaken, maar veel belangrijker is het subjectieve deel.

Fun fact: nu we het toch over AD(H)D en MDMA-achtige middelen hebben. Volgens @Eik ga ik tijdens de inwerking van 6-APB (die natuurlijk veel trager is dan die van MDMA - en bij moi dus vaak nog trager dan bij de ander) voor mijn doen tijdelijk verrassend ‘neurotypisch’ functioneren. Dit verschil verbaast hem echt. Ik doe dan shit in het huishouden, bijvoorbeeld afwassen of opruimen, ineens drie keer zo efficiënt, niet omdat ik me gestimuleerd of opgewekt voel (ik voel de 6 op dat moment nog niet bewust werken), maar omdat ik overduidelijk ineens gewoon van A —> B ga zonder allerlei hak-op-de-tak zijwegen in te slaan qua taken.

Dit moet wel haast een neurotransmitter-dingetje zijn, en werkt beter dan mijn eigen ADD-medicatie. 😄 (Mijn hypothese is dat het de tijdelijke perfecte “mix” geeft omdat het naast een beginnende dopamine- en noradrenaline- boost ook toch al iets met serotonine begint te doen, waardoor mijn angst in de vorm dwangmatigheid/perfectionisme wordt geremd, die me normaal naast de ADD nog verder vertraagt in mijn doen en laten.)

Deze neurotypische fase (om het zo maar even te noemen, lol 😂) is maar van relatief korte duur want ja hallo, als de sero-vlaag echt binnenkomt, laat ik alle dagelijkse shit natuurlijk voor wat het is :wave: en ga ik heerlijk onder een dekentje chillen en zweven. 😍

Niet om het topic te kapen, maar herkent iemand met AD(H)D dit?

Ik kan niet over MDMA spreken op dit vlak, omdat dat aardig lang geleden is, ik dan vaak op een feestje was, en ook wel omdat de inwerkingstijd van M veel korter is, waardoor je een simpelweg een veel korter timeframe hebt om effe lekker executief te gaan functioneren.

Zanza

DF-koning
Interessant topic. Sorry voor m’n lap tekst, waarvan een deel off-topic is,
Lachebekkie was voor dit olifantje😂 zo grappig. Misschien gewoon toevoegen aan je handtekening. Scheelt weer.

Verder best herkenbaar wel wat betreft het deel dat over doseren gaat. Al vraag ik me af in hoeverre ik mezelf kan vergelijken, i.v.m. veelvuldig misbruik van mdma in mijn jongere jaren (ook simpelweg door gebrek aan kennis destijds) en om die reden (steeds) hoger doseren en meer nemen.

Over de betere functionaliteit, of de efficiëntie daarvan, zoals je beschrijft, weet ik dan weer niet. In de zin van dat ik daar geen opvallende herinnering aan heb of opmerkingen van medegebruikers over heb gekregen. Wél met (reguliere) amfetamines, overigens. Maar dat effect is breder bekend natuurlijk

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Lachebekkie was voor dit olifantje😂 zo grappig. Misschien gewoon toevoegen aan je handtekening. Scheelt weer.

😂 Haha. Handtekening: ‘Sorry voor m’n complete gebrek aan energie en input enerzijds en m’n plots opkomende random off-topic epistels waar niemand om vraagt anderzijds. Groetjes, Olifant.’

Of korter: ‘Sorry for being Olifant.’

Dit was m’n langste speech trouwens wel weer voor vandaag, hoor. Wordt altijd maar moe van dat getyp op m’n telefoon en ben te lui om achter de PC (lees: uit bed) te gaan.

Verder best herkenbaar wel wat betreft het deel dat over doseren gaat. Al vraag ik me af in hoeverre ik mezelf kan vergelijken, i.v.m. veelvuldig misbruik van mdma in mijn jongere jaren (ook simpelweg door gebrek aan kennis destijds) en om die reden (steeds) hoger doseren en meer nemen.

Inderdaad lastig te zeggen omdat je bij MDMA die tolerantie zeker grotendeels meeneemt. Om dit te weten te komen zou je terug moeten in de tijd, en als baby-Zanza 🍼👶 (nou ja, liever ietsje ouder misschien) opnieuw moeten starten met een schone lei.

Maar hey, ‘Time is een illusion’ zoals de sticker op m’n kastdeur waar ik nu tegenaan kijk zegt, dus wie weet?

Naast die sticker hangt er trouwens nog eentje: ‘Sorry I’m late, time isn’t real and I’m not convinced that I am either.’ Ik vond hem wel plausibel als excuus, maar ik moet zeggen, tot nu toe is-ie nog niet erg overtuigend gebleken bij de medemens. 🙃

Over de betere functionaliteit, of de efficiëntie daarvan, zoals je beschrijft, weet ik dan weer niet. In de zin van dat ik daar geen opvallende herinnering aan heb of opmerkingen van medegebruikers over heb gekregen. Wél met (reguliere) amfetamines, overigens. Maar dat effect is breder bekend natuurlijk

Ja, de verbetering in functioneren door de verhoging van de dopamine- en noradrenalinespiegel is wel voor de hand liggend. Het zal mogelijk toch de combinatie met het stuk angststoornis dat ik heb (en daarmee een bepaalde onrust/dwangmatigheid/moeite met ontspanning vóór alles helemaal “op orde” is) zijn dat dan wegvalt, omdat er al meer serotonine vrijkomt, maar gewoon nog niet tot aan threshold recreatief niveau.

Maar dat is ook maar psychofarmacologie van de koude grond.

Zanza

DF-koning
opnieuw moeten starten met een schone lei.
Nee, maar serieus: ik denk dat door het misbruik die schone lei dus niet meer bestaat, als het ware. Of bedoelde je het hypothetisch? Ik gebruik nog heeeel af en toe iets. En dan is het meestal wel mdma. Kan er ook nog steeds van genieten, maar zoals 20 jaar geleden: nee. Totaal anders. Doseringen zijn overigens ook nog steeds te hoog, maar dat heeft niets met tolerantie te maken, eerder met het niet toepassen van opgedane kennis en in het moment opgaan en dan alsnog 2 pillen teveel nemen, of iets in die trend, zeg maar.

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter

Toen al een ware Casanova.

IMG_5096.jpeg

Nee, maar serieus: ik denk dat door het misbruik die schone lei dus niet meer bestaat, als het ware. Of bedoelde je het hypothetisch?

Yes, hypothetisch. Bij veel middelen bestaat die schone lei na langdurig misbruik niet meer, maar van MDMA is dit al helemaal bekend.

Ik gebruik nog heeeel af en toe iets. En dan is het meestal wel mdma. Kan er ook nog steeds van genieten, maar zoals 20 jaar geleden: nee. Totaal anders. Doseringen zijn overigens ook nog steeds te hoog, maar dat heeft niets met tolerantie te maken, eerder met het niet toepassen van opgedane kennis en in het moment opgaan en dan alsnog 2 pillen teveel nemen, of iets in die trend, zeg maar.

Fijn dat je er nog wel van kunt genieten.

Ik heb vroeger ook te hogere doseringen gebruikt, niet zo hoog als jij denk ik, en vooral: niet vaak, maar áls ik het deed wel te hoog. Ook in acht nemend dat ik wel wat meer nodig had, was het té. Vooral thuis trouwens, op feestjes wilde ik controle dus hield ik het relatief rustig. Kennistekort inderdaad. Was toen ook wel de enige drug die ik ooit gebruikte.

Het is wel zo dat een GOED hoge dosis (dus niet insane, maar op het randje van te hard) voor een keertje heel leuk en grappig kan zijn. Ik ben ergens ook wel blij met die vroegere ervaring(en). Die compleet random, vage hilarische uitspraken en semi-‘logische’ redenaties die mensen er dan met een heel serieus gezicht uit kunnen kramen (van-de-kaart-praat) en waar je dan ook achteraf nog compleet stuk om kunt gaan. De enorme euforie. Die rare levensechte hallucinaties waarvan je denkt: the fuck haalt mijn/iemands brein dít nou weer vandaan. Dat soort dingen.

Op dat punt kom ik met m’n tegenwoordige doseringen echt niet, nu is 6-APB sowieso milder maar ja, in theorie kun je hoger doseren.

Alleen tja, er zijn teveel nadelen aan dergelijke heftige ervaringen. Veel te korte duur (MDMA dan). Op de piek al zowat bezig zijn met ‘neee, gaat het al weg, ik wil dit voor altijd…’, die cravings, daardoor bijnemen terwijl het geen zin meer heeft. Alle nare fysieke bijwerkingen.

Oeffff, en de kater, dat was soms een pure hel. Ik heb het er niet meer voor over, heb er geen tijd voor/durf het niet meer (was écht heel kut soms, haha) en het is gewoon veel
te ongezond.

Tegenwoordig geldt dan toch ‘(iets) less is more’, uiteindelijk ben je beter af. Ik vind daarom 6-APB netto een geslaagdere deal, zeker qua werkingsduur en cravings, omdat het vergeleken met M een ‘afgeplatte’ geleidelijkere werking heeft en minder hard piekt is die drang tot bijnemen ook minder.

Jammer dat het eruit gaat.

Relmuis

Wijs gebruiker
Dit moet wel haast een neurotransmitter-dingetje zijn, en werkt beter dan mijn eigen ADD-medicatie. 😄 (Mijn hypothese is dat het de tijdelijke perfecte “mix” geeft omdat het naast een beginnende dopamine- en noradrenaline- boost ook toch al iets met serotonine begint te doen, waardoor mijn angst in de vorm dwangmatigheid/perfectionisme wordt geremd, die me normaal naast de ADD nog verder vertraagt in mijn doen en laten.)
Is de release van serotonine niet het eerste effect dat je voelt van MDMA?
Daarna NA en DOPA effecten?
Lees daar wisselende dingen over.

troksky

Belezen gebruiker
niet gemakkelijk he ❤️

Nu ik neem sind een tijd NAC en wacht nu zeker 4 maanden om te kijken wat dit gaat gaat doen.

Op Reddit lees ik veel belovende dingen over NAC . Dit zou de felheid toenemen en de magic doen terug keren...

4 maanden, maandje extra om alles beter te resetten.

hoop op een leuke trip dan ..

Nu de grap is hierdoor gebruik ik niets maar ook niets van drugs 😀 Wat blijkbaar een presentatie is voor een adher.
Als we het zo onder controle kunnen houden, prima toch .

Relmuis

Wijs gebruiker
Bij mezelf kan ik geen verband ontdekken tussen MDMA met of zonder NAC.
3 Maanden NAC (1200 mg), dan stoppen vóór de MDMA.

Zanza

DF-koning
Toen al een ware Casanova.
Het was meer als waus uitziende baby-zanza bedoeld, maar ik neem de credits in ontvangst 😜

niet zo hoog als jij denk ik,
Aannames! Maar wel waar, denk ik. Ook een aanname😅
Het is wel zo dat een GOED hoge dosis (dus niet insane, maar op het randje van te hard) voor een keertje heel leuk en grappig kan zijn. Ik ben ergens ook wel blij met die vroegere ervaring(en). Die compleet random, vage hilarische uitspraken en semi-‘logische’ redenaties die mensen er dan met een heel serieus gezicht uit kunnen kramen (van-de-kaart-praat) en waar je dan ook achteraf nog compleet stuk om kunt gaan. De enorme euforie. Die rare levensechte hallucinaties waarvan je denkt: the fuck haalt mijn/iemands brein dít nou weer vandaan. Dat soort dingen.
Maar hier sla je de spijker ook wel grotendeels op z'n kop. Want zo ging (en gaat) het wel altijd idd. Omdat dit nou net zo leuk is, voor mij persoonlijk. Het is zeker niet goed en het verpest uiteindelijk op de lange termijn zowel je ervaring, als je gezondheid. Maarja. Mja. Hmz...
Tegenwoordig geldt dan toch ‘(iets) less is more’, uiteindelijk ben je beter af
Misschien moet ik dit nog maar eens proberen ooit. Juiste dosering(ish) klaarleggen en de rest buiten bereik en kijken hoe dat is. Kan me niet herinneren dat ik ooit "normaal" gedoseerd heb, dus weet het ook eigenlijk helemaal niet.🤓

Oeffff, en de kater, dat was soms een pure hel.
Helpt ook niet mee dat de mdma-kater mij niet of nauwelijks bekend is. Eerder het tegenovergestelde. Een soort afterglow.

6-APB netto een geslaagdere deal,

Vind 6apb hierin wel lastig. Dit heb ik trouwens wél in normale doseringen gebruikt. Hooguit een handvol keren in mijn leven, overigens. Ik begrijp de onderlinge vergelijkingen wel, maar ook weer niet. Aan de ene kant ben je veel helderder en langer stabiel op een bepaald waus-achtig niveau, maar het is het dan nèt niet. Alleen kan dat dus ook liggen aan het verwachtingspatroon van het overdoseren van mdma, normaliter.

Aldus: deze bijdrage heeft geen reet met de openingspost van dit topic te maken, maar goed😂. Wel weer eens leuk om te converseren op df. Je wordt er toch weer ingezogen he verdeurie.

Joejoe!

troksky

Belezen gebruiker
effen terug te komen op dit onderwerp.
Wat heb ik zin in MDMA trip.
Maar 6 apd lijkt misschien een betere keuze inzake craving en vooral mij adhd gevoel van bijpakken.
moest ik gaan voor mdma 80 mg en 40 bijpakken na 2 uur...

Dat is het plan .. helaas is mijn agenda druk ...en zal ik zeker 4 maanden wachten 😘
haal ik die 4 maanden niet dan is voor na de zomervakantie.. 5 weken voor je op serontine op niveau is en ik wil vrolijk op vakantie gaan .

ik weet niet op 6 apd op dat vlak beter is ..

Piet Zahut

Bewuste gebruiker
effen terug te komen op dit onderwerp.
Wat heb ik zin in MDMA trip.
Maar 6 apd lijkt misschien een betere keuze inzake craving en vooral mij adhd gevoel van bijpakken.
moest ik gaan voor mdma 80 mg en 40 bijpakken na 2 uur...

Dat is het plan .. helaas is mijn agenda druk ...en zal ik zeker 4 maanden wachten 😘
haal ik die 4 maanden niet dan is voor na de zomervakantie.. 5 weken voor je op serontine op niveau is en ik wil vrolijk op vakantie gaan .

ik weet niet op 6 apd op dat vlak beter is ..
Lage dosering 2cb? 8 tot max 10 mg?

Moet ook fantastisch zijn!

Bovenaan