Afhankelijkheid

Gurrif

Newbie
Beste forumleden,

Ik zit met een probleem. Ik snuif nu al ruim 5 maanden lijm. Eerst was het een beetje, toen meer, en nu heel veel. :stoned:.

Het is zo eenvoudig, het is zo makkelijk, zo goedkoop, maar ik zie er geen toekomst meer in. Ik heb diverse threads gelezen op dit informatieve forum, en heb me verdiept in de problemen en oplossingen van anderen, maar door mijn emotioneel-financiele situatie zijn die niet van toepassing.
:kots:
Jullie zijn mijn laatste help; wat kan ik doen om te stoppen? :confused:

MVG gurrif

Drugs Infolijn

Gevalideerde professional
Professional
Goed dat je wilt stoppen! De risico's van lijm snuiven zijn niet mis. Wat voor hulp zoek je precies? Je zegt namelijk dat je al gelezen hebt over ervaringen van anderen, maar dat dat niet op jou van toepassing is.

willemv

Wijs gebruiker
Tripreporter
Weet niet zo goed hoe ik moet beginnen is een hele vervelende situatie waarin je zit. Weet zelf niet zoveel van lijm verslaving af maar denk dat je met stoppen dezelfde stappen kan nemen als je stopt met een middel. Als het niet lichamelijk verslavend is dan raad ik je aan om in 1 keer te stoppen. Lukt dat niet dan kun je misschien proberen af te bouwen in een maand bijvoorbeeld. Verder weet ik niet wat voor advies ik je hierover kan wel gaan vertellen hoe slecht het voor je is maar dat weet je zelf denk ik ook wel. En eerlijk gezegd weet ik ook niet zo goed wat ik hiermee moet omdat ik dus niet kan begrijpen dat iemand aan lijm verslaafd raakt terwijl er zo makkelijk betere middelen zijn met veel leukere uitwerkingen.

willemv

Wijs gebruiker
Tripreporter
Ja hé dat ik er ook nog serieus op in heb kunnen gaan schandalig van mezelf eerlijk gezegd!!

willemv

Wijs gebruiker
Tripreporter
Ja ik zou me het wel kunnen voorstellen dat iemand er verslaafd aan raakt maar ik zie er geen logica van in. Als je in Africa zit en je hebt geen geld om echte drugs te halen dan snap ik de stap naar lijmsnuiven wel. Maar in Nederland kan je zelfs ether halen voor een paar euro en dat lijkt me nog een gezonder alternatief dan lijm...

Bovenaan