"AFKICKEN"

Mindgamer

Badass junkie
K.nurft zei:
Zo, heb me wel verkeken op die Gert Jan moet ik zeggen, toch vrij treurig als je al die levensverhalen hoort.
Met mijn pink haalde ik een traantje weg bij de klanken van Gert Jan toen hij zijn geschreven woorden omzette in emotiezang wat werdt opgevangen door mijn hoorzintuig.
Het was moeilijk om mijn emoties aan de kant te schuiven en op het rationele pad te blijven, zodat ik 100% achter mijn gesproken woorden kan staan.
Emotie is de viool, souvenir is de strijkstok die beide een facet van jouw werkelijke ik symboliseren waaruit mensen mogelijk oordelen als een rechter met kiespijn.

Serenity

Badass junkie
@ Britt, het is niet zo dat Gert-jan en z'n moeder hier komen om dit topic te lezen he... Als je wat tegen hun wilt zeggen kun je denk ik beter naar de website van afkicken zelf gaan.
www.afkicken.bnn.nl

hodgepodge

Bewuste gebruiker
Heb er tot nu toe slechts flarden van gezien. Ik krijg af en toe iets te veel het idee dat het een soort Big Brother is. Het mag wel iets meer gaan over het afkicken zelf wat mij betreft in plaats van de problemen als je een groep verslaafde bij elkaar zet.

Raar, maar wel heel dapper dat die jongeren aan dat programma meedoen. Ga er maar eens zitten dat je voor heel Nederland je verhaal mag gaan vertellen. Ik denk niet dat het er makkelijker op wordt dat je weet dat je bekeken wordt.

Die brief van die moeder gister was wel erg lomp. Ik had ook op zijn minste wel verwacht dat die moeder aan het einde ging zeggen altijd van hem te blijven houden en te hopen dat hij afkickt waarna hij weer terug in het gezin wordt opgenomen. Nu heeft hij er zelf voor gekozen te gaan stoppen en dan krijgt hij daar ook nog even zo'n shitload over zich heen.

kate_25

Newbie
Uit bepaalde reacties blijkt wel dat sommige mensen geen idee hebben hoe een verslaving een gezin/familie kapot kan maken!
De brief van die moeder was heel goed. Gert-Jan liegt en bedriegt al 10 jaar lang! Hij draait alle gebeurtenissen helemaal om, dit is ook bekent van verslaafde mensen. Hij heeft heel veel mensen pijn gedaan.

Hij heeft zijn kind vanaf dag 1 in de steek gelaten, dat is de waarheid, wie gelooft nou de waarheid van een verslaafde?
Zijn ouders hebben werkelijk alles voor hem gedaan, hem altijd uit de shit geholpen! Maar op een gegeven moment is het klaar, als de familie zelf eraan kapot gaan!
Hij is een aandachttrekker en neemt geen verantwoordelijkheid voor zijn kind! Dat is de waarheid! Hij kijkt niet naar zijn familie om en gebruikt zijn famillie wanneer het hem uitkomt!
Zijn ouders zijn aardige goede mensen die alles doen voor hun kinderen!
Gert jan zit vast in een wereld van zijn eigen leugens!

En die Dennis dan, wat een zorg voor zijn ouders/familie!Dat moet ook zwaar voor ze zijn geweest! En Ries zijn verhaal was erg indrukwekend.

Laterzzzzzz

Chris Pontius

Badass junkie
kate_25 zei:
Uit bepaalde reacties blijkt wel dat sommige mensen geen idee hebben hoe een verslaving een gezin/familie kapot kan maken!
De brief van die moeder was heel goed. Gert-Jan liegt en bedriegt al 10 jaar lang! Hij draait alle gebeurtenissen helemaal om, dit is ook bekent van verslaafde mensen. Hij heeft heel veel mensen pijn gedaan.

Hij heeft zijn kind vanaf dag 1 in de steek gelaten, dat is de waarheid, wie gelooft nou de waarheid van een verslaafde?
Zijn ouders hebben werkelijk alles voor hem gedaan, hem altijd uit de shit geholpen! Maar op een gegeven moment is het klaar, als de familie zelf eraan kapot gaan!
Hij is een aandachttrekker en neemt geen verantwoordelijkheid voor zijn kind! Dat is de waarheid! Hij kijkt niet naar zijn familie om en gebruikt zijn famillie wanneer het hem uitkomt!

En die Dennis dan, wat een zorg voor zijn ouders/familie!Dat moet ook zwaar voor ze zijn geweest! En Ries zijn verhaal was erg indrukwekend.

Laterzzzzzz
jij kent gert-jan in het "echte" leven ook ?

Bartyo

Bewuste gebruiker
plantenbak zei:
kate_25 zei:

Laterzzzzzz
jij kent gert-jan in het "echte" leven ook ?
Dat gevoel krijg ik ook bij het antwoord :P
Waarschijnlijk weten alleen Gert-Jan en de familie hoe het verhaal echt zit, dus kunnen wij er moeilijk iets over zeggen.
Ik had alleen wel een andere brief als motivatie verwacht, wat een hard wijf is die moeder zeg :openmouth:

hodgepodge

Bewuste gebruiker
kate_25 zei:

Laterzzzzzz
Zoals ik al zei heb ik slechts flarden gezien van dit programma en ken die personen dus helemaal niet. Maar wat iemand hierboven ook zegt had ik een meer motiverendere brief verwacht.

En ik kan me wel inleven hoe kut het is voor zo'n gezin. Natuurlijk is/was het ook een waardeloze drol, maar je zit daar toch om te veranderen. Die moeder wilde eerst geen brief schrijven, maar heeft dit toch gedaan. Het zal me niks verbazen als er 1 of andere therapeut mee die brief heeft geschreven en zo'n beetje de aard van de brief heef bepaald, dus ik ga echt niet zeggen dat ik dat een slechte moeder vind ofzo. Ik schrok alleen echt van de grofheid van die brief. Is natuurlijk ook de bedoeling geweest en onderdeel van die behandeling.

Flaffie

Wijs gebruiker
Ik heb net even de nieuwe aflevering van afkicken gekeken online.
Ik vond die niels eerst wel grappig, is tie nog steeds maar wat een eikel zeg.
Die vriendin van hem snap ik ook niet hoor.
Als je een kind hebt wil je toch dat ie een goede vader heeft, Ik heb zo'n gevoel dat niels dat nooit zal worden.

kate_25

Newbie
heyyy thnx voor de reacties ja ik ken gert jan inderdaad in het 'echte leven'

Zoals ik hierbioven eerder heb getypt zo is het gebeurt, en dan is het the very very short version van alles wat hij heeft geflikt!
De brieven hadden inderdaad bepaalde richtlijnen gekregen vanuit daar, en waren niet als motivatie brief bedoeld(werd er gezegd), maar de brieven waren bedoeld om de verslaafde te laten zien wat ze allemaal hebben aangericht met hun verslaving, dit omdat verslaafde mensen jaren lang verdoofd zijn en hier geen besef van hebben. Terwijl de rest om de verslaafde heen alles wel keihard meemaakt aangezien die niet verslaafd/verdoofd zijn.

Het kan als outsider inderdaad als een harde brief overkomen, dus dat snap ik ook wel van de mensen hier, maar als je weet wat er allemaal echt heeft gespeeld ipv gert jan zijn verhalen te zien/geloven (wat natuurlijk veel leugens zijn) dan begrijp je die moeder heel goed!

Jammer dat Dennis eruit is trouwens. Ik hoop ook dat het met die twee dames goed gaat nu en met iedereen trouwens.

laterzzzz

Chris Pontius

Badass junkie
kate_25 zei:
heyyy thnx voor de reacties ja ik ken gert jan inderdaad in het 'echte leven'

....
...
..
.
Veel suc6 met hem in ieder geval, en ik hoop dat hij weer (ten goede) veranderd.
Hij kwam juist als een van de sympathiekere personen over.
weet jij toevallig ook hoe veel tijd er zit tussen de opnames en de uitzendingen ?
of is alles uit de zelfde week dat het opgenomen wordt ?

Sweet_Shadow

Badass junkie
Tripreporter
Tja, de sluwheid van een verslaafde kan groot zijn evenals zijn/haar talent om te liegen en te manipuleren. Ik dacht in eerste instantie ook dat de eerder genoemde brief te hard was, maar ben enigszins van gedachten veranderd. Wel neig ik ernaar het met azgaza eens te zijn wanneer ze zegt dat je eigen kind verstoten niet kan (zeker gevoelsmatig). Maar toch kan ik mij voorstellen dat er (extreme) situaties zijn waarin een ouder uit pure ellende een dergelijke beslissing maakt. Voor een buitenstaander is het vrijwel onmogelijk om in te zien of zoiets ethisch verantwoord is; ik weet met de beperkte informatie die ik krijg van de teevee ook niet wat ik verder moet denken van Gert-Jan en de houding van zijn moeder. Sowieso zie ik veel leed, maar in tegenstelling tot zommes vind ik het niet zozeer een bron van vermaak.

Elin

Newbie
gNuxx zei:
mss doen ze het ook wel voor zich zelf, maar vinden ze het een grotere motivatie omdat het word uitgezonden op tv?

Lijkt me sterk... Jezelf zo kwetsbaar opstellen op tv lijkt me niet echt motiverend werken. De gevolgen van die bekendheid lijken me eerder negatief dan positief als je ervoor staat (lukt het afkicken en wordt je een beetje positief naar voren gebracht in het programma kan het nog meevallen). Denk eerder dat ze zich dat niet realiseren.

Ik denk dat hun eerste motivatie (of van degene die ze hebben opgegeven) echt het afkicken is. Wat als mooie bijeenkomst heeft dat het niets kost. Je schrikt ervan als je de prijzen hoort van opname in een (prive)kliniek.

Elin

Flaffie

Wijs gebruiker
Elin zei:
gNuxx zei:
mss doen ze het ook wel voor zich zelf, maar vinden ze het een grotere motivatie omdat het word uitgezonden op tv?

Lijkt me sterk... Jezelf zo kwetsbaar opstellen op tv lijkt me niet echt motiverend werken. De gevolgen van die bekendheid lijken me eerder negatief dan positief als je ervoor staat (lukt het afkicken en wordt je een beetje positief naar voren gebracht in het programma kan het nog meevallen). Denk eerder dat ze zich dat niet realiseren.

Ik denk dat hun eerste motivatie (of van degene die ze hebben opgegeven) echt het afkicken is. Wat als mooie bijeenkomst heeft dat het niets kost. Je schrikt ervan als je de prijzen hoort van opname in een (prive)kliniek.

Elin

Wordt dat niet vergoed dan?
Ik bedoel als je heel veel schulden hebt en je bent verslaafd aan coke dan kan je dat zoiezo niet betalen ...

kate_25

Newbie
@ plantenbank, bedankt voor je reactie! Ik hoop ook dat alles ooit ten goede verandert.
De afleveringen waren volgens mij, weet niet helemaal zeker, afgelopen maart/april ergens. als het goed is.

Mensen die de echte verhalen kennen van de familie van de verslaafden weten dat veel dingen verdraait worden door verslaafde mensen, en BNN wil natuurlijk een goed programma neerzetten met goed leedvermaak, dus worden juist al die dingen eruit gepikt, want in de brieven stonden nog veel meer andere dingen die niet worden uitgezonden!maar ach, life goes on! Sommige dingen blijven soms oneerlijk, verdrietig, pijnlijk in het leven, maar daar leer je ook van.
1 ding weet ik wel, je gunt het niemand om in zo'n positie te komen dat je moet kiezen tussen je ene kind en je hele gezin (want dat ene kind maakt dat hele gezin kapot) dan kies je als moeder voor de rest, tenzij gert jan enigs kind zou zijn, dan had die moeder natuurlijk nooit zo hard kunnen worden, maar uit bescherming voor haarzelf en de rest van de famillie is het zo gegroeid, vandaar de hardheid van de brief. Achter alles zit een verklaring ofcourseeeeeee

kate

hodgepodge

Bewuste gebruiker
Elin zei:
gNuxx zei:

Elin
Het zal niet de doorslaggevende redenen zijn geweest om aan dit concept mee te doen, maar wat wel een hele sterke stok achter de deur is, dat heel Nederland het ziet als ze weer gaan gebruiken en je wil jezelf natuurlijk niet laten kennen dan.
Is ook als je stopt met roken en je verteld het iedereen dat je dan minder snel weer gaat beginnen omdat je dan iedereen moet vertellen dat het mislukt is.

Maar ik zou het ook nooit doen, die klinieken om te stoppen worden die niet vergoed door het ziekenfonds?

Elin

Newbie
Maar aan een baan komen lijkt me er ook niet makkelijker op worden als je in zo'n programma hebt gezeten. Veel mensen zullen ze altijd blijven zien als junk. Ookal is het de realiteit, jammer dat ze dat woord in het programma m.i. denigrerend gebruiken, heeft al zo'n negatieve lading. 'Eens een junk, altijd een junk' wordt al zo snel gedacht.

De meeste behandelingen worden gedeeltelijk vergoed door de ziektekostenverzekering.

Elin

tja, als je zo graag met je kop op tv wilt en uiteindelijk in een soort soap belandt, dan kun je natuurlijk verwachten dat idioten op internet de grootst mogelijke poep over je gaan praten

als ik in jouw schoenen stond zou ik het wel laten om te kijken wat mensen op internet van me vinden...maarja, als ik in jouw schoenen stond zou ik ook niet willen afkicken met een cameraploeg die telkens in m'n nek loopt te hijgen

desalniettemin veel sterkte met je afkick en je pannenkoekenproject :wink:

Flaffie

Wijs gebruiker
hennipman zei:
Ben blij dat het programma mensen tot beweging brengt te communiceren met elkaar over de gevaren en de gevolgen welke een verslaving met zich meeneemt.
Het is misschien niet verstandig om de reacties over jezelf te lezen zeker als je nog steeds in je afkick zit, maar goed het is mijn eigen keuze geweest hier aan mee te doen in de hoop dat er wellicht 1of miss 2 of 3 mensen kan behouden voor de gevaren van een verslaving.
Wat ik wel echt jammer vind is dat er mensen bepaalde dingen schrijvenover mij en mij zeggen te kennen.
beste Kate-25 of wie je ook mag zijn als je me zo goed kent bel me dan gewoon i.p.v. dit soort dingen neer te zetten, ik kan wel 100 dingen schrijven en om het tegendeel te bewijzen maar het zou het stom zijn al ik me daar druk om zou maken.
Waarom schrijf ik dit dan? In de hoop dat men zich realiseert dat iedereen die in dat huis is gegaan daarheen is gegaan om een keiharde strijd met jezelf aan te gaan. En juist nu, nu het uitgezonden word en je geconfronteerd word met je eigen oude gedrag is het elke dag een strijd.
Ik ga deze onzin niet meer lezen en blij dat er ook goede reacties tussen staan en voor die steunbetuigingen bedankt!
Bblessed GJ

Je bent gewoon een lul. klaar.
Je hebt een te groot ego.
Ik heb niks met mensen zoals jij... maargoed ik wens je nog wel succes met je afkickproces. :P

Ghanzibaldhi

Experimenterende gebruiker
Jonge GJ ik vind jou maar een miskwal met je gezever over dat niemand meehelpt daar met afruimen en stofzuigen. Jij wil alleen maar goed overkomen omdat je met je gezicht voor de camera wil zitten, de enige gasten daar die relaxt en eerlijk zijn, zijn Nielske, Ries en Jet. Voor de rest zijn het allemaal maar zielige mensen wtf man.

Chris Pontius

Badass junkie
Ghanzibaldhi zei:
Jonge GJ ik vind jou maar een miskwal met je gezever over dat niemand meehelpt daar met afruimen en stofzuigen. Jij wil alleen maar goed overkomen omdat je met je gezicht voor de camera wil zitten, de enige gasten daar die relaxt en eerlijk zijn, zijn Nielske, Ries en Jet. Voor de rest zijn het allemaal maar zielige mensen wtf man.
vind niet dat je hier over kan oordelen als je deze mensen niet kent.. TV laat te weinig zien.

Mindgamer

Badass junkie
Precies, en ben ik de enige die de mooie kanten van elke unieke individu ziet?
Die Gert-jan is een knappe jongen, en ik vind het maar jammer voor hem dat er zo tegen zijn blow 'verslaving' aan wordt gekeken, maar dat past wel in dat milieutje waar hij uit komt. Hij heeft het zeker niet makkelijk gehad vroeger en heeft net als ik een (hoop) trauma(s) te verwerken. Wat hij moet doen is stoppen met blowen en zorgen dat hij in een sleur terecht komt. Het zal confronterend, moeilijk en vervelend zijn, maar uiteindelijk kom je hier ook weer sterker uit. Ik heb veel geblowd en dit hield mijn verwerking tegen. Nu 'geniet' ik daar in volle teugen van. Ik merk dat ik weer veel gelukkiger word :)

anniemg

Newbie
Ik kijk ook elke week naar afkicken. Het lijkt me echt TE kut als je dan, zoals Gertjan, daarna allemaal rotdingen over je priveleven moet lezen op internet, en al helemaal als dat geschreven is door iemand die jou goed zegt te kennen maar wel anoniem blijft !
En wat maakt het in godsnaam uit of je nou een kakker of een alto of een boer of dik of dun bent ; ze zitten daar allemaal met 1 en hetzelfde doel : AFKICKEN ! Ik heb meer respect voor zo'n GertJan ( die dan misschien wat kakkineus overkomt in vergelijking tot de rest ) die er wel vol voor gaat, dan voor zo'n gast die ( naam even kwijt ) eigenlijk toch vooral maar stoer wil doen en zijn en zegt na het afkicken ghb te willen proberen ( hoe stom ben je dan ?? ) maar er vanwege een heftig filmpje toch vanaf te zien.

joeeeeeeee :rockband:

Chris Pontius

Badass junkie
anniemg zei:
Ik kijk ook elke week naar afkicken. Het lijkt me echt TE kut als je dan, zoals Gertjan, daarna allemaal rotdingen over je priveleven moet lezen op internet, en al helemaal als dat geschreven is door iemand die jou goed zegt te kennen maar wel anoniem blijft !
En wat maakt het in godsnaam uit of je nou een kakker of een alto of een boer of dik of dun bent ; ze zitten daar allemaal met 1 en hetzelfde doel : AFKICKEN ! Ik heb meer respect voor zo'n GertJan ( die dan misschien wat kakkineus overkomt in vergelijking tot de rest ) die er wel vol voor gaat, dan voor zo'n gast die ( naam even kwijt ) eigenlijk toch vooral maar stoer wil doen en zijn en zegt na het afkicken ghb te willen proberen ( hoe stom ben je dan ?? ) maar er vanwege een heftig filmpje toch vanaf te zien.

joeeeeeeee :rockband:
+1
en wie zei dat dan over GHB?

Flaffie

Wijs gebruiker
noizeferatu zei:
hoe kan jij daar nu over orrdelen flaffie :tearsofjoy: idioot

Ik scheld liever niet met het woord [EDIT] maar jij bent echt een [EDIT 2] sukkel.
Ik geef mijn mening.
Voel jij je aangevallen ofzo? Anders zou je zo niet reageren.
Triest debieltje.
Ga GJ zijn kontlikken ofzo ... :rolleyes:

Flaffie

Wijs gebruiker
Ghanzibaldhi zei:

Ja ... Niels is echt een heel eerlijk persoon.
:confused: :confused: :confused:

Ik vind het trouwens echt een zeik programma geworden.
Er zit geen actie meer in.
En die stemmen van die counselors :kots:

de counselers zijn idd echt dramaaatisch

die vrouw gedraagt zich en praat als een kleuterjuf..en die vent komt op mij over alsof ie net met een opleiding Psychologie is begonnen...amateuristisch dus

seizoen 1 was wat mij betreft een stuk vermakelijker met die Mike en Dennis

anniemg

Newbie
Het was Marvin die dat zei, dat ie ook wel ghb wilde proberen.

En ja, die counselors zijn bizar !! Vooral die man vind ik echt niet van deze wereld. En die vrouw is soms gewoon lachwekkend. Als de hele boel daar uit de hand loopt of dreigt te lopen hoor je haar soms dingen er boven uit willen roepen, dingen als : " goed, daar ga ik nu niet op in.. "
Erg grappig. Beetje sneu ook wel.

hodgepodge

Bewuste gebruiker
anniemg zei:
En ja, die counselors zijn bizar !! Vooral die man vind ik echt niet van deze wereld. En die vrouw is soms gewoon lachwekkend. Als de hele boel daar uit de hand loopt of dreigt te lopen hoor je haar soms dingen er boven uit willen roepen, dingen als : " goed, daar ga ik nu niet op in.. "
Erg grappig. Beetje sneu ook wel.
Met haar sancties de hele tijd.
Dat stappen na 3 weken met Dennis vond ik wel erg matig. Hij is alcoholist en is daar de hele tijd in de gelegenheid en heeft dronken mensen om zich heen. Ik had ook het idee dat hij alleen mee wilde om even uit die kliniek te zijn. Natuurlijk krijgt hij hier in het dagelijkse leven ook mee te maken als zijn vrienden gaan stappen.

Solidius

Badass junkie
Flaffie is voor gedurende 7 dagen verbannen van ons discussieplatform wegens het overtreden van regel #3 - "Grof taalgebruik, waaronder het beledigen van andere members".

Bij herhaling volgt permanente verwijdering.

K.nurft

Experimenterende gebruiker
Screwdriver zei:
Volgens mij zitten er nu wat meer serieuzere kandidaten in het programma, mensen die behoorlijke wat ellende meegemaakt hebben en echt flink veel verneukt hebben in hun leven door de drugs.
Ik heb niet alles van seizoen 1 gezien, maar ik had het idee dat dat daar iets minder het geval was. Volgens mij had 95% er van dit forum er ook wel tussen kunnen zitten qua consumptie

hodgepodge

Bewuste gebruiker
K.nurft zei:
Screwdriver zei:
Volgens mij zitten er nu wat meer serieuzere kandidaten in het programma, mensen die behoorlijke wat ellende meegemaakt hebben en echt flink veel verneukt hebben in hun leven door de drugs.
Ik heb niet alles van seizoen 1 gezien, maar ik had het idee dat dat daar iets minder het geval was. Volgens mij had 95% er van dit forum er ook wel tussen kunnen zitten qua consumptie
Ik denk dan dat seizoen 1 het beste was om met zo'n programma meer te brengen dan entertainment. Als je weet dat je daar ook tussen zou kunnen zitten ga je, je toch wel even achter je oren krabben.
Ik vind het echt een goed programma.

Serenity

Badass junkie
K.nurft zei:
Screwdriver zei:

Er zitten nu juist mensen in die inderdaad wel wat meer hebben gezien van het leven, maar ze zijn ook mediageil. Kijk bijvoorbeeld naar Jet. Ze is duidelijk een verslaafde en na dit programma gaat ze nog naar een andere afkickkliniek omdat deze vier weken niet genoeg voor haar zijn. Voor mij zegt dat al genoeg over het afkickprogramma in deze kliniek; voor een echte verslaafde niet goed genoeg. Ze zijn dus meer uit op vermaak dan op het afkicken zelf en dit komt in seizoen twee heel erg naar voren. In seizoen 1 zag je duidelijke aspecten van het afkicken, lichamelijke verschijnselen en geestelijke. In seizoen twee is het toch meer dingen in elkaar rammen onder het mom dat men aan het afkicken is.
Iemand kan zelfs ontzegging van de kliniek krijgen voor drie dagen. Een échte verslaafde zou dat, in mijn ogen, niet aankunnen en het zal dus ook niet gebeuren.
In seizoen 1 zaten meer mensen die vertelden over het afkicken zelf en iets minder aan het gillen waren hoe ontzettend verneukt hun leven wel niet is. Het was dus ook iets minder gericht op leedvermaak dan met seizoen twee.

hodgepodge

Bewuste gebruiker
Helemaal mee eens Serenity. Ik vond daarom seizoen 1 beter en ik denk ook nuttiger omdat meer mensen met een probleem dingen zullen herkennen en dat kan ze over de streep trekken zelf iets te gaan doen aan hun drugsgebruik.

Andy dus alsnog naar huis. Terecht denk ik, al is het zonde omdat hij dat misschien lang niet meer zo erg heeft als hij iets langer afgekickt is. Dat wordt voor hem echt nog lastig om af te kicken.
Matige aflevering die laatste, omdat het niet ging over het afkicken. Voor Jet begon een moeilijke periode laatste keer en daar hoor je veel te weinig over.

acidboy

Badass junkie
Lol dat er uberhaupt mensen zijn die het afkickgedeelte van zo'n programma serieus nemen.

1 groot huis met 12 verslaafden die 24 uur per dag gefilmd worden en ze moeten in 28 dagen afkicken.

Are you fucking kidding me?

Puur sensatiebeluste bullshit, voor de kijkcijfers.

Bovenaan