Advies gevraagd

Littlebutterfly

Experimenterende gebruiker
Hallo allemaal,

Om heel eerlijk te zijn wil ik wel eens uit nieuwsgierigheid drugs gaan gebruiken. Alleen heb ik een probleem. Een paar maanden geleden heb ik een van mijn vrienden leren kennen met wie ik mijn vriendschap absoluut niet op het spel wil zetten. Hij is namelijk na jarenlang gebruik een half jaar clean. Ik weet niet zo goed wat ik moet doen.

Groetjes

Littlebutterfly

Blowen wil ik een keer proberen, XTC, Speed, Coke en paddo's. Ik heb het geld wel en heb het er ook wel voor over. En als ik het doe, wil ik het wel op een verantwoorde manier doen.

DrippTone

Badass junkie
Tripreporter
Littlebutterfly zei:
Hallo allemaal,

Om heel eerlijk te zijn wil ik wel eens uit nieuwsgierigheid drugs gaan gebruiken. Alleen heb ik een probleem. Een paar maanden geleden heb ik een van mijn vrienden leren kennen met wie ik mijn vriendschap absoluut niet op het spel wil zetten. Hij is namelijk na jarenlang gebruik een half jaar clean. Ik weet niet zo goed wat ik moet doen.

Groetjes

Gewoon lekker niet doen, geniet van de vreugde van vriendschap, drugs doet echt onder vergeleken met de drugs die het leven zelf bieden, liefde, vriendschap. Waarom denk je dat die vriend van je is afgekickt? Leer van andersmans fouten zodat je ze zelf niet hoeft te maken. :wink:

Littlebutterfly

DrippTone zei:
Littlebutterfly zei:
Hallo allemaal,

Groetjes

Gewoon lekker niet doen, geniet van de vreugde van vriendschap, drugs doet echt onder vergeleken met de drugs die het leven zelf bieden, liefde, vriendschap. Waarom denk je dat die vriend van je is afgekickt? Leer van andersmans fouten zodat je ze zelf niet hoeft te maken. :wink:

Ik denk wel te weten waarom hij is afgekickt. Het is een vreselijk wereldje. Er zullen vast ook meerdere redenen hebben meegespeeld. Ik zal hem er eens naar vragen. Maar hij is voor mij wel een waarschuwing, omdat hij wel het levende bewijs is van het feit dat het geen goed spul is. In het begin heeft hij door zijn achtergrond over een aantal zaken gelogen. We hebben elkaar beloofd om vanaf eind vorige maand elkaar tegen elkaar te zijn.

Eerst wil ik van al mijn eigen problemen af zijn, waar ik hard voor aan het vechten ben. Ik zal het sowieso met die vriend van me bespreken. Alleen als hij er geen problemen mee heeft, wil ik 1 keer drugs gebruiken. Zelf schat ik de kans op verslaving na eenmalig gebruik vrij klein. Ik wil het spul alleen op een verantwoorde manier gebruiken.

shokora

Wijs gebruiker
Ik vind het altijd grappig dat mensen over 'drugs' als 'dat spul' en 'dat wereldje' kunnen praten, terwijl er meer dan 500 verschillende psychoactieve stoffen (and still counting) zijn en misschien nog wel meer verschillende milieu's die te maken hebben drugsgebruik :P

Als je drugs wilt proberen uit nieuwsgierigheid zou ik persoonlijk beginnen met een joint, omdat dat goed te doseren is en nog redelijk normaal kan zijn. Maar het gaat er vooral om wat jij in de ervaring zoekt.

Mirrorball

Bewuste gebruiker
DrippTone zei:
Littlebutterfly zei:
Hallo allemaal,

Groetjes

:hearteyes:

Alleen hierom houd ik van drugsforum. Als bewijs dat niet elke drugsgebruiker niet nadenkt. Ik gebruik zelf nauwelijks drugs (blowen en af en toe paddo's) maar dit soort berichten maken mij altijd blij. Ik ben zo blij dat dit forum niet zoals partyflock is en er ook daadwerkelijk goede adviezen worden gegeven.

Pikachu

Wijs gebruiker
Ik heb het idee dat jij alle drugs gelijkstelt aan de drug waaraan die vriend van je verslaafd was. Als die vriend van je verslaafd was aan coke/basecoke/heroïne dan snap ik dat je bang bent voor 'drugs'. Er is echter wel een verschil tussen de bovengenoemde drugs en de minder verslavende drugs zoals bv psychedelica, wiet en mdma.

Blijf vooral hier een tijdje rondhangen, lees wat tripreports en kijk dan of het je nog wat lijkt of niet.

DrippTone

Badass junkie
Tripreporter
Mirrorball zei:
DrippTone zei:
Littlebutterfly zei:
Hallo allemaal,

Groetjes

Alleen hierom houd ik van drugsforum. Als bewijs dat niet elke drugsgebruiker niet nadenkt. Ik gebruik zelf nauwelijks drugs (blowen en af en toe paddo's) maar dit soort berichten maken mij altijd blij. Ik ben zo blij dat dit forum niet zoals partyflock is en er ook daadwerkelijk goede adviezen worden gegeven.

Dank, maar ik meen het. Zelf heb ik misschien een andere keuze gemaakt, en dat is niet goed of fout. Maar ik ben me er wel van bewust en ik geloof echt in een bestaan zonder drugs, zonder gif en vooral zonder alcohol. En iedereen die er nog niet midden in zit raad ik het gebruik af, en het genieten van het leven aan. Want wat wil je nog meer dan vrienden waar je een goeie band mee hebt, mensen waarvan je houd en die van jou houden. Meer heb je niet nodig en geen enkele drug kan je dat bieden. :wink:

Littlebutterfly

shokora zei:
Als je drugs wilt proberen uit nieuwsgierigheid zou ik persoonlijk beginnen met een joint, omdat dat goed te doseren is en nog redelijk normaal kan zijn. Maar het gaat er vooral om wat jij in de ervaring zoekt.

Wat ik zoek, weet ik nog niet. Als ik het ga doen, want ik ga het hier sowieso heel goed met die vriend van mij over hebben. Ik vind het moeilijk en eng om het hierover te gaan hebben, ondanks dat ik alles tegen hem mag zeggen. Alles is bespreekbaar. Mijn gedachten gang klopt niet helemaal, want ik zie wat er met die vriend van me gebeurd is en toch denk ik erover na.

Pikachu zei:
Ik heb het idee dat jij alle drugs gelijkstelt aan de drug waaraan die vriend van je verslaafd was. Als die vriend van je verslaafd was aan coke/basecoke/heroïne dan snap ik dat je bang bent voor 'drugs'. Er is echter wel een verschil tussen de bovengenoemde drugs en de minder verslavende drugs zoals bv psychedelica, wiet en mdma.

Blijf vooral hier een tijdje rondhangen, lees wat tripreports en kijk dan of het je nog wat lijkt of niet.

Hij heeft van alles gebruikt zowel niet verslavende als wel verslavende drugs. Ik zal hier zeker nog wel blijven rondhangen. Ik vind het wel intressant allemaal en ik ben ergens nieuwsgierig, maar ik heb mijn twijfels of ik er iets mee wil doen.

DrippTone zei:
Mirrorball zei:
DrippTone zei:

Dank, maar ik meen het. Zelf heb ik misschien een andere keuze gemaakt, en dat is niet goed of fout. Maar ik ben me er wel van bewust en ik geloof echt in een bestaan zonder drugs, zonder gif en vooral zonder alcohol. En iedereen die er nog niet midden in zit raad ik het gebruik af, en het genieten van het leven aan. Want wat wil je nog meer dan vrienden waar je een goeie band mee hebt, mensen waarvan je houd en die van jou houden. Meer heb je niet nodig en geen enkele drug kan je dat bieden. :wink:

Ik drink zelden alcohol. Cafeïne krijg ik regelmatig binnen.
Ik weet zelf wat een verslaving inhoudt. Sinds 5 of 6 jaar heb ik een eetstoornis. Dat is ook een verslaving en heeft heel veel kapot gemaakt. Op dit moment wil ik 10 keer liever drugs dan laxeermiddelen gebruiken. Ik ga hier nu eindelijk hulp voor krijgen.
Ergens ben ik jaloers op mensen met een drugs- of alcoholverslaving, omdat het middel uit je leven te bannen is. Dat is bij eten niet het geval. Ik wil
De eerste reactie van DrippTone heeft mij zeker aan het denken gezet. Ook zet zijn tweede reactie mij aan het denken.

cropp

Badass junkie
waarom overleg je niet met hem?

stel het eens voor, misschien heeft hij er wel meer verstand van als wij

Elfquest

Bewuste gebruiker
Als je een eetstoornis hebt zou ik iig uit de buurt blijven van speed en coke.
Er zijn helaas genoeg meisjes met een eetstoornis die dat spul gebruiken om af te vallen omdat het je hongergevoel onderdrukt. Heb er een aantal gekend. Ik zeg niet dat dat perse jou ook moet overkomen, maar als je verslaafd bent aan laxeermiddelen is dat risico misschien wel aanwezig. Ik vind het beide ook geen drugs om mee te beginnen. Maar wie ben ik.

Je zou eens wiet kunnen roken of een mdma pilletje (wel getest!) kunnen proberen. Als je jezelf nou beloofd dat je het bij 1 keer houdt, zijn dit mooie ervaringen om eens in je leven meegemaakt te hebben.

Littlebutterfly

cropp zei:
waarom overleg je niet met hem?

stel het eens voor, misschien heeft hij er wel meer verstand van als wij

Ik ben het sowieso wel van plan om het er eerst met hem over te hebben.

Elfquest zei:
Als je een eetstoornis hebt zou ik iig uit de buurt blijven van speed en coke.
Er zijn helaas genoeg meisjes met een eetstoornis die dat spul gebruiken om af te vallen omdat het je hongergevoel onderdrukt. Heb er een aantal gekend. Ik zeg niet dat dat perse jou ook moet overkomen, maar als je verslaafd bent aan laxeermiddelen is dat risico misschien wel aanwezig. Ik vind het beide ook geen drugs om mee te beginnen. Maar wie ben ik.

Je zou eens wiet kunnen roken of een mdma pilletje (wel getest!) kunnen proberen. Als je jezelf nou beloofd dat je het bij 1 keer houdt, zijn dit mooie ervaringen om eens in je leven meegemaakt te hebben.

Lax (zoals laxeermiddelen in het eetstoornis wereldje genoemd wordt) heb ik nog nooit gebruikt. Ik heb er wel aan gedacht maar de gedachten waren niet heel sterk. Van lax val je geen gram af. Het is rotzooi. Je spijsvertering gaat er kapot van. Daarnaast heb ik geen ondergewicht.
De verhalen over speed en coke, de verhalen die ik erover gelezen heb, zijn eng. Ik ben op dit moment bang voor speed en coke. Voor mdma, wiet en paddo's heb ik die angst minder. Een pilletje speed lijkt me sowieso minder eng dan gespoten dosering. Snuiven van speed en coke, het trekt me niet zo. Maar dat wil niet zeggen dat ik het niet wil proberen. Hiermee doel ik vooral op coke.
Met GHB, LSD en heroïne hoef je bij mij niet aan te komen. Dat spul ben ik echt heel erg bang voor.
Ik wil het ook zeker bij 1 keer houden, omdat ik zie dat die vriend van mij eraan onder door gegaan zou zijn. Maar dan wil ik sowieso meerdere middelen willen proberen. Hopelijk klinkt het niet heel tegenstrijdig. En als ik dan toch voor 1 middel moet kiezen, is de kans groot dat ik voor MDMA ga.

Elfquest

Bewuste gebruiker
Oh had begrepen dat je wel laxeermiddelen nam, my bad.
Ja ik zou eens opzoeken wat voor gevoel je van verschillende drugs krijgt en kijken wat je daarvan het meeste aanspreekt.

Zorg iig dat er de eerste keer iemand bij je is die je vertrouwd en die zelf nuchter blijft, zodat die een oogje op je kan houden.

cropp

Badass junkie
ik ken veel mensen en veel verhalen van mensen die het 1 keer wilde proberen, en het is niemand gelukt.

als je het een keer wilt proberen moet je het helemaal niet doen, hoe sterk je er ook voor bent.

Littlebutterfly

Hoe nieuwsgierig ik ook ben, ik doe het niet. Vooral de reactie van DrippTone heeft mij heel erg aan het denken gezet, zoals ik al eerder gezegd heb. Met die vriend van mij moet ik het er nog over hebben. En ja, ik ga wel eerlijk zeggen dat ik nieuwsgierig ben naar drugs, maar dat ik het niet wil doen. Ik wil een goede vriendin voor hem zijn.

Oom Klaas

Badass junkie
Ikzelf heb een zeer goede vriendin die graag eens een keer wou blowen.
Ik ben 2,5 jaar verslaafd geweest aan thc en heb haar begeleid zeg maar.
Nu blowt ze alleen wanneer ze met mij is, eens in de maand of 2, en doe ik rustig mee.

Binnenkort wil ze mdma gaan doen, nu ben ik druk bezig naar zuivere mdma om haar te introduceren met dit goedje.

Ik ben daarom ook heel blij dat ze naar mij toegekomen is om het te vragen,
de ervaring zit er bij mij wel in en de liefde om te zorgen dat het bij haar goed gaat ook.
Nu leer ik haar verantwoord gebruiken, en dat is 't minst slechte gebruik.

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Littlebutterfly zei:
En ja, ik ga wel eerlijk zeggen dat ik nieuwsgierig ben naar drugs, maar dat ik het niet wil doen. Ik wil een goede vriendin voor hem zijn.
I gotta call bullshit. Het feit dat hij de verkeerde keuzes heeft gemaakt zou jou juist ervan moeten weerhouden om dezelfde te maken. Het werkt echt niet zo zwart wit dat wanneer iets 'verslavend' is dat je er verslaafd aan raakt. Toon een beetje ruggengraat, probeer eens iets leuks, is het té leuk? Niet meer doen.

Littlebutterfly

Oom Klaas zei:
Ikzelf heb een zeer goede vriendin die graag eens een keer wou blowen.
Ik ben 2,5 jaar verslaafd geweest aan thc en heb haar begeleid zeg maar.
Nu blowt ze alleen wanneer ze met mij is, eens in de maand of 2, en doe ik rustig mee.

Binnenkort wil ze mdma gaan doen, nu ben ik druk bezig naar zuivere mdma om haar te introduceren met dit goedje.

Ik ben daarom ook heel blij dat ze naar mij toegekomen is om het te vragen,
de ervaring zit er bij mij wel in en de liefde om te zorgen dat het bij haar goed gaat ook.
Nu leer ik haar verantwoord gebruiken, en dat is 't minst slechte gebruik.

Waarom ben jij er heel blij mee dat die vriendin van jou het aan jou vroeg?

ExceptionalInsight zei:
Littlebutterfly zei:
En ja, ik ga wel eerlijk zeggen dat ik nieuwsgierig ben naar drugs, maar dat ik het niet wil doen. Ik wil een goede vriendin voor hem zijn.
I gotta call bullshit. Het feit dat hij de verkeerde keuzes heeft gemaakt zou jou juist ervan moeten weerhouden om dezelfde te maken. Het werkt echt niet zo zwart wit dat wanneer iets 'verslavend' is dat je er verslaafd aan raakt. Toon een beetje ruggengraat, probeer eens iets leuks, is het té leuk? Niet meer doen.

Jij hebt gelijk. Ik drink heel soms alcohol, omdat ik het lekker vind.

charmaxke

Newbie
ik kan niet begrijpen dat hij je wil begeleiden,hij had moeten zeggen met die rotzooi wil ik je niet helpen.
het kan zo vlug fout aflopen ,ook al denk je te weten DAT JE WEET HOE T MOET
maarja wie ben ik om dat te zeggen.Ook ik heb al veel uit geprobeert en ben nu al enkele jaren uit die hel.
iedereen die met die rommel experimenteerd komt er vroeg of laat achter dat t een verkeerde keuze is of was.
maar ik ben ook al bijna 40 en heb 4 kids en bijna 20 jaar verslaafd geweest aan van alles en nog wat.

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Eigenlijk ben ik hartstikke clueless en met mij iedereen wel denk ik. Wat wil je precies van hem? Dat hij je gaat babysitten terwijl je nieuwe drugs uitprobeert? Wil je dat hij de dope voor je regelt? Wil je dat hij met je mee doet? Hoe zwaar was hij verslaafd? En waar aan? Hoe lang? Het is allemaal echt niet zo eng als het lijkt en iedereen die hier zegt dat je er vanaf moet blijven omdat het gevaarlijk is is vet hypocriet! Waarom denk je dat ze op dit forum zitten?

Littlebutterfly

ExceptionalInsight zei:
Wat wil je precies van hem?
Ik wil hierover eerlijk zijn naar hem toe, dat is alles. Dit achter zijn rug om doen, waarmee ik bedoel zonder dat hij het weet, wil ik niet.

ExceptionalInsight zei:
Dat hij je gaat babysitten terwijl je nieuwe drugs uitprobeert?
Nee, want ik wil hem niet in gevaar brengen.

ExceptionalInsight zei:
Wil je dat hij de dope voor je regelt?
Zie vorige vraag.

ExceptionalInsight zei:
Wil je dat hij met je mee doet?
Zie je tweede vraag.

ExceptionalInsight zei:
Hoe zwaar was hij verslaafd?
Hij is er vanaf gekomen met ambulante hulp.

ExceptionalInsight zei:
Sowieso coke.

ExceptionalInsight zei:
Dat weet ik niet.

ExceptionalInsight zei:
Waarom denk je dat ze op dit forum zitten?
Omdat ze met drugs te maken hebben of nieuwsgierig zijn.

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Ooh, dus er is eigenlijk helemaal niets aan de hand? Het feit dat hij verslaafd was wil niet zeggen dat dat bij jou ook gebeurt. Dat zal hij ook heus wel begrijpen. Verder kan ik je ook niets aanraden ofzo, jij kent jezelf het best, als je van tevoren al denkt/weet dat je makkelijk verslaafd wordt, dan moet je het niet doen. Maar zo ver was je zelf denk ik ook wel (:

Littlebutterfly

Er is eigenlijk niets aan de hand. Eén van mijn vrienden wil ik niet de problemen in helpen. Ik ben er juist onwijs trots op dat hij ervan af is. Zover was ik inderdaad zelf ook al.

Bovenaan