afkicken thuis?

kippie

Newbie
ik benverslaafd aan wiet, coke en wijn. Heb al twee klinieken doorlopen en wil nu het zelf thuis doen. Ik ben me aan het voorbereiden op alle vlakken: Benodigheden, steun, planning, dagbesteding medicatie etc. Heeft iemand nog tips of advies? En misschien zijn er personen die me online steun willen geven als ik tegen het plafond ga.2

seth

Gast
succes, wat je van plan bent is zeker de moeilijkste weg.

benzo's om te slapen
een persoon die bij je blijft (nuchtere persoon welteverstaan)
alle pafernalia verwijderen
motillium
anti-schijt pillen
pijnstillers

planken om de deuren dicht te spijkeren (of de sleutel aan de nuchtere persoon geven (nvdr).)

W.F.L.

Badass junkie
Waarom anti-schijt pillen? :confused: Als je verslaafd bent aan coke en alcohol zul je wel genoeg schijten denk ik. Van een uitdrogende combinatie gesproken :grin:

Flameon

Badass junkie
zoek op google naar internetbehandeling .... maar ik vind het wel niet de beste weg die je kunt bewandelen. In de kliniek vind ik persoonlijk toch nog altijd het beste. Waarom wil je dat niet?

Frank123

Wijs gebruiker
Een behoorlijke ruggengraat en een mega berg wilskracht moet je dan toch zeker wel hebben, wil het lukken. en als het in een kliniek al niet lukt, acht ik de kans dat je het zelf kan best klein

Lizz

Belezen gebruiker
Beetje kort door de bocht verslaafd aan wiet, coke en wijn....

Vertel eens wat meer erover. Hoeveel wijn drink je b.v. ? De wiekends, of dgl. 5 flessen ? Komt dan de coke op tafel en dat soort dingen.....

Zo kan ik mij geen beeld maken, behalve dat het onder coke staat....

W.F.L.

Badass junkie
Exceptional Insight zei:
W.F.L. zei:
Waarom anti-schijt pillen? :confused: Als je verslaafd bent aan coke en alcohol zul je wel genoeg schijten denk ik. Van een uitdrogende combinatie gesproken :grin:
Daarom dus.

Dus omdat je van coke en alcohol gaat schijten, heb je anti-schijt pillen nodig als je kapt met coke en alcohol omdat je dan nog meer gaat schijten? Lijkt me niet :P Eerder het tegenovergestelde.

darksoul001

Experimenterende gebruiker
Waar ik vooral problemen met heb is het flash effect bij bijna alle drugs eigenlijk behalve alcohol daar kan ik niet van meespreken ben wel een drinker maar vind gewoon de misselijkheid vies.

Meestal wanneer ik nog eens gebruik (is met z'n momenten) doe ik gewoon een lijntje speed bv
en zoek daarna gewoon heel veel op anders doe ik het ene achter het andere.
Het klinkt raar maar gewoon door mensen hun "slechte" ervaringen te lezen ga ik veel sneller beseffen dat het echt slecht is.
vooral omdat je weet dat het ervaren gebruikers zijn en niet een van je vrienden die zegt dat speed wordt gemaakt van wc ontstopper bv ...

Natuurlijk heeft iedereen zijn manier om dingen te "vermijden" ik doe dat vooral door mezelf er bewust van te maken dat ik dit niet heel mijn leven wil doen.

Afleiding is iets dat enorm veel goeds kan doen hobbies zijn niets voor mij dus ga ik gewoon heeeel veel uit en zit ik bijna 24/7 bij mijn vrienden.
ook probeer ik feestjes te vermijden waar dit vrij getollereerd wordt.

Het is nu wel al een paar maand geleden, maar ik hoop dat je er toch in geslaagd bent om je oude gewoontes af te leren.
En zou heel graag horen hoe het is gelukt/mislukt

W.F.L.

Badass junkie
Iris zei:
Zo kan ik mij geen beeld maken, behalve dat het onder coke staat....

Ja dat zegt toch genoeg jonge :rolleyes: We weten allemaal hoe het voelt! :grin: de trek dan. Gelukkig ben ik er deze dagen iets meer resistent tegen :)

gia79

Experimenterende gebruiker
Het kan wel... mij is t gelukt. Heb wel mijn gebruikersgroep vaarwel gezegd. Heb dag en nacht mijn beste vriendin bij me gehad, met anti drugs instelling. Had medicatie van een psychiater als hulpmiddel, slikte ik al langer, maar kon nu ook doen wat t moet doen. Voor de onderliggende shit bij mij sta ik nu op wachtlijst van een dagbehandeling in de verslavingszorg. Beetje omgekeerde wereld, maar voor mij is niet ´het stoppen´moeilijk geweest, maar wel mn motivatie, onderliggende problemen... Dus wees realistisch, je moet het zelf doen. Enkel steun is wel nodig, niemand kan het alleen. Zo denk ik erover. Even los van dit advies... hoe lukt het nu? :wave:

it'sme

Belezen gebruiker
Ah Gia fijn om te horen dat het gelukt is. Kan me de topics van vorig jaar nog herinneren dat je wilde stoppen en net gestopt was. Super

Bovenaan