shokora zei:
Als je drugs wilt proberen uit nieuwsgierigheid zou ik persoonlijk beginnen met een joint, omdat dat goed te doseren is en nog redelijk normaal kan zijn. Maar het gaat er vooral om wat jij in de ervaring zoekt.
Wat ik zoek, weet ik nog niet. Als ik het ga doen, want ik ga het hier sowieso heel goed met die vriend van mij over hebben. Ik vind het moeilijk en eng om het hierover te gaan hebben, ondanks dat ik alles tegen hem mag zeggen. Alles is bespreekbaar. Mijn gedachten gang klopt niet helemaal, want ik zie wat er met die vriend van me gebeurd is en toch denk ik erover na.
Pikachu zei:
Ik heb het idee dat jij alle drugs gelijkstelt aan de drug waaraan die vriend van je verslaafd was. Als die vriend van je verslaafd was aan coke/basecoke/heroïne dan snap ik dat je bang bent voor 'drugs'. Er is echter wel een verschil tussen de bovengenoemde drugs en de minder verslavende drugs zoals bv psychedelica, wiet en mdma.
Blijf vooral hier een tijdje rondhangen, lees wat tripreports en kijk dan of het je nog wat lijkt of niet.
Hij heeft van alles gebruikt zowel niet verslavende als wel verslavende drugs. Ik zal hier zeker nog wel blijven rondhangen. Ik vind het wel intressant allemaal en ik ben ergens nieuwsgierig, maar ik heb mijn twijfels of ik er iets mee wil doen.
DrippTone zei:
Mirrorball zei:
DrippTone zei:
Gewoon lekker niet doen, geniet van de vreugde van vriendschap, drugs doet echt onder vergeleken met de drugs die het leven zelf bieden, liefde, vriendschap. Waarom denk je dat die vriend van je is afgekickt? Leer van andersmans fouten zodat je ze zelf niet hoeft te maken.
Alleen hierom houd ik van drugsforum. Als bewijs dat niet elke drugsgebruiker niet nadenkt. Ik gebruik zelf nauwelijks drugs (blowen en af en toe paddo's) maar dit soort berichten maken mij altijd blij. Ik ben zo blij dat dit forum niet zoals partyflock is en er ook daadwerkelijk goede adviezen worden gegeven.
Dank, maar ik meen het. Zelf heb ik misschien een andere keuze gemaakt, en dat is niet goed of fout. Maar ik ben me er wel van bewust en ik geloof echt in een bestaan zonder drugs, zonder gif en vooral zonder alcohol. En iedereen die er nog niet midden in zit raad ik het gebruik af, en het genieten van het leven aan. Want wat wil je nog meer dan vrienden waar je een goeie band mee hebt, mensen waarvan je houd en die van jou houden. Meer heb je niet nodig en geen enkele drug kan je dat bieden.
Ik drink zelden alcohol. Cafeïne krijg ik regelmatig binnen.
Ik weet zelf wat een verslaving inhoudt. Sinds 5 of 6 jaar heb ik een eetstoornis. Dat is ook een verslaving en heeft heel veel kapot gemaakt. Op dit moment wil ik 10 keer liever drugs dan laxeermiddelen gebruiken. Ik ga hier nu eindelijk hulp voor krijgen.
Ergens ben ik jaloers op mensen met een drugs- of alcoholverslaving, omdat het middel uit je leven te bannen is. Dat is bij eten niet het geval. Ik wil
De eerste reactie van DrippTone heeft mij zeker aan het denken gezet. Ook zet zijn tweede reactie mij aan het denken.