• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

afgang...

psychopsychedelic

Wijs gebruiker
Re: levensverhaal...

Je mag b.v. vanaf je 16e seks hebben(klinkt een beetje simpel zoals ik het nu stel )

ja serieus?? nee daar is tog geen leeftijd voor?? je kunt dat mensen egt niet verbieden als ze daar dan behoeftes aan hebben tog..
volgens mij heeft dan 90 % zich daar niet naar geluisterd.. en terecht :stoned:
whahaha maar staat daar dan egt iets over in de wet??
kan ik me niet voorstellen :tearsofjoy: :tearsofjoy:

kapitein-x

Wijs gebruiker
Tripreporter

psychopsychedelic zei:
Je mag b.v. vanaf je 16e seks hebben(klinkt een beetje simpel zoals ik het nu stel )

ja serieus?? nee daar is tog geen leeftijd voor?? je kunt dat mensen egt niet verbieden als ze daar dan behoeftes aan hebben tog..
volgens mij heeft dan 90 % zich daar niet naar geluisterd.. en terecht :stoned:
whahaha maar staat daar dan egt iets over in de wet??
kan ik me niet voorstellen :tearsofjoy: :tearsofjoy:

Waar ik op doelde is dat het voor een volwassen persoon niet is toegestaan om seksuele omgang te hebben met iemand die jonger is dan 16 jaar. Nu is het uiteraard niet zo dat iemand van 19 strafbaar wordt gesteld als die iets heeft met iemand van b.v. 15. Maar zeker als het om vertrouwens relaties gaat icm met seks (denk aan leraar/leerling) dan is 16 jaar de wettelijke grens.
En wat ik hiermee bedoelde was dat 16 jaar blijkbaar een leeftijd is binnen de wet waar wel degelijk een bepaalde status van zelfstandigheid aan verbonden is. Dus het zou vreemd zijn als een 16 jarige bij de huisarts zou komen, en dat de huisarts dan vervolgens de betreffende ouders gaat opbellen.

en offtopic: over die 90% die je noemt. In werkelijkheid zal het aantal jongeren dat seks heeft voor zijn 16e niet boven de 30 % uitkomen (schat ik.) De gemiddelde leeftijd waarop meisjes vor het eerst seks hebben is 17 jaar, en voor jongens is dit 18. Misschien dat in bepaalde 'tropische landen' deze leeftijd een stuk lager ligt, maar daar zijn weer bepaalde oorzaken voor aan te wijzen.

lmbrgg

Experimenterende gebruiker

mmm mschien kan mn verslavingshulp iets van huisards regellen ofzo die wel zn mond houd =p haha en wat k bedoel met opregen ''zelfde als flippen ... dat is tg gwoon nederlands woord ofniet?? ik bedoel dus dat ik me ineens heel erg ga opregen enz omdat ik geen schijve kan gooien :confused:

lmbrgg

het werd steeds minder...ik kreeg alleen ng ma lichte schokjes en n raar gevoel alsof k mezelf zag ligge slapen wat s(moeilijk uit te leggen allemaal :confused: ) maar voorige nacht hoorde ik weer die zelfde fluisterende stem en ik heb niks meer gebruikt :confused: maarja na n goed gesprek op msn met psychopsychedelic weet ik nu waar ik 5-hpt kan halen zonder t te bestellen :sunglasses: morgen ga ik t halen en dan maar hopen dat die stemmen ijndelijk weggaan :angry: want ik begin egt te flippen van die klote stem.. :angry: mja psychopsychedelic bedankt :rockband:

Mysticwarrior

br1ins1 zei:
het werd steeds minder...ik kreeg alleen ng ma lichte schokjes en n raar gevoel alsof k mezelf zag ligge slapen wat s(moeilijk uit te leggen allemaal :confused: ) maar voorige nacht hoorde ik weer die zelfde fluisterende stem en ik heb niks meer gebruikt :confused: maarja na n goed gesprek op msn met psychopsychedelic weet ik nu waar ik 5-hpt kan halen zonder t te bestellen :sunglasses: morgen ga ik t halen en dan maar hopen dat die stemmen ijndelijk weggaan :angry: want ik begin egt te flippen van die klote stem.. :angry: mja psychopsychedelic bedankt :rockband:

Is dit alleen het geval als je snacht's in bed ligt? In dit geval kan slaapparalyse wel het geval zijn. Dit hoeft niet perse, met drugs of wat dan ook te maken te hebben, maar het blijft natuurlijk een mogelijkheid.

lmbrgg

st had k dat ook smiddags enz ma nu alleen ng ma als k bijna in slaap val...
slaapparalyse :confused: kun je me daar wat info over geven hoe k da weg krijg??? ps: morge 5-htp :hearteyes: :hearteyes: :hearteyes:

edit: ooh ik zie t al t zelfde als slaapverlamming?? er staat dat het ook kmt door xtc gebruik en daar is t van dat voel k gwoon... ma k durf bijna niemeer alleen te slapen... is het verstandig om gewoon n8 wakker te blijven tot k in slaap val of maakt dat t erger :confused:

Mysticwarrior

Ik zou maar gewoon gaan slapen en zorgen dat je elke dag weer goed uitgerust aan je dag kan beginnen. Ik begrijp dat slaapverlammingen ernstig beangstigend kunnen zijn, maar in dit geval kun je maar beter de angst in de ogen kijken, dan als er voor op de loop gaan.

Komeetman

Belezen gebruiker

Voor diegenen die 5-HTP aanraden, doe dit niet te vlug
5-HTP kan namelijk ook voor leverproblemen zorgen, omdat er soms delen van de 5-HTP omgezet worden in de lever ipv de hersenen, wat natuurlijk nefaste effecten heeft.

Ja, zonder middelen als Carbidopa of urinetests is continu gebruik van 5-htp gevaarlijk. We raden het af. Manipulatie van je serotoninespiegel kan echter wel degelijk interessant zijn voor sporters en patiënten. Maar daarvoor moet je L-Tryptofaan hebben. Het vervijfvoudigen van de dosering is waarschijnlijk niet nodig als je het middel combineert met Niacine of Sint Janskruid.

Houd er wel rekening mee dat de hersenen afstompen door langdurig continugebruik van serotonine-boosters. 'Zes weken gebruik - zes weken niet' lijkt ons een goede vuistregel.

lmbrgg

Komeetman zei:
Voor diegenen die 5-HTP aanraden, doe dit niet te vlug
5-HTP kan namelijk ook voor leverproblemen zorgen, omdat er soms delen van de 5-HTP omgezet worden in de lever ipv de hersenen, wat natuurlijk nefaste effecten heeft.

-_-'ok die ga ik dus niet halen t is dus kwestie van show no fear en k bn er vanaf(h) ik heb wel gewoon geduld t word tg steeds minder ma k denk wel da k die troep beter nooit meer kan aanraken

psychopsychedelic

Wijs gebruiker

dat zoizo :wink: en ik denk dat je die 5-htp beter wel kunt proberen, maar zoals al vermeld word: een cuurtje van weekje of 6 en dan pauze,, je kunt dat soort dingen ook in de winkel vragen,, zij kunnen je waarscheinlijk wel vertellen wat je het beste kunt nuttigen en hoelang,, of je moet het even aan je dokter vragen,,
mischien dat er betere middelen in de omloop zijn om jou te helpen,, vraag er naar!!
succes :stoned:

Bovenaan