Afkicken proces

Nick54

Newbie
Dag iedereen

Ik ben een jongen van 16j met een slecht verleden. Mijn ouders zijn 8 jaar geleden gescheiden. Beiden kregen ze na verloop van tijd een andere partner. Er was toen ook co ouderschap, (dus 1 week bij de vader 1 week bij de moeder). Ik heb toen als een jongen van 8j veel meegemaakt. Mijn vader heeft altijd al wat gedronken, maar sinds de scheiding dronk hij zo een 25-30 pinten per dag. Ook de stiefmoeder dronk niets anders dan whisky heel de dag door. Beiden waren ze dus altijd zat en zeker tegen de avond aan. En wij als kinderen waren daar de dupe van. We kregen bv. geen eten te zien voor 23:00 ook tijdens de schoolweken. 's Nachts kreeg ik een briefje mee van mijn vader met zijn handtekening op dat zijn been gebroken was en dat ik bier en whisky voor hem moest komen kopen in de nachtwinkel..Wat erg vervelend was want als een kind van 8j heb je 's nachts bang op de straten.. Hij sloeg de stiefmoeder bont en blauw terwijl zijn kinderen aan het eten waren... En noem maar op... Mijn biologische moeder waar ik nu fulltime bij woon heeft altijd goed voor ons gezorgd wat betreft : op tijd eten, verzorging, nieuwe kledij, school gerief, ontspanning enz.. Maar zij sprak altijd kwaad over de vader en vroeger toen ze nog niet gescheiden waren had ik altijd veel plezier gehad met mijn vader. En als kind weet je dan niet wat je overkomt en wie je moet geloven. Maar toch ben ik tot de dag van vandaag nog steeds dankbaar aan mijn moeder wat zij voor ons heeft gedaan. Ik heb nu niet meer te klagen, we wonen in één mooi huis, ik krijg mooie kleding, af en toe wat zakgeld.. Maar natuurlijk heb ik geen echte band meer met mijn vader.. Af en toe zie ik hem nog eens om de 2 weken en dan is dat goededag en salukes, en meer niet. Ik ben dan als jong kind ook heel associaal geworden, had amper vrienden enz.. Van mijn 13-15 jaar ben ik zwaar depressief geweest. En nu komt het: Toen ik 15,5j was ben ik in contact gekomen met cannabis. Je kent het wel, eerst begint het met 1 joint per week.. Daarna 2-3 jointen per week enz.. Op het begin was het heel nieuw voor mij.. Ik leerde 's avonds op straat nieuwe blow kameraden kennen.. En ik had het gevoel dat de wiet mijn depressieve gevoelens wegnam.. Op school kom je al snel bij de drugs gasten terecht, en iedereen krijgt een beetje schrik van je.. Nu een half jaar later (ben net 16 geworden) rook ik 4 joints per dag. Voor school 1, na school, thuis na het eten, en net voor het slapengaan. De laatste 3 maanden begon het thuis weer slechter te gaan.. Ik kwam altijd laat thuis. Sowieso al niet voor 24:00, en in het weekend pas rond 03:00.. Ik kwam dan ook altijd stoned thuis.. Mijn moeder had me er al eens over aangesproken maar ik gaf ze ongelijk en zei dat er niets aan de hand was.. Dat ik gewoon iets was gaan drinken met vrienden, maar ze staat machteloos. Ik ben nu gestopt sinds vorige week dinsdag omdat ik mijn moeder en mezelf er pijn mee deed.. Ik kreeg brutaal gedrag, brieven van school, politie enz.. Mijn schoolresultaten leden er ook onder, maar gelukkig ben ik toch nog geslaagd. Vooral de eerste 3 dagen was het erg moeilijk.. Slapeloze nachten, agressief, in eens beginnen te wenen enz.. Het gaat nu nog steeds moeilijk maar ik zet me er overheen.. Waarom ik ooit ben begonnen? Ik weet het niet.. ik denk dat het toch wel zeker iets te maken heeft mijn verleden.. Ik heb tegen mezelf gezegd dat je niet 100% moet stoppen, en bv. wel 1 keer per week kan en mag blowen.. Ik heb nu enorm zin om morgen nog eens te blowen na 1 week af te kicken.. Maar nu is mijn vraag: is de kans groot dat ik terug zal hervallen? Ik voel een leegte in mij... Verder ben ik automatisch al gevoelig voor verslavingen, psychose, paranoia enz.. Heb een paar maanden geleden ook geëxperimenteerd met amfetamines.. Maar daar had ik me wel snel terug van af gekeerd :)

m4gic26

Newbie
Hey man

heb je verhaal gelezen goed dat je wil stoppen maar een keer in de week het nog doen
kan ik je zwart op wit geven dat je zo weer in je ouden gedrag terug valt maar als je er van af wil blijven moet je die gasten die je maten noemt die je hebt leren kenne via de drugs ook links laten liggen kies voor je zelf

je kan mijn verhaal lezen dan zal je zien ik heb het ook allemaal mee gemaakt ook elke fout gemaakt door nog weer even te probere of alleen in weekend

viewtopic.php?f=16&t=38759

greets
m4gic26

(GHB Verslaafd maar wel al 10 maanden clean)

Bovenaan