Afkick begeleiding voor geld!

Camiel

Experimenterende gebruiker
Dacht eerst dat GHB de ultieme anti-depressiva voor mij was. Nu wil ik er graag van af, want na een paar maanden werkt het niet meer :( Ben ook sinds 2 weken in een psychose geschoten door angsten om het niet makkelijk te kunnen afbouwen. Ben wel sterk genoeg om het spul te kunnen laten liggen, maar een opname in een kliniek zie ik niet zitten voor langer als een paar dagen. Weet eigenlijk dat dat de beste optie is, omdat je dan goede begeleiding krijgt, maar ik rook 2 pakjes sigaretten per dag en om dan constant buiten te moeten gaan zitten roken, zal ik niet trekken.
Nu had ik iemand gevonden, die voor € 750,- mij wil begeleiden om thuis af te kicken:
Modknip; link weggehaald omdat het een fraude gevoelige site betrof
Maar na een aantal gesprekken te hebben gevoerd met hem, voelt het nog niet helemaal goed aan, want hij wil geen betalingsregeling met mij treffen en moet het geld van te voren overmaken aan hem, voordat hij met een afbouwschema komt en allerlei middeltjes tegen ontwenning. Ik weet niet zo goed welke stap ik moet nemen. Zou eigenlijk eerst maar eens een paar dagen naar de afkickkliniek moeten gaan. Heb al een aantal gesprekken gehad met de Brijder in Hoofddorp. Maar ik weet nu al, dat ik het niet ga volhouden om daar zolang te moeten gaan zitten en wil eigenlijk gedeeltelijk thuis afkicken. Maar eigenlijk moet ik toch eerst weten of Lyrica (pregabaline) wel goed aanslaat bij mij? Ben er inmiddels achter dat Baclofen en Lyrica de beste middelen zijn om hiermee af te kunnen bouwen. Eventueel ook met diazepam. Deze middelen worden ook vertrekt door de Brijder. Maar is er niet iemand die mij kan begeleiden voor het geval ik liever thuis wil afkicken? Ik vind € 750,- nogal veel voor iemand, die beweert dat hij dagelijks contact met je zal hebben en het afbouwschema constant zal aanpassen. Ben radeloos! :(

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Zou niet in zee gaan met die site voor dat geld, zijn die lui daar helemaal achterlijk?! Dacht het vreemdst al gezien te hebben maar het kan nog schandaliger blijkt weer.

De ' normale' ghb verslaafde zal echt niet zomaar 750 euro betalen voor iets wat ook gratis kan, en je een stuk meer zekerheid hebt over het slagen bij officiële instellingen.

Vetrouw die site voor geen meter, zie geen enkele GGZ of ander keur merk staan. Zou als ik jou was zoeken op TOPGGZ instelingen en er een met een keur merk van GGZ of iets hebben gekregen door hun behandelingen.
Want zo'n site als je poste ziet eruit alsof mensen misbruik maken van hun diensten. Lijkt mij ook sterk dat ze hun beloftes nakomen aangezien ik er niets over kan vinden verder zou ik echt niet in zee gaan met ze... Want waarom vergoed de verzekering het niet? Juist omdat het bedrijf nooit gecontroleerd is op wat voor manier dan ook. En ze op deze manier een makkelijk centje willen bijverdienen..

Waarom niet een goede instelling dat kost je niets en je zal een betere kans hebben daar dan zo'n onzin site. Lijkt op het werk van een puber die de site heeft gemaakt daar..

Ik zou het gewoon met je huisarts samen bespreken, die zal veel betere opties aanbieden die kosteloos zijn via de verzekering.

Die website ruikt naar fraude als je het mij vraagt, maar goed het is jou besluit.

PS Die middelen worden door vele instanties versterkt!

someone

Belezen gebruiker
Thuis afkicken met de afbouwmethode zoals die voor €750,- wordt aangeboden gaat niet lukken. Je krijgt dan waarschijnlijk een afbouwschemaatje van een week of twee en a.d.h.v. je ontwenningsverschijnselen proberen ze je dan wat bij te sturen. Medicamenteuze ondersteuning is er waarschijnlijk ook niet bij want ik betwijfel of er een arts bij wordt betrokken. Ze doen voorkomen alsof het allemaal niet zo veel voorsteld maar het is bijn mijn weten bijna niemand gelukt om op deze manier af te kicken en al zeker niet om clean te blijven, je gaat letterlijk door een hel! Als je 24/7 hebt gebruikt hoef je er niet eens aan te denken.

Ik vind dit een schandalige manier om winst te slaan uit de wanhoop van een kwetsbare groep mensen!

Als je een arts vindt die je baclofen en Lyrica wil voorschrijven dan heb je geluk. Helaas heb ik het ook op eigen initiatief moeten doen maar de resultaten waren dan ook verbluffend!

Ik heb contact met je via de pm en ik hoop je op die manier voldoende van dienst te kunnen zijn.

Succes!

someone

Belezen gebruiker
Daarbij is het ronduit gevaarlijk om thuis te gaan afbouwen, zeker als er niemand bij je in de buurt is om je in de gaten te houden. Naast de te verwachten fysieke ontwenningsverschijnselen bestaat het risico dat je een psychose krijgt, en zo te zien ben je daar vatbaar voor.
In een psychose weet je vaak niet meer wat je doet en zal je misschien helemaal geen ghb meer nemen. Vervolgens kan je in een delirium raken en in het ergste geval overlijden.

Daarbij zul je bijna zeker last krijgen van angst en depressie en je zal niet de eerste zijn die in een dergelijke situatie een eind aan zijn leven maakt.
Dus gewoon niet doen!

Op de site www.projectghb.org vind je veel nuttige informatie. Ik heb contact met Trinka Porrata, de initiatiefneemster achter deze site en de persoon die momenteel in samenwerking met de Amerikaanse verslavingsinstanties een behandelprotocol voor ghb/gbl-ontwenning opstelt, een protocol dat het net verschenen nieuwe Nederlandse protocol waarschijnlijk linea recta naar de prullenbak zal doen verwijzen. Zoals ik heb begrepen wordt hierin niet meer onnodig afgebouwd maar acuut omgeschakeld op baclofen i.c.m. Lyrica, net zoals er in Engeland ook al niet meer wordt afgebouwd.
Ook zal er waarschijnlijk een onderhoudsdosering baclofen worden gegeven om terugval te voorkomen. Hier vallen vanwege het ontbreken ervan nog 2 van de 3 verslaafden binnen 3 maanden terug en ik durf te wedden dat er na 1 jaar bijna niemand meer clean is.

Afkicken van heroine en daarna geen methadon of buprenorfine geven is ook not done!

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Alles leuk en wel maar de (huis)arts kent je, en kan om die reden beter advies geven dan wij, of een amerikaanse site die oa. boeken verkoopt, en donaties wil ontvangen:
Help us keep Project GHB a vital source of help and information. Donate Today!
(waar ze het voor gebruiken is nergens te vinden..)

Niet eigen doktertje gaan spelen met deze middelen!

Nogmaals veel succes & sterkte!

someone

Belezen gebruiker
25tolife zei:
Alles leuk en wel maar de (huis)arts kent je, en kan om die reden beter advies geven dan wij, of een amerikaanse site die oa. boeken verkoopt, en donaties wil ontvangen:
Help us keep Project GHB a vital source of help and information. Donate Today!
(waar ze het voor gebruiken is nergens te vinden..)

Niet eigen doktertje gaan spelen met deze middelen!

Nogmaals veel succes & sterkte!

Het verdient altijd de voorkeur om een ontwenning onder begeleiding van een arts te doen, liefst een verslavingsarts. Helaas is de kennis op medisch gebied v.w.b. de ontwenning en nazorg van ghb/gbl-verslaving in vergelijking met die in het buitenland naar mijn mening erg beperkt.
Naast de verslavinsinstanties die zijn aangesloten bij de totstandkoming van het behandelprotocol biedt Addiction Solutions volgens mij wél voldoende ondersteuning en nazorg d.m.v. baclofen en dat zullen er vast meer zijn.
Zoek zelf uit waar je voorkeur naar uitgaat en informeer je goed, goede voorlichting en begeleiding is cruciaal.

Project ghb is een stichting, dus een organisatie zonder winstoogmerk. Voor hun voortbestaan zijn ze afhankelijk van sponsorgelden, donaties en inkomsten uit de verkoop van voorlichtingsmateriaal ed., dit is de normaalste zaak van de wereld en hier wordt behalve de stichting niemand beter van. Ik vind het wel heel erg vreemd om anders te insinueren...

Camiel

Experimenterende gebruiker
Dank voor jullie reacties. Ik ben er idd achter dat deze man van ghbthuisafkicken een oplichter is! Hij had nog nooit van Lyrica gehoord! :confused: Heb hem ook gezegd dat hij mij niet hoeft te helpen en ik laat mij ook gewoon professioneel behandelen bij een verslavingsarts bij de Brijder. Daar hadden ze me al verteld, dat ze mij Lyrica zullen geven. Laat me maar gewoon even opnemen voor een paar dagen en hopelijk kan ik dan thuis verder met Lyrica. Ik weet niet of Baclofen daarbij ook nodig is? Hoorde van iemand, dat het ook wel moet lukken met Lyrica alleen en afbouwen GHB. Dus nog even een paar weken wachten tot ik opgenomen kan worden.
Trouwens ben ik niet van plan om Lyrica weer af te bouwen, want wil niet in een nog grotere depressie belanden. De gewone anti-depressiva helpen niet. Gelukkig ben ik nu wat stabieler weer. Ben er ook te veel mee bezig, waardoor ik me ook heel angstig en gevangen ga voelen. Het belangrijkste is nu om mijn dosering stabiel te houden en mij niet al te druk moet gaan maken over dat ik mogelijk in een zware psychose en/of delerium kan schieten. Misschien valt het allemaal wel mee. Ik ben gelukkig nog maar 6 mnd er aan en kan me voorstellen dat als ik dit een jaar zou doen of langer, ik veel verder van huis ben met afkicken.

someone

Belezen gebruiker
Heel verstandig Camiel!

Ik ben blij voor je dat Brijder je ook kan helpen met Lyrica en/of baclofen. Als je nog niet zo lang verslaafd bent dan werkt alleen Lyrica of alleen baclofen waarschijnlijk ook nog wel, dat zou best kunnen.
Daarbij hoef je absoluut niet bang te zijn dat je na jouw relatief korte periode van verslaving psychotisch wordt, dat gebeurt meestal pas na veel langer intensief gebruik.
Hou gewoon je gebruik constant totdat je wordt geholpen en dan komt alles goed!

Ik kwam er overigens vanavond achter dat ze bij Rodersana ook met baclofen werken, zie:

www.slideshare.net/rlfsns/presentatie-baclofen-trimbos

Veel succes!

Bovenaan