"AFKICKEN"

Zazuu.

Bewuste gebruiker
Gister, op Nederland 3, was het programma "afkicken" op tv.

http://player.omroep.nl/?aflID=8306919

Het gaat hier om 9 willekeurige verslaafde, aan de drugs, dus geen gokkers ofz.

Van GHB tot coke en van wiet tot heroine.

Ik vond dat ze deze mensen erg disrespecteerde en heel de tijd als een junkie een felle opmerking maakte die toch zeer hard op de waarheid gebaseerd was, deze opmerking werd weggeduwd omdat het "afkickverschijnselen" waren.

Volgens mij had het niks met afkickverschijnselen te maken maar voor je zelf opkomen.

Vooral aan het einde kwam, voor mijn gevoel, een goed voorbeeld.

Misschien heeft het iets met opvoeden te maken maar niets met afkicken 't zijn geen kleine kinderen.

Bartyo

Bewuste gebruiker
Geef ik je gelijk in, heb het gister ook zitten kijken.
De hele tijd wanneer men terugschakelde naar het huis, ging het vaak over "de junks".
Beetje raar vond ik.
Daarnaast weet ik niet of diegene die in de uitzending door toeval bij elkaar zitten, maar 4 van de 9 verslaafden zijn wietverslaafden, wat ik erg opvallend vond :openmouth:

Zazuu.

Bewuste gebruiker
Inderdaad, viel me ook erg op, het is natuurlijk mogelijk omdat wiet erg makkelijk te verkrijgen is dat er daardoor meer wietverslaafde zullen zijn. Maar cocaine of speed had ik toch van verwacht wat meer voorbij te zien komen omdat dit gewoon verslavender is.
Misschien zelfs paddo's of LSD, kijken wat dat nu met je doet op lange termijn.

'k Vond de wietverslaafden er tot nu toe het wijst naar voorkomen. (verstandigst, verantwoordelijkst.)

Aflevering 3 is trouwens ook al te bekijken.

http://www.bnn.nl/page/afkicken

TrippyShit

Badass junkie
Vind het leuk programma, vorig jaar ook gekeken. Maar ik vind alle programma's die met drugs te maken hebben op wat voor manier dan ook leuk :P

Vorig jaar zat er wel iemand die onder andere verslaafd was aan lsd.

Vrouwtje_Amsterdam

Bewuste gebruiker
TrippyShit zei:
Maar ik vind alle programma's die met drugs te maken hebben op wat voor manier dan ook leuk :P

+1, behalve als het over meth gaat, te Amerikaans...

Ik vond de nova aflevering over paddo's ook erg interessant. Programma's waarin wetenschap of politiek met drugs is verweven vind het meest interessant!!

Heerlijk om op zondag na het weekend dat programma te kijken terwijl je lekker op bed ligt!!

TrippyShit

Badass junkie
Mike was die kale toch? Met Born to be wild op zijn kale hoofd? :P
Hahaha hij was grappig :grin: Wassie weer boos, kwammie terug. Zag je em zo'n filmpje: 'Ja, ben even naar de stad geweest. Even een jointje gerookt'. Hij was wel lachen.

Serenity

Badass junkie
TrippyShit zei:
Hahaha hij was grappig :grin: Wassie weer boos, kwammie terug. Zag je em zo'n filmpje: 'Ja, ben even naar de stad geweest. Even een jointje gerookt'. Hij was wel lachen.

Hahaha Jaaaaah! Die gast jongen, geweldig. Die geeft het programma een beetje pit. Wel jammer dat ie Dennis gewoon weer is gaan basen.
Maar die Mike, oehlala. Geweldige gozer. :hearteyes:

Dumpy

Wijs gebruiker
Tripreporter
TrippyShit zei:
Vind het leuk programma, vorig jaar ook gekeken. Maar ik vind alle programma's die met drugs te maken hebben op wat voor manier dan ook leuk :P

die dude was verslaafd aan de speed en gebruikte ook wel eens lsd... maar dat was zeker niet zijn verslaving.

Napster

Belezen gebruiker
TrippyShit zei:

Klopt die mike was echt koning:wink:
Persoonlijk zou ik niet kunnen afkicken in een centrum waar zo doos werkt. Ik word echt knettergek van die vrouw. Ze doet of ze heel slim e.d is maar ze heeft het IQ van een kamerplant. Natuurlijk kan ik maar een uurtje per week kijken maar dan nog komt ze niet echt als een goede begeleidster op mij over.

TrippyShit

Badass junkie
Dumpy zei:
TrippyShit zei:

die dude was verslaafd aan de speed en gebruikte ook wel eens lsd... maar dat was zeker niet zijn verslaving.

Ik meen vernomen te hebben dat de desbetreffende persoon zei dat hij een tijd had waarin hij heel veel lsd nuttigde. Voor hem viel die tijd onder de cattegorie verslaving van lsd. Natuurlijk is het ook mogelijk dat ik het zelf verkeerd begrepen heb. In dat geval mijn excuses. Laten we met zijn allen een horloge om onze pols tatoëren.

@ Napster:

Ja dat wijf vind ik echt irritant. Ze bedoeld het goed hoor, maar dat is echt zo iemand die alles van uit de boekjes leert. En zo iemand weet wel hoe of wat, maar zou de verslaafde in de kliniek nooit volledig snappen. De beste om daar neer te zetten is zo iemand die Keith Bakker. Een ex verslaafde weet gewoon veel beter hoe die daar mee om moet gaan en wat deze mensen door maken. Ik vind dat wijf afentoe net doen als een strenge kleuterjuf..

Serenity

Badass junkie
Jaaa, inderdaad. Dat mens is echt op jezelf bij op te vreten van frustratie. Wat voor een toon ze ook aanslaat als er een jongere door dreigt te draaien. Ze praat alsof het allemaal zwakzinnige kleuters zijn. Heel vervelend.
En die Filemon vind ik ook maar irritant.
''Ja maar Mike, je drinkt dus toch nog 3 biertjes op één avond.. Ben je dan niet gewoon nog verslaafd???''

Die gozer was verslaafd aan pep/pillen. Niet aan alcohol.... En sowieso, verslaafd zal hij altijd blijven.

ik ben erg benieuwd hoe het tegenwoordig met die Dennis gaat

leek me een aardige, grappige en intelligente gozer maar na het programma is ie juist helemaal de weg kwijtgeraakt

er moet toch wel iemand op internet zijn die hem kent en kan vertellen hoe het met 'm is?

Serenity

Badass junkie
Ik ben er ook benieuwd naar. Heb sowieso bewondering voor z'n vriendin.. Na het programma was 'ie gaan basen en eigenlijk nog harder naar de klote gegaan dan vóór z'n afkick poging.

TrippyShit

Badass junkie
Serenity zei:
Ik ben er ook benieuwd naar. Heb sowieso bewondering voor z'n vriendin.. Na het programma was 'ie gaan basen en eigenlijk nog harder naar de klote gegaan dan vóór z'n afkick poging.

Dennis was de gok/alcohol/coke verslaafde toch? Die dat benzinestation overvallen had?
Is hij gaan basen? :openmouth: Dan is het idd flink bergafwaarts gegaan. Dacht dat hij het wel vol zal houden. Ook nadat hij in de stad is gaan zuipen nog wel. Maarja, zonde voor die jongen. Het is ook moeilijk. Als je veel mensen en jezelf pijn hebt gedaan en al die gevoelens komen opeens na al die jaren heel duidelijk terug naar boven. Dat is gewoon heel moeilijk. Maarja, op een gevaarlijkere drug overstappen is natuurlijk het minst slimme wat je kan doen..

Dat vind ik wel een beetje aan het programma ook. Die mensen krijgen in 1x ALLE shit over zich. Sommige zijn al 10jaar verslaafd. Dat werk je niet zomaar weg in een maandje. De laatste weken komt al het schuldgevoel en dan kan je weer weg. Dan is het extra moeilijk om van de drugs af te blijven natuurlijk. Maarja, blijft leuk programma :P

Serenity

Badass junkie
Klopt, maar ze krijgen wel nazorg he. :) Ze worden wel enigzins geholpen nadat het programma afgelopen is. Ik vind het derhalve wel debiel dat de kliniek niks heeft gedaan aan hun 'thuissituatie'. Sommige hadden nog hoge schulden inderdaad, of vrienden die het niet begrepen en nog steeds gebruikten. Of werkloos waardoor ze dus niks te doen hadden.

Dennis is inderdaad weer gaan basen, echt heel zonde. Kon altijd wel om hem lachen, vooral met die waterspuit :grin:

Angramar Temenos

Badass junkie
Serenity zei:
Klopt, maar ze krijgen wel nazorg he. :) Ze worden wel enigzins geholpen nadat het programma afgelopen is. Ik vind het derhalve wel debiel dat de kliniek niks heeft gedaan aan hun 'thuissituatie'. Sommige hadden nog hoge schulden inderdaad, of vrienden die het niet begrepen en nog steeds gebruikten. Of werkloos waardoor ze dus niks te doen hadden.

Dennis is inderdaad weer gaan basen, echt heel zonde. Kon altijd wel om hem lachen, vooral met die waterspuit :grin:

Weer gaan basen? Hij deed toch alleen snuif voor de afkick?

TrippyShit

Badass junkie
Dacht ik ook. Coke(snuiven) gokken en alcohol. Maar na al die shit die bovenkomt, misschien dat ie daardoor is gaan basen?

Atropa

Bewuste gebruiker
Zazuu. zei:
Misschien zelfs paddo's of LSD, kijken wat dat nu met je doet op lange termijn.

Het geeft je het leven weer terug. Je komt erachter dat je bent grootgebracht in plaats van opgegroeid.

Funky Monkey

Badass junkie
Het valt me wel heel vaak op dat ze rechts naar boven kijken als ze even niet meer weten wat ze moeten zegen, meestal is dit het geval als ze iets grappigs of nuttigs gaan zeggen. :mrgreen: Verder valt me op dat er zelfs bij dit soort programma's shit gespeeld word etc. Alleen maar om het 'aantrekkelijk' te maken. Als je het zo leuk vind om een junk te zien afkicken trek je een zwerver van straat, sluit hem op in je logeer kamer en hang in alle hoeken van de kamer een webcam. Moet je is kijken hoe grappig / interessant het is om iemand te zien afkicken! Tevens maak je je dan ook nog nuttig voor de 'maatschappij' in plaats van dat je een beetje stom voor je TV aan het weg kwijlen bent.

Verder mag ik die Gert-Jan absoluut niet. Zo'n omhoog gevallen pief die gewoon nogsteeds ontiegelijk verwaand is. Verder is het bullshit dat die een prijs wint en dan ook nog naar huis mag bellen... hij zou alleen al fucking blij met die prijs moeten zijn, maar nee hij mag ook nog even ze liefje bellen. Ook heel grappig dat dit stukje net werd uitgezonden nadat er juist gezegd was dat iedereen die eenzaamheid moest overwinnen. Verder was die nog begonnen met blowen omdat die zo'n verwend persoon was en omdat ze familie zo hoog aangeprezen was. Gaat die nu blowen omdat die ook op TV verwend word? Klote hypocriet kut gezeik. Je zou juist zeggen dat de andere mensen heel even naar huis zouden mogen bellen. Slaat focking nergens op :confused: Vind het overigens wel heel vet voor hem dat die gewonnen heeft en weet dat het super lekker eten is, maar hoe er mee omgegaan word door 'de kliniek' vind ik gewoon hypocriet...

Verder vind ik het maar een wazig programma... afkicken doe je voor jezelf en niet voor de rest van de wereld. Wel voor je naasten daarin tegen, maar die worden er nou net niet direct bij betrokken.

Wel leuk al die woordgrappen in het programma daarin tegen!
- Ze moeten zich houden aan een strak schema
- Jullie krijgen een kook cursus

Nu weet ik ook weer waarom ik geen TV kijk. Ik denk teveel na en vind het dus totaal geen ontspanning :mrgreen:

Serenity

Badass junkie
Ach, stel je niet zo aan. :P Het is trouwens IMO wel het beste programma over drugs en gebruiken wat er te zien is op NL Een Twee en Drie. Op het nieuws hebben ze altijd zo'n filmpje van iemand die van bakpoeder een lijntje legt..

Angramar Temenos

Badass junkie
Nick de Neger zei:
Het valt me wel heel vaak op dat ze rechts naar boven kijken als ze even niet meer weten wat ze moeten zegen, meestal is dit het geval als ze iets grappigs of nuttigs gaan zeggen. :mrgreen: Verder valt me op dat er zelfs bij dit soort programma's shit gespeeld word etc. Alleen maar om het 'aantrekkelijk' te maken. Als je het zo leuk vind om een junk te zien afkicken trek je een zwerver van straat, sluit hem op in je logeer kamer en hang in alle hoeken van de kamer een webcam. Moet je is kijken hoe grappig / interessant het is om iemand te zien afkicken! Tevens maak je je dan ook nog nuttig voor de 'maatschappij' in plaats van dat je een beetje stom voor je TV aan het weg kwijlen bent.

Verder mag ik die Gert-Jan absoluut niet. Zo'n omhoog gevallen pief die gewoon nogsteeds ontiegelijk verwaand is. Verder is het bullshit dat die een prijs wint en dan ook nog naar huis mag bellen... hij zou alleen al fucking blij met die prijs moeten zijn, maar nee hij mag ook nog even ze liefje bellen. Ook heel grappig dat dit stukje net werd uitgezonden nadat er juist gezegd was dat iedereen die eenzaamheid moest overwinnen. Verder was die nog begonnen met blowen omdat die zo'n verwend persoon was en omdat ze familie zo hoog aangeprezen was. Gaat die nu blowen omdat die ook op TV verwend word? Klote hypocriet kut gezeik. Je zou juist zeggen dat de andere mensen heel even naar huis zouden mogen bellen. Slaat focking nergens op :confused: Vind het overigens wel heel vet voor hem dat die gewonnen heeft en weet dat het super lekker eten is, maar hoe er mee omgegaan word door 'de kliniek' vind ik gewoon hypocriet...

Verder vind ik het maar een wazig programma... afkicken doe je voor jezelf en niet voor de rest van de wereld. Wel voor je naasten daarin tegen, maar die worden er nou net niet direct bij betrokken.

Wel leuk al die woordgrappen in het programma daarin tegen!
- Ze moeten zich houden aan een strak schema
- Jullie krijgen een kook cursus

Nu weet ik ook weer waarom ik geen TV kijk. Ik denk teveel na en vind het dus totaal geen ontspanning :mrgreen:

:tearsofjoy: :tearsofjoy: :tearsofjoy:

L

Lid 6909

Gast
mss doen ze het ook wel voor zich zelf, maar vinden ze het een grotere motivatie omdat het word uitgezonden op tv?

TrippyShit

Badass junkie
Die Cisca Joldersma van de cda. Als ik die een keer voor mn auto krijg :openmouth:
Zo weet echt niet waar ze het over heeft.

Serenity

Badass junkie
TrippyShit zei:
Die Cisca Joldersma van de cda. Als ik die een keer voor mn auto krijg :openmouth:

Is er weer een nieuwe aflevering? ik kan de nieuwe helemaal niet vinden op uitzendinggemist.nl :confused:

TrippyShit

Badass junkie
Serenity zei:
TrippyShit zei:

Is er weer een nieuwe aflevering? ik kan de nieuwe helemaal niet vinden op uitzendinggemist.nl :confused:

Nee, dat is niet van afkicken :wink: Is van nova ofzo geloof ik over het paddo verboden. Die link staat hier ergens in het topic..

Bymo

Experimenterende gebruiker
Screwdriver zei:

leek me een aardige, grappige en intelligente gozer maar na het programma is ie juist helemaal de weg kwijtgeraakt

er moet toch wel iemand op internet zijn die hem kent en kan vertellen hoe het met 'm is?

Het raakte mij diep om te horen dat hij niet gestopt was en zelfs begonnen was met basen. Hij zag er zo lusteloos uit, alsof hij alle hoop op een leuk leven opgegeven had. Ik vond het erg omdat hij tijdens het afkicken zo'n leuke gozer was. Ik vond ik het prachtig hoe hij altijd de humor behield, vrolijk de handen uit de mouwen stak om bv de toiletten schoon te maken, en spot dreef met 'de gekte van de verslaving' .

Het verhaal van Mike raakte mij ook. In het begin brak het mijn hart om hem bezig te zien en zijn verhaal te horen. Onder zijn stoere uiterlijk schuilde een jongen die het moeilijk had, en ik twijfelde of hij mentaal wel sterk genoeg was om ervan af te komen, want bijster intelligent kwam hij niet over (en is hij ook niet). Maar mijn medelijden sloeg om in vreugde naarmate het duidelijk werd dat hij toch clean zou blijven. In het begin zag hij er niet uit en stond zijn kaak nog scheef van de speed/pillen. Maar als je hem dan zag 2 maanden later had hij terug glinstering in zijn ogen, en kon hij zijn mond terug wat normaler houden. Hij ziet er misschien gevaarlijk uit maar hij heeft echt een goed hart. Dat bleek ook uit wat hij zei over mensen helpen met hun problemen, dat hij daar gelukkig van wordt. Voor marco had ik ook veel respect.

Serenity

Badass junkie
^ Die mening deel ik zeker met je. Vooral over Mike. Ik denk eigenlijk dat hij best hersens heeft maar z'n omgeving en verleden weerhoudt hem een beetje om er gebruik van te maken. Maar die Mike heeft me aangegrepen, ontzettend.

Mindgamer

Badass junkie
Dat gedicht wat ie alcoholist ging voorlezen over angst, was zo enorm herkenbaar voor mij. Angst voor het leven vooral, terwijl alle dingen die gebeurt zijn waar ik bang voor was en als ik er zo aan terug denk hou ik er alleen een hele erge schaamte gevoel aan over en ga ik het verdringen. Ik weet dat er nog veel meer van die dingen gaan gebeuren en het maakt me steeds minder uit, maar als ik erover ga nadenken ontstaat er toch weer die angst.
Ook dat je wordt geconfronteerd nadat je bent gestopt met drugs met dingen die tijdens je gebruik allemaal gebeurt zijn. Echt zóóó enorm herkenbaar he. Leuk programma :) Had de vorige delen ook allemaal gezien een jaar terug volgens mij..

Doerak

Bewuste gebruiker
Ik heb vanavond ook weer voor de buis gezeten om dit fantastische programma te checken. Ik ben inmiddels groot fan van Dennis (veel praatjes, maar serieus in het afkicken en kan daarnaast ook nog eens koken!) en Niels ("drugs neem je toch niet omdat je ergens mee zit; gewoon om hard te gaen!"). Er zit, zoals Niels dat zo mooi zegt, wat meer "actie" in dit seizoen. Lekker veel klierende mensen, dingen slopen enzo... helemaal top. Volgende week zit ik weer aan de beeldbuis vastgekluisterd.

TrippyShit

Badass junkie
Bymo zei:
Screwdriver zei:

Het raakte mij diep om te horen dat hij niet gestopt was en zelfs begonnen was met basen. Hij zag er zo lusteloos uit, alsof hij alle hoop op een leuk leven opgegeven had. Ik vond het erg omdat hij tijdens het afkicken zo'n leuke gozer was. Ik vond ik het prachtig hoe hij altijd de humor behield, vrolijk de handen uit de mouwen stak om bv de toiletten schoon te maken, en spot dreef met 'de gekte van de verslaving' .

Het verhaal van Mike raakte mij ook. In het begin brak het mijn hart om hem bezig te zien en zijn verhaal te horen. Onder zijn stoere uiterlijk schuilde een jongen die het moeilijk had, en ik twijfelde of hij mentaal wel sterk genoeg was om ervan af te komen, want bijster intelligent kwam hij niet over (en is hij ook niet). Maar mijn medelijden sloeg om in vreugde naarmate het duidelijk werd dat hij toch clean zou blijven. In het begin zag hij er niet uit en stond zijn kaak nog scheef van de speed/pillen. Maar als je hem dan zag 2 maanden later had hij terug glinstering in zijn ogen, en kon hij zijn mond terug wat normaler houden. Hij ziet er misschien gevaarlijk uit maar hij heeft echt een goed hart. Dat bleek ook uit wat hij zei over mensen helpen met hun problemen, dat hij daar gelukkig van wordt. Voor marco had ik ook veel respect.

Heeft iemand een link van de aflevering? Dat was die live uitzending toch? Om te kijken hoe iedereen er toen voor stond.. Die heb ik niet gezien :openmouth:

Bovenaan