advies gezocht (Cocaïne)

Dag leden,

Ik ben een jongen van 19 jaar oud, heb heel wat ervaring met verschillende soorten drugs.
Ik heb anderhalfjaar geleden voor het eerst coke gebruikt. In het begin vond ik het maar niks, rot spul, maar in de loop der tijd ben ik het gaan waarderen (helaas). In de zomervakantie ben ik het steeds vaker gaan gebruiken en steeds grotere doseringen, niet extreem hoog, het begon met een of 2 puntjes op een avond, daarna een kwart grammetje op een avond en het is nu opgelopen tot een halve gram per avond. Ik gebruik coke wekelijks, maar hou het wel alleen in het weekend. Het grappigste is dat ik altijd op s' maandags tot vrijdags denk "ik ga geen coke doen deze zaterdag" en als ik dan s' zaterdags met m'n maten ben en heb een stuk of 6 - 7 pilsjes op, dan komt de drang extreem erg aanzetten. Dan ga ik altijd m'n hele contactenlijst doorscrollen tot iemand tijd heeft me wat coke te komen brengen (of te laten halen). Ik presteer goed op m'n studie, heb een goede band met m'n ouders, dus op dat gebied beïnvloed het m'n dagelijks leven niet.
Vind het alleen zo beangstigend dat ik het effect van alcohol zonder coke saai begin te vinden..

Iemand soortgelijke ervaringen?
Tips? Reacties zijn welkom, het liefst zo veel mogelijk.
Wou het gewoon even kwijt.

Groet, Joe

Fool

Badass junkie
Dit is best een bekend probleem, schijnt weg te trekken als je maar lang genoeg wacht. Misschien een idee om de eerste tijd eventjes niet zoveel te drinken, als je jezelf dan beter in de hand houdt?

Hey Fool, aller eerst bedankt voor je reactie!

Dat is makkelijker gezegd als gedaan, ik ben namelijk ook een stevige drinker. Ben al gestopt met wiet roken (3jaar lang gedaan) vind alcohol los laten ook erg moeilijk. Zie het als dat ik soms eerst in m'n hoofd plan niet veel te drinken "och, een drankje kan wel" "3kan ook geen kwaad" en de volgende stappen kun je zelf wel bedenken.
Groet

Fool

Badass junkie
Tja, ik ben bang dat ik het niet leuker kan maken dan het is. Ergens moet je karakter tonen en niet aan de cocaïne gaan. Dat is ofwel onder invloed van alcohol, ofwel niet onder invloed. :wink:

Onthoud in ieder geval dat je niet de enige bent, er zijn legio wekelijkse gebruikers die tegen hetzelfde probleem aanhikken. Succes! :wink:

Bedankt Fool !

Ik ga denk ik na elke zaterdag een post plaatsen over hoe het verlopen is in het weekend (of ik toegegeven heb aan mijn slechte gewoonte of gewoon hoe ik me gevoeld heb/wat er door me heen is gegaan), mocht je er geïnteresseerd in zijn.

Gr Joe

Fool

Badass junkie
Ik ben benieuwd, misschien is dat wel net de stok achter de rug die je nodig hebt :)

SirErick

Wijs gebruiker
JoeSpeedboot zei:
Tips? Reacties zijn welkom, het liefst zo veel mogelijk.
Je wilt het vast niet horen, maar als jij elk weekend de drang om coke te willen gebruiken niet meer kunt onderdrukken dan ben je naar mijn mening verslaafd. Trouwens, het proces van "weekend gebruiker" naar "dagelijkse gebruiker" ontwikkelt zich sneller dan je zou willen. Met andere woorden: als je wilt voorkomen dat je een dagelijkse cokegebruiker gaat worden dan is mijn advies om je cokegebruik te minderen of helemaal stop te zetten.

Hey Sirerik, misschien ben ik vergeten te vermelden dat ik maar een studentenbaantje heb en dat ik naast het weekend nauwelijks tijd heb om me elke dag vol te stoppen met sos. Dus zo'n "hardcore junkie" als jij kan ik helaas nooit van m'n leven worden, want ja zoveel geld als jou heb ik gewoon helaas niet.. haha wel respect voor je, dat je die life leeft en toch via un internet site iedereen die close komt er voor probeert te behoeden !
bedankt voor je reactie, ik kom er wel. Wil jou ook graag succes wensen

Gr Joe

Narayani

Bewuste gebruiker
Doen je vrienden het ook of weten ze van je gebruik? Je kan hen vragen een beetje extra op je te letten.

Minder drinken bij het uitgaan lijkt me inderdaad het beste al is dat soms lastig, ik heb het ook moeten 'leren' (mijn katers werden te erg zelfs na 2-3 drankjes). Maar je went er echt aan. Soms zal je even voet bij stuk moeten houden als stapmaatjes het zoveelste rondje geven, maar als ze het beste met jou voor hebben zullen ze begrijpen dat jij liever een cola drinkt.

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
De simpele verklaring is dat Coke en alcohol samen Coca-ethyleen vormen, wat nog verslavender en nog schadelijker is. Als je die twee vaker samen gebruikt ga je ze samen craven. Als je dus dan een biertje drinkt zul je bijna altijd aan de coke denken. Het een laat het ander moeilijk los.

Daarnaast maakt alcohol je remmingen los waardoor je makkelijker besluit om tóch maar dat halve grammetje even te bestellen. De enige manier om het te voorkomen is door heel weinig tot niets te gaan drinken, anders zal de drang heel groot blijven.

Je kunt het ook met je vrienden bespreken en aangeven dat je het niet wilt. Zij kunnen je misschien helpen als ze beseffen dat je het meent.

Ik ken het absoluut, heb het zelf ook meegemaakt zowel met coke als met speed. Je moet sterk zijn om standaard weekendgebruik eruit te krijgen. Niet iedereen zal vervallen in een dagelijkse verslaving maar elk weekend gebruiken is zoals Erick zegt ook een vorm van verslaving.

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Ik gebruik nog steeds af en toe speed, coke vrijwel nooit. Ik heb in ieder geval voor mezelf de regel dat ik niet speed ga regelen als ik gedronken heb. Als ik trek heb in speed neem ik het vooraf al mee, dan weet ik in ieder geval zeker dat het gepland gebeurd. Als ik er later trek ik krijg, pech. Er is altijd een reden waarom ik het niet vooraf meegenomen heb :P

SirErick

Wijs gebruiker
JoeSpeedboot zei:
zo'n "hardcore junkie" als jij kan ik helaas nooit van m'n leven worden
Dat moet je ook niet willen worden, want het verkloot het je gezondheid als je net zoveel coke zou gebruiken zoals ik dat dus dagelijks doe.

JoeSpeedboot zei:
wel respect voor je, dat je die life leeft en toch via un internet site iedereen die close komt er voor probeert te behoeden!
Bedankt voor je compliment.

MeejheM

Badass junkie
Als je niet oppast zit je straks met 2 in elkaar verstrengelde verslavingen, wat het nog moeilijker maakt te stoppen. Dat kun je beter nu doen, en niet eens wachten tot morgen of na het weekend.

LecramR

Experimenterende gebruiker
Als je maten je niet van de alcohol af kunnen houden, dan kan je beter iets anders gaan doen gedurende een paar weekenden, dus niet met je maten omgaan, maar ook niet gaan drinken en gebruiken. Als je maten echte vrienden zijn, dan zullen ze je helpen of begrijpen dat je een paar weekenden er niet bij bent. Als ze daardoor geen vrienden meer willen zijn, moet je je afvragen of je wel met zulke mensen om wil gaan.

Bobsacamano

Badass junkie
Ja dit dacht ik dus ook. wellicht is het beter om even niet in het weekend met je maten te gaan drinken maar een paar rustigere weekenden te gaan doen. Lijd jezelf af ga wat andere leuke dingen doen. Probeer dit een paar weken en wellicht zakt de drang dan.

Ik deel de mening van SirErick wel dat je verslaafd bent gezien je ieder weekend moet gebruiken. Zeg ook gewoon tegen jezelf "Ik ben verslaafd" En realiseer je even goed wat dat betekend en schrik daar maar even goed van. Dan is een aantal weekenden even niet zuipen niet zo erg waarschijnlijk.

LecramR zei:
Als je maten je niet van de alcohol af kunnen houden, dan kan je beter iets anders gaan doen gedurende een paar weekenden, dus niet met je maten omgaan, maar ook niet gaan drinken en gebruiken. Als je maten echte vrienden zijn, dan zullen ze je helpen of begrijpen dat je een paar weekenden er niet bij bent. Als ze daardoor geen vrienden meer willen zijn, moet je je afvragen of je wel met zulke mensen om wil gaan.

Bedankt voor de reacties,

Ik ga komende weekenden inderdaad niet met m'n maten chillen, had ik mezelf al voorgenomen, puur om me te beschermen tegen mezelf. Even geen alcohol, zal ook niks anders dan goed zijn voor m'n lever. Heb geluk dat dinsdag Halo 5 uitkomt, hier zal ik wel even zoet mee zijn denk ik zo.

Heb dit weekend trouwens wel nog coke gehad, maar zelf niets gehaald enkel twee puntjes gekregen van een maat.
Beter inderdaad maar even weg uit het voor mij bekende gebruikersmileu, doet me weinig goeds.

Gr Joe

Bobsacamano

Badass junkie
Heel goed man ik hoop dat het lukt het blijft moeilijk bepaalde verleidingen te laten staan. Ik zou het erg leuk vinden als je even over een paar weken laat weten hoe het met je gaat. Zowel goed als slecht. We veroordelen hier niemand.

Zet hem op gast.

JoeSpeedboot zei:

Ik ga komende weekenden inderdaad niet met m'n maten chillen, had ik mezelf al voorgenomen, puur om me te beschermen tegen mezelf. Even geen alcohol, zal ook niks anders dan goed zijn voor m'n lever. Heb geluk dat dinsdag Halo 5 uitkomt, hier zal ik wel even zoet mee zijn denk ik zo.

Heb dit weekend trouwens wel nog coke gehad, maar zelf niets gehaald enkel twee puntjes gekregen van een maat.
Beter inderdaad maar even weg uit het voor mij bekende gebruikersmileu, doet me weinig goeds.

Gr Joe

LecramR

JoeSpeedboot zei:

Gr Joe

Succes man! Goed bezig!
Misschien is het zelfs goed als je, indien je de coke nog hebt, die gewoon door de plee spoelt om niet in de verleiding te komen

Hey Lecramr,

Bedankt voor je reactie!
Gek he dat wanneer iemand die anoniem via internet me sterkte toewenst het me toch heel erg goed doet !
Coke heb ik nooit standaard op zak, dus valt weinig door de plee te spoelen haha ;p haal het altijd pas als ik gezopen heb.
Vandaar maar even nuchter blijven voor de komende 2maanden ofzo. Misschien weer heel af en toe een jointje roken maximaal. Ben wel blij dat ik deze stappen zelf wil ondernemen en niet het schip tot aan de bodem heb laten zinken, dan had ik een ietsje groter probleem gehad.

Gr Joe

LecramR

JoeSpeedboot zei:
Hey Lecramr,

Bedankt voor je reactie!
Gek he dat wanneer iemand die anoniem via internet me sterkte toewenst het me toch heel erg goed doet !
Coke heb ik nooit standaard op zak, dus valt weinig door de plee te spoelen haha ;p haal het altijd pas als ik gezopen heb.
Vandaar maar even nuchter blijven voor de komende 2maanden ofzo. Misschien weer heel af en toe een jointje roken maximaal. Ben wel blij dat ik deze stappen zelf wil ondernemen en niet het schip tot aan de bodem heb laten zinken, dan had ik een ietsje groter probleem gehad.

Gr Joe
Graag gedaan! Erg goed dat je anoniem je vraag hier hebt gesteld. Maar ook heel goed dat je open staat voor advies en dat je zelf erkent dat er iets gedaan moet worden.
Ik zou zeggen: als je ergens mee zit, deel het hier weer, dat is makkelijker dan met bekenden erover praten. En je merkt dat anderen je goed advies willen geven.
Keep up the good work!

Spirit Wolf

Gefeliciteerd man, keep it up!

Sorry dat ik het vraag maar vind je het niet klote om als 19-jarige student te zeggen: "Week 1 zonder drugs of alcohol !!!". Dit zal voor mij al de motivatie geven om gewoon te kappen met dat spul.

probeer je motivatie in te praten

Hey Spirit Wolf,

Zo als je in dit topic kunt lezen is stoppen met dat spul ook wat ik aan het doen ben.
Wat je precies met 'dat spul' bedoeld weet ik niet. Er van uitgaande dat je er coke mee bedoeld, dan ja ik ben me er van bewust dat ik niet goed bezig was, vandaar ook het stoppen ermee. De post 1 week zonder drugs of alcohol, was om mede te delen dat ik dit weekend geen coke heb gebruikt of geprobeerd te regelen. Stoppen met drinken doe ik omdat drinken het me een stuk lastiger maakt te stoppen met coke, vandaar.

Gr

LecramR

JoeSpeedboot zei:
Week 1 zonder drugs of alcohol !!!

Super!

Iedere week een overwinning maakt je weer sterker.

Erg belangrijk: word niet overmoedig en denk niet te snel dat je het hebt overwonnen. Overmoed zorgt er voor dat je weer makkelijk terugvalt. Bewust zijn van de gevaren is erg belangrijk.

MeejheM

Badass junkie
een enkele keer terugvallen hoeft niet te betekenen dat je gelijk je oude grdrag weer op hoeft te pakken he? noem het een uitglijder of zo, mocht het je overkomen, en ga daarna lekker weer op de goede weg als het kan.

succes verder!

Joopiejo

Bewuste gebruiker
MeejheM zei:
een enkele keer terugvallen hoeft niet te betekenen dat je gelijk je oude grdrag weer op hoeft te pakken he? noem het een uitglijder of zo, mocht het je overkomen, en ga daarna lekker weer op de goede weg als het kan.

succes verder!
Helemaal mee eens, goed advies!

Na een week voel je je beter, na twee weken is de trek erg verminderd. Maar na een (3 weken / maand ga je toch soms denken, zou ik niet weer eens, het is al zo lang geleden en ik ben dan toch niet echt verslaafd. Na 3 maanden is het pas echt uit je kop en kun je zeggen dat je afgekickt bent. Tenminste zo voel ik het, het is natuurlijk geen exacte wetenschap, maar mijn gevoel over stoppen met coke, waar ik ervaring mee heb.

Ik heb alleen niet zon last met de combi alcohol coke. Ik vind alcohol los leuk, coke los leuk en de combi ook leuk, ik heb geen duidelijke voorkeur, hoe je daarmee omgaat kan ik je niet zo goed in adviseren. Maar ik denk dat geen alcohol drinken, zoals je nu doet wel een goede manier is. Misschien moet je dat ook 3 maanden volhouden? Of misschien langer als je dat wil.

Susanne

Bewuste gebruiker
Heey! Wat netjes van je dat je al een goed begin heb gemaakt om het patroon te doorbreken. Werd je wel in de verleiding gebracht of ben je überhaupt niet op stap geweest of zo? En hoe reageerden je vrienden erop? Ik heb zelf een soortgelijke periode gehad met pep. Uiteindelijk heb ik het patroon doorbroken door een tijdje grotendeels te stoppen met drinken, en vaker met één of meerdere vrienden thuis te chillen en maximaal 2 biertjes te drinken of een joint te roken. Ook zocht ik weer contact met vrienden thuis-thuis (ik woon op mezelf in een andere stad als mijn ouders) die minder drugs doen, en meer dingen zoals lsd. Ik vond sowieso deze afwisseling wel leuk. Ik weet niet of je zelf vrienden heb waar je eventueel andere dingen mee kan doen dan wat je met je huidige vrienden doet? Niet dat je niet meer met je huidige vrienden zou moeten omgaan, maar het is meer om het patroon te doorbreken, en je lichaam zal er waarschijnlijk ook blij mee zijn als je een drank- en drugspauze houdt. Succes in ieder geval!

Bedankt voor alle reacties!

Jullie reacties lezen op m'n verhaal geeft me echt een goed gevoel. Ik heb me wat meer op m'n stage gericht (ik loop stage met dementerende ouderen) en ik vind deze sector erg goed bij me passen, dus ik ben erg leergierig naar de leerstof die ik krijg.
in m'n vrije tijd houd ik me bezig met sporten en gamen. Een paar jaar geleden gamede ik erg veel, dit is een tijdje een beetje naar de achtergrond verdwenen (raakte meer geïnteresseerd in andere dingen (drugs). Nu merk ik dat gamen de perfecte afleiding is voor me. Ik ga niet echt uit, ben altijd met m'n vrienden groep ergens chillen, nu rook ik me fijn een jointje i.p.v. die pilsjes die mijn drang na coke alleen maar versterken.
Tevens heb ik ook nog een onwijs leuke meid leren kennen die mij ook op totaal andere gedachten brengt.
Tot zover kan ik dus zeggen, het gaat goed met me!
ik kom er wel.

Gr Joe

Dit weekend ben ik erg sterk geweest en ik ben er trots op! Er werd om me heen overal speed en coke gesnoven, maar ik heb niet toegegeven en alleen toegekeken. Ik heb wel gewoon alcohol gedronken. Die meid waar ik het over had heeft me gisteravond geditcht, des te meer reden had ik om te snuiven, maar heb het alsnog weerstaan !
Ik ben trots op mezelf

.
Ik denk dat het wel tijd is voor een update, mochten er nog geïnteresseerde mensen zijn. Vanaf mijn laatste post heb ik het cocaïnegebruik onder controle weten te houden voor zeker 2maanden. Alcohol heb ik wel gewoon weer geconsumeerd. Tot ik een keer weer een feestje had staan en toen dacht, "het is eigenlijk best lang geleden dat ik coke heb gebruikt". Ik dus die dealer maar weer eens gebeld, en om een kort verhaal lang te maken, ik dacht toen het sealtje leeg was: "Was dit nou weer nodig joe? Heb je hier nu iets mee bereikt?". "Vanaf nu ga je echr stoppen!". Maarja, het weekend erop had een vriend ineens bij zich en daardoor werd ik toch wel erg zuuchtig. Ik toch maar weer een paar keer gepunt uit zijn sealtje. Het weekend erop, toch maar weer de dealer gebeld. Het leek net alsof alle motieven om te stoppen die zo lang in m'n hoofd rondgezweeft hadden plots weer verdwenen waren.. Nu ben ik weer twee weken clean, want ik zag mezelf al weer de verkeerde kant opgaan. Al met al, ik probeer er nuchter tegen aan te blijven kijken. Een pluspuntje (haha) aan het hele verhaal vind ik persoonlijk toch wel dat ik niet meer zo'n enorme crave krijg elke keer nadat ik een paar biertjes gedronken heb. Mochten er mensen lezen die nog nooit coke hebben gebruikt, ik raad het je ten sterkste af! Coke is een rat, zonder er bewust van te worden kruipt het in je, en bijt het zich vast

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Jammer dat het minder ging/gaat. Het is je gegunt een clean leven, goed dat je doorgaat en je laat opnemen.
Moedig om te doen , heel veel sterkte en succes!

Nogmaals knap dat je met zelfdiscipline al zover kan komen! Dan lijkt me dat je nu een super zet maakt met hulp en jou discipline samen , gaat het helemaal goed komen!

Succes en vast veel plezier in je 'nieuwe' schone wereld vast.

Hey Tijdloos,

Was je soms zelf aan het spacen toen je m'n post las? Volgens mij staat er nergens iets over een kliniek? Haha maar goed.

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
My bad heb een reactie op een ander topic hier getikt en toen pas op jou post ingegaan.
Was nogal moe zal daardoor de fout in zijn gegaan sorry !
In dat andere topic ging iemand zich laten opnemen nou ja foutje dus :tongueout:

Bovenaan