afkicken, wat zijn de kansen

sando

Newbie
mijn ex partner kampt met een serieus cocaine - alcoholprobleem, ze gaat nu binnen voor behandeling, wat zijn haar kansen eerlijk gezegd?
Heb van bepaalde personen die nogal wat kennen op gebied van verslaving dat ze een vogel voor de kat is. :confused:
Het is wel mijn ex maar ben toch beetje bezorgd om haar.

033Amnesia

Bewuste gebruiker
Niemand kent jou ex, dus niemand hier kan jou vertellen wat de kansen zijn. Je vertelt ons niks over HOEVEEL/hoevaak enzo ze gebruikt, voor de een is het een stuk makkelijker van een verslaving af te komen dan een ander. Met deze informatie kunnen we jou echt niet verder helpen.

Djo

Badass junkie
Heel lief van je, dat je zo bezorgd bent. Ook al is het je ex, het is wel iemand met wie je intiem je leven hebt gedeeld en je hebt niet voor niks een relatie met haar gehad, dus ik snap je bezorgdheid heel erg goed. :(

Coke is een gemeen middeltje wat langzaam een verslaving veroorzaakt.
Je ex (klinkt altijd zo hatelijk eigenlijk he?) laat zich op vrijwillige basis opnemen, zoals hier de regel is toch. Onderziet zelf haar probleem?

Het zal een hele zware lijdensweg zijn, ze zal goed nog een paar keer een terugval kunnen maken. De drang naar kan haar zomaar ineens overvallen en daar moet ze mee leren omgaan.
Al blijft het vaak toch nog woekeren in het achterhoofd. Bij sommigen is het al voldoende om aan de negatieve dingen te denken die naderhand volgen:

-Het kutgevoel van wat heb ik nu weer gedaan de volgende dag, of diezelfde avond/nacht al, in bed liggend en balend dat het op is!
-Rotgevoel over het geld wat er uitgegeven is!
-Wat heeft het me nu uiteindelijk voor gevoel bezorgd.

Maar coke overmeesterd! Wordt baas van je lichaam.
Probeer haar indien ze wil, bij te staan en er voor haar te zijn.
Niet boos worden, indien ze een terugval zou krijgen.

Er zijn genoeg mensen afgekickt van coke. Laat je in elk geval niet gek maken, door wat anderen in je omgeving zeggen.
Ieder mens is anders en wat bij de een niet succesvol slaagt, hoeft bij
jou ex niet zo te zijn.

Laat haar je bezorgdheid merken. En dat je er voor haar bent, als ze het moeilijk heeft.

Heel veel sterkte! :wave:

sando

Newbie
ze heeft een 6-tal jaren geleden al een zware verslaving( inc basen, ongeveer 2 jaar ) van de coke overwonnen, toch is ze al die jaren na de coke blijven vluchten in alcohol en medicatie.Bovendien lijd ze aan borderline en heeft ze de laatste maanden enorme zelfmoordneigingen.
Door haar psychische problemen en haar mislukte opname in de psychiatrie (ze hield zich totaal niet aan de regels natuurlijk en is bedankt voor bewezen diensten) is ze sinds februari dan terug volop aan de coke gegaan, resultaat = terug zwaar afhankelijk en niet te houden bij momenten als de drang te groot word ( vecht zelfs op leven en dood met haar nieuwe vriend als die haar probeert tegen te houden)
Door al die toestanden is ze langzaam alles aan het verliezen (inclusief ons kindje, vandaar mijn bezorgdheid)
Als ik probeer door te dringen tot haar is het net of ik tegen een muur praat,ze is echt wel diep gegaan deze keer. :(

swen

Experimenterende gebruiker
der door gedraaid dat is niet nix

ik heb hier ook mee te doen .

ik wil ook graag stoppen het al tal van actie geprobeerd .

ik vindt maar steeds niet de goede oplossing .

een doktor praat aleen dat vond ik het ook iet echt .

hebben jullie een oplossing met wie ik eens kan praten of een buddy :)

ik hoor het graag

greetw swen

Bovenaan