afkicken van de methadon met kratom?

silverfish

Bewuste gebruiker
Heeft iemand hier ervaring met kratom-gebruik tijdens de afkick van methadon? Ik ga over een maand naar 5 mg (=1 pil methadon) en weet uit ervaring hoe moeilijk dat laatste stukje gaat worden. Kratom schijnt de afkick te verlichten. Ik zou graag horen of iemand anders hier baat bij heeft gehad.
En zoja, gebruikte je het al tijdens de afbouw van methadon of er na?
By the way, ik heb de zoekfunctie gebruikt maar niets over de combi methadon EN kratom gevonden..

Psycho_Chrono

Wijs gebruiker
Tripreporter
Hmm ik weet het niet. Naar mijn eigen ervaring is kratom behoorlijk zwak en heb je er al gauw veel voor nodig iets te voelen (20 gram ofzo). Ik denk dat kratom te zwak is om de afkick weg te nemen, maar misschien heeft iemand anders er meer ervaring mee.

silverfish

Bewuste gebruiker
Ik heb op andere fora veel positieve ervaringen gelezen van verslaafden die het gebruiken om de afkick van opiaten/methadon te verlichten. Ik wil het in elk geval een keer proberen aangezien ik langdurig methadon heb gebruikt en het tot nu toe altijd mis ging bij de laatste 5 mg. Dus baat het niet.....
Enige probleem is een betrouwbare verkoper te vinden. Het is weliswaar legaal maar de kwaliteit zal wel van leverancier tot leverancier verschillen ben ik bang.. Ik hou jullie op de hoogte van mijn ervaringen over een maand of 2!

Psycho_Chrono

Wijs gebruiker
Tripreporter
ik wens je veel succes ermee en ik hoop voor je dat het werkt :) en zoals je inderdaad al zei, Baat het niet schaad het niet :)

silverfish

Bewuste gebruiker
Helaas, ik ben hier naar de dokter geweest maar er is NO WAY dat ik hier in Spanje subutex krijg.. Deze dokter zei dat afkicken een ''griepje'' was en gaf me paracetamol mee..

PA-RA-CE-TA-MOL!!!!!! Hoe haalt die idioot het in zijn hoofd! Dat is zoiets als vitamine B12 voorschrijven aan iemand wiens been net is afgezet. M.a.w. het helpt niks.. uiteraard.
Hij schreef me sowieso geen enkel verlichtend medicijn voor want - en ik citeer hem nu - ''je bent een junk en junks maken alleen maar misbruik van medicijnen, dus gewoon even 4 dagen op de bank uitzieken en klaar is kees - aldus deze wonderdokter... die overduidelijk niks van opiaatverslaving afwist afgezien van wat onzin die hij op de universiteit heeft zitten stampen..
Fijn om te horen ook als je al bijna 7 jaar van de heroine af bent. Echt de stimulans die je dan nodig hebt... NOT :angry:
Ik gebruik - zoals je inmiddels wel weet - al 25 jaar methadon. De laatste 8 jaar zonder enig bijgebruik maar puur als pijnstiller (i.v.m. chronische pijn/IBS) en die pijn komt nu natuurlijk weer keihard terug.
Als de pijn over een paar weken niet minder wordt blijf ik op 15 mg en stap ik eenmaal terug in Nl z.s.m. op de bupe over...

silverfish

Bewuste gebruiker
Thanks, Fnea. Ik vrees dat ik het niet ga redden op geen/weinig methadon (1 + 1/4 pil). De pijn is onhoudbaar geworden en bovendien 24 uur per dag aanwezig. Al weken lang. Volgens de internist heb ik IBS maar ik kan me niet voorstellen dat dat zo ontzettend pijnlijk kan zijn. (Ik had ook al klachten op 40 mg methadon maar wel een stuk minder, ik kon toen in elk geval nog af en toe wandelen etc.).
Pas op een dosering van 70 tot 90 mg methadon kan ik normaal functioneren.
Het telkens weer afbouwen van de metha wordt zolangzamerand dan ook een ware marteling; ik verwaarloos mijn sociale leven - noodgedwongen - ga de deur niet meer uit, zie er steeds slechter uit etc. etc. En toch probeer ik het steeds weer opnieuw. Dit is de 5de keer.. Het wordt bijna een dwangneurose :angry:
IBS is overigens een alles omvattende term voor darmproblemen die ze niet kunnen verklaren, dus iemand die bv 2 keer per maand een beetje buikkramp heeft heeft ook IBS.. Ik vermoed trouwens dat er een verband is tussen langdurig methadongebruik en het ontstaan van IBS. In de VS schrijven ze NB methadon voor aan mensen met zware IBS! Dus ik snap nu ook waarom ik vroeger niet zo'n last had.

Ik ben op.. en wil nog een beetje genieten van de tijd dat ik niet hoef te werken. Dus zoals ik al zei ga ik in NL van 15 mg proberen over te stappen op sub. Waarschijnlijk moet ik daar dan ook de rest van mijn leven op blijven want het is in mijn geval echt een chronisch pijnprobleem.
De afkickverschijnselen zoals zweten, chills en niet slapen lijken ondertussen een eitje vergeleken met die klotepijn.
O.k. genoeg gezeurd, life goes on.. Ik laat nog weten hoe het over een paar maanden op de subutex gaat!

fneawognfkgln

Bewuste gebruiker
Nou nou zilvere vis, dat is niet zo'n fijne situatie waar je in zit!

Ik wens je veel sterkte!

Heb je niet zoiets van, "ik zou nu wel wat bruin willen", met al die klachten? Of heb je daar helemaal geen last van?

Je schrijft dat je vermoedt dat je wel voor de rest van je leven op buup moet zitten. Lijkt je dat erg? Het heeft een heel mild bijwerkingenprofiel hoor. Als je een arts vindt die het je wil voorschrijven, wat me niet zo'n ramp lijkt, denk ik dat er geen problemen meer zijn.

Sterkte! xxx

silverfish

Bewuste gebruiker
Ik ben er zelf eerlijk gezegd ook nog niet helemaal uit of het de ellende wel waard is. Een overstap naar subutex zou voor de zoveelste keer mijn leven op zijn kop zetten. Ik wil er dus eerst nog even over nadenken.
I.v.m. mijn chronische pijnklachten zal ik het waarschijnlijk toch levenslang moeten gebruiken en in dat geval kan ik net zo goed op de methadon blijven.. Tenzij het gebruik van subutex bijkomende voordelen heeft (qua gezondheid? Of misschien kan ik er wel legaal mee reizen? Maar het is en blijft een opiaat dus het lijkt me niet dat dat wat uit zou maken).

Wat betreft je andere vraag: nee, ik ben nooit meer in de verleiding gekomen om heroine te gebruiken. Ook niet toen ik nog met andere gebruikers omging. Ongeveer zeven jaar geleden ben ik er definitief mee gekapt.
Een paar maanden nadat ik destijds naar 0 methadon was afgebouwd overleed mijn vader totaal onverwacht. Ik voelde me toen fysiek en emotioneel ontzettend ellendig maar wilde absoluut van de dope afblijven omdat ik het clean wilde verwerken. Omdat ik toen - net als nu - niet beter werd na afbouw van methadon moest ik na een jaar helaas toch weer methadon gaan gebruiken. Maar H heb ik nooit meer aangeraakt.

Ik moet er wel bij zeggen dat het erg lang heeft geduurd voordat ik er definitief van af kon blijven (16 jaar, met daartussen weliswaar veel cleane periodes van een paar maanden tot een jaar.. maar nooit definitief gestopt). Maar ik had ik er na al die jaren echt schoon genoeg van. Ik merkte er vrijwel niets meer van, kreeg er nauwlijks meer een kick van, ik werkte me een ongeluk maar al mijn geld ging op aan dope. Mijn leven bestond alleen nog maar uit elke dag werken om vervolgens mijn geld uit te geven aan dope en op de bank te hangen..
En dan daarbij het gezeik met dealers die niet op kwamen dagen of opeens niets in huis hadden of troep verkochten waardoor ik te laat en/of ziek op mijn werk kwam, de schulden, het jarenlange dubbelleven..
De nadelen wogen dus allang niet meer op tegen de voordelen, die gedachte hielp me om er van af te kunnen blijven. In het begin was dat best moeilijk maar dat slijt echt na een aantal jaar! Ik kan iemand voor mijn neus zien chinezen maar het doet me nu niets meer.

Overigens, om even on-topic te blijven: ik heb bali-kratom geprobeerd toen ik op 1 pilletje methadon stond (en behoorlijk ziek was!) en vond dat het wel degelijk hielp om de 'doorsnee' afkickklachten zoals koude handen, kippenvel, loopneus, niezen en onrust te verlichten. Ik voelde echt een verschil!!
Mensen die niet al te lang verslaafd zijn geweest kan het volgens mij zeker helpen om van de methadon af te komen, mits je tenminste al bent afgebouwd naar max. 5 mg, liefst nog minder.
Helaas had het geen noemenswaardig effect op mijn chronische pijnklachten, vandaar dat ik heb besloten om methadon te blijven gebruiken. Maar voor andere gebruikers lijkt het me de moeite van het proberen waard. Een klein theelepeltje gaf al verlichting in mijn geval.

Echter, NOOIT teveel kratom nemen want dan wordt je alleen maar spuugmisselijk, altijd voorzichtig beginnen dus! En na een paar weken op 0 methadon langzaam gaan afbouwen zodat je geen kratomhabit opbouwt :wink:

Oxycontin

Hey silver,

nieuwe user hier en pas sinds een paar jaar gebruiker van opiatien wegens pijn (300mg tramadol, 3x 10mg oxycontin en 2mg methadondrank indien nodig) en ben benieuwd of je zou kunnen proberen om oxy te gebruiken tegen de ontwenningsverschijnselen EN de pijn. Ik heb in de periode dat er van alles voorgeschreven werd tegen de pijn ook methadon voorgeschreven gekregen en dit werkte totaal NIET. Althans, niet in de lage doseringen waar ik het hier over heb en meer mocht ik niet nemen. Oxycontin daarentegen werkt wel. En methadon als extra als het nodig is. Maar omdat oxy en heroine/methadon chemisch gezien zo dicht bijelkaar zitten zou het kunnen zijn dat oxy je misschien wel helpt. En natuurlijk kan je van 5mg methadonPIL ook afbouwen naar 4, 3, 2, 1, 0 mg methadon mbv methadondrank (van de fabrikant pinadone heb ik zelf).

Klote arts daar trouwens man.......... d**dschieten dat tuig. Hier in de VU in amsterdam is er ook zo'n rotarts op de pijnpoli. Niet alleen bij mij weigerde hij van alles, maar ook bij veel andere mensen. En door mijn werk kom ik bij nogal wat mensen thuis. Ook oudere pijnpatienten. En artsen die zo makkelijk omgaan met pijn en klachten van de patient moeten in mijn ogen uit hun vak gezet worden.......

Succes man!!!

pepito

Bewuste gebruiker
Check Erowid: er zijn steeds meer mensen met een Kratom verslaving. Nooit stoppen met het ene middel door een ander middel te gebruiken.... Je moet het aangaan, als je wilt stoppen moet jij je wil volgen. Niemand die je dwingt het te gebruiken, Jij KIEST er zelf voor. Dus ga het aan. Als je de pijn (valt echt mee) aan wilt gaan dan kun je het. ALs je bij voorbaat daar al tegen op ziet is je poging gedoemt te mislukken. Of je denkt dat je het kunt, of dat je denkt dat je het niet kunt, je hebt gelijk. Als je uitgaat van het feit dat je niet zonder kunt ivm cronische pijnklachten dan kun je niet zonder.... Wat WIL je? iig succes!

silverfish

Bewuste gebruiker
In mijn geval valt de pijn dus NIET echt mee. Ik ben 16 jaar geleden afgekickt van de methadon (toen was ik al 8 jaar verslaafd aan ongeveer 1 gr heroine + 50 mg methadon per dag) en destijds viel het inderdaad nog wel mee. Ik was maar 3 a 4 weken ziek. Helaas ben ik toen teruggevallen en heb ik het 13 jaar later opnieuw geprobeerd en toen ging het niet meer, zie: http://drugsforum.nl/viewtopic.php?t=63 ... sc&start=0

In mijn geval is er misschien naast de verslaving iets anders aan de hand waardoor het afkicken te pijnlijk is geworden. Eén ding kan ik je wel vertellen: de eerste afkick was een eitje vergeleken met de afgelopen 3 pogingen. Dus niet oordelen of afkicken een kwestie van ''willen'' is of van ''pijn die echt wel meevalt'' als je geen flauw idee hebt wat iemand anders doormaakt!
Ik heb meer dan 2 jaar van mijn leven ziek op de bank doorgebracht met pogingen om van de methadon af te komen. Ik ben bijna mijn baan kwijtgeraakt omdat ik een jaar lang ziek ben geweest. Ik heb GVD een wilskracht van hier tot Tokio maar niemand kan zich veroorloven om jaren niet werken en ziek op de bank te liggen. Dat ik niet weet wat dit veroorzaakt neemt niet weg dat het wel zo is!

En wat kratom betreft: de afkickverschijnselen zijn echt niet te vergelijken met die van methadon of heroine, maar er blijven natuurlijk altijd mensen die de ene verslaving voor de andere inruilen (al zal je als heroineverslaafde echt geen kick krijgen van kratom, het verzacht alleen maar de afbouw een beetje..). Hoeveel ex-verslaafden stappen niet over op de benzo's of worden alcoholist? Maar ik blijf er bij dat kratom - mits verstandig gebruikt en afgebouwd binnen twee maanden - echt zou kunnen helpen om geleidelijk van de methadon af te komen.

pepito

Bewuste gebruiker
No hard feelings I hope?? Bedoeling was iig goed... Maar je hebt zelf gelijk: of je nu denkt dat je het kunt, of dat je nu denkt dat je het niet kunt...

silverfish

Bewuste gebruiker
Ik weet allang dat ik het kan. Ben immers al meerdere keren van de methadon afgebouwd. E.e.a. staat overigens uitgebreid in mijn link beschreven.. Maar ik weet inmiddels ook dat ik na een jaar op 0 methadon nog steeds doodziek was en dat zowel verslavingsarts als internist niet weten wat precies de oorzaak hiervan is, kan best iets anders dan alleen afkickverschijnselen zijn..
Beiden hebben met eigen ogen gezien dat ik niet beter werd en mijn gezondheid met sprongen achteruit ging en methadon is tot nu toe de enige oplossing. Helaas.

zoem

Newbie
Ey Fish

Petje af hoor,k ben 20jaar clean geweest,telang om te vertellen van me terug val(2005),ben ook verleden jaar weer cool turkey afgekickt,dat 3mnd volgehouden ivm moeheid het niet kunnen en gaan van moeheid,wilde me vriendje helpen met afkicken enja,weer terug gevallen heel heel dom :angry: natuurlijk,sinds mrt 2007 ook aan de methadon,maar die verschrikkelijke moeheid gaat maar niet weg,me zus dacht met een oplossing te komen,een natuurgenezeres :openmouth: ,ik dacht jahoor dat zal helpen,oke toch maar gegaan,nu bleek namelijk dat mijn aura dusdanig zeer beschadigd was :flushed: ,er zaten dus gaten in :confused: ,ik ben het op internet gaan zoeken wat dat in wezen inhield en kwam ook veel verschillende dingen tegen,heb voor mezelf tot op zekere hoogte antwoord gekregen,maar de moeheid nog eigenlijk niet helemaal weg ik loop nog wel in behandeling om me aura te helen,voel me wel iets beter maar niet optimaal,ik ben bang netzo als jou denk ik of dat ooit nog wel oke word,want ja me wil is er,wel voor 1000%,ben nu met afbouwen begonnen van de methadon ben benieuwd eigenlijk wat me te wachten staat,(zit op 25ml),als ik dat zo allemaal leest,heb ik zoiets van whohoo,ff niet hoor :( ,maar ik denk ook weer zo van als je het positief aanpakt moet het toch lukken. :grin:

Wat ik eigenlijk tegen je wilde zeggen,mensen die drugs of what ever een verslaving hebben krijgen op een gegeven moment door de dingen die ze mee maken allemaal een beschadeging schijnt aan hun aura,ik weet het klinkt allemaal een beetje onlogisch,maar misschien helpt het wel bij de klachten waar je mee loopt,niet geschoten is altijd mis,moet zeggen dat het me geestelijk wel wat stabiler heeft gemaakt en de arts die me behandeld zeg dat de energie ook terug komt maar dat heeft ook evenzeer even de tijd nodig,in de zin van helen en verwerking,omdat ik heel veel mee heeft gemaakt die verwerking daarvan pakt ook weer energie pffffff,zo maken we allemaal onze shit mee,denk ik zo,als je ga google, kan je naar gaten in je aura,dan kom je ook bij dingen en gebeurtenissen van mensen, het is spiritueel dusja daar moet je wel een beetje open voor staan,ik hoop dat het nu al wat beterder met je ga,in ieder geval heeeeeeeeeel veeeeeeeel sterkte en succes,ik zit ook op een telefoontje te wachten van Miroya op die website kan je ook kijken misschien is dat wat.KOPOP en hoop op een reactie ! :wave:
Gr.Zoemmetje :wink:

Dale

Newbie
af methadon

Methadon is het meest kwaadaardige vergif dat ooit mijn lijf heeft overmeesterd. Ik ben er vanaf dankzij Subutex=buprenorfine, comfortabel dosis reduceren ipv. de chronische hel van methadon-afbouw.

Bovenaan