afkicken mogelijk van blowen?

mandy28

Newbie
Hallo

Ik zelf heb geen ervaring met wiet vandaar ik jullie mening graag wil weten. Mijn partner blowt sinds zijn puberteit. Hij blowde de hele dag. Toen ik hem deed ontmoeten met 32 jaar was hij gestopt. Want hij wilde natuurlijk mij voor zich winnen. Ik kwam erachter dat hij wel eens stiekem deed blowen. Maar niet vaak. Toen raakte ik zwanger. Hij dronk elke dag zoveel dat hij in een roes kwam. Dit deed hij omdat hij niet meer kon blowen. Toen onze dochter werd geboren is hij weer iedere dag gaan blowen. Meestal in de avond als ze naar bed ging en in de weekende was het moeilijker voor hem om vol te houden.
Ik heb 1 jaar lang gezegd stop ermee. Elke dag beloofde hij maar nooit deed hij het. Nu ben ik vertrokken met mijn dochter en hij zegt dat hij stopt zodra we terug komen. Dat hij naar een kliniek gaar om. Af te kicken. Nu is mijn vraag. Als je al zolang blowt en gaat afkicken. Blijf je dan niet gevoelig voor deze drugs? Dat er snel een terugval komt etc. Hij is namelijk zeer verslavingsgrvoeli want ook heeft hij veel vergokt en veel drugs gebruikt.
Alvast bedankt voor jullie mening!

Wacky

Badass junkie
Ja, je blijft er gevoelig voor. En dat is ook waarom de meesten zoveel pogingen nodig hebben om te stoppen. Iedereen wil geloven in de illusie van af en toe te kunnen blowen. Eens je verslaafd ben kan dat niet meer. Het is belangerijk dat hij niet meer in die illusie gelooft. Praat er eens met hem over en zolang jij niet de indruk hebt dat hij ervan overtuigd is dat hij echt 100% moet stoppen en nooit meer 1 joint kan roken moet je er niet aan beginnen.

Draai het om. Hij stopt niet als jij bij hem terug komt, jij komt bij hem terug als ie 2 maanden gestopt is. (en maak duidelijk dat je bij de eerste joint weer vertrekt)

Ook andere drugs zijn een risico zelfs als ie daar helemaal niet aan verslaafd is. Wiet is namelijk niet zo zeer een gateway naar harddrugs, maar voor een gestopte verslaafde is het wel zeker andersom. En alcohol als vervanging is natuurlijk ook onacceptabel. Helemaal clean dus, iets anders raad ik je aan niet te accepteren.

Narayani

Bewuste gebruiker
Helemaal eens met bovenstaande!

Denk ook goed na over of je je dochter in zo'n situatie op wilt laten groeien. Ja het is haar vader, maar als hij alsmaar terug blijft vallen in zijn oude gewoontes kan hij geen opvoeder zijn. Als hij zichzelf tóch weet te bewijzen door volledig af te kicken, maar jij inmiddels verder bent gegaan met je leven, hoeft de nieuwe situatie niet in te houden dat jij contact tussen je dochter en haar vader belemmert. Maar hij mag best laten zien wat hij er voor over heeft.

Wacky

Badass junkie
Jixx zei:
Ik vraag me eigen nu af hoe ze in Jamaica kinderen opvoeden? :P

Ik zou er eens gaan kijken als ik jou was.

Ben niet in jamaica geweest, maar Belize is een beetje dezelfde cultuur. Daar heb je dus een land vol werkloze hang jongeren / hustlers die toeristen lastig vallen in de hoop wat geld van ze te kunnen hustlen.
Ik heb gehoord dat jamaica nog erger is.

Attimo

Belezen gebruiker
Wacky zei:
Ja, je blijft er gevoelig voor. En dat is ook waarom de meesten zoveel pogingen nodig hebben om te stoppen. Iedereen wil geloven in de illusie van af en toe te kunnen blowen. Eens je verslaafd ben kan dat niet meer. Het is belangerijk dat hij niet meer in die illusie gelooft.

Sorry, maar dat is geen illusie. Je kan in mijn ogen een perfect normaal leven als functionerend lid van de maatschappij lijden als blower. Het hangt niet van de drug maar van de persoon af.

In mijn vriendenkring zitten er heel wat blowers die allemaal een job, een vriendin en veel vrienden hebben. Waar is het probleem dan, buiten het probleem dat anderen ervan maken? Zolang je niet gaat overdrijven, wat net zoals bij alcohol voor de overgrote meerderheid van de gebruikers perfect mogelijk is, is er geen enkel probleem. Al blijft het uiteraard roken wat erg ongezond is en voor de omgeving kan stinken.

Ik ken één jongen die het duidelijk niet onder controle heeft. Maarja, dat is er eentje op een groep van zovelen.

Wacky

Badass junkie
Bij mij ist andersom. Ik ben er in mijn leven 1 tegengekomen die echt niet negatief beinvloed werd.
Dat was op de HTS een mede student die in de pauzes blowde en toch 1 van de meest succesvolle studenten was. De meeste andere hardcore stoners die ik ken komen niet verder dan een baantje in de fabriek tussen de poolse collegas.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Wacky zei:
Bij mij ist andersom. Ik ben er in mijn leven 1 tegengekomen die echt niet negatief beinvloed werd.
Dat was op de HTS een mede student die in de pauzes blowde en toch 1 van de meest succesvolle studenten was. De meeste andere hardcore stoners die ik ken komen niet verder dan een baantje in de fabriek tussen de poolse collegas.
Hoe kun je hier nou uit concluderen dat hij niet negatief beinvloed werd door blowen? Het feit dat hij een van de meest succesvolle studenten was wil nog niet zeggen dat hij het niet beter had kunnen doen zonder blowen.

MeejheM

Badass junkie
On-topic: Misschien ben je wel beter af zonder deze man in je huis, relatie of leven. als hij al zovaak belooft heeft te kappen met blowen/drinken, en er nooit iets mee gedaan heeft snap ik niet waarom je hem dit maal wel moet geloven.

Jixx

Bewuste gebruiker
Wacky zei:
Jixx zei:

Ben niet in jamaica geweest, maar Belize is een beetje dezelfde cultuur. Daar heb je dus een land vol werkloze hang jongeren / hustlers die toeristen lastig vallen in de hoop wat geld van ze te kunnen hustlen.

Misschien in de steden? Maar de lokale bevolking schijnt toch echt anders te zijn.

MeejheM

Badass junkie
ik kom daar nooit, maar ik gok dat ze daar ook wel kunnen afkicken van de cannabis als ze willen. dat laatste is natuurlijk de vraag.

brownie

Newbie
Beste Mandy

Ik hoop dat je intussen al terug bij je man bent. En dat je hem niet hebt verlaten over het feit dat hij graag cannabis rookt. Het is tenslotte maar een plant... Ik heb het zelf ook jaren dagelijks gerookt. Het eerste wat ik deed toen ik opstond was er eentje aansteken. Ondertussen rook ik het al enkele jaren niet meer. Het was voor mij eigenlijk geen probleem om ermee te stoppen. Ik had er gewoon geen zin meer in. Ik had vroeger wel een vriendin die het me wou verbieden. Ik deed het dan meestal stiekem. Niet omdat ik verslaafd was, maar omdat ik het leuk vond. Misschien moet je je vriend gewoon aanvaarden zoal hij is? Toch beter dat hij eentje rook dan dat hij gaat gokken he. Je kan tenslotte perfect functioneren he. Ken veel mensen die het doen en die zijn perfect normaal. Hebben een eigen huisje, eigen zaak, en allemaal een pak meer geld dan mij haha. Dus ja...

burnout

Newbie
Wacky zei:
Jixx zei:

ik ben in jamaica geweest, je hebt een deel van de bevolking die heel christelijk zijn en zich goed gedragen. deze kinderen gaan gewoon naar school, zelfs de zondagsschool. en dan zie je daarnaast een heel aantal mensen die in de rastacultuur geloven en die blowen veel en maken eigenlijk de heledag muziek enzo.

Bovenaan